Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 12:03 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam,

jestem nowym posiadaczem 6-ki diesla z 2009 roku.
Mam następujący problem podczas jazdy przy zmianie na 4 bieg auto zaczyna dziwnie się zachowyać jakby szarpało/drżało na 4 jest to jeszcze słabo wyczuwalne ale na 5 biegu już dość mocno. Na żadnym innym biegu sytuacja nie występuje, nawet gdy z 3 czy 4 przerzucę od razu na 6-ke jest ok auto rozpędza się bez szarpania.

Co może być przyczyną?


Pozdrawiam

-- Dodano: 4 stycznia 2018, o 12:03 --

dodam tylko że sytuacja występuje tylko do ok 3 tyś obrotów, powyżej jest ok. Czy to coś zmienia? co może być przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 14:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia kół na wyważarce. Przypadkiem przy gaszeniu nie szura/stuka?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 14:35 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Koła raczej tutaj nie są problemem. Gdy na 5 biegu drży a wrzucę 6 ustępuje.

Gdy przekroczą 3 tyś obrotu też ustępuje niezależnie czy jest to na 4 czy 5-ce.

Objawy są podobne do tego jak jedzie się z za mała prędkością na za wysokim biegu.


Przy odpaleniu czy gaszenia nie ma jakiś mocnych dźwięków, może delikatne stuki ale naprawdę delikatne podczas pracy na biegu jałowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 14:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czy na postoju też obserwujesz jakieś wibracje?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 15:02 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Bardzo delikatne


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 15:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czy po wciśnięciu sprzęgła jest zmiana? Na postoju.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 15:15 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Pytasz o dwumas? Tak delikatnie to słychać.

Ale czy to może mieć wpływ na dziwna pracę tylko na 4 i 5 biegu? I w ograniczonym zakresie obrotów?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 20:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Oczywiście dwumas może być głównym winnym. Zobacz jeszcze czy za mało oleju w skrzyni nie masz, a profilaktycznie możesz wymienić.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sty 2018, 23:44 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
na 100% nie dwumas, auto nie ma żadnych objawów dwumasu. Nie charczy nie rzezi, nie ma też żadnych drgań przenoszących się na pedał sprzęgła czy budę.
Nawet przed chwilą w garażu słuchałem silnika i nie ma żadnych słyszalnych objawów dwumasu i czemu akurat tylko na 4 i 5 było by odczuwać zużyte koło a na 6 już nie?
Olej w skrzyni raczej wpływu nie ma tylko na 4 i 5 bieg a druga sprawa czemu po przekroczeniu 3 tyś obrotów objawy ustępują?

Mam takie wrażenie jakby coś było przytkane i muliło tylko na 4 i 5-ce bo tak jak wcześniej napisałem efekt jest taki jak przy jeździe na za wysokim biegu przy za małej prędkości.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 sty 2018, 11:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wymieniłem potencjalne przyczyny: koła, dwumas, skrzynia, ale widzę że i tak lepiej wiesz :) Może po prostu jedź do dobrego mechanika w swojej okolicy, przez forum diagnoza takich rzeczy to wróżenie z fusów.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.