Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 04:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 09:20 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dla potomnych ;-)

Rozwiązałem problem falowania na neutralnym. 18 tysięcy kilometrów temu czyściłem przepustnicę i problem zanikł, ale po jakimś czasie znowu się pojawił. Poszukałem na necie i dzisiaj od rana grzebie i chyba udało mi się naprawić problem. Wyczyściłem jeszcze raz przepustnicę - nagaru nie było dużo po tych 18k, ale jak już rozbierałem to czemu nie. Wykręciłem również czujnik przepływu powietrza czy jak go tam zwą. Jak widzicie na zdjęciu z jednej strony jest on czarny jak sadza. Z drugiej strony było widać jakby drucik zalany w bursztynie ( :P ). Użyłem tego samego środka, którego miałem do czyszczenia przepustnic i wacika do uszu dzięki czemu czujnik z obu stron był czysty jak łza (tylko, że w bursztynowym kolorze ;-)). Całość zrobiłem na odłączonym ako. Odpaliłem auto, dałem mu pochodzić z 5min żeby się ustawiło. Pierwsza zmiana to ssanie na początku startuje od 1500 obrotów, a nie na 1750 jak wcześniej. Po rozgrzaniu silnika przejechałem się 5km. Auto już nie szarpie przy zmianie biegów, po zatrzymaniu się na podwórku obroty stoją na równo 750, jak włączy się wiatrak od klimy to podejdą do 800 i potem znowu spadają do 750. Auto nie drży. Radość - bezcenna.

Nie wiem czy winą był nagar w przepustnicy, na czujniku czy po prostu reset ECU pomógł. Może wszystko naraz. Ważne, że naprawione, może wam się przyda!

http://imgur.com/a/yFR2f


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 09:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wystarczyło zerknąć parę wątków niżej... viewtopic.php?p=4845#p4845

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 11:54 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Umknęło mi bo to w rocznikach 07-12, a ja mam M6 2005 więc nie przeglądałem tego działu. Dzięki za info, właśnie się dowiedziałem, że tam jest jeszcze MAF sensor do wyczyszczenia. Trzeba to zrobić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 13:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ale MAF to nie jest wlasnie przypadkiem to co wyczysciles (przeplywomierz) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 21:14 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
http://www.flex-innovations.com/maf.htm

Chyba jednak nie ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 10:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
A ok chodzi o te druciki we wnetrzu. Zgadza sie, tez mozna je wyczyscic.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 18:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Za niedługo będę zabierał się za czyszczenie przepustnicy u siebie i nie jestem pewny jak do końca ma wyglądać adaptacja po czyszczeniu.
Czyścimy przepustnicę po montażu wszystkiego odpinam klemy z aku (obie klemy? tylko plus? tylko minus?).
Wciskam hamulec na 30 sekund - robimy twardy reset.
Podpinam odpięte klemy.
Uruchamiam auto i co dalej? Czekać na coś? Jechać można od razu, a adaptacja się zrobi sama?

Pamiętam w Hondzie było tak, że po pierwsze reset ECU robimy tylko na zimnym silniku (np. po całej nocy) po resecie uruchamiałem silnik i zostawiałem go na wolnych obrotach, bez żadnego obciążenia (radio, ogrzewania, nawiew, światła itp...) aż do uruchomienia się wentylatora chłodnicy i otwarcia termostatu. Czekałem, aż wentylator się wyłączy i dopiero gasiłem silnik. Tak wyglądała poprawna adaptacja w Hondzie, a jak jest w Mazdach? Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 19:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
dejwid pisałem tutaj ze ja np resetu nie robiłem choć wiele osób tak. Ja poprostu zapiąłem klemę z powrotem i uruchomiłem silnik tak na 5 min a potem się przejechałem nia i tyle. Juz minęło sporo czasu i silnik chodzi równo bez zarzutów. Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 21:13 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Po czyszczeniu egr też trzeba coś adoptować?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 08:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Możesz adoptować dziecko albo psa ze schroniska :)

Zależy czy będziesz odpinał akumulator, bo odpięcie akumulatora powoduje reset ECU niezależnie czy coś czyścisz czy nie. Po resecie ECU trzeba przeprowadzić adAptację.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 14:55 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Wybacz ale mój telefon jest chyba adoptowany :D Czyli jak wymienialem akumulator, pare msc temu to teraz robienie adaptacji ma jakiś sens? ;)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 28 sty 2017, 18:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nie ma, jeżeli nie falują Ci obroty na ciepłym silniku na luzie to adaptacja nie jest potrzebna. Tak jak pisał Erazm30 wiele osób nie musiało robić.

-- Dodano: So, 28 sty 2017, 18:16 --

Dobra, sytuacja kreuje się następująco. Dzisiaj już było tak źle, że na LPG jak dojeżdżałem do skrzyżowania silnik gasł. Za każdym razem. Dojeżdżam, hamuję, obroty spadają do około 1,5krpm wciskam sprzęgło żeby wrzucić luz/jedynkę i silnik gaśnie. Na benzynie nie gasł, ale też był dramat. Dojechałem jakoś do domu. Klucze w rękę i jadę na dół. Rozebrałem wszystko, wyczyściłem, MASAKRA TO BYŁA DROGA PRZEZ MĘKĘ ŻEBY TO WYCZYŚCIĆ, montuję, odpalam i gitarka wszystko chodzi pięknie zostawiłem ją na 5 minut na wolnych obrotach, wsiadłem i jadę jazdę próbną. Na początku tylko na benzynce wszystko chodzi pięknie. Przełączam na LPG i tak samo pięknie. Pierwsze 20km za mną na razie wszystko ok. Będziemy obserwować. Dzięki za ten temat i wszystkie pomocne komentarze.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 mar 2017, 22:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: wielkopolski
Siema, ja juz tez jestem po czyszczeniu przepustnicy oraz przeplywomierza. Efekt? Znaczna poprawa pracy silnika, drgania ustaly, jakby wiecej mocy, lecz dalej borykam sie z problemem podszarpywania przy odejmowaniu gazu. Z tego co zaobserwowalem przy czyszczeniu przepustnicy nie jest ona do konca domknieta. Panowie, czy u Was wyglada to tak samo? Czy przepustnica powinna byc lekko uchylona w pozycji neutralnej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2017, 09:41 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
Witam forumowiczów...i zwolenników mazdy <witam>
Ostatnio zaczął mnie wkurzać centralny zamek i zaświtał mi (teraz wiem że dość głupi pomysł) żeby odpiąć akumulator. W poprzednim samochodzie (audi 100) pomogło...po odpięciu klemy zniknął błąd i było po problemie. Ale nie w mazdzie nie...tutaj centralnemu nie pomogło ale za to silnik oszalał....jak jechał i przyspieszał ok...ale zdjęcie nogi z gazu i padaczka...obroty leciały na jakieś 600 obr, potem jak w starym autobusie od zera do bohatera i dwa lub trzy małe podrygi w agoni i silnik gasł. Jak był dobrze rozgrzany to obroty falowały między 600 -800-1000 i nie gasł ale jak temperatura ciut niższa to tragedia.
Szukam na necie i okazuje się że samochód przechodzi adaptację...ok przecierpię...mija 3 dni i mnie szlag trafia w jeździe po mieście bo już zaczynam kombinować jak tu prawą nogą trzymając gaz utrzymać obroty a lewą hamować przed skrzyżowaniem ale niezbyt to wychodzi. Podjechałem do mechanika który głownie zajmuje się elektroniką i ten mówi że mu przejdzie, a jak nie to trzeba przepustnicę przeczyścić a jak to nie pomoże to się go jakimś testerem ustawi...myślę ok...ale skoro da się coś wyczyścić <pucu> to może samemu da się radę. Więc zakupiwszy zmywacz do gaźników (w opisie również do czyszczenia przepustnic) zabieram się do pracy zgodnie ze znalezionym na forum opisem....wszystko jest ok z malutką uwagą....ni cholery nie mogę wypiąć jednej z wtyczek (tej przy przepustnicy) więc delikatnie odkręcam przepustnicę razem ze wtyczką odwracam i eureka :idea: ...po odwróceniu (czyli jakby od dołu wtyczki ) wystarczy ją malutkim śrubokręcikiem podważyć i sama się wypina. Może jest inny sposób na nią ale mnie udało się w ten sposób, dlatego wolę to zamieścić jako uwagę dla innych - od spodu podważając schodzi bez problemu.
Po kilkukrotnym spryskaniu i lekkim zdrapaniu całego syfu...oj było go składam wszystko, odpinam klemę i :idea: czy madzia doceni moje starania?
Zapinam, wyjeżdżam z garażu włączam wszystko co się da...klimę, światła itp i zostawiam na 6 minut. Wyłączam, zapalam ponownie i ....pierwsze przyhamowanie...nic, drugie...nic, przełączam się na lpg jadę :) banan się zwiększa na twarzy...skrzyżowanie stop...wskazówka schodzi w okolice 800 no ciut ciut poniżej i stoi jak zaklęta...zero drgań....zmywacz za 17 zeta, godzina i 10 minut a radość bezcenna. Wszystko minęło, adaptacja trwała chwilę a i samochodzik jak by to powiedzieć zyskał na miękkości dźwięku silnika...może to sugestia ale jakoś tak milej brzmi.
Przepustnica i czujnik powietrza przed
Obrazek
Obrazek
Przepustnica i czujnik po czyszczeniu
Obrazek
Obrazek
Dzięki kolegom za wstawienie relacji z czyszczenia gdyż bardzo ułatwia pracę obejrzenie co trzeba robić i w jakiej kolejności.
Może znajdę też coś na bolączki centralnego zamka :idea:

_________________
JATBo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 14:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: wielkopolski
Kolego JATBo czy Twoja przepustnica gdy ją wyczyściles zamykala się calkowicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 17:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Przepustnica nie może zamykać się całkowicie, bo na wolnych obrotach silnik nie będzie dostawał powietrza i zgaśnie. Właśnie dlatego czyści się przepustnicę bo ta przerwa która powstaje po czyszczeniu znika bo jest zapchana i silnik nie równo pracuje i falują obroty.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 18:01 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
Jeśli mam być szczery to po wyczyszczeniu i owszem zamykała się całkowicie. Po zamontowaniu i adaptacji...nie mam pojęcia bo bolączki falujacych obrotów i agonalnej pracy na niskich obrotach zniknęły więc nie pokusiłem się o zdjecie przewodu do filtra i zobserwowania zachowania przepustnicy. Jak narazie silnik chodzi super zarówno na Pb jak i lpg więc nie mam powodu żeby cokolwiek grzebać przy tym.

_________________
JATBo


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 mar 2017, 19:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nie ma takiej możliwości żeby była zamknięta. Musiało Ci się wydawać. Zerowe położenie przepustnicy jest delikatnie pod kątem (motylek ten złoty nie jest prostopadle do płaszczyzny średnicy walca) i nie obrócisz tego nawet siłą tak, żeby się zamknęła całkiem. Na czystej przepustnicy na zdjęciu widać tą szparę. Na brudnej tej szpary nie ma, dlatego auto nie dostaje powietrza i dlatego falują obroty lub silnik gaśnie. To położenie zerowe to jest położenie jak pedał gazu NIE jest wciśnięty.
Obrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 09:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
Być może masz rację co do położenia zerowego bo faktycznie bez powietrza proces spalania byłby co najmniej dziwny :zawrotglowy: wczoraj wieczorem odgrzebałem interfejs blutooth do lpg (instalacja stag) i ponownie go podłączyłem. Wśród mnóstwa danych jest położenie przepustnicy i faktycznie nigdy nie osiąga ona 0 procent otwarcia na wolnych obrotach :idea: także coś otwarta pozostaje...

-- Dodano: So, 11 mar 2017, 09:38 --

Pytanko które mnie nurtuje.....skoro tyle badziewia było tu...to ile jest w silniku...czyli użyć czy nie użyć płukanki przed zmianą oleju. W poprzednim samochodzie (dużo wiekszy przebieg niz Madzia ale tez japońska myśl techniczna) zrobiłem i zmieniłem olej z 10W40 (takim zaczął go jeszcze serwis zalewac) na 5W50. Efektem było zmniejszenie wciągania oleju o jakieś 0,3 l/1000km. Przed apetyt wynosił nawet do 0,8 l. Przy użyciu płukanki po jakiś 5 minutach pracy silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki chrobotania ktore trwały tak ok. minuty i ucichły a silnik dalej (łącznie 12 minut) pracował normalnie. Co prawda wyleciał czarny jak smoła olej ale miał już prawie rok wiec nie wiem czy to robota płukania czy sam z siebie olej juz taki kolor zyskał. Teraz myślałem o płukance i zalaniu olejem na jakieś 2 miesiace (głównie jazda po mieście i raczej mały kilometraż) i ponownej wymianie....co by tam olej wypłukał ewrntualne resztki i wtedy dać świeży żeby już normalnie pracował. Co myślicie o takim pomyśle? Pozdrawiam

_________________
JATBo


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 11 mar 2017, 11:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Syf ze spalania. Takie mamy czyste paliwo i czyste powietrze no ale w największym stopniu to jest węgiel w różnej postaci który powstaje w czasie spalania.
Olej to jest całkiem co innego. Przecież on nie powinien brać udziału w procesie spalania mieszanki paliwowo-powietrznej.
Jest osobny temat o olejach.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2017, 20:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam wszystkich, to mój pierwszy post.
Wykonałem czyszczenie przepustnicy Madzia działa jak powinna - 650 obrotów, bez falowania.
Zastanawia mnie natomiast osad który jest wewnątrz kanału dolotowego za przepustnicą:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czy to normalne że dalej jest taki wilgotny syf a na samym dole jeziorko?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 20:48 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Ja również postanowiłem wyczyścić przepustnice i przepływomierz.
Przepustnica wyglądała kiepsko, pewnie od nowości nie ruszana (165tys. przebiegu)
Dołączę się do pytania Xantusa. Co z nagarem/brudem za przepustnicą? Jak to wyczyścić? Czy jest sens rozebierać kolektor i jak to zrobić? Silnik pewnie też nieźle zasyfiony...robić płukankę?
Proszę o opinię

Zdjęcie przed czyszczeniem
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 06:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Darro napisał(a):
Co z nagarem/brudem za przepustnicą? Jak to wyczyścić? Czy jest sens rozebierać kolektor

Nie popadajmy w skrajności. Czyszczenie kolektora od wewnątrz to przesada. Nie poprawi to charakterystyki silnika w zauważalny sposób. Zatkana przepustnica i brudna przepływka jak pewnie sam zauważyłeś zrobiły różnice. Ewentualnie są takie czyściki w spray'u do kolektorów gdzieś takie kiedyś widziałem, psik psik i nagar trafia rozpuszczony prosto do komory spalania, no nie jestem pewny czy to takie dobre.

Darro napisał(a):
Silnik pewnie też nieźle zasyfiony...robić płukankę?


tfu, co Ty chcesz płukać?! <nie> Płukanie możesz robić przy wymianie oleju, ale do głowicy bym nic nie wlewał.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 08:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Miałem na myśli płukanie przy zmianie oleju, po przejechaniu 1200km jest czarny więc pewnie trzeba to zrobić.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 09:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Kanały olejowe, a komora spalania to dwa różne miejsca w silniku nie powiązane ze sobą. Płukaniem silnika przy wymianie oleju nie wyczyścisz powierzchni tłoka w cylindrze!

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 19:26 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
dejwid napisał(a):
Kanały olejowe, a komora spalania to dwa różne miejsca w silniku nie powiązane ze sobą. Płukaniem silnika przy wymianie oleju nie wyczyścisz powierzchni tłoka w cylindrze!

Wiem. Pisząc o oleju chciałem dać ogólny obraz zasyfienia silnika, nie tylko dolotu.
Dziękuję Panowie za sugestie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lip 2017, 20:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 47
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nigdy nie sądziłem, że będę samodzielnie zabierał się za takie rzeczy. A tutaj półtorej godziny i auto jeździ jak nowe, spadły obroty, nie szarpie na zimnym silniku i nie zastanawia się podczas przyspieszania. Jak widać dzięki forum można wszystko :).
A już myślałem, że zapomniałem jak używać sprzęgła i gazu i stąd to nierówne przyspieszanie...
Wielkie dzięki za wszystkie porady tutaj!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lip 2017, 22:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
ile musi byc najezdzone zeby przepustnica tak sie usyfiła?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 lip 2017, 07:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 47
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
U mnie było 145 000, nie sądzę żeby była wcześniej czyszczona ponieważ miałem problem, żeby odkręcić śruby, a do tego obejmy na rurze dolotowej od filtra powietrza są kompletnie zardzewiałe. Wyglądało na to, że nikt wcześniej tego nie ruszał. Nagaru było naprawdę sporo, samo czyszczenie zajęło mi około godziny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2017, 20:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Dzięki za odpowiedź, najgorsze z tymi przebiegami nigdy nic nie wiadomo u mnie podobnie i czystko, ale moze ktoś robił, na pewno nie poprzedni wlasciciel czyli przynajmniej pare lat no i kilkadziesiat tysiecy


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.