Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 04:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Kupiłem samochód który był częściowo serwisowany w aso w Krakowie. Jak przeglądałem faktury to praktycznie co wymiana oleju to wymiana jednej podkładki. Zastanawia mnie czy dobrze tak wymieniać po jednej czy nie lepiej byłoby wymienić wszystkie 4 ? Teraz nie wiem czy ruszać je czy zostawić. Jak olej od początku do końca to ten oryginalny Mazdy, wstrzymać się ze smokiem do kolejnej wymiany czy nie ? Wymiana oleju była w lutym wraz z tą podkładką... O ile faktury nie są podrobione ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 11:52 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Na fakturze masz napisane ze byla wmieniana podkladka jednego wtrysku :arrow: a moze z wymiana oleju zostala wymieniona podkladka sruby spustu oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 mar 2017, 13:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Jak wrócę do domu to zobaczę i zrobię zdjęcie.

-- Dodano: N, 19 mar 2017, 13:58 --

Miałeś rację, to nie to. Podkładka 995641400 spustu oleju. Na przeglądzie okresowym w aso sprawdzają stan podkładek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2017, 14:36 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Żeby sprawdzić stan podkładek trzeba wyjąć wtryski, a po wyjęciu wtrysków obowiązkowa wymiana podkładek. Raczej ASO tego nie robi. Choć mój był serwisowany w ASO a podkładki miał już te nowe wiec nie wiadomo. Sprawdź smoka jak będzie czysty to podkładki raczej ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 mar 2017, 17:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A nie wystarczy czasem sprawdzić, czy są przedmuchy ? :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 mar 2017, 15:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Jak przejrzałem wątek o podkładkach to różnie z tym bywa. Niektórzy twierdzą ze po wymianie jest gorzej jak było. U mnie niby były przedmuchy a podkładki było ok. Więc wniskuje ze skoro smok jest ok to podkładki tez powinny być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 mar 2017, 16:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Skoro były przedmuchy, to podkładki nie były ok (albo montaż był nieprawidłowy).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 mar 2017, 17:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Co to są te przdmuchy ? Chodzi o spaliny z wlewu oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 mar 2017, 18:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 mar 2017, 19:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Przedmuchy przecież zawsze są i będą.Chodzi o to żeby nie dmuchało spalinami tylko samym powietrzem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 mar 2017, 19:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przedmuchy sporej ilości spalin...
:-)
..będzie lepiej. Dopóki ktoś nie zapyta: a ile tych spalin...
bądź co gorsza: ile tych Przedmuchow..

;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2017, 09:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Millerek <brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 cze 2017, 10:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
kupis99 napisał(a):
tombien napisał(a):
Tak jak napisał chmooreck - należy okresowo sprawdzać szczelność podkładek - jak jest ok to do smoka nie ma co zaglądać. Pytałem się o to niedawno w serwisie.


A co ile należy sprawdzać szczelność podkładek ? Ja na początku tego roku profilaktycznie miałem wymienione podkładki pod wtryskami w serwisie Mazdy w Łodzi, z tego co mi pokazano to kilka Mazd z silnikiem 2.2 stało już na serwisie z dość dużym problemem polegającym na tym, że coś było nie tak z podkładkami i ich szczelnością i całość syfu została wdmuchnięta do silnika.


A jaki był wtedy koszt wymiany podkładek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sie 2017, 20:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
Witam, 2 tygodnie temu zakupiłem Madzię, od tamtej pory przejechałem jakieś 500km. Dzisiaj dałem ją do warsztatu w celu wymiany wszystkich filtrów, oleju oraz wyczyszczeniu smoka. Dodam, że z autem wszystko ok, nic "nie stuka, nie puka", nie szarpie, przyspiesza tak jak trzeba, nie klekocze. Zdziwiło mnie trochę spalanie bo na połowie baku mam przejechane 350km, ale myślałem że winny tu DPF bo właściciel jeździł po mieście i może akurat się wypala (1 raz mam takie auto) stąd wyższe spalanie. Olej przy zakupie również podchodził pod X więc chciałem go wymienić mimo, że od wymiany minęło jakiś 6 tys km. Do sedna. Po zdjęciu miski, denka i sitka (było zamocowane bardzo lekko, nie trzeba było żadnej siły przy zdejmowaniu) było trochę grudek i właśnie opiłków. Czy to możliwe, że to wszystko jest z panewki ? Bo jeśli tak to przecież po samochodzie.. Co zalecacie w takiej sytuacji, da się to ratować? Auto jeździ jak marzenie i bardzo się zdziwiłem..

Poniżej w linku 3 zdjęcia:

http://imgur.com/a/TINgR


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 12:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak byś przeczytał cały temat nie zadawał byś tego pytania.... wymień podkładki pod wtryskami które właśnie powodują zapychanie się smoka olejowego i będzie po sprawie.....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 19:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
Lucasbadboy napisał(a):
Jak byś przeczytał cały temat nie zadawał byś tego pytania.... wymień podkładki pod wtryskami które właśnie powodują zapychanie się smoka olejowego i będzie po sprawie.....


Co mi da wymiana podkładek jak prawdopodobnie juz poszła panewka ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 20:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Powiedz czy te opilki są tylko w smoku tzn tylko w korpusie pompy olejowej przed sitkiem, czy może jakieś opilki znajdowały się na dnie miski olejowej.

Patrząc na zdjęcia, ciężko określić czy to jest panewka. Elementy są raczej za grube,.
Są dwie możliwości, albo to są pozostałości po naprawie silnika, albo naprawa dopiero może być. Ciężko określić.

Nie mam pojęcia jak silnik 2.2, ale w 2.0 blok silnika jest złożony na dole na silikon. Dokładnie pisząc żeby wyjąć wał, trzeba rozkleic dolna część bloku tzw plaster (od plastra miodu kojarzony).
Jak jest w 2.2 nie wiem. Ale, w 2.0 po rozłożeniu bloku trzeba ponownie kleić na silikon ten plaster, po tym widać czy był zdejmowany aby dostać się do wału.
To nam daje trop, czy silnik był robiony czy też nie.

Dodatkowo zajrzyj pod pokrywę zaworów, tam powinieneś zobaczyć co nieco np czy podkładki mocno przypuszczają spaliny lub ewentualne opilki czegoś co przypomina to co przed sitkiem pompy oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 wrz 2017, 12:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: świętokrzyski
Mazda oddana poprzedniemu właścicielowi, nie będę się narażał na koszta. I kupie coś w benzynie bo ten DPF to śmiech na sali :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 15:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
Panowie odświeżę troche temat. Mam pytanie czy w 2.2 185km jak odkrece korek wlewu oleju to mocno powinno dmuchac czy raczej nie??

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 15:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dmuchać może , ale kopcić już nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 17:08 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
A czy tak Waszym zdaniem jest dobrze czy źle: https://www.youtube.com/watch?v=hltpa9HhNH4

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 9 lut 2018, 15:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie może mocno dmuchać, ani tym bardziej kopcić. Podkładki do wymiany pod wtryskami.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 20:35 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Pany i Panewki,
czy w 2.2 po zdjęciu miski jest jakaś uszczelka? Czy może inny patent jak silikon etc?

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 21:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Sylikon...

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 10:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
polecam Dirko z Erlinga


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 06:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: dolnośląski
Czy wymieniając podkładki pod wtryskami coś może pójść nie tak? Mam na myśli urwanie wtrysku itp ? Jak wymienię olej i wyczyszcze smoka olejowego a podkładek nie to jak to się będzie miało dla silnika pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 09:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
damian6017 raczej nic nie może pójść nie tak... W silniku 2.2 możesz to bardzo łatwo zrobić samemu, wystarczy posiadać klucz dynamometryczny z zakresem 10-40nm i nasadkę chyba 10 i płaską 12 albo 13 :)

Edit: podejrzewam, że smok będzie czyściutki, wtedy to już wogóle się nie przejmuj


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 13:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
mnie za ,
- czyszczenie smoka olejowego
- wymianę podkładek
- wymianę oleju i filtrów ,
mechanik skasował 250 zł ( przy czym olej i filtry miałem swoje ) także pytanie czy czyścić smok i wymieniać podkładki przynajmniej raz na dwie max. trzy wymiany oleju w takim silniku jak mazdy diesel 2.0 odpowiedź jest oczywista - wymieniać i czyścić :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.