Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 13 maja 2017, 17:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: łódzki
Spotkała mnie na pozór wydawałoby się drobna usterka sprzęgła a w praniu wyszła awaria przyprawiająca o ból głowy i dreszcze.

W zimę zaczęły się drobne piski zgrzyty przy wciskaniu pedału sprzęgła które po jakimś czasie ustały. Potem sprzęgło zaczęło głębiej łapać dolegliwość sugerująca padającemu wyprzęgnikowi lecz ze zmianą biegów nie było problemu, wchodziły bez haczenia i zgrzytów jednak z pedałem wciśniętym w samą podłogę.

Po przyjrzeniu się w celu znalezienia przyczyny sprawdzeniu wyprzęgnika, wymianie płynu szukałem dalej i winą okazał się trzaśnięty stelaż pedału sprzęgła. Zdarzały się już takie przypadki w innych autach w GY i GH też takie przypadki na forach udało mi się znaleźć. Jedni spawają i jeżdżą inni wymieniają, nic szczególnego.

Myślę, znajdę nowy, wymienię i po problemie.

Obrazek
Obrazek

Po jego zdjęciu żeby ocenić dokładniej jego stan po tym co zobaczyłem zbladłem i opadły mi ręce a myśl o naprawie tego przyprawiła mnie o dreszcze.

Obrazek
Obrazek

Okazało się, że stelaż trzasnął w kilku miejscach i do tego trzaskać zaczęła również ściana grodziowa. Ktoś z forum też już to spawał lecz u mnie pękła wg mnie w najgorszy sposób z możliwych.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zna ktoś bądź ma namiary na dobrego blacharza który byłby w stanie doprowadzić to do porządku bo chyba bez ingerencji w rozbieranie wnętrza i części komory silnika się nie obejdzie.

Może koś ma jakieś mądre pomysły i sugestie jak i gdzie to można naprawić, jak dobrze pospawać i wzmocnić żeby nie zapadło się po raz drugi. Może ktoś już to robił i ma doświadczenie co powykręcać jak mądrze do tego dojść i doprowadzić do porządku.

Proszę pomóżcie bo odchodzę od zmysłów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2017, 23:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
odizolować rzeczy palne od elementu spawanego i ogień w 30min do ogarnięcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 paź 2017, 12:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Mam niestety ten sam problem. Jak uporałeś się z tym problemem? Pospawałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 20:10 
Świeżak
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Na poczatku trzeba zrobic porzadek ze sprzeglem Robilem ostatnio cos takiego tylko spawanie jest to do zrobienia ale trzeba zdemontowac tyle wygluszen ile sie da no i koniecznie druga osoba z woda, gasnica w pogotowiu Ten co spawa raczej nie zobaczy czy sie cos nie fajczy.

_________________
mazvagtech Jaworzno niezalezny serwis mazda tel.501158148


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 16:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
stasiol udało ci się załatwić temat?
napisz coś więcej


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 17:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
o jaaaaaaaaa - z czego te mazdy robia :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 19:02 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
z puszek po piwie ;P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 maja 2018, 05:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2016
Posty: 12
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam , mam ten sam problem popekany pedal sprzegla ktorego nigdzie nie mozna dostac plus popekana sciana grodziowa :sad:

Ktos moze doradzic jak sie za to zabrac , trzeba wyciagac silnik zeby to dobrze pospawac ??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 19:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 40
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja to samo przechodziłem w GY. Nie myślałem nawet że GH też to tyczy :? Problem widzę większy - GG/GY ścianka grodziowa nie pękała..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 gru 2018, 08:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.07.2014
Posty: 39
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Witam,


Mam podobny problem z pęknięta ściana grodziowa. Możecie mi opisać jak zalatwiliscie ten problem? Czy musieliście wyjmować silnik żeby ściągnąć wygłuszenia? Czy są jakieś inne patenty na naprawę tego bez spawania? Może da się doczepić nad to kawał innej blachy na kleju do szyb?

-- Dodano: 9 grudnia 2018, o 08:36 --

Witam,


Mam podobny problem z pęknięta ściana grodziowa. Możecie mi opisać jak zalatwiliscie ten problem? Czy musieliście wyjmować silnik żeby ściągnąć wygłuszenia? Czy są jakieś inne patenty na naprawę tego bez spawania? Może da się doczepić nad to kawał innej blachy na kleju do szyb?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 gru 2018, 09:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Jeśli miałbym to spawać to na pewno nie metodą MIG która wprowadza dodatkowe naprężenia. Poszukałbym warsztatu który ma TIG-a w osłonie argonu. Tutaj użył bym elektrody nietopliwej wolframowej z dodatkiem drutu kwasowego. Dobry spawacz tą metodą potrafi to zrobić tak, że nie będzie trzeba nawet tego szlifować i będą zminimalizowane naprężenia.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 gru 2018, 21:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Szczerze pisząc, miałem obie generacje i zastanawiałem się jak to jest możliwe....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 18:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.07.2014
Posty: 39
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
A czy to nie powinno być naprawione na gwarancji mazdy? W mercedesach daja 10 lat gwarancji na perforacje.

-- Dodano: 11 grudnia 2018, o 18:39 --

Dzisiaj dzwoniłem do mazdy polska i mazda daje 12 gwarancji na perforacje. Tylko trzeba jechać do ASO i oni musza ocenić. Zobaczę co mi powiedzą.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 18:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jeżeli nie robiłeś corocznych przeglądów blachy pod kątem perforacji w ASO Mazda to nic nie ugrasz ;)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 08:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Dzień dobry. Pękł mi uchwyt trzymający padał. Pan mechanik zrobił mi spaw, który wytrzymał z 2 miesiące, później pękł centymetr wyżej. Wiec nie czekajac na kolejne pęknięcie dorobiłem kawałek metalowego wspornika. Wspornik dogiąłem zrobiłem dziurki, później znitowałem i dołożyłem też klej dwu składnikowy. Mam nadzieję, że teraz wytrzyma dłużej. Czy ktoś miał taką samą przypadłość? Wadliwy kawałek metalu ?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Pt, 22 lut 2019, 08:21 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 08:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
A nie masz czasami bardzo twardego pedału sprzęgła?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 09:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Hmmm nie wiem , raczej chodzi normalnie . Jakoś można to sprawdzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 09:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Może jesteś przyzwyczajony ;)
Najlepiej wsiąść do jakiegoś innego auta, albo pojechać do salonu i zobaczyć jak chodzi sprzęgło w nowym aucie i wtedy będziesz miał odniesienie ;)
Tylko to mi przyszło do głowy ;)
Widze że masz ON ale tam chyba problem z twardym sprzęgłem nie występował.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 11:34 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Zrobiłem nią już 160 tyś , ok przesiadę się do brata on ma trochę nowsze auto i do rodziców, sprawdzę , dzieki za podpowiedź

-- Dodano: 22 lutego 2019, o 11:34 --

Pierwsze pęknięcie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 12:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Sprawdź czy nie masz pękniętej ściany grodziowej, tak jak na zdjęciach na początku tego tematu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lut 2019, 15:58 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.06.2014
Posty: 45
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zachodniopomorski
Rozumiem rozetnę ta okładzinę i zobaczę jak moja mazda wróci z serwisu . Dzięki za odpowiedź


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 mar 2019, 19:30 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 49
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Panowie zakupilem pedal sprzęgła pod wymiane ale zauważyłem że czegoś mu brakuje :/
Czy mechanik ktory ma go zamontować sobie z tym poradzi i przelozy brakujacą czesc ?

Tu jest pedał kompletny:
Obrazek

A tu jest pedał ktory zakupiłem:
Obrazek

Proszę o info.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 mar 2019, 23:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
BurriToS, tak i tego powinno brakować, bo to jest trzpień który wychodzi z pompki sprzęgła w Twoim aucie. Także ten element nie należy do mechanizmu pedału sprzęgła. Spokojnie mechanik powinien sobie poradzić z montażem :)

Tu na zdjęciu to widać:
pompka.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 17:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.07.2014
Posty: 39
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
A co może oznaczać kiedy ma się bardzo twardy pedał sprzęgła ? Sprzęgło do wymiany czy coś innego ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 17:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
A czytałeś ten temat? Twardy pedał sprzęgła kończy się wymianą. Tak jak pisali inni użytkownicy wcześniej.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 paź 2019, 21:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.06.2018
Posty: 11
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Panowie po długich poszukiwaniach w koncu doszedłem dobrego ze mam to samo. Czy znacie jakiegoś mechanika z Częstochowy bądź okolic który by to ogarnął???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 wrz 2020, 07:31 
Świeżak
Offline
Od: 08.12.2014
Posty: 25
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
I jak rozwiązaliście problem?
Mam dokładnie to samo, najpewniej jest wymienić cały pedał sprzęgło, lecz jest ciężko dostępny..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 wrz 2020, 14:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Ten sam problem co wszyscy. Popękany uchwyt pedału sprzęgła plus peknieta grodź. Pospawane zobaczymy na ile wystarczy. Między czasie trzeba poszukać jakiegoś na zmianę. Taki urok.
Ile macie wkrecona ta śrubę od pompki w pedal?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 09:24 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
W temacie wymiany sprzęgła mam pytanie co przy okazji wyjęcia skrzyni biegów należy wymienić?

Czy oprócz kompletnego sprzęgła są jakieś elementy, które standardowo się zużywają albo mogą przysporzyć problemów i dla świętego spokoju najlepiej wymienić na nowe?

Jakiej firmy sprzęgło polecacie? Ja myślę o LUK-u, chociaż jeden mechanik mi mówił, że miał kilka sztuk, na które składał reklamację. Czy jest jakaś dobra alternatywa?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 10:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
grzegorzbiz można przy okazji wymienić wysprzeglik jeżeli nie domaga, koszt nie duży. I oczywiście płyn hamulcowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.