Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 30 paź 2017, 17:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam wszystkich i bardzo prosze o pomoc. Na wstepie informuje ze to moj debiut na jakim kolwiek forum.
Mam problem z grzejacym sie silnikiem. Najpierw zauwarzylem ze temperatura silnika mi podskoczyla do maksimum gfy sie zatrzymalem i podnioslem maske zauwazylem ze nie mam plynu w pojemniku do chodnicy. Dolalem wiec do pojemnika pod kreske full. Na drugi dzien zerknalem zeby sprawdzic pod auto czy moze jest jakis wyciek na ulicy i niestety nie bylo ani plamy ani plynu w ppjemniku. Slyszalem.ze z pojemnika mogl odrazu poleciec do chlodnicy wiec dolalem jeszcze raz i ppstanowilem zrobic jazde probna. Wiedzac ze mam plyn chlodzacy ze tak powiem. Niestety po kilku kilometrach temperatura znow podskoczyla na maksa. Nie wiem co moze byc przyczyna bo wentylator sie wlacza normalnie. Czy ktos moze pomoc i doradzic co jest przyczyna grzania sie mimo ze mam plyn i wentylator sie wlacza. Z gory dziekuje za jakie kolwiek podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 01:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jeżeli nie ma wycieków płynu chłodniczego to prawdopodobnie układ będzie zapowietrzony, skoro ciągle dolewasz płynu.

1. Na zimnym silniku (!) odkręć korek chłodnicy i zalej do pełna, następnie zakręć korek.
2. Odkręć korek zbiornika płynu wyrównawczego (stojąc przed silnikiem po lewej stronie od korka chłodnicy), dolej płynu do FULL, następnie zakręć korek.

3. Uruchom silnik i pozostaw na wolnych obrotach, ustaw ogrzewanie wewnątrz auta na maksymalną temperaturę, obieg powietrza ustaw na szybę i nogi, włącz najwyższy bieg ogrzewania oraz obieg zamknięty.

4. Po około 15 - 20 minutach silnik nagrzeje się do temperatury roboczej, najlepiej poczekać, aż uruchomi się, a następnie wyłączy wentylator chłodnicy, włączenie się wentylatora otwiera tzw. duży obieg płynu chłodniczego w silniku, ogólnie chodzi o to, aby płyn trafił wszędzie tam gdzie jest potrzebny, a układ się odpowietrzył. Jeżeli w układzie będzie gdzieś powietrze to wtedy płyn będzie zaciągany ze zbiornika wyrównawczego. Jak już wentylator chłodnicy przestanie pracować możesz zgasić silnik. Oczywiście w międzyczasie obserwuj wskaźnik temperatury płynu na zegarach, jeżeli temperatura wskoczy poza prawidłowy zakres od razu zgaś silnik.

5. Sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym! UWAGA NIE ODKRĘCAJ KORKA CHŁODNICY BO PŁYN BĘDZIE GORĄCY!
6. Jeżeli poziom płynu będzie ok to z ilością płynu nie powinno być więcej problemów, jeżeli będzie za mało to zacznij od punktu 1. tylko musisz poczekać, aż silnik trochę się wystudzi, bo inaczej okręcając korek chłodnicy się poparzysz, a płyn zaleje wszystko dookoła.

Jeżeli temperatura nadal będzie wzrastać pomyśl nad sprawdzeniem/wymianą czujnika temperatury płynu chłodniczego lub/i termostatu.

Co było ostatnio robione przy silniku?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 10:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dziekuje za odp. Zaraz odpale auto i bede czekal co sie stanie.
Mam samochod dopiero 5 miesiecy i nie wiem czy bylo robione cos przy silniku wiem ze stal.jakis czas bez odpalania. Dziwi mnie jak moglo nie byc plynu chlodzacego w zbiorniczki. Z tym ze jak sprawdzalem to zauwazylem otwarty lekko korek od zbiornika wyrownawczwgo. Czy mogl wyparowac?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 10:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Jezeli masz tam takie pustkowie w chlodnicy to warto chyba spuscic to co tam pozostalo i zalac nowym plynem. Fotorelacje z wymiany znajdziesz na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 16:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Na zimnym.silniku zbiornik wyrownawczy mialem pusty. Stal odpalony 30 min i wskazowka temperatury stala na polowie wskaznika. Po jezdzie probnej okolo 3 km temperatura wskoczyla na 3/4 skali a po zgaszeniu zbiornik wyrownaczy byl przepelniony i slychac bylo jakby gotowala sie woda takie bulgotanie.

-- Dodano: 31 października 2017, o 16:52 --

Okazalo sie ze tetmostatt do wymiany. Dzieki za czas spedzony


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 20:51 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
31 października 2017, o 10:14 Bastiasz napisał(a):
Dziekuje za odp. Zaraz odpale auto i bede czekal co sie stanie.
Mam samochod dopiero 5 miesiecy i nie wiem czy bylo robione cos przy silniku wiem ze stal.jakis czas bez odpalania. Dziwi mnie jak moglo nie byc plynu chlodzacego w zbiorniczki. Z tym ze jak sprawdzalem to zauwazylem otwarty lekko korek od zbiornika wyrownawczwgo. Czy mogl wyparowac?


jak mogles nie wymienic wszystkich plynow po kupnie??

na 2 dzien po kupnie auta wymienilem wszystkie plyny, lacznie z fl22, hamulcowym, olej, wszystkie filtry oraz przeczyscilem wszystkie prowadnice hamulcow zeby ktorys zacisk mi nie stanal, zrobilem autem juz 11 tys mil od wrzesnia i zadnych problemow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sty 2018, 15:18 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Gdyby ktoś miał problem z tego typu sytuacjami to najlepszym rozwiązaniem jest rozebranie przedniego pasa i rozkręcenie chłodnic, mi przypadło na wymianę chłodnicy klimatyzacji bo sól ją zjadła i zaczeły się lamele sypać no i mojemu zdziwieniu chłodnica płynu zabita, światu nie widać, delikatnie powietrze i pędzelek, 20min roboty i wsystko ładnie. Wydaje się że powinna być czysta ale po jej rozkręceniu prawda wychodzi. Tańsza alternatywa jak zrobienie głowicy czy wymiana sprężarki klimatyzacji


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.