Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 30 paź 2017, 10:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: małopolski
Dzień dobry wszystkim,

Zauważyłem, że po rozgrzaniu, z silnika mojej mazdy (GH, 2009) na biegu jałowym słychać coś w rodzaju miarowego klekotu.
Klekot nie jest zbyt głośny, trzeba stanąć przy grillu albo otworzyć maskę by go usłyszeć. Nawet wentylator pracuje o wiele głośniej.

Żeby od razu była jasna sprawa przedstawiam filmik:



Przejrzałem inne wątki z opisem podobnego zjawiska i... nie wiem nic, poza tym, że chyba coś jest na rzeczy.

Wolałbym to pokazać na żywo jakiemuś specjaliście - czy możecie coś zarekomendować? Jechać do ASO (Anndora - mam tam blisko),
czy jest jakiś spec od Mazd w Krakowie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 15:09 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mazvatech Jaworzno :)


Ostatnio edytowano Śr, 8 lis 2017, 00:45 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 20:12 
Świeżak
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Zapraszam :)

_________________
mazvagtech Jaworzno niezalezny serwis mazda tel.501158148


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 12:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Witam, czy udało się zdiagnozować problem który wywołuje taką prace silnika? W mojej Mazdzie dzieje się to samo. Posiadam ją od kilku di i nie wiem czy ten model tak ma czy dzieje się coś niedobrego. Posiadam silnik 2.0 mzr pb 147 km. Dodatkowo u mnie drgania silnika przenoszą się do kabiny. :(:(

-- Dodano: 22 stycznia 2018, o 12:24 --

Borsuq - proszę o kontakt


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 13:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Czy to nie będą klapki kolektora ssącego ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 12:45 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Klapki kolektora ssącego jak nic. Miałem to samo, ale na zimnym silniku była cisza, dopiero po rozgrzaniu było to słychać.
Zrzuciłem kolektor i się okazało, że nie ma dużego luzu ale jedynie bardzo minimalny na oście klapek w miejscu styku z obudową i to generowało taki dźwięk jakby był luz zaworowy.
Wymieniłem na używany kolektor ok 500 zł i nastała cisza. Możecie z tym jeździć jeżeli aż tak ten dźwięk wam nie przeszkadza bo klapki są ok tylko ośka tych klapek minimalnie rezonuje z obudową kolektora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sty 2018, 21:39 
Adept
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 133
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: podkarpacki
u mnie podobny klekot ale na 1 tloku panewka, drugi wal ale od forda mondeo po niedzieli ruszam ze skladaniem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sty 2018, 22:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja miałem podobny dźwięk i byłem dzisiaj u kolegi maxkls z mazvagtech w Jaworznie i okazało się że to klapki w kolektorze :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 wrz 2018, 12:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Witam, mam podobny problem w swojej Mazdzie 6 Gh 2.0 pb, 2008r. Dodatkowo, silnik wpada w wibracje które mocno odczuwalne są w kabinie :( . W ostatnim czasie wymieniłem świece,czujnik cieczy, przeczyściłem przepustnice, wymieniłem poduszki silnika. Niestety problem nadal istnieje..klekocze jak diesel i silnie wibruje. Ma ktoś jakieś pomysły ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 11:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Odepnij wtyczkę od klapek kolektora - taka czerwona po prawej stronie od silnika. Jeżeli się uspokoi to masz kolektor do wymiany.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 16:48 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Gdzieś wyczytałem, że nie trzeba wymieniać kolektora i można tak jeździć, albo po prostu zostawić odpiętą wtyczkę. Bez konsekwencji typu urwanie klapek i bałagan w silniku tak jak w BMW. Nie wiem ile w tym prawdy. Może ktoś wypowie się na ten temat?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 18:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Urwanie klap w Pb w generacji GG GY, kończyło się kipiszem w cylindrach. Na ile to zmienili w GH, tego nie wiem ale ryzyko jest za duże wg mnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 18:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Niestety odpięcie wtyczki niczego nie zmieniło..dodatkowo wsłuchujac sie w silnik ujawnilem jakieś dziwne dzwieki od strony alternatora albo niżej. Łozyska na rolkach i napinaczu pasak byly wymienione. Rozrzad? <boisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 09:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Może czas sprawdzić luzy zaworowe? Zdjęcie samej pokrywy rozrządu nie jest kłopotliwe. Mając przedłużaną nasadową 8 to 20 minut pracy. No i potrzebny jest dokładny szczelinomierz, /opcjonalnie klucz do świec i płaski klucz 24, jak komuś nie chce się przepychać samochodu/.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 paź 2018, 18:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Robiłeś regulację u siebie? Mógłbyś opisać krok po kroku jak dla laika w jaki sposób zrobić regulację w takim silniku jaki masz w swoim aucie? dzięki


Ostatnio edytowano Cz, 4 paź 2018, 18:04 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy zdjęć (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 paź 2018, 18:34 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
W tym silniku regulacje luzów zaworowych robi się wymieniając szklanki ( opcjonalnie szlifując ) na takie w odpowiednim wymiarze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 paź 2018, 19:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Jestem w trakcie pisania. Zanim to nastąpi polecam zapoznać się z Workshopem dział 01-10A–5. Dużo wyjaśnia też film z tym, że u nas nie trzeba odkręcać pokrywy rozrządu. https://www.youtube.com/watch?v=RVihkLJ1OU4


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.