Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 18:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 21:07 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,


Mam problem z Madzią, a mianowicie kiedy auto się już dobrze rozgrzeje (70-100km) zaczyna brakować mu mocy na przykładu : wciskam gaz mając 1800rpm, tutaj będzie 2-3 sekundowy lag potem powoli zacznie przyśpieszać i nagle wciśnie mnie w fotel kiedy obroty wejdą na 2200-2500 zależy, ale czasami trwa to nawet 5 sekund (tak samo jest na wszystkich biegach wliczając jedynkę). Kolejnym objawem tego problemu który jest bez wątpienia połączony z brakiem mocy jest dość mocne szarpnięcie (coś podobnego do mocnego przyhamowania) przy zmianie biegu np z 2 na 3 czy z 4 na 5 itp. Kiedy auto jest zimne, lata jak rakieta nawet kiedy zrobię z 50km i ma już te 90 stopni problem ten nie występuje, im dalej jadę tym bardziej problem ten daje o sobie znać raz nawet zgasł mi na biegu jałowym.

Forscan nie wywala żadnego błędu, a ja już próbowałem następujących rzeczy:

-czyszczenie przepustnicy <oczy>
-czyszczenie egr <oczy>
-czyczenie przepływomierza <oczy>
-zmiana oleju i filtra <oczy>
-zmiana filtra paliwa <oczy>
-kalibracja wtryskow <oczy>


Cóż to może być? na zagranicznych forach ludzie piszą o wężach podciśnienia itp jednak u mnie raczej wszystko wygląda ok
Dodaję screeny z pidów forscana, czytałem gdzieś na forum że może mieć to (choć objawy są nieco inne) związek z czujnikiem na szynie ale jak widąć na zdjęciu dane różnią się tylko o jakieś 1500Kpa . (38610(absolutne) - 40060(wymagane))


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 21:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
DPF jest ? Czy już wywalony ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 cze 2017, 13:06 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
DPF jest i puki co działa bez większych problemow, zawsze upewniam się że jest wypalany do końca przed wyłączeniem auta. Tak widać ostatnie miało miejsce 70km temu.

-- Dodano: Cz, 22 cze 2017, 13:47 --

Ktoś coś ? odświeżam

-- Dodano: Pn, 26 cze 2017, 14:06 --

Ktoś ma jakiś pomysł ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 19:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Chyba mam identyczny problem.
W trakcie wypalania DPF też nasilają Ci się objawy?
Obserwuje wymagane ciśnienie szyny paliwowej oraz absolutne ciśnienie szyny paliwowej i w tych momentach gdzie jest lag/brak mocy/szarpanie te wartości mam wrażenie się rozjeżdżają...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lip 2017, 11:57 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wojcisz tak dokładnie tak samo zaraz po wypalaniu DPF. Mam wrażenie że jest to związane z temperaturą silnika . Tak jak Ty obserwowałem te wartości i potrafią się rozjechać nawet o 70 000 kpa jednak wracają one do normy tylko z lekkim opóźnieniem. Mój mechanik sugeruje wymianę szyny wraz z czujnikiem a jeśli to nie pomoże to by przyjrzeć się pompie paliwa. Rozwiązałeś może już ten problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lip 2017, 08:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Nie :( Jeżdżę i się wkurzam. Dobrze, że nie ma gorącego lata bo w chłodniejsze dni wszystko jest ok.
Dziwne to max. Też myślę o wymianie czujnika i szyny... Daj znać gdyby udało Ci się rozwiązać problem. Najgorsze, że jak auto trafia do mechanika to akurat wszystko jest ok :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 14:35 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja właśnie zakupiłem szynę wraz z czujnikiem więc może uda się to założyć w tym tygodniu, więc dam znać . Koszt jak na razie to 42 funciki plus pewnie z 20 dyszki montaż. Mam nadzieję że posmigam jeszcze z pół roku bo mam zamiar kupić nową madzie a nie chce więcej dokładać .

-- Dodano: Cz, 13 lip 2017, 20:30 --

Taki mały update:


Wymieniłem szynę wraz z czujnikiem ciśnienia i efekt ? Dziwny lag podczas wciskania gazu pozostał natomiast ustały szarpania, zrobiłem tylko 2km więc nie jestem nic w stanie stwierdzić, nie robiłem żadnych kalibracji wtrysków itd a być może powinienem. ZASTANAWIA MNIE FAKT ZE SILNIK BYŁ TYLKO CIEPŁY A JEDNAK TEN LAG WYSTĘPOWAŁ A WCZEŚNIEJ MUSIAŁ BYĆ PORZĄDNIE ROZGRZANY WIĘC MOŻE NOWY CZUJNIK TEŻ JEST "UWALONY". Zastanawiam się również czy jest sens wymieniać MAP sensor. Obserwowałem wartości ciśnienia szyny paliwowej i gdy wymagane ciśnienie rosło, co ciśnienie na szynie spadało np :

W momencie wciśnięcia gazu
wymagane 30000 rzeczywiste 3000

1 sekunda po
wymagane 50 000 rzeczywiste 29 000


2 sekunda po
wymagane 120 000 rzeczywiste 26 000


3 sekunda po
wymagane 140 000 rzeczywiste 60 000

4-5 sekund po
Wartości są podobne



-Zastania mnie fakt iż teraz problem występuje na ciepłym, a nie koniecznie gorącym silniku.
-Problem dalej występuje jednak nieco inaczej (nowy czujnik też walnięty)?



Nie mam już pomysłów mój mechanik pojechał do Polski na 2 tyg, więc błagam o pomoc :(




*** UPDATE : Dodaje film który obrazuje problem ***


https://www.youtube.com/watch?v=KfnKP4qywFU



** Zaobserwowałem również różnice ciśnień na map sensorze, co też jest na filmie, jest też dodany pid z zaworem regulującym ciśnienie paliwa w pompie (SCV) i czasami zamiast rosnąć spada jak większość wartości podczas gdy występuje problem z mocą / szarpanie / lag. Zakupiłem używaną szynę wraz z sensorem ciśnienia / ten sam problem. Kupiłem całą pompę paliwa wraz z SCV i zastanawiam się czy jest sens zakładać. Przeczyszczę jeszcze dziś MAP sensor a puki co był bym niezmiernie wdzięczny za pomoc w interpretacji / pomysły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 22:15 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
A co ile wypala Ci się dpf? Ja mam tak że raz mam moc a raz jakby mniej, tragedii nie ma ale czuć ze mniej i raz dpf wypala sie po 160 km a raz po 60. Podejrzewam że własnie z mieszanka coś nie tak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lip 2017, 00:02 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
DPF w trasie wypala się co 300-500KM a w mieście / jedzie mieszanej 100-300km. Nie sadze by problem lezal po stronie DPF bo nic na to nie wstazuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lip 2017, 06:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Nie mówię że wina dpf'a. Tylko u mnie wnioskuję ze jest to problem złej mieszanki bo dpf za często się wypala a egr mam zaślepiony. Dlatego zapytałem jak z dpf. Bo jak coś nie tak z spalanie to po dpf powinno być to widać, tak mi się przynajmniej wydaje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2017, 15:41 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Masz racje :) @Lumi


Zakupiłem używaną pompę paliwa z 2011 (ten sam part no) jednak ma ona inny regulator ciśnienia paliwa (inny part no). Mój to 0360 a nowy to 0460 tak więc miałem tego nie zakładać jednak wyglądają praktycznie identycznie więc podjechałem do znajomego który powiedział mi że oprócz ciśnienia na idle to działa tak samo, w każdym razie założyliśmy nowy regulator na pompie paliwa, i jak narazie po 100km problemu nie ma! ciśnienie w czasie postoju jest wyższe niż wymagane o 5 tysięcy, lecz w czasie jazdy ciśnienia się pokrywają i problem z szarpaniem *odpukać" ustąpił.


Zanim wymieniliśmy regulator, wspomniałem o tym że czujnik MAP też pokazywał niższe wartości, więc znajomy zdjął wężyk podciśnienia z map sensora, i ku jego zdziwniu wężyk zaciągał powietrze zamiast je "wydmuchiwać", co wg niego jest problemem z układem powietrza więc podpiął kompa i mówi ze ciśnienie barometryczne jest za niskie (810) a powinno być dzisiaj coś koło (1005) tak więc odpiął przepustnice (wtyczkę) i stały się 2 rzeczy:
1. Wężyk podciśnienia przestał zasysać powietrze co wg niego jest prawidłowe.
2. Ciśnienie barometryczne pokazało (1002) więc by się zgadzało.


Tak więc mam wymienić przepustnice bo ECU dostaje nieprawidłowe danie przez co samochód może np szybciej zapychać DPF przez złą mieszankę itp. Tylko że szarpania ustały po wymienieniu regulatora więc nie wiem czy jest sens wymiany przepustnicy skoro auto "jedzie jak trzeba". W każdym razie zaciekawiło mnie to i wszedłem w pid OBDII_TP (pozycja otwarcia przepustnicy w %) i wygląda to w ten sposób.

Pozycja przepustnicy w czasie jazdy to cały czas TP - 81.04% i nieważne czy wciskam gaz do dechy czy stoję w na światłach.
Przy zapłonie przepustnica pokazuje TP - 87.7%
Przy ponownym odpaleniu przepustnica najpierw skacze na 81.04% a potem na 5% i tak zostaje, chyba ze dodam gazu to znów skacze na 81.04% i spada na 5%.
Przy wypalaniu filtra DPF przepustnica była otwarta na 12% cały czas (pewnie by podnieść temperaturę spalin zmienia mix mieszanki)

Czy ktoś mi może powiedzieć czy te wartości są poprawne ? wydaje mi się że przy gazie w dechę otwarcie powinno być 100% ? może ktoś to sprawdzić u siebie ? i jak z tym wężykiem ? czy faktycznie nie powinno tam nic zasysać ?

Jeżeli ktoś mi pomoże, mogę dodać fotki z czyszczenia przepustnicy bo podobno wygasły w wątku fotorelacji, jeżeli okaże się że przepustnica jest do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 07:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wszystkie podane parametry przepustnicy masz ok.
Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 12:32 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziękuję za odpowiedź. Co do szukania problemu; powiedziano mi że przepustnica do wymiany dlatego się tutaj was pytam :) Skoro mówisz, że jest ok to chyba ją zostawię. Orientujesz się może czy ten wężyk na MAP sensorze (na fuel railu) ma cały czas zasysać powietrze ? tak by mi się wydawało bo przecież to "podciśnienie" a znów znajomy mechanik mówi ze ma być odwrotnie i albo nie zasysać wcale, albo wydmuchiwać powietrze.


Jeżeli wszystko ok to znaczy że chyba problem rozwiązany :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 17:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Mechanik jest w błędzie.
Prawidłowo powstaje podciśnienie w wezyku do map sensora,bowiem w czasie pracy silnika na wolnych obrotach masz przepustnice uchylona zaledwie w 5%. To pomaga ograniczyć dopływ powietrza i jednocześnie ułatwia zassanie spalin poprzez egr. Dopiero w wyniku działania turbiny i powstającego ciśnienia doładowania możemy sie spodziewać ze z wezyka map sensora powietrze wydostanie sie poza niego.
Kontent waść ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 22:53 
Świeżak
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2017
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak najbardziej :) Dzięki wujek <%>

@Wojcisz, tak więc problem mój został rozwiązany poprzez wymianę regulatora ciśnienia na pompie paliwa :) Mam nadzieję, że Ci też to pomoże :D Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lip 2017, 11:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
U mnie pomógł reset wszystkich wartości adaptacyjnych i kalibracja wtryskiwaczy. Drugi bak bez szarpnięcia. Może kiepskiej jakości paliwo zatankowałem i to była przyczyna...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sie 2017, 13:53 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 75
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Nie wiem czy miałem podobny problem i to bez dpf. Otóż szarpal mi samochodem w podobny sposób. 1500-1800 obrotów prawie bez mocy a jak złapał to wciska lo w fotel.byłem w as car pod birmingham opisałem problem ( w londynie 5 mechanikow wymieniloby by mi pół silnika) a on wyciągnął klucz odkręcil rurkę pomiedzy egr a przepustnica, była prawie zapchana, oczyścil i po problemie, mówił żeby jeszcze egr wyczyścić. Jaksa mówił ze jeszcxe nie widział żeby ktoś zajechał pompę paliwa w tych mazda ch czy miał z nią jakieś problemy wiec szukał bym gdzieś indziej


Edit paliwo tez ma znaczenie, jezdze pp całej Europie i naprawdę w polsce on jest słabej jakości, jak jadę do polski to tankuje so pelna przed granicą ale od strony niemiec;) staram się jeździć jak najmniej w polsce I takuje tylko żeby dojechać do granicy z Niemcami i tsm do pełna. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.