Teraz jest So, 20 kwi 2024, 00:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 17:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam.
Mam pytanie. Kupiłem Mazdę w marcu tego roku. Zauważyłem, że na zimnym silniku, przez kilka pierwszych metrów szarpie. Trudno jest to określić, bo czasami jest tak, że wogule nie szarpie, albo lekko, tzn. na jedynce dobrze, zmieniam na dwójkę,i np. nie dodaje wogule gazu, i lekko podszarpuje, jak dodam gaz to czasami szarpnie czasami jest ok. A czasami bywa, że normlanie jak wbije dwójkę, to efekt "kangura" ale tylko przez parę sekund i później jest ok. Próbowałem chwilkę odczekać po odpaleniu silnika, około minuty, i wygląda na to, że tak nie szarpie. Dziwne jest to, że czasami jest ok, a czasami, aż wstyd jak ktoś jeździe ze mną, że tak szarpie.

Następna sprawa, to na włączonej klimatyzacji,(tylko przy dodawaniu gazu- prześpieszeniu) jak już auto jest nagrzane, to zauważyłem, że tak jakby przerywa, wciskam gaz nie zależnie na jakim biegu, nawet na autostradze 6 bieg, wciskam gaz, i jakby lekko coś przerywało, ale tylko na klimatyzacji, jak jest wyłączona nie czuć tego. Nie jest to uciążliwe, ale jednak jestem ciekawy czy ktoś ma podobne przypadki?

Czy ten silnik tak ma?

PS.
W poprzednim aucie Toyota Avensis T25 1.8 benzyna, również miał takie wysokie obr. silnika na ssaniu, ale nie było takiego szarpania, może czasami się raz zdarzyło, ale naprawdę rzadko.

Pozdrawiam.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 19:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie wiem czy to ale czasami esp chyba jest za nerwowe
Ale ja ma na to radę, ruszam podnosząc nogę ze sprzęgła i jak się bujnie to dodaje gazę i puszczam sprzęgło
Można powiedzieć że nie ma tego problemu.
Tak wydaję się czasami przerywać na klimie.
Ale u mnie są to setne sekundy i nie ma to wielkiego znaczenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 19:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Co do szarpania na zimnym silniku to powodow moze byc wiele, pierwsze skojarzenie to kiedy byl zmieniany filtr paliwa, moze wystarczy jego wymiana, znajomego accord robil kangury bo mu wariowal czujnik temperatury silnika co szczesliwie zostalo szybko zdiagnozowane bo moglo dojsc do powaznego uszkodzenia, musisz uwazac bo ten problem w tym silniku 2.0 chyba wysapil juz u kogos na forum i konieczna byla wymiana. Co do klimatyzacji, uzywam jej latem i zima i takiego problemu nigdy nie zaobserwowalem. Owszem na zimnym silniku obroty lekko skacza kiedy klima jest wlaczona ale szybko spadaja i sie stabilizuja, nigdy nie zauwazylem zeby cos przerywalo, moim zdaniem problem wystepujacy w twoim egzemplarzu nie jest zwiazany z charakterystyka tego silnika.

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 19:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
verva99 napisał(a):
pierwsze skojarzenie to kiedy byl zmieniany filtr paliwa

W tym silniku nie występuje filtr paliwa. Jest tylko sitko na pompie w baku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 19:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Tym bardziej nie mam pojecia co moze powodowac szarpanie :P

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 19:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
therion napisał(a):
Nie wiem czy to ale czasami esp chyba jest za nerwowe
Ale ja ma na to radę, ruszam podnosząc nogę ze sprzęgła i jak się bujnie to dodaje gazę i puszczam sprzęgło
Można powiedzieć że nie ma tego problemu.
Tak wydaję się czasami przerywać na klimie.
Ale u mnie są to setne sekundy i nie ma to wielkiego znaczenia.


To ewidentnie szarpie silnik.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Może przyczyną jest zabrudzona przepustnica, EGR, przepływomierz... ? <mysli>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Czyli u Was normlanie, na zimnym silniku nic nie szarpie przez kilka pierwszy metrów?

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
u mnie "jeszcze" nie, a tak z ciekawosci jaki Madzia ma przebieg

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
80k mil. Ja od kąd ją kupiłem tak było, więc myślałem, że tak ma być. Teraz zazwyczaj czekam około 30 sek, zanim ruszę w drogę, i czasami jest ok.

Poprostu są dni, że szarpie, nie wiem od czego zależą. Na święta bożego narodzenia, będę w PL, może tam udam się na podpięcie do kompa.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Po co masz jechac do polski, mozesz to zrobic w UK, kilka miesiecy temu zostawilem Madzie na noc w aso na diagnostyke problemu o czym pisalem w dziale: viewtopic.php?f=36&t=197 i nie pobrali za to funta. Oczywiscie w przypadku podlaczenia sie pod kompa sprawa wyglada inaczej ale moze warto sie dowiedziec bo tez kazde aso dziala inaczej.

_________________
„Everyday is a school day”


Ostatnio edytowano Śr, 6 lis 2013, 20:43 przez verva99, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:41 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
verva99 napisał(a):
Po co masz jechac do polski, mozesz to zrobic w UK, kilka miesiecy temu zostawilem Madzie na noc w aso na diagnostyke problemu o czym pisalem w dziale: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=36&t=197 i nie pobrali za to funta. Oczywiscie w przypadku podlaczeniu sie pod kompa sprawa wyglada inaczej ale moze warto sie dowiedziec bo tez kazde aso dziala inaczej.


No ciekawe, że nic nie pobrali. W Twoim przypadku to była klapa, jeżeli ja pojadę i przedstawie mój problem, i znajdują usterkę np. trzeba będzie wymienić jakiś tam czujnik, i koszt jego będzie dwa razy droższy niż normlanie, to co powiem im jednak nie bedę tego robił? Trochę bez sensu, wiadomo w Twoim przypadku to był tylko przycisk otwarcia bagażnika. A tutaj chodzi o silnik.

Kiedyś byłem własnie na takiej diagnostyce, Toyota (firma wymieniając szybę, uszkodziła czujnik deszczu- który naprawił się sam po 2-3 miesiąciach). Oczywiście dali auto zastępcze, na cały dzień. Wróciłem wieczorem koszt wymiany czujnika 220f, plus X innych rzeczy, całkowity koszt 700f. Gośc mówi, że za diagnostyke 50f. No to ja powiedziałem, że nie zapłacę, bo mnie tutaj w/w firma wysłała, i bedę chciał ten koszt diagnostyki dołożyć do kosztu wymiany. I w końcu nie wymieniłem tego czujnika, a ni rachunku do dziś nie dostałem. Sorry za off topic.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 20:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 27.07.2013
Posty: 880
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Moze chcieli tylko nie zdazyli, jak tylko powiedzieli cene chwycilem kluczyki i wyszedlem. ;)

_________________
„Everyday is a school day”


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 6 lis 2013, 23:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
ajsmeno napisał(a):
Czyli u Was normlanie, na zimnym silniku nic nie szarpie przez kilka pierwszy metrów?


Mój czasem poszarpuje jak dłużej postoi pod chmurką. Dzisiaj np. na zewnątrz jakieś 9'C, samochód postał kilka godzin na parkingu i przez pierwsze 500m na II biegu szarpało. Mam tak od zawsze w porze jesienno-zimowej.

Z przerywaniem na klimatyzacji mam mniej więcej to samo co u Ciebie a dokładnie to na ułamek sekundy jakby tracił ciąg podczas przyśpieszania. Z tym, że mam wrażenie, że po remapie częstotliwość tego zjawiska zmalała.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 07:32 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
No mój stoi też pod chmurką. Pracuję w nocy więc wiadomo wieczorem, i rano temp. niższa. Dziś 7C stopni, chwile poczekałem, aż szyby odparują i nic nie szarpało.

Z klimą mam tak samo właśnie jak napisałeś, traci na sekundę ciąg przyśpieszania.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 09:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Otóż to, jak trochę popracuje na wolnych to potem nie szarpie. Chyba ten typ tak ma, bo ja nie znalazłem u siebie żadnej usterki, która mogłaby powodować takie szarpanie na zimnym silniku czy też przerywanie przy przyśpieszaniu na klimie. Najlepiej będzie jak o tym zapomnisz a w trakcie jazdy będziesz udawał, że nic się nie dzieje ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 16:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
W sumie już się do tego nawet przyzwyczaiłem. A powiedz podpinałeś pod komputer diagnostyczny?

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 18:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie wypluwa żadnych błędów ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 19:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Teraz zauważyłem, że masz inny silnik niż ja. Ciekawe czy jeszcze komuś się tak dzieje też, z takim samym silnikiem jak ja mam 2.0 PB

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 19:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nasze silniki różnią się tylko pojemnością. Tak poza tym to jest to samo ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2013, 19:24 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ok no to dobrze.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 12 lis 2013, 13:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
aby zakonczyc temat - tak jak odpalisz auto i masz je zimne i jedziesz piersze kilka kilometrow to reakcja na gaz moze byc taka, ze szarpie (szczegolnie jak odejmujesz gazu).
Tez tak mam i tylko jak auto jest zimne. Jest to chyba powiazane z ssaniem. Wystarczy, ze auto ureguluje obroty i ten efekt juz nie wystepuje.

Efekt na klimie - opoznienie - o ktorym piszesz - normalne ;)

Nie szukaj problemow tylko ciesz sie jazda :D

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 lis 2013, 22:09 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
No to dobrze, że to jest normalne. Bo już szukałem problemu hehe.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2013, 08:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ajsmeno napisał(a):
Zauważyłem, że na zimnym silniku, przez kilka pierwszych metrów szarpie. Trudno jest to określić, bo czasami jest tak, że wogule nie szarpie, albo lekko, tzn. na jedynce dobrze, zmieniam na dwójkę,i np. nie dodaje wogule gazu, i lekko podszarpuje, jak dodam gaz to czasami szarpnie czasami jest ok. A czasami bywa, że normlanie jak wbije dwójkę, to efekt "kangura" ale tylko przez parę sekund i później jest ok. Próbowałem chwilkę odczekać po odpaleniu silnika, około minuty, i wygląda na to, że tak nie szarpie. Dziwne jest to, że czasami jest ok, a czasami, aż wstyd jak ktoś jeździe ze mną, że tak szarpie.

Spróbuj przeczyścić przepustnicę, możesz to zrobić sam. U mnie pomogło :
viewtopic.php?p=29844#p29844

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 02:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 99
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Zawór bocznikowy plus map sensor do czyszczenia.

O ile jest to ten silnik o którym myślę.:grin:

Uważaj na uszczelkę pod zaworem.

_________________
DPF pomoc. UK fordalloys@gmail.com


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 06:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Czy powiesz nam o którym silniku myslisz? Bo jakoś tak nie umiem odgadnąć, który silnik wymaga czyszczenia tego zaworu...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 16:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 99
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Jakby założyciel wątku miał uzupełniony profil byłoby łatwiej, chyba ze tylko na tt się nie wyświetla.

_________________
DPF pomoc. UK fordalloys@gmail.com


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 16:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
ajsmeno profil ma uzupelniony, oraz jest wyrazny temat, ze sprawa dotyczy 2.0 benzyna.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 08:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
zielony110 napisał(a):
jest wyrazny temat, ze sprawa dotyczy 2.0 benzyna.
Z tym bym polemizował. BP to mi się jedynie kojarzy z nazwą stacji paliw. Może być jeszcze skrót od "Bez Paliwa" :) Ale widać tylko mi to przeszkadza :P
Oczywiście domyśleć się można że BP to Pb, ale przez to temat nie jest "wyraźny". A może to jest skrót, którego nie znam. :idea:

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 21:19 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 09.11.2013
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Region: łódzki
:) dobre z tym BP a PB :)

_________________
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)


Ostatnio edytowano Cz, 21 lis 2013, 21:43 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
nie cytujemy poprzedniego ostu


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.