Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 18 lip 2017, 22:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.06.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam,
Zacznę od opisu co się stało. Dwa dni temu, jadąc z rodziną na krótkie wakacje zauważyłem, że auto pali więcej niż zwykle, ok 1.5L/100km ( mam zawsze włączone chwilowe spalanie), oprócz tego przy gwałtownym przyśpieszaniu silnik wpadał w wibracje, efekt podobny jakby nie palił ma jeden cylinder, odczuwalne to było szczególnie od 4ki wzwyż. Po przejechaniu jakiś 50km doszło jeszcze stukanie/klepanie. Jako, że jechałem z dziećmi a do Wrocka zostało nam z 40km postanowiłem się powoli dotoczyć do celu zamiast stawać w jakimś polu. Początkowo myślałem, że któryś wtrysk padł ale już w samym Wrocławiu zapaliła się kontrolka oleju, tylko na postoju, podczas jazdy się nie świeciła. Auto zaparkowałem i zadzwoniłem po lawetę, gość przyjechał, stwierdził odrazu po odpaleniu, że to panewka. Auto na lawecie pojechało spowrotem do Szczecina, stoi w tej chwili u teściowej, która organizuje mechanika. Każdy mówi to samo, panewka...trzeba szukać używanego silnika. Dodam, że tylko jeden z nich widział auto i niby w oleju są opiłki metalu, nie wiem jak to stwierdził bo nic nie rozbierał, miski nie ściągał itp. Pozostali wydają diagnozę tylko po opowieści co i jak.
Aktualny przebieg auta 161tys, olej wymieniany na Dexelie 8 tys. temu. Oprócz tego przy poprzedniej wymianie przy 141tys. zmieniane były podkładki i czyszczony smok.
W związku z tym mam parę pytań:
1. Remontować czy kupować silnik? Z tego co się zorientowałem na allegro silniki są od 4-7 tys. Nie wiem jakie koszta mogą być przy remoncie. Może ktoś z Was robił taki remont i podpowie.
2. Czy może być silnik z polifta? Moc ma jakiekolwiek znaczenie? Ja mam wersję Sport 185km.
3. Czy oprócz panewek i ew. wału mogę się spodziewać, że jeszcze coś dodatkowo padło?
3. Jako, że auto miałem na jesień sprzedawać czy jest wogóle sens pchania się w koszta czy sprzedać je tak jak jest?
4. Znacie jakiegoś dobrego mechanika ze Sz-na?

Nie mam w tej chwili filmiku poglądowego, bo nie ma mnie na miejscu ale silnik pracuje podobnie jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=Zn0QBAmvWkI

Dzięki za podpowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lip 2017, 08:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Powiem ci że często te silniki są remontowany na szt na chińskich częściach ja bym rozebrał i dał do szlifiarza do pomierzenia

Wysłane z mojego HTC M8 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2017, 12:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Jestem przed zakupem silnika do Mazdy 6GH. Oryginalny silnik miał oznaczenie LF95. Czy silniki z wersji poliftowej 2005-2010 będą pasować do GH?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 wrz 2017, 21:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
aby nie był DISI


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 wrz 2017, 17:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W katowicach masz dobrego forumowego mechanika. Osobiscie bym wolał wyremontować silnik, bo wtedy wiesz co masz. Kupujac używany możesz trafić na podobny egzemplarz.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 wrz 2017, 18:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.06.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
krzysiek1980 napisał(a):
W katowicach masz dobrego forumowego mechanika. Osobiscie bym wolał wyremontować silnik, bo wtedy wiesz co masz. Kupujac używany możesz trafić na podobny egzemplarz.
Zdecydowałem się na remont, skończyło się na nowym wale i panewkach.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 wrz 2017, 19:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ale oprócz tego, pierścienie uszczelniacze zaworowe czy planowanie głowicy też robiłeś? Bierze dalej olej?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 paź 2017, 20:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
U mnie również obróciło panewki - decyzja - regeneracja silnika. Kupno używanego wału i szlifowanie, planowanie głowicy, wymiana wszystkich niezbędnych podzespołów. Efekt - silnik w dalszym ciągu wydaje stukot, ale mniej donośny. Mechanik zdiagnozował problem z wariatorem - wymiana na nowy (1200PLN) problemu nie rozwiązuje. Następnie zmiana regulacji zaworów i wymiana popychaczy szklankowych - odgłosy są cichsze, ale w dalszym ciągu silnik nie działa jak należy. Kropką nad i było stwierdzenie luzów na dwóch tłokach i zasugerowanie kupna nowego silnika. Ktoś widzi, gdzie mógł leżeć potencjalny problem po takim opisie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 paź 2017, 19:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Ktoś widzi, gdzie mógł leżeć potencjalny problem po takim opisie?
Zmienić mechaniora na mechanika Tadziol i nie pytać .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 paź 2017, 19:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Podziele sie rozwiazaniem swojej historii. Mechanik zamontowal zla uszczelke glowicy (brak wejscia dla wariatora), czego efektem byl stukot silnika. Podobno jest to czesto popelniany blad przez mechanikow bez wiekszego doswiadczenia w Mazdach.

Uszczelka, ktora jest wymagana jest drozsza o okolo 60-70pln.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 20:00 
Świeżak
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
6 października 2017, o 20:27 play4 napisał(a):
Kropką nad i było stwierdzenie luzów na dwóch tłokach i zasugerowanie kupna nowego silnik
Czesto zapomniany pomiar przy remontach silnikow. Pomiar owalizacji cylindra. Kazdy producent okresla jaka to moze byc maksymalna odchylka i na jakich wysokosciach cylidra robi sie pomiar. Jak za duza wtedy tulejowanie cylindrow lub tloki nadwymiarowe. Honowanie cylindra pomaga do pewnyego stopnia
24 października 2017, o 19:04 play4 napisał(a):
(brak wejscia dla wariatora)
No coz
24 października 2017, o 19:04 play4 napisał(a):
Podobno jest to czesto popelniany blad przez mechanikow bez wiekszego doswiadczenia w Mazdach.
To chyba ta pogon za pieniadzem. Nie wiem, a jak cos to potem sie dowiem

_________________
mazvagtech Jaworzno niezalezny serwis mazda tel.501158148


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 10:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.06.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Witam.ostatnio miałem problem ze stukami w silniku powyzej 2000 obrotow,byly bardzo słyszalne,podobno popychacze itp.NIewazne,w kazdym razie jadąc autostradą stuki sie nasilily i w momencie bach,zakopcilo silnik stoi,ogledziny wykazały rozwalony blok od dołu,czyli korbowód,wał poszedł w cholere,silnik do wymiany..w związku z tym mam takie pytanko,czy moj silnik 2.5 benzyna o oznaczeniu L5-VE,to jest to samo co 2.5 L3 G6,bo mam mozliwosc kupic,a sprzedawca zapewnia ze wyciagnal go z szósteczki?prosze o odpowiedz i przestrzegam przed ignorowaniem podejrzanych stuków bo moze skonczyc sie to nieprzyjemnie.


Ostatnio edytowano Cz, 27 cze 2019, 10:00 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu. - proszę zwracać uwagę na generację swojego samochodu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 08:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
27 czerwca 2019, o 11:00 epicedion napisał(a):
.
nie wiem corobiłeś że ci panewe obruciło i korba bokiem wyszła albo olej wymieniany bardzo rzadko


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lip 2019, 21:30 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 28.06.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
29 września 2017, o 18:57 diodaq303 napisał(a):
krzysiek1980 napisał(a):
W katowicach masz dobrego forumowego mechanika. Osobiscie bym wolał wyremontować silnik, bo wtedy wiesz co masz. Kupujac używany możesz trafić na podobny egzemplarz.
Zdecydowałem się na remont, skończyło się na nowym wale i panewkach.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

diodaq303 powiedz mi czy po wymianie wału i panewek problem całkowicie ustał i z jakimi kosztami to jest związane ? czeka mnie podobna operacja..

-- Dodano: 27 lipca 2019, o 21:30 --

epicedion napisał(a) napisał(a):
Witam.ostatnio miałem problem ze stukami w silniku powyzej 2000 obrotow,byly bardzo słyszalne,podobno popychacze itp.NIewazne,w kazdym razie jadąc autostradą stuki sie nasilily i w momencie bach,zakopcilo silnik stoi,ogledziny wykazały rozwalony blok od dołu,czyli korbowód,wał poszedł w cholere,silnik do wymiany..w związku z tym mam takie pytanko,czy moj silnik 2.5 benzyna o oznaczeniu L5-VE,to jest to samo co 2.5 L3 G6,bo mam mozliwosc kupic,a sprzedawca zapewnia ze wyciagnal go z szósteczki?prosze o odpowiedz i przestrzegam przed ignorowaniem podejrzanych stuków bo moze skonczyc sie to nieprzyjemnie.

epicedion powiedz mi jak rozwiązałeś swój problem z wozem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sie 2019, 16:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Panowie a czy do ts2 rok 11 moge silnik od sport przelozyc?
Trzeba cos zmienic przy kompie? Czy sa to identyczne silniki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 10:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.11.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam, czy ktoś zna uczciwego mechanika w okolicach Warszawy? Potrzebuje wyremontować silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 15:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jaksa + Google


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.