Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 17:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 cze 2017, 09:22 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam.

Na początek chciałbym wszystkich przywitać. Mam mały problem z chwilowym brakiem mocy ok 2000 obr najczęściej na 4 i wyższym biegu. Raz samochód normalnie jedzie a raz coś go muli. Po sprawdzeniu rezystancji cewek wychodzi że 3 sztuki maja 1956 Ohm a jedna 1823 Ohm. Wszystkie 4 tego samego typu. Zamówiłem na allegro 2 sztuki po symbolu odczytanym z cewek i jest różnica w 4 znakowym ostatnim kodzie .
Nie wiem teraz czy te 3 są uszkodzone czy ta jedna. Czy ktoś wie jaka powinna być prawidłowa wartość rezystancji cewek bądź typ do mojego auta? moja cewka na końcu ma kod 7Y19 a zakupiona 7630. Czy ten kod ma jakieś znaczenie? Dodam że po założeniu tych 2 cewek objawy się nasiliły .

moja cewka - https://zapodaj.net/6cdfc921c5e59.jpg.html
zakupiona cewka - https://zapodaj.net/b64a6765c7472.jpg.html

-- Dodano: Pn, 26 cze 2017, 09:22 --

Witam.

Zakupiłem używaną cewkę i po podmianie żadnych zmian. Po analizie danych w programie FORscan wynika że przy obr. ok 2000 na na 4 biegu wciskając gaz do dechy zmienia się kąt zapłonu na 8 st. i nie ma jazdy. Na innych biegach jest to mniej odczuwalne choć też występuje. Jeśli powoli daję gazu to trzyma kąt ok 0-2 st. i jedzie ale wiadomo że to lekki gaz i powoli tak samo jak z wciśniętym do dechy. Sprawdziłem czujnik spalania stukowego i rezystancja dobra, przebicia do masy nie ma a przewody do ECU też wykazują ciągłość. Paliwo 95 z różnych stacji + uszlachetniacz. Ze względu na położenie czujnika spalania stukowego (za kolektorem dolotowym) wstrzymuję się z jego demontażem czyszczeniem powierzchni i ponownym montażem przy użyciu klucza dynamometrycznego. Po wyjeżdżeniu paliwa 95 będę chciał zalać 98. Jeśli nic się nie zmieni to kupię używany z allegro i będę chciał podmienić, bo albo szwankuje ten czujnik albo faktycznie występuje spalanie stukowe. Czy ktoś coś doradzi. Wszelkie pomysły mile widziane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 cze 2017, 21:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Mam podobne objawy, z tym, że występują raczej na każdym biegu. Świece wymienione nie pomogły, jutro czyszczę przepływomierz, może coś pomoże.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 cze 2017, 21:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.03.2017
Posty: 47
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Daj proszę znać czy czyszczenie przepływomierza pomogło. Wydaje mi się że mam bardzo podobny problem. Lekki brak mocy najczęściej tuż po uruchomieniu zimnego silnika. Ale czasem zdarza się również na ciepłym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lip 2017, 00:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
pany przepływke raz na 10 kkm trza czyścić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lip 2017, 13:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Przepływomierz wyczyscilem, przy okazji także przepustnice - teraz jeździ jak nowa.! Przejechałem co prawda tylko kilka km ale objaw już by wystąpił. Nie wiem którego elementu wyczyszczenie pomogło ale jest bardzo dobrze. Obroty na jałowym 650 i ani drgną. Przed wyciąganiem obu części odłączylem akumulator, po złożeniu wszystkiego podłączyłem i przez jakieś 5 min DSC mrugało i przestało. Jedynie automatyczne szyby przestały działać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 lip 2017, 18:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jedno i drugie.
czystość tych elementów ma duży wpływ na dynamikę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 05:16 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Ja oba elementy tj przepustnicę , przepływomierz już czyściłem i po tych zabiegach nic się nie zmieniło. Dodatkowo jeszcze EGR czyściłem i też nie pomogło. U mnie chyba jest problem ze spalaniem stukowym albo czujnikiem spalania stukowego. Kupiłem używany i podpiąłem do wtyczki w aucie ale samego czujnika nie montowałem do bloku tylko luzem podwiązałem do wiązki w celu sprawdzenia jak zachowuje się auto. Okazało się że jeździ jak powinno i nie ma wcześniejszych objawów. W weekend zdjąłem kolektor trochę roboty było. Jak zamontuje czujnik i poskładam auto to dam znać czy objawy minęły czy może nic się nie zmieniło.

-- Dodano: Śr, 5 lip 2017, 05:07 --

Po zamontowaniu czujnika spalania stukowego (moment dokręcenia 20 Nm kluczem dynamometrycznym - manual podaje zakres od 16 - 24 Nm ale wyczytałem na forach że 20 Nm) wszystko jest w porządku. Autko normalnie przyśpiesza i rozwija moc. Także u mnie przyczyną dolegliwości był czujnik spalania stukowego ewentualnie jego wcześniejszy zły montaż - historii nie znam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 18:37 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
jarkuw napisał(a):
Po analizie danych w programie FORscan wynika że przy obr. ok 2000 na na 4 biegu wciskając gaz do dechy zmienia się kąt zapłonu na 8 st. i nie ma jazdy.


Pytanie w którym miejscu w FORscan znajde te parametry>??

cewki zapłonowe mazda 6 GH 2.0 147km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 08:42 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
W pidach szukaj pozycji knock sensor. U mnie po czasie stwierdzam że przy wyższych temp problem powraca. Wtedy było akurat chłodniej i jeździło auto normalnie. Byłem w między czasie w serwisie na diagnostyce i jedynie do pracy 1 sondy lambda były zastrzeżenia bo przy przyspieszaniu gubila sygnał tak gość stwierdził. Ale cena kosmos. Szukam zamiennika obecnie

-- Dodano: Pt, 18 sie 2017, 05:38 --

Wymieniłem sondę na nową. W serwisie cena zaporowa natomiast zamiennik NTK to ok 1000 zł. Po dokładnej analizie katalogu i przeczytaniu kilku tematów o sondzie na forach znalazłem sondę z grupy vw audi o oznaczeniu LZA07-AU4 którą zakupiłem za ok 350 zł. W mojej mazdzie była sonda LZA07-MD17. Wg katalogu NTK str. 7 http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... r-2013.pdf oznaczenie samej sondy to LZA07 natomiast po - xxx to oznaczenie przyłącza (wtyczka + przewody). Po zakupie odciąłem ze starej sondy wtyczkę z częścią przewodów i przedłużyłem w nowej wg instrukcji http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierow ... y/160.html. Połączenie wykonałem przy użyciu tulejek rurkowych i koszulek termokurczliwych. Po zamontowaniu sonda działa prawidłowo przejechane już ok 1000 km, żadnych błędów ale problem pozostał także to nie sonda. Piszę bo może komuś przyda się informacja o samej sondzie. Oszczędność jest jakby nie patrzył. Gdybym kupił w serwisie za 2000 zł wyjechał a auto chodzi jak przed wymianą to bym się lekko w....

-- Dodano: 18 maja 2018, o 09:42 --

Panowie wróciło ciepło i powrócił problem. Oddałem auto do mechanika i okazało się że rozrząd był przestawiony. Jestem w fazie testów ale wygląda na to że wszystko jest teraz w porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.