Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 5 paź 2017, 05:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Również zdecydowałem się na wyczyszczenie przepustnicy i przepływomierza. Mechanik stwierdził, że sadzy na przepustnicy było bardzo dużo, wręcz się lepiło. Auto ma przebieg 110.000, podejrzewam, że od nowości nie było ruszane. Przed czyszczeniem auto miewało czasem drobne skoki obrotów na jałowym, bardzo rzadkie, ale były, natomiast dało się odczuć lekkie szarpanie (dławienie) podczas przyspieszania na 2 biegu. Teraz wszystko ustało, żadnych falowań, szarpania, dławienia, wszystko chodzi ładnie płynnie, a i mam wrażenie, że lepiej reaguje na pedał gazu :) Także, mała rzecz, a ile daje radości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 paź 2017, 10:46 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Panowie a co ile czyścicie przepustnice w swoich autkach?.Dzięki za odp.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2017, 21:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Koledzy nie mogę się doszukać odpowiedzi. Czy po czyszczeniu przepustnicy trzeba coś działać z kompem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 17:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Reset adaptacji trzeba zrobić, odpinasz klemę minus i na 30 sek naciskasz hamulec. Można zrobić dowolnym sprzętem diagnostycznym.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 00:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
2.0 DISI 151kkm

Obrazek

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 07:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
A jak to zrobić za pomocą forscana?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 08:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
ZoZo napisał(a):
A jak to zrobić za pomocą forscana?
Klikasz na "Procedury Serwisowe", później jak na zdjęciu "PCM Module Reset", a dalej według informacji w wyskakujących okienkach na monitorze.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 09:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja to się boję robić tak w ciemno. Więc dzięki piękne za screen.i za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 09:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Nie ma problemu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 11:09 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
10 stycznia 2018, o 09:03 ZoZo napisał(a):
Ja to się boję robić tak w ciemno. Więc dzięki piękne za screen.i za pomoc.

Nie ma się czego bać, jeśli nie spełnisz jakiegoś warunku nie przeprowadzisz adaptacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 12:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Tak jak kolegą udi1 pisze.
Żebym sam nie robił, to bym nie odpisywał.



Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano N, 28 sty 2018, 13:29 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 21:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
heh tzn może obaw co do samej czynności nie mam ale wiesz nie wiedziałem ze akurat module reset to adaptacja przepustnicy.

jak mam wszystkie polecenia po kolei testować to ja dziękuje:P. teraz wiem i jutro hyc myc do mazduni zrobimy zabiegi hehe


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: łódzki
Dzisiaj zdejmując przepustnicę zajrzałem w głąb kolektora ssącego i w środku na dole widać dużo takiego nagaru, czy też tak macie, czy ktoś zdejmował kolektor ssący i to czyścił? 2.0 155km DISI.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 12:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dużo nagaru w benzynie ?? To co może być w dieslu <zauroczony>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 17:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bo benzyna kopci z oleju, a diesel z ropy. :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 07:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy ktoś z was czyścił EGR w silniku benzynowym?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 09:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Nie ma za bardzo co czyścić. Jak zaglądałem do swojego przy przebiegu ~100 tys. to tylko taki bardzo cienki nalot z sadzy ukazał się mym oczom.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 11:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pytam bo chętnie bym zajrzał co się dzieje w środku, obstawiam że po 150 tyś to za czysty on nie jest, sądząc po tym jak wyglądała przepustnica.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Przepustnica to zupełnie inna para kaloszy. W EGR w benzynikau nie będziesz miał takiej "oleistej" mazi jak ma to miejsce w przepustnicy ale jak chcesz to możesz zajrzeć. Jedynie dostęp jest trudniejszy niż w przypadku przepustnicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 15:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W DISI jest dość dobry dostęp, inaczej niż w MZR. Dzięki.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 mar 2018, 22:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: łódzki
No to jak ktoś zdejmowal kolektor ssący 155km 2.0 disi. Na przepustnicy nie bylo dużo nagaru, lekko okopcona a jak spojrzałem w głąb kolektora ssacego na dolną częśc nie wyglądało to dobrze, ktoś się zabierał za to?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 22:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.04.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: małopolski
na problemy z falującymi obrotami zaczynamy od oczyszczania przepustnicy i przepływomierza, falowanie ustało.
polecam środek do czyszczenia gaźników Valvoline.

przed
Obrazek

po
Obrazek

demontaż to tylko kilka śrub, można to ogarnąć spokojnie w godzinkę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 20:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
TOMASZ dzięki za instrukcje. Przepustnica wyczyszczona <spoko> Demontaż i czyszczenie wykonane na odłączony aku. Po podłączeniu wszystko było ok :)
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 lip 2018, 09:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
W sobotę ponownie zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i przepływomierza.
Ostatnio robiłem to 28.01.2017r. w tym czasie przejechałem dokładnie 40kkm - viewtopic.php?p=241882#p241882.
Tym razem zakupiłem dedykowane środki czyszczące, Valvoline EGR + Turbo Cleaner oraz Liqui Moly Air flow sensor cleaner. Czyszczenie poszło jak z płatka.
Brud na przepustnicy schodził pod ciśnieniem samego środka czyszczącego, pozostałości osadu usuwałem mikrofibrą.
Przepływomierz czyszczony bezdotykowo tylko psikałem preparatem na bursztynową "łezkę" oraz druciki wewnątrz.

Jeżeli ktoś się zastanawia jak wygląda taka przepustnica po takim przebiegu zapraszam na małą sesję zdjęciową.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 05:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
Przepustnica i przepływomierz wyczyszczona mam jeszcze jedno pytanie o element znajdujący się na rurze łączącej filtr powietrza z przepustnicą pokazany na zdjęciu poniżej. Co to za element i za co odpowiada?
pozdrawiam.

coś.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2018, 13:51 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.02.2015
Posty: 111
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Toż to właśnie przepływomierz jest .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2018, 17:21 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Chyba nie , przepływomierz jest na obudowie filtra powietrza(wylot)
widać go na zdjęciu 1 w pośćie 1


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 paź 2018, 21:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Puszka rezonansowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2018, 12:47 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
moim zdaniem tez wyglada to wlasnie jak jakas puszka rezonansowa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lis 2018, 07:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Witam wszystkich. Jako, że od 3 tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6 dołączyłem do szacownego grona forumowiczów. :) Ponieważ to moje pierwsze auto z silnikiem benzynowym muszę na bieżąco uzupełniać swoją wiedzę. Do rzeczy...Tydzień temu wyczyściłem przepływkę i przepustnice (wraz z jej adaptacją) jednak z tego co obserwuje (lekkie poszarpywanie przy jednostajnej jeździe na niskich obrotach, na biegu jałowym jest ok) winowajcą takiego stanu rzeczy może być EGR. Gdzie się znajduje zlokalizowałem, jednak demontaż wydaje się znacznie utrudniony. Pytanko zatem, jak zdjagnozować prawidłowość lub nie jego pracy? Dodam, że posiadam już ForScan i może to on okaże się pomocny? Przyznam, że nie mam za bardzo czasu na wyciągnięcie całego zaworu i traktuję to jako ostateczność (przydatny byłby opis jak się za to zabrać w tym silniku aby cała operacja przszła sprawnie). Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.