Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 15:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 20:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Mam następujący problem

Podczas powolnego jednostajnego przyśpieszania w zakresie obrotów 1500-2200 pojawiają się od czasu do czasu mocne poszarpywania.
Wygląda to tak jakby silnik nie dostawał paliwa albo układ paliwowy był zapowietrzony.
Co ciekawe w przypadku dynamicznego przyśpieszania nie ma tego efektu.

Dodatkowo jak auto stoi na wolnych obrotach również od czasu do czasu obroty spadną z 750 nawet do 600 i zaraz wracają do normy...

Kalibracja wtrysków zrobiona (nawet chyba po niej jest gorzej), filtry wymienione, egr, przepustnica, przepływomierz wyczyszczone...

Gdzie teraz szukać? Przewody paliwowe? W komorze silnikowej jest sucho, zacieków paliwa nigdzie nie widać...
Co włączyć w forscanie by sprawdzić odpowiednie parametry... np wtryskiwacze... ciśnienia itp?

Będę zobowiązany za podpowiedzi

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 maja 2017, 08:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 319
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Co do falowania obrotów miałem podobnie. Winnym okazał sie filtr paliwa i złej jakości ropa z Tesco. Już tam nie tankuje.

Poszarpywanie i zamulony silnik podczas delikatnego przyśpieszania plus klekot miałem dokładnie w tym samym przedziale obrotów. Winowajcą okazał sie czujnik ciśnienia paliwa na szynie CR. Po jego wymianie wraz z szyną bo samego nie mogłem dostać wszystko wruciło do normy. Teraz jest już ok.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 maja 2017, 10:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
adomazda6 napisał(a):
Co do falowania obrotów miałem podobnie. Winnym okazał sie filtr paliwa i złej jakości ropa z Tesco

Filtr już wymieniłem na knechta a paliwo cały czas tankuje BP ultimate... no cóż muszę to obserwować i ewentualnie wymienić raz jeszcze filtr.

adomazda6 napisał(a):
Poszarpywanie i zamulony silnik podczas delikatnego przyśpieszania plus klekot miałem dokładnie w tym samym przedziale obrotów. Winowajcą okazał sie czujnik ciśnienia paliwa na szynie CR

A jak udało Ci się to stwierdzić... jakimiś pomiarami czy wymianą w ciemno? No i gdzie dostałeś czujnik z szyna i mniej więcej na jakie ceny powinienem się nastawić?

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 maja 2017, 13:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 319
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Na początku troche szukałem podobnych objawów w sieci lecz zero konkretów. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i wyczyścić przepustnice itp. Następnie wyzerowałem ECU i przeprowadziłem kalibracje wtrysków. Silnik pracował równiutko bez problemów. Po paru dniach problem jednak pokazał sie ponownie. Stwierdziłem że nie ma szans żeby w takim czasie znowu wszystko sie pobrudziło. Zresetowałem ECU ponownie ale nie kalibrowałem wtrysków. Autko znowu pracowało równo. Po kilku dniach znowu to samo. Stwierdziłem że musi to być uszkodzony jakiś czujnik i podaje złe wartości. Zadzwoniłem do znajomego mechanika i mu to wszystko opowiedziałem. Nie miałem czasu zostawiać auto w warsztacie. Po godzinie oddzwonił i powiedział że stawia na czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR. Nie chciał brać nowej żeby nie utopić sie w kosztach gdyby jednak nie to zdechło. Znalazlem z innego auta z mniejszym przebiegiem i w 100% sprawnym czujnikiem. Wymiana zajeła mi 10 min. Silniczek Mazdy pracuje teraz jak nowy. Wszystkie objawy ustąpiły. Koszt w UK za listwe z sęsorem £35. W PL nie mam pojęcia ile kosztuje. Złap kontakt z Michałem z mazparts.pl lub z Riki na tym forum. To ta sama osoba. Jak części to tylko u niego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 maja 2017, 12:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Dzieki za wyczerpująca odpowiedz. Bedę obserwowal bo ponownie kalibrowalem wtryski i po 400 km trasy bylo ok. Bede pytal Michala w razie czego o czesci bo jest mi znany juz od czasow kiedy z 10 lat temu jezdzilem 323f :)

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 12:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Podczepię się po temat choć mam trochę inne objawy.Mianowicie gdy włączam klimatyzację ciężko mi jest płynnie ruszyć autem z miejsca tylko go tak przydusza przydławia tak do 1800 obr. Potem jak już przekroczy tą barierę to jest normalnie.Co może być powodem ,bo chyba to nie jest norma?. :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 14:11 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
adomazda6 napisał(a):
Znalazlem z innego auta z mniejszym przebiegiem i w 100% sprawnym czujnikiem.

Wymieniłeś tylko czujnik czy całą listwę? Bo mam listwę z czujnikiem ale za nic samego czujnika nie mogę odkręcić ;/

-- Dodano: N, 28 maja 2017, 15:11 --

hubert0001 napisał(a):
Mianowicie gdy włączam klimatyzację ciężko mi jest płynnie ruszyć autem z miejsca tylko go tak przydusza przydławia tak do 1800 obr

Ogólnie sprężarka klimy mocno obciąża silnik więc obroty zawsze spadają jak się uruchamia... trudno określić jak mocno to się objawia u Ciebie

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 14:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Jak włączam klimę to na biegu jałowym obroty nie skaczą wszystko jest w porządku.Problem pojawia się jak ruszam wtedy jak by go dławi .Nie wiem może w mazdach silnik bardziej odczuwa obciążenie klimą niż w innych samochodach.Sam nie wiem co o tym myśleć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 15:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.04.2016
Posty: 237
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
może kompresor klimy ci się zaciera


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2017, 19:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.06.2015
Posty: 319
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
smagur sorry że dopiero teraz odpisuje lecz bylem zajęty życiem ;-) tak wymieniłem szyne razem z czujnikiem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lip 2020, 19:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.07.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Siemka. Jakie powinno być cisnienie na listwie wtryskowej dodam,że to silnik 2.2 D? Głośniej chodzi gdy czujnik ciśnienia jest uszkodzony ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 01:00 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Jest szansa na foto gdzie jest ten czujnik ciśnienia? Ewentualnie nr części żeby to kupić na necie? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 12:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Te poszarpywanie macie na zimnym silniku czy na ciepłym ?? Ja czasami mam na zimnym, tylko się troszkę rozgrzeje mija.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 15:46 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
a ja się cieszę że nie mam ekodisla :))

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 gru 2022, 22:06 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
U mnie z tym szarpaniem i gaśnięciem to sprawa generalnie pojawia się już chyba 3 rok z rzędu jak robi się zimno, silnik różnie raz od początku na zimnym dusi się po odpuszczeniu gazu lub przy zmianie biegu, czasami po jakichś 2km, potrafi to ustąpić np. po 10km a czasami cały czas dusi się po mieście. Wczoraj podmieniłem na sucho bez montażu zamienny czujnik svc i tak jakby problem ustąpił. Ciężko się dostać żeby go wymienić bez dobrego klucza imbusowego także na dniach dopiero to zrobię, dzisiaj sprawdziłem jakie są błędy i nie wiem czy svc może takie generować czy także pasuje skupić się na pompie paliwa, kody błędów B1D25:15-6C oraz B1D34:68-6C. Jakieś pomysły? Ktoś miał podobnie ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-- Dodano: 19 grudnia 2022, o 22:05 --

https://ibb.co/grqxPq7

-- Dodano: 19 grudnia 2022, o 22:05 --

https://ibb.co/T0w9mHW

-- Dodano: 19 grudnia 2022, o 22:06 --

https://ibb.co/xF1fLqV


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 11:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zazwyczaj szarpanie zimą to SCV, można go wymoczyć w nafcie i rozruszać.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 21:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzisiaj wymieniałem SVC, jak ręką odjął :) jeden z błędów zniknął ale dalej pojawia się B1D25:15-6C poczekam i zobaczę czy dalej będzie wyskakiwał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lut 2023, 13:55 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 63
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Z mojego doświadczenia dodam, że jak nie wiadomo co, to zaślep EGR a potem po kolei wyjdzie szydło z worka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lut 2023, 18:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Czasami też zmagam się z objawami jak w pierwszym poście, tylko że z silnikiem benzynowym.
U mnie sytuacja jest niezależna od temperatury silnika.

Przepustnica i przepływomierz wyczyszczone. Jak były brudne to samochód gasł.

Gdy jadę bardzo powoli na pierwszym biegu na samym sprzęgle - puszczone do końca, to czasami lekko poszarpuje samochodem. Gdy dodam choć trochę gazu to problem od razu ustaje. Ale jak odpuszczę gaz to problem powracam. Przy czym nie zawsze to się objawia. Czasami jadę w korku przez 10 minut i nic się nie dzieje, a czasami co kilkadziesiąt metrów zaczyna szarpać. Bardzo się tym nie przejąłem, bo szarpanie jest minimalne i nie bardzo przeszkadza, ale fajnie by było jakby jednak udało się usunąć ten problem.

Samochód nie raportuje też żadnych błędów w kodach diagnostycznych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2023, 11:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.04.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Hej, podepnę się tutaj
U mnie sytuacja wygląda następująco... Stoję na światłach, zaraz mam ruszać, więc wrzucam jedyneczkę i od razu obrotu zaczynają skakać. Przestają dopiero, gdy ruszam i dodam dość sporo gazu. W trakcie jazdy wszystko jest ok. Cóż to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sie 2023, 16:41 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 63
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Sprawdź EGR


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.