Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 10 mar 2019, 17:36 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
To napisz moze w 3 slowach jak zdemontowac silownik, bo u mnie sie to opiera i nie chce nic zepsuc. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 10 mar 2019, 19:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jest opis w tym temacie. Mój wyglądał chyba trochę inaczej, nie pamiętam, dawno temu to robiłem, jednak zasada jest wszędzie ta sama, trzeba wyciągnąć trzpień, jest częścią przekładni ślimakowej, powoli idzie go wyciągnąć.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 11:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
10 marca 2019, o 18:36 schildkroete napisał(a):
To napisz moze w 3 slowach jak zdemontowac silownik, bo u mnie sie to opiera i nie chce nic zepsuc. pozdr


Hejka, udało Ci się zdemontować siłownik ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 maja 2019, 17:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Czyli rozumiem że u nas w Maździe wystarczy zaślepkę założyć i nie Wywali checka? Bo jak miałem Astre G to musiałem jeszcze go wyłączyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 maja 2019, 20:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Wywali błąd.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 00:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Siemka

Kilka osób w tym post'cie pisze o czyszczeniu EGR - jakich środków chemicznych używaliście ?
Zwykły rozpuszczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna wystarczy ?

Odnośnie dezaktywacji EGR w ECU (jednostce sterującej silnikiem). Jet jakiś ogólnodostępny
"kabelek - interfejs" za pomocą którego można to zrobić bez specjalistycznej wiedzy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 lip 2019, 22:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
ad.1 polecam valvoline turbo cleaner, pieknie nagar usuwa.

ad.2 nie ma czegoś takiego.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


Ostatnio edytowano Śr, 24 lip 2019, 22:47 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam, wyskoczył błąd P0400 awaria przepływu recyrkulacji spalin. Oznacza to egr? Auto zachowuje się normalnie, ma moc nie szarpie itp Mazda 6 gh 2.2 diesel 185


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 19:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najprawdopodobniej EGR do wyjęcia, prawdopodobnie zacina się w jakiejś pozycji z naciskiem na pozycję zamkniętą.

Wyjmuj, czysc, pozbądź się nagaru syfu stożek ma być czysty i szczelnie zamykać gniazdo.

Błąd P0401 mailem w swojej GH w 2.0 ale dopiero po zaślepieniu go blaszką, czasami był a po wyłączeniu silnika kasował się.

Ty masz P0400, woex raczej też od EGR.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 22:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam forumowiczów, planuje czyścić lub wyjąć czpien z EGR , przeczytałem cały temat i już trochę sobie namieszałem w głowie . Mam silnik 2.0 disi. Co radzicie zrobić ? Przebieg 90k czyścilem już przepustnice i sensor ale tak na szybko nie zlokalizowane EGR więc to zostawiłem, dalej mam jakieś szarpnięcia i chciałem spróbować coś z EGR. Lepiej spróbować najpierw wyczyścić czy nie ? Jak tak to na co dokładniej zwrócić uwagę ? Akurat EGR nigdy nie czyścilem ... Środek mam jakiś do czyszczenia przepustnic i dobrze się sprawdził więc do tego pewnie też się nada .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 09:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wyciagaj trzpień, nie zastanawiaj się ja przejechałem ponad 80kkm bez niego

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 09:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
13 lutego 2021, o 09:14 maciekelga napisał(a):
Wyciagaj trzpień, nie zastanawiaj się ja przejechałem ponad 80kkm bez niego

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


A jak różnica w spalaniu ? Nie ukrywam teraz pali mi dość dużo jakieś 12-13l w mieście . Trochę mnie to przeraża . Wymieniłem już świece, olej, filtr powietrza, czyścilem przepustnice i sensor. Ogólnie auto mam od miesiaca a rok stało nie uzywane u kolesia .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 18:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Chyba nie zarejestrowałem różnicy w spalaniu, ale ja generalnie nigdy nie przekroczyłem 11.5L i to przy na prawdę (na prawdę ) dynamicznej jeździe. W Gdańsku to max 10L i to głównie przy poruszaniu się obwodnicami+korki.
Ale nie o spalaniu temat. U mnie dezaktywacja EGR usunęła dziwne szarpania.

Inna sprawa że ja zbytnio nie patrzę na spalanie, zapisuję tak z ciekawości w Fuelio razem z innymi rzeczami.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 22:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2021
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No właśnie też mi się wydaje że coś poszarpuje więc spróbujemy. Czyli w skrócie odkręcam 4 śrubki wyciągam go rozbieram i wyjmuje jakiś trzpień składam i git? Czy zrobić jeszcze programowanie przepustnicy ?


Ostatnio edytowano So, 13 lut 2021, 22:54 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 22:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak wyciągasz trzpień i tyle, nic nie trzeba więcej robić.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lip 2021, 11:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.07.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Szanowni państwo. Gdzie w MZR 2.0 147KM znajduje się EGR?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 maja 2022, 16:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2021
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
EGr w 2.0 mzr cd zaślepia się w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką czy może na górze tego przewodu?
https://ibb.co/BnkT19Q


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 29 maja 2022, 17:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dokładnie tam gdzie czerwona strzałka.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 gru 2022, 19:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam obecnie jako drugie auto Mazdę diesla, która ma jeden problem - nagła utrata mocy w czasie jazdy. Pomaga zgaszenie i odpalenie silnika lub przegazowanie go na postoju (ta druga metoda pomaga w 70%).
Z logów Forscan zobaczyłem, że w pewnym momencie zawór EGR przestaje działać. Zatrzymał się w pozycji: EGRVP 0,90%, EGRVR 19%, EGR_TV 33%. To chyba pozycja full otwarta?
Czy przyczyną może być zasyfienie EGRu, skoro problemu nie ma po ponownym odpaleniu auta?

Link do logów forscan:
https://www.dropbox.com/s/1p3o1t4rezzz7 ... 9.csv?dl=0

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 gru 2022, 10:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Możliwe, że masz uszkodzony zawór elektropneumatyczny turbiny. Parę lat z tymi objawami walczyłem ja i serwisy, tuningowcy oraz janusze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 gru 2022, 08:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Masz na myśli N75?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 gru 2022, 12:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nie wiem jak to w Mazdzie jest oznaczone. W Mitsubishi DID było to przyczepione do grodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 10:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Smook napisał(a):
Nie wiem jak to w Mazdzie jest oznaczone. W Mitsubishi DID było to przyczepione do grodzi.
Poniżej opis problemu, wypisz wymaluj ten samObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 11:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzięki czyli N75. Chyba będę musiał go wymienić, nowy kosztuje coś koło 200 więc nie ma dramatu aż takiego.
Wydaje mi się, że zanik mocy i zawieszanie EGR to dwa niepowiązane tematy...

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 13:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja zmieniłem ten konkretnie zawór i przez następne 12 lat zero problemu. Intensywnie kiedyś jeździłem na narty i na autostradzie ten defekt był wręcz niebezpieczny. Przez 3 lata gwarancji żaden serwis w Polsce, Austrii i Włoszech nie był w stanie mi pomóc. EGR też wymienili ze 2 razy bez żadnego efektu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 gru 2022, 22:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Panowie, też przeczytałem cały post i już zgłupiałem, w 2.0 MZR-CD egr wystarczy zaślepić blaszką czy także trzeba wyjąć trzpień ze środka ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 12:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2523
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Trzpień się wyjmuje w benzynach. W dieslu trzeba zaślepić blaszką.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 21:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
20 grudnia 2022, o 12:04 Lucasbadboy napisał(a):
Trzpień się wyjmuje w benzynach. W dieslu trzeba zaślepić blaszką.


Dzięki za wyjaśnienie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.