Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 02:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 2 wrz 2017, 06:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam Panowie . Od dłuższego czasu zmagam się z problemem płynnego ruszania Mazda . Chodzi o to że wciskając sprzęgło wrzucam jedynkę (obroty w tym czasie nie falują ) puszczam sprzęgło i zaczynaja spadać do około 500. , dodaje leciutko gazu a one wskakują na 1500 . Ruszanie wyglada jakby na polsprzegle bo puszczając gaz obroty spadają za nisko i szarpie, znowu zbyt dużo dodam gazu i wyje nie miłosiernie . Zdarza się czasami tez tak ze dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło a obroty wzrastają po czym powoli opadają i silnik wyje . Sytuacja nie zdarza się na wyższych biegach , tylko przy ruszaniu i hamowaniu . Sprzęgło zostało niedawno wymienione , może montaż nie został wykonany prawidłowo?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2017, 18:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam, mam chyba podobny problem ale tylko podczas ruszania...planuję w przyszłych kilku dniach wyczyścić przepływomierz, przepustnicę i EGR, wymienić filtr powietrza i jeszcze parę rzeczy i wtedy zobaczymy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 04:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Filtr miałem wymieniany , przepływomierz czyszczony razem z przepustnica . Pominięty tylko egr , byc może to jest sprawca zamieszania . A te kilka rzeczy tzn?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 04:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Reset ECU by się jeszcze przydał, może wymiana świec.
Widzę w profilu, że masz LPG, więc może tu jest problem. Objawy występują na tylko LPG? Regulacja? Wymiana filtrów? Robiłeś coś kiedyś przy instalacji?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 15:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Egr- raczej takich objawów nie daje. Jeździłem przez 6 miesięcy na wyjętym trzpieniu i było OK. Jedynie na początku korekty skoczyły, ale później wróciły do normy. Jeżeli to nie wina LPG, to proponuje trochę pojeździć do odcinki na niższych biegach oraz gwałtownie przyspieszać celem poobserwowania sprzęgła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 19:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
rider40 napisał(a):
Filtr miałem wymieniany , przepływomierz czyszczony razem z przepustnica . Pominięty tylko egr , byc może to jest sprawca zamieszania . A te kilka rzeczy tzn?


EGR raczej bym wykluczył, bo jak poczytasz to EGR nie pracuje caly czas a jedynie w pewnym zakresie obrotów, czyli z tego co pamiętam to przy niskich obrotach jest zamknięty i przy przyśpieszaniu też jest zamknięty. Otwiera się przy jednostajnej jeździe z obrotami rzędu 2-2,5 tys w benzyniaku. Częstym objawem zabrudzonego EGR jest lekkie poszarpywanie jadąc z równą prędkością np. 60km/h na 4 biegu. Czy po czyszczeniu przepustnicy przeprowadzałeś adaptację? Zacznij może od podpięcia kompa czy jakiegoś błędu nie wywala? Może to jakiś czujnik np. otwarcia przepustnicy?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 wrz 2017, 15:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Reset ecu robiony po czyszczeniu przepustnicy .Świece zmieniane około 10 mc temu. Sprzęgło (raczej odpada) jest nowe , cały komplet . Check się nie świeci , ale nie zawsze się świeci przy błędzie?? Z instalacją LPG byłem u gazownika , sprawdzał korekty i według niego jest dobrze hmm . Na gazie daje się odczuć mniej mocy , więc tu też bym obstawiał - problem z LPG . Gazownik , którego odwiedzam może coś się mylić . Może ktoś z was zna dobrego gazownika z okolic Warszawy ? Panowie może wskazówką będzie to że gdy silnik jest zimny przyspieszenie jest super , wydaje mi się że wraz z osiągnięciem temp 90 stopni moc maleje .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 wrz 2017, 18:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jak masz po dordze do Lublina to chętnie się zajmę twoim samochodem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2017, 15:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
rider40 napisał(a):
A te kilka rzeczy tzn?

tzn dość mocno mi się poci z uszczelnienia pokrywy rozrządu i to trzeba zrobić więc i uszczelka pokrywy zaworów będzie do wymiany + przy okazji wymienię pasek wielorowkowy + łozyska...ale to chyba raczej nie ma wpływu na to dziwne zachowanie auta...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 14:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Cześć , Ja też mam problem z płynnością przy zmianie biegów. Dodatkowo mam wrażenie że jak puszczam gaz to też trochę podszarpuje . Moje pierwsze skojażenie to poduszki silnika do weryfikacji . Ale że sam nie jestem w stanie tego zrobić to jeszcze nie wiem czy to dobry trop. Wydaje mi się że pzypomina to trochę walnięte koło dwumasowe ale w Naszych silnika chyba takowego nie . Czy myle się ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 13:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Flywin do Lublina trochę daleko;( wydaje mi się ze pasek i rolki nie maja znaczenia przy tym problemie . W naszych GH nie ma dwunasty;) Zrobiłem reset kompa i jeżdżę na samej benzynie i wydaje mi się ze jest znaczna poprawa ;) w poniedziałek jestem umówiony do gazownika który specjalizuje się w typie mojej instalacji AG Compact .

-- Dodano: Śr, 11 paź 2017, 14:01 --

Jestem po wizycie u gazownika . Co prawda nie polepszyło się nic w temacie płynnego ruszania . Mechanik ustawił mapy , pokrywają się z benzynowymi i zmienił temperaturę reduktora . Opadanie obrotów , głośne wycie i wzrost obrotów z wciśnięciem sprzęgła pozostało .:/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 paź 2017, 10:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
rider40 napisał(a):
wydaje mi się ze pasek i rolki nie maja znaczenia przy tym problemie .
dokładnie, to jedynie bedę robił bo wymaga wymiany i w celu zlikwidowania dodatkowych dźwięków spod maski :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.