Teraz jest Wt, 27 cze 2017, 09:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 08:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2932
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Przecież mowa o uszczelkach, nie o podkładkach. Ogólnie potocznie przyjęło się że mówimy o podkładkach itd...

Oryginalna uszczelka jest metalowa z przelotem spalin. Mamy uszczelki metalowe.

Uszczelki do uszczelek? nie.

Nową uszczelke dorabiamy również z blachy bez przelotu spalin. Koniec.

Nową dorobiona uszczelke bez przelotu spalin wkładamy w miejsce ory uszczelki z przelotem.

Czyli starą wyjmujemy a nowa wkładamy, bez żadnych silikonow dodatkowych uszczelek itp...


W 2.0 mamy rure łącząca koll ssący z EGR, odkręcić dwie dolne nakrętki przy EGR,
odkręcić dwie śruby z kollrktora.

Wyjąć starą uszczelke przy kollektorze, wsadzić dorobiona uszczelke. Dół zostawiamy, skręcamy wszystko, funkcja recyrkulacji spalin nie działa bo spaliny są zablokowane naszą dorabianą uszczelką. Koniec ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 06:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2932
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
...i po zaslepieniu złapałem P0401 :)

Pytanie, czy po zaślepieniu EGR robiliście kalibracje wtryskiwaczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 07:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja nie robiłem, po urlopie mały serwis będzie to wtedy. Co to za błąd?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 wrz 2016, 15:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.06.2015
Posty: 39
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ma ktoś może zdjęcia albo mógłby przedstawić króciutki opis jak wyczyścić zawór EGR ? Da się go jakoś rozebrać na części do czyszczenia? Mam problem z częstym wypalaniem DPF i podejrzewam że winę za to ponosi źle pracujący EGR. Zamierzam w weekend się za to zabrać i poszukuję jakiejś fotolorelacji. Będę wdzięczny za wszelką pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 18:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 252
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Lucasbadboy napisał(a):
Dobra panowie zaslepilem egr <metal> Jutro pierwsza jazda :). Dam znać jak wrażenia i ile błędów wyskoczyło :D
OK zrobiłem ok 30km autko popiernicza konkretnie :arrow:, różnice czuć diametralnie, jak narazie żadnych błędów. Zobaczymy po ilu km wypali się filtr :idea:
Millerek tobie po jakim czasie wystąpił błąd P0401 ??
No i mam błąd :D. Kasować ?? Czy jezdzic z błędem ? I tak po paru km znowu wyjdzie :/
Czytałem że w gg zaślepiali, błąd wyskakiwał coraz rzadziej, aż w koncu wiecej die nie pokazał. Może w gh tez tak bedzie :idea:


Błąd zniknął <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 159.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 06:24 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Wprawdzie mam inny rocznik mazdy, ale zagladajac dzisiaj w instrukcje o obsludze technicznej widzę informacje, ze powinienem wymienic w mojej benzynce system EGR co 80 tysiący kilometrów. Jestem już "po terminie" i z chęcią się tym zajmę. Da radę zrobić samemu czy oddać na serwis? No i jeśli da radę samemu to gdzie go szukać? Szczerze mówiąc już troche szukałem na jego temat i oglądałem moje auto pod maską, ale nigdzie nie znalazłem czegoś co przypominałoby to co widziałem na zdjęciach w internecie. Szukałem go w celu czyszczenia, w końcu zacząłem się zastanawiać czy czasami EGR jest tylko w dieslu, ale instrukcja mnie poprawiła. Musi gdzieś być.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 07:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5039
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
EGR tylko w Dieslu.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 07:54 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Michał napisał(a):
EGR tylko w Dieslu.


http://imgur.com/a/osLiy

Jesteś pewien?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 09:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1248
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W benzynie tez jest EGR. Fakt, że częściej nawala w dieslach. Nawet na allegro mozna znaleźć juz podocinane blaszki do zaślepienia, a do benzyny jakoś nie widziałem. Nie słyszałem natomiast żeby po 80 tys km trzeba było to wymieniać. Jezeli jest ok, to po co sobie zawracac tym głowę. Poza tym EGR mozna wyczyścic lub zaślepić. Najczestszą objawą niesprawnego lub przycinającego się EGR jest takie lekkie poszarpywanie przy jeździe ze stałą predkością obrotową np. 2 tys/obr. Jak poczytasz, to EGR otwiera się przy pewnych obrotach. Nie pamiętam dokładnie, ale na biegu jałowym jest chyba zamknięty i przy przyspieszaniu tez jest zamkniety, w właśnie otwiera się przy dośc niskich obrotach i jednostajnej jeździe. Jezeli nic Ci nie poszarpuje ( czasami winę ponoszą świece, kable, brudny przepływomierz) to daj sobie spokój i nie zadreczaj:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 09:55 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
krzysiek1980 napisał(a):
W benzynie tez jest EGR. Fakt, że częściej nawala w dieslach. Nawet na allegro mozna znaleźć juz podocinane blaszki do zaślepienia, a do benzyny jakoś nie widziałem. Nie słyszałem natomiast żeby po 80 tys km trzeba było to wymieniać. Jezeli jest ok, to po co sobie zawracac tym głowę. Poza tym EGR mozna wyczyścic lub zaślepić. Najczestszą objawą niesprawnego lub przycinającego się EGR jest takie lekkie poszarpywanie przy jeździe ze stałą predkością obrotową np. 2 tys/obr. Jak poczytasz, to EGR otwiera się przy pewnych obrotach. Nie pamiętam dokładnie, ale na biegu jałowym jest chyba zamknięty i przy przyspieszaniu tez jest zamkniety, w właśnie otwiera się przy dośc niskich obrotach i jednostajnej jeździe. Jezeli nic Ci nie poszarpuje ( czasami winę ponoszą świece, kable, brudny przepływomierz) to daj sobie spokój i nie zadreczaj:)


Wczoraj czyściłem przepustnice + przepływke + MAF sensor i objawy, które wymieniłeś ustały. (Auto nierówno pracowało na postoju + szarpało przy zmianie biegów). Jak już w tym siedzę to wyczyściłbym ten EGR, pytanie tylko gdzie go szukać w benzynce. Świece będę również wymieniał na dniach, robie Madzi taki "gruntowny przegląd" więc wolałbym niczego nie zostawiać.

EDIT: Poprawka mała - w instrukcji na zdjeciu widać, co 80 tysięcy powinno się wyczyścić/sprawdzić system EGR, nie wymienić - mój błąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 10:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1248
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To jest coś takiego.
Obrazek

Wydaje mi się że zanajduje się gdzieś w okolicy przepustnicy, ale nie chcę strzelać. Zobacz czy przypadkiem nie jest to umiejscowione poniżej przepustnicy, w stronę kolektora wydechowego. Po kształcie i wiązce przewodów powinieneś trafić:)


Ostatnio edytowano Wt, 1 lis 2016, 10:37 przez krzysiek1980, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 10:51 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 97
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Jest zaraz za przepustnicą z którą połączony jest przewodem układu chłodzenia - miejsce połączenia przedstawia ciągła czerwona linia.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 11:45 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Super chłopaki, dzięki wielkie! Zajęcie na sobotę jak znalazł :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lis 2016, 17:21 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2014
Posty: 25
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: podkarpacki
witam, i jak "Stonish" bez problemu udało się wyczyścić EGR ? też przymierzam do wyczyszczenia przepustnicy + przepływki + MAF sensor oraz egr, oraz zastanawiam się nad jego zaślepieniem, czy ktoś już zaślepiał egr w tym modelu silnika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lis 2016, 19:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
W benzyniaku mozesz usunac tylko trzpien sterujacy jego otwarciem. Po jego usunieciu bedzie zamkniety. Moge wrzucic foto dzieki uprzejmosci autora - Tadziola.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 22:17 
Świeżak
Offline
Od: 16.05.2014
Posty: 25
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: podkarpacki
dzięki, jakbyś mógł to proszę o zdjęcia, a muszę jeszcze coś robić w komputerze przeprogramowywać ? bo będzie mi wywalał błędy czy same znikną? jeszcze pytanie czy w jakiś sposób mogę zaszkodzić silnikowi odcinając EGR? bo słyszałem opinie ze jak działa dobrze to nie ruszać , ze zaślepienie egr to ostateczność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 09:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Nic nie musisz programowac, zeby nie wywalalo bledow musisz tylko pozostawic kostke podlaczona do tego plastikowego korpusu, ktory steruje otwarciem EGR. Na poczatek jak nie chcesz ingerowac w EGR mozesz tylko odkrecic ten korpus plastikowy pozostawiajac pozniej wpieta wtyczke (do demontazu mozesz oczywiscie ja wypiac). Mozesz tak jezdzic i ocenic czy jest jakas roznica. Pozniej zeby zlozyc to w calosc przy deaktywowanym EGR nalezy wywalic trzpiec sterujacy z korpusu.
O szkodliwych skutkach dla silnika nie slyszalem, jedynie wiem ze mniej syfu do niego trafia bez recyrkulacji spalin.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 19:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 97
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
U mnie EGR, przy zapchanym katalizatorze wypalił prawie dziurę w kolektorze dolotowym. Więc może też go wyłączę przy najbliższej okazji.

Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 21:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Daras404 nie bardzo moge namierzyc to miejsce. Moze w 2.5 egr jest w innym miejscu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 22:23 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
W tym samym miejscu co L8,LF,L3....
Zatkany kat spowodował zwiększone ciśnienie spalin,czego nie przewidział producent,stad wypaliło kolektor ssący.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lis 2016, 21:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Tez mi sie wydawalo ze te silniki wzrokowo sa analogiczne, widocznie kwestia zdjecia.

-- Dodano: Śr, 23 lis 2016, 21:01 --

Ok wrzucam foty mady by Tadziol. Co do "szkodliwosci" samego zabiegu deaktywacji EGR najlepiej niech wypowie sie osobiscie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 20:52 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
nfrk napisał(a):
witam, i jak "Stonish" bez problemu udało się wyczyścić EGR ? też przymierzam do wyczyszczenia przepustnicy + przepływki + MAF sensor oraz egr, oraz zastanawiam się nad jego zaślepieniem, czy ktoś już zaślepiał egr w tym modelu silnika?


Sorka za brak update'u ale w końcu sobota mi wypadła i jeszcze tego nie zrobiłem, a teraz do świąt w delegacji siedzę. Nie zmienia to faktu, że zabiorę sie za to. Szukam również opisu inspekcji EGR w workshop manual i o dziwo nie mogę tego znaleźć. Niby wszystko tam jest, w tabelce jak byk napisane co 80tys sprawdzić/wyczyścić/wyregulować. A opisu gdzie on jest i jak to zrobić nie widzę. Żeby nie to forum to do dzisiaj bym się zastanawiał czy on tam jest.

Olek dzięki za fotki - teraz wiem, że już miałem go raz odkręcony tylko zmyliła mnie jego budowa "w środku" i myślałem, że rozbieram nie to co trzeba więc włożyłem go na swoje miejsce ;-)

EDIT: W końcu znalazłem. Okazuje się, że EGR w benzyniaku o którym mowa w tabelce to cała jednostka i nie mamy jej czyścić fizycznie jak w dieslu tylko wykonać całą serie różnych cudów, których jako początkujący do końca nie rozumiem :D Dla ciekawskich to jest na 330 stronie workshop manuala.


Ostatnio edytowano Pt, 25 lis 2016, 21:02 przez Stonish, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 20:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3011
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ktoś to robił i opisze efekty przed i po ?

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 21:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Robilem u siebie. Przed mialem poszarpywanie na 1 i 2 w okolicy 1500 obr. Po zabiegu na 2 juz praktycznie objawow brak, na 1 jeszcze czasem lubi szarpnac w dolnym zakresie w okolicy 1500 obrotow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3011
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Poszarpywanie było przy jednostajnej jeździe przy 1500 obr/min, w trakcie przyspieszania i w momencie 1500 obr, czy przy hamowaniu silnikiem?

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 21:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Przy jednostajnej jezdzie. Czsem juz myslalem ze brak mi finezji pod stopa :) Ale musze przyznac ze przy hamowaniu silnikiem w tym zakresie tez brak idealnej plynnosci jak gwaltownie odpusci sie gaz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 22:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3011
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
No to mam takie objawy, tyle że nie patrzyłem przy jakich obrotach. Trzeba będzie zajrzeć i przeczyścić, tylko ten dostęp...

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 22:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ja u siebie rozbieralem i okazalo sie ze mial lekki nalot z suchej sadzy, ten mechanizm na sprezynie pracowal plynnie takze czyszczenie raczej niewiele da. Dostep szczegolnie do dolnej sruby tak jak piszesz ch..owy. Do samego gornego korpusu latwiej sie dobrac. Obstawilem ze moze winne byc sterowanie elektroniczne. Poradzilem sie Tadziola i usunalem sterowanie Egr zgodnie z tym co napisalem powyzej zdjec.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 22:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3011
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
W takim razie wyjmę na próbę ten czpień i zobaczę czy się coś zmieni.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 lis 2016, 08:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 507
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Dokladnie. Zdemontuj tylko ten plastikowy korpus od gory co jest na 4 srubki zamocowany i ofloz gdzies na bok z pofpieta wtyczka wrtyczka bo inaczej checka wywali. Daj znac jakie efekty.
Niektorzy moga tego poszarpywania nie zaobserwowac bo objawia sie wylacznie przy mozolnej jezdzie w korkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.