Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 27 gru 2013, 00:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wrzucam zdjęcia z mojego czyszczenia przepustnicy. Poszło całkiem sprawnie. Do usunięcia nagaru użyłem środka do czyszczenia przepływomierzy CRC, szczoteczki do zębów i pędzelka. Stopniowo udało się wszystko doczyścić ;) Dziękuję TOMASZ za inspirację. Jeśli pojawią się jeszcze jakieś mrozy to dam znać czy poszarpywanie na zimnym po odjęciu gazu ustało.

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 17:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Lśni jak nowka, a dziecko pozbawione szczoteczki co :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 20:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam. W piątek czyściłem przepustnicę. I chciałbym podzielić się opinią. A więc tak jak pisałem w innym temacie, zimny silnik dziwnie szarpał- skakał. viewtopic.php?f=39&t=837

Teraz wygląda wszystko wporządku, minęły 3 dni i nic nie szarpie na zimnym, wszystko ładnie chodzi. Także jeżeli ktoś ma podobny problem to polecam przeczyszczenie przepustnicy. Wyciągnięcie i montaż zajął nam koło 10-15 min w sumie, ale robiłem z kolegą mechanikiem. Czyszczenie około 1.5-2 godzin. Do czyszczenia używaliśmy benzyny ekstracyjnej, pędzelka, szczoteczki do zębów, czyściwa, oraz lekko zdrapywaliśmy śrubokrętem płaskim. Tutaj zalączam dwa zdjęcia przed i po. Pozdrawiam

Obrazek

Obrazek

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 02:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Kurcze, jak 100 lat temu miałem Fabiankę to mechanik mi mówił żeby co 100.000 km czyścić w moim benzyniaku przepływomierz, i to właśnie szczoteczką do zębów. Z tym, że objawy miały być takie, że dodawanie i odejmowanie gazu było odzwierciedlane w obrotach z opóźnieniem. Po oczyszczeniu równiejsza praca silnika i mniejsze spalanie. U mnie w sumie Madzia szarpie na 1 i 2 biegu ale gdzieś chyba na tym drugim forum od Mazd czytałem, że one tak mają i po jakimś czasie się przyzwyczaiłem/nauczyłem. Może u siebie też przeczyszcze? Wiem, że "jak coś może pracować w brudzie to może też w czystości" ale uważam, że nie ma się co spinać. Ważne aby sam cylinder, krawędzie grodzi i oś do której jest ona przyczepiona były czyste i się nie sklejały od brudu... ale wiadomo jak czyścić to całą. Pytanie, bo wygląda mi to na to, że czyścicie tą przepustnice w całości zmontowaną a ta grodź jest przymocowana krzyżakami do osi, nie dało się jej wyjąć? Lepszy dostęp by był.
Może warto przy takich akcjach dodawać w komentarzach zdjęć przy jakim to przebiegu było no i czy diesel czy benzyna?
BTW: Kuźwa jest tu gdzieś opis jak naprawić ten pie... fotel? Już szukam! Swoją drogą moja stara 323 BJ też ma problem i z fotelem pasażera i kierowcy, więc Mazda nie wyciąga wniosków...

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 08:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
1. O czyszczeniu przepływomierza jest oddzielny temat.
2. Śrubek na ośce nie polecam odkręcać, tym bardziej ze na końcach są zaklepane aby się samoczynnie nie odkręciły.
3. Jakbyś dokładnie przeczytał pierwszy mój post z fotorelacją, to byś wiedział : przy jakim przebiegu i w jakim silniku (dane w moim profilu). Generalnie dotyczy to benzyny.
4. Fotostory z naprawy fotela też ma swój wątek, w dziale Wnętrze.
5. Polecam zapoznać się z FAQ w Ogólnym GH.

Pzdr

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 12:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Tomasz, wiem że Ty robiłeś to bodajże po 91.000 tys. Ale mi chodziło o tych pozostałych czytelnikach, co zaraz wrzucali fotki swoich przepustnic...

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 12:42 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja robilem przy 103tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 16:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
To ja już wszystkie narzędzia mam według zdjęcia Tomasza w pierwszym wpisie tylko skąd ja mam kuźwa taką samą gazetkę Real'a wykombinować? <hahaha>

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2014, 00:16 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja czyściłem przy 83k mil.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 13:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
czacha83 napisał(a):
Ale mi chodziło o tych pozostałych czytelnikach, co zaraz wrzucali fotki swoich przepustnic...


Ja czyściłem przy przebiegu ok. 43 tys. km.

Tomek napisał(a):
Jeśli pojawią się jeszcze jakieś mrozy to dam znać czy poszarpywanie na zimnym po odjęciu gazu ustało.


Minęło już trochę czasu i mogę wydać uczciwą opinię - poszarpywanie na zimnym niemal całkowicie ustąpiło ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 20:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Świetna fotorelacja, co prawda czyszczenie wykonało mi ASO, oraz wymiane czujnika powietrza, ale chciałem sie zapytać czy macie może pomysł co jeszcze może powodować wysokie obroty na zimnym silniku, oraz falowanie na jałowym. Sytuacja wyglada tak : http://youtu.be/DKryGSkKXLA
Niestety fachowcy rozkładają juz ręce.
M6 2008 1.8benz 120km.


Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 20:55 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja tez tak czasem mam, nie przejmuje sie tym :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 21:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A czy ktoś już czyścił przepustnice w Dieslu?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 21:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ajsmeno to robił jakoś chyba przed świętami.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 21:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ajsmeno nie ma diesla ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 21:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Coś mi się uwaliło w głowie, że jednak ma ;)
Zresztą mógłby sobie kupić tego diesla i przeczyścić te przepustnice.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 16:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Hehe ja niestety z tych co się boją diesli. Minęło kilka ładnych dni po czyszczeniu przepustnicy. A więc tak, na pewno problem w jakimś stopniu zniknął, bo wygląda na to, że już mniej szarpie, jednak czasami jeszcze coś podszarpuje :| . Przez pierwsze dni, normlanie, aż byłem w szoku, że nic nie szarpie, ale znów wystąpiło kilka razy szarpanie.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 14:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Przeczyscilem dzisiaj przepustnice u siebie. Po przebiegu 154500mil bylo to jej pierwsze czyszczenie.
Przed zabiegiem wygladala tak:

Obrazek

Po czyszczeniu tak:

Obrazek

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 14:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
:-D ...założenie nowej przepustnicy z serwisu nie opłaca się.... wystarczyło wyczyścić hehe.....:-P


...faktycznie było grubo.... syfu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 18:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Foto "po" jest od innej strony zrobione :P ;)

Dobra robota.

Wysłane z mojego GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 19:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Wiem bo jak sie Zorientowałem to juz bylo za późno. Ta strona wcale nie byla lepsza :P

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 22:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Przypomniało mi się poprzednie wozidło na ropę. Niby dobry oplowski (fiatowski) 1.9 CDTI 150KM... 200 tys km i się zaczęło po kolei sypać. Zasyfiona przepustnica, niedomykający EGR, który zatkał DPFa, ten kolei rozszczelnił kolektor, zdychająca turbina, padnięty alternator, w kolektorze pozacierały się kapki wirowe i trzeba było zregenerować, DPFa "zmodyfikować", dwumase wymienić <suicide>
Pewnie trochę mój pech, ale zawsze będę mówił, że moment obrotowy powinno się robić wolnossącą pojemnością, najlepiej w układzie V <disco>


Ostatnio edytowano N, 16 mar 2014, 00:50 przez Kaczor, łącznie edytowano 1 raz
Bym prosił o trzymanie się tematu, bo się zaraz rozjedzie...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 20:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
male uaktualnienie.
Po czyszczeniu przepustnicy nie chciala sie sama ustabilizowaci ciaglr "pamietala" stale ustawienia.
W rezultacie - po odpaleniu auta obroty wchodzily na niecale 3tys a na swiatlach miedzy 1.5-2.0 tys obrotow.
Gorzej niz nauka jazdy. Dzisiaj zrobilem reset ECU i teraz po odpaleniu obroty sa w granicach 1.5 tys na zimnym i ok 650-700 na rozgrzanym silniku.

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 20:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Czyli mamy potwierdzenie, że po wyczyszczeniu przepustnicy, należy zrobić reset ECU :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 20:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Czy nalezy - ciezko powiedziec. Na pewno nie zaszkodzi
Po resecie wszystko wrocilo do narmy.
No i po resecie zaobserwowalem brak szarpania na zimnym silniku.
Auto przyspiesza i zwalnia plynnie a nie "skacze" ;)

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 20:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Skoro po czyszczeniu nie zrobiłeś resetu ECU i auto szarpało, miało podwyższone obroty na zimnym i ciepłym, a po resecie wszystko się ustabilizowało i w/w objawy ustąpiły, to myślę, że należy :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 21:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
A ja nie robiłem resetu... I co teraz? Źle, ale miałem mniej zabrudzoną przepustnicę i nie ma objawów jak u zielonego czy jakoś jednak dogadała się z ECU?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 21:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
No w sumie to masz rację ;)

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 21:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
RF-7J ma tendencje do autokalibracji, po czyszczeniu przepustnicy zmieniają sie parametry zasysanego powietrza, silnik zrobi ponowna autokalibracje ale lepiej zrobić kalibracje samemu. :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 mar 2014, 21:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Millerek, kiedy my o benzynie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.