Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 16:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam,
Chciałbym się poradzić w sprawie padającej turbiny.
Zacznę od początku:

We wrześniu ubiegłego roku kupiłem Mazde GH 2009r 2.2 185km z przebiegiem +-210k km sprowadzoną z Niemiec. Zaraz po zakupie został wymieniony olej na Dexelie 5w30 (poprzednio byl ten sam), filtr, podkładki pod wtryskami oraz został wyczyszczony smok. Dodatkowo byłem w ASO i mazda do 2015 roku była serwisowana w ASO w Niemczech i podczas ostatniego przeglądu w Niemczech miała 150k km nalatane. W lutym tego roku padła turbina. Przy demontażu zauważyliśmy ze na turbinie markerem było napisane mazda 2.2, więc pewnie sprzedający wsadził używkę. Jak się potem okazało w turbinie odkreciła się śrubka trzymająca panewke i turbo dostało luzu. Turbina została zregenerowana w Mielcu, został wyczyszczony smok i wymieniony olej. Co ciekawe w misce były kawałki metalu (stwierdziliśmy ze to panewka turbiny) i oczywiście zaginiona śrubka z turbiny. Wszystko poskładane i auto jeździło i pracowało bez zarzutu. Po 5k km turbina zaczeła "wyć". Po kolejnych 5km (pięciu) zaczeła pić olej. Więc turbina pojechała na gwarancję. Przed wymontowaniem zostało zmierzone ciśnienie oleju i na rozgrzanym silniku wynosi 1bar na biegu jalowym i 3bary przy okolo 3k obrotów. Turbina zostanie naprawiona na gwarancji aczkolwiek powiedziano nam że turbo pracowało z niewystarczającym smarowaniem ponieważ wałek jest przegrzany. W piątek będzie ściągana miska i dobieramy sie do panewek na wale.

Teraz moje pytania. Czy ciśnienie oleju jest takie jakie powinno być? Szczególnie chodzi mi o bieg jałowy. Czy te kawałki metalu mogły pochodzić nie z turbiny a z panewek ? Co jeszcze sprawdzić żeby to zrobić raz a dobrze?
Dodam że silnik pracował jak nalezy, nie slychać nic niepokojącego. Oleju tez nie brał(dopóki turbo było sprawne)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 20:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Masz prawidłowe ciśnienie ma być 3bary przy 3000 rpm temperatura oleju 100 stopni C


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.10.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tak a na biegu jałowym ? :D Nie chce wsadzić turbiny i za parę tysięcy km znów jej wyciągać. Bedziemy wyciągać panewki i pompę oleju, ale jak nie będzie widać nic niepokojącego to nie wiem. Sama pompa kosztuje 1700 zl więc nie chciałbym jej zmieniać nie więdząc czy to na pewno to.... Czeski film normalnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 maja 2018, 21:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Niestety autodata nie podaje tylko ten parametr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.