Dobry wieczór Panowie,
Prosze o pomoc:
Mazda Diesel 2.2 GH 2011.11 Kombi
Dobry wieczor wszystkim, niestety nie mam polskich znakow wiec prosze o wyrozumialosc.
Moj problem lezy w zmianie biegow. Od kilku dni mamy -10 na zewnatrz i pojawil sie nastepujacy problem ktory po osiagnieciu pelnej temp. silnika znika. Na zimnym silniku "zakleszcza sie" bieg 1 (tylko podczas jazdy) oczywiscie mozna zmienic na 2 jednak wyciagnac jedynke raczej trzeba dosc mocno (pozniej wszystko wraca do normy) oprocz tego tylko podczas poruszania sie auta na 1 biegu chcac zmienic na 2 bieg i wcisnieciu sprzegla slychac (co slychac...
trudno okreslic) dzwiek podobny do Silnika Formuly1 oczywiscie chodzi o tonacje jesli chodzi o glosnosc w kabinie jest słabo słyszalny, lub huczącego łożyska w kole nadal trzymajac wcisniete sprzeglo po wysprzegleniu biegu 1 na luz podczas jazdy dzwiek znika. Na innych biegach nie ma go wcale czy zimny czy cieply. Na postoju na wlaczonym zimnym silniku zadnych problemow wszystkie biegi wchodza czysciutko i bez zadnych podejrzanych odglosow wszystko jest ok, tak samo na rozgrzanym. Na moj rozum powod skrzynia, teraz pozostaje szczegółowo zlokalizowac problem.
1. Olej?
2. Synchronizator?
3. Lozysko 1-go Biegu?
4. Poduszka skrzyni, lub silnika?
5. Wysprzęglanie?
6. Czy jest możliwe ze to łożysko ale słychać je tylko na pierwszym biegu na zimnym silniku?
7. Czy po prostu cos za słabo dokręcili panowie i sie poluzowało. (no ale z drugiej strony jesli sie rozgrzeje silnik to sie samo nie dokreca...
)
Robie termin do serwisu o sprawdzenie pozycji 1. 3. i 5 .
Olej skrzyni był przy 120kkm wymieniany w serwisie obecnie auto ma 173kkm
PS. jakies 5mies. temu w serwisie zmieniali magiel przykry wydatek 2000Euro. Moze cos niedokrecili...lub sie poluzowalo, albo nie ma to calkowicie zwiazku w kazdym razie do pelnego opisu dodatkowa informacja.
Dziekuje za pomoc.
Miałem wizytę w serwisie przejechał się ze mną koleś ale też nie za bardzo wie co może być zalecił najpierw zmianę oleju w skrzynię na Hochleistungsöl. W środę termin. Przez telefon powiedzieli że jeszcze muszą sprawdzić łożysko. Ale mnie się wydaje że łożysko nie ma znaczenia w tym przypadku ponieważ działoby się tak na wszystkich biegach...
Dzis tj. 7 Marca znow serwis lecz juz nie ten blisko lecz ten w ktorym zawsze naprawiam auto.
Przejazdzka testy.
Diagnoza:
-4 lozyska walkow skrzyni, (hałasuje tylko na 1 biegu, majster powiedział że zobaczy jak rozbierze).
-łożysko oporowe,
-tarcza sprzęgła
I reszta kosztów za głupoty. Suma 2500E
Jednak ciagle mnie meczy logika... jesli moglby mi ktos pomogl to wyjasnic.
1 i 2 bieg sa kolo siebie. Wiec dlaczego po ruszeniu na jedynce i osiagnieciu 30km wciskam sprzeglo i slychac wysprzeglam 1-ke i nie slychac i na reszcie cisza wszystko w porzadku.
Jelsi juz to obstawialbym synchronizator na jedyce lub lozysko 1 biegu. A osiom dalbym spokoj. No i lozysko sprzegla przeciez ono ciagle pracuje wiec jest nie mozliwe ze slychac je na 1-ce i tylko na wcisnietym sprzegle a na reszcie nie.
Pisze u was na forum poniewaz na [inne forum] cisza.....