Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 20:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 07:39 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Sorry za pomyłkę. Faktycznie nie zauważyłem :-P

No to ja też wyczyszczę przepustnicę, ale teraz brak czasu, wyjazd do Polski na święta mi się szykuje, i praca praca 7 dni w tygodniu, a jak wstane popołudniu to taka pogoda, że aż się nie chce. Może uda mi się jeszcze przed wyjazdem zebrać. Bardzo fajna fotorelacja, na pewno mi się przyda. Pozdrawiam i na pewno napiszę czy pomogło.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 paź 2014, 12:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Hej,

u mnie pojawił się ten sam problem. Podczas ruszania na zimnym silniku, wrzucam jedynkę, auto szarpie, dodanie więcej gazu nic nie zmienia. Natomiast na biegu jałowym chodzi jak trzeba.

Pytanie czy należy już coś ze sprzęgłem robić, czy temat odpuścić póki co ? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 31 paź 2014, 13:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
dawidd napisał(a):
coś ze sprzęgłem robić

a czytal kolega temat :>
Moze najpierw wyczysz przepustnice i zobacz EGR i zrob inicjacje przepustnicy.
Jak to nie pomoze - mozesz myslec o sprzegle - choc na moje to nie tedy droga.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 paź 2014, 14:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ja bym zaczął od czyszczenia przepływki i czujnika temperatury zasysanego powietrza - bo to najprostsza czynność...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 paź 2014, 23:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Tak, czytałem cały wątek.

Nie mniej jednak zapomniałem dodać, że problem zanika po krótkim czasie jak ręką odjął. Na razie taką sytucję miałem dwukrotnie w przeciągu miesiąca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2015, 20:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.05.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam
Mam podobny problem tylko bardzo nasilony. co prawda mam inny silnik (bo 1,8 benzyna) ale objawy początkowo były podobne.
W lutym sporadycznie "dławił się" i to raczej na niskich obrotach. Z czasem problem zaczął narastać aktualnie dochodzi do tego że niezależnie na jakim biegu na niższych obrotach łapie go "czkawka", jak wrzucę jałowy to wraca do normy..dodatkowo wybija mi błąd o zbyt bogatej mieszance i wchodzi w tryb awaryjny. do tej pory wymieniłem filtry i przeczyściłem wtryski mieszanką..niestety niewiele to pomogło..
POMÓŻCIE..jaka jest przyczyna i co z tym fantem zrobić???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 wrz 2016, 08:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.06.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Też mam u siebie problem z poszarpywaniem, na benzynie i lpg.
Na zimnym silniku jakby bardziej. Świece mam nowe, myślałem o cewkach, ale na początek tak jak piszecie przeczyszczę przepływomierz (kupiłem CRC do czyszczenia) i może przepustnicę (czy K2 do czyszczenia przepustnic będzie ok?)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 wrz 2016, 09:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Stosowałem K2, szalu nie było ale nie mam porownania do innych srodkow, finalnie udalo sie doczyscic. Na pewno spisał sie o niebo lepiej od benzyny ekstrakcyjnej ktora probowalem czyscic na poczatku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 paź 2016, 12:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Mój też leciutko poszarpuje albo raczej delikatnie przydławia , tylko na zimnym i tylko przez chwilę.
Uważam ,że to raczej taka jego uroda . Zbyt ubogo wystrojony silnik(tak napisany soft pod emisję spalin) i udział na zimnym EGR'u i to jest przyczyna.
Być może czyszczenie przepustnicy i jakieś skasowanie adaptacji może pomóc...
Mi to nie przeszkadza, trwa króciutko i niczemu nie zagraża.
Ogólnie mam tę Mazdę od lipca i jestem mega zadowolony z silnika! elastyczny , cichy , pancerny i bezawaryjny (dopóki nie dostanie lpg)
Świetna jednostka . 100 X wolę tego benzyniaka niż diesla.Pali więcej , moment obrt. itd... ale wystarczy kilka awarii w dieslu (turbo/dpf/egr/dwumas/wtryski..itd.......) i cała oszczędność i zadowolenie z ropniaka idzie w du....e !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 gru 2016, 12:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2016
Posty: 3
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: S
Witam serdecznie,

Co prawda nie posiadam Mazdy 6, ale zastanawiam się dość poważnie nad jej zakupem na początku przyszłego roku stąd moje zainteresowanie tym forum i silnikiem benzynowym 2.0. To tak na wstępie.

Odnoście poruszanego problemu to z własnego doświadczenia (Opel Astra H) mogę zasugerować sprawdzenie czujnika położenia wału korbowego. W swoim aucie miałem identyczne objawy opisane w tym temacie, tj. "szarpanie" czy jak kto woli "kangury" przy ruszaniu samochodem na zimnym silniku po czym wszystko wracało do normy po chwili. Około roku od pojawienia się tego problemu "szarpanie" pojawiało się również na wyższych biegach przy wyższej prędkości - po wymianie wspomnianego czujnika ponad rok temu problem nie pojawił się już więcej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 14:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam mam problem z Moją Madzią. Mianowicie szarpie i przymula przy wolnej jeździe gdy próbuję utrzymać stałą prędkość tak pomiędzy 20 - 60 / h. Mija gdy trochę przygazuję i tak do następnego razu. Świece, filtry wymienione, przepływomierz sprawdzony, komputer nie pokazuje błendów. Co dalej. Proszę o pomoc. Mój mechanik nie ma pomysłu. Z góry dziękuję.


Ostatnio edytowano Wt, 20 mar 2018, 14:25 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 27 mar 2018, 18:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Polecam wyczyścić przepustnicę oraz EGR do sprawdzenia.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 mar 2018, 17:53 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Możesz powiedzieć coś więcej na temat czyszczenia egr? Myślałem że w benzynach nic się przy tym nie robi. Może jakaś instrukcja jak się do tego dobrać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 mar 2018, 23:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak samo zakleja się nagarem. Ja na razie zdemontowałem trzpień sterujący, dezaktywujący tym samym EGR - zostaje cały czas w pozycji zamkniętej. W wolnej chwili może go wyczyszczę. Wcześniej auto lekko się dławiło przy mocnym wciskaniu na niskich obrotach lub podczas jednostajnej jazdy, po dezaktywacji jest o niebo lepiej. Z tego co wiem w DISI jest łatwiejszy dostęp niż w MZR, u mnie w DISI nie trzeba nic demontować.

Tutaj temat dotyczący EGRu

viewtopic.php?p=255167#p255167

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 kwi 2018, 22:11 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki:)

-- Dodano: 7 kwietnia 2018, o 23:11 --

Panowie, poczyściłem egr i szarpanie ustało. No, może zostało jakieś delikatne, a może to tylko wrażenie bo wcześniej jeździłem automatem i tam wszystko chodziło płynnie jak po maśle, a tu sprzęgło itd, więc wiadomo...Wcześniej czyściłem przepustnicę i przepływomierz, ale nie mogłem się pozbyć tych drgawek na zimnym i czasami na ciepłym. Wygląda więc na to, że potwierdza się teoria o tym, że w benzynie egr też czasami coś tam znaczy dla szarpania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 08:52 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Też miałem problem z szarpaniem. Na to może złożyć się wiele rzeczy (poduszki silnika, świece, przepustnica). Po czyszczeniu wtrysków, czyszczeniu układu dolotowego i wymianie świec szarpanie praktycznie zniknęło. Pewnie jakbym wymienił poduszki silnika to auto by płynęło po drodze :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 wrz 2018, 23:49 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ciekawe która z poduszek odpowiada za szarpanie. Wydaje mi się, że ta na dole, ale kiedy ją sprawdzałem, okazała się sztywna. Pozostałe dwie muszą mieć pewien zakres ruchu.

-- Dodano: 29 września 2018, o 00:49 --

Panowie, trochę po czasie ale informacja istotna. Szarpanie naprawę ustało po regulacji luzów zaworowych. Wcześniej dość często nawet zdarzało się gaśniecie silnika na zimnym podczas ruszania. Teraz wszystkie te objawy ustąpiły.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 paź 2018, 08:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
lapa678 przy jakim przebiegu robiłeś regulację luzów?

Zastanawiam się czy w moim DISI nie sprawdzić luzów na zaworach, tak profilaktycznie. Ktoś wie jaki rodzaj regulacji jest w DISI? Jest to samo co w MZR?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 paź 2018, 12:45 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
maciekelga przy okolo 200 tys. wczesniej nie wiem kiedy bylo cos robione.
sprawdzic luzy zawsze warto. niewiele zachodu, a bardzo duze ma to znaczenie. niestety, nie wiem ja to wyglada w disi


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 1 lis 2018, 20:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki, może przy okazji jakiejś wizyty u mechanika zlecę sprawdzenie.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.