Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 04:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 3 kwi 2017, 17:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam.

Od jakiegoś czasu mają mazda zaczyna zużywać coraz więcej oleju. W tym momencie jest to juz około 1.5 litra na 1000km i trochę straciła na mocy. Po sprawdzeniu kompresji na 1 i 3 cylindrze sprężanie jest bardzo niskie. Po konsultacji z mechanikiem ciągle nie wiem co zrobić, remonotnowac czy wymienić silnik. Z chęcią bym z zrobił remont ale całościowy, niestety jestem w irlandi gdzie nie ma gdzie zrobić szlifu cylindrów czy tłokow i jak stwierdził mechanik mogę wydać 1000 euro a silnik będzie dalej brał olej.

Z wymianą jednostki na inna tez może być różnie, albo kupie dobry silnik albo kolejnego trupa.

Teraz pytanie :)

Czy ktoś z was też miał problem z takim braniem oleju i wymiana samych pierścieni, uszczelniaczy, zimeringow i uszczelek bez robienia szlifów cylindrów rozwiązała problem. Jeśli tak to jakiej firmy pierścienie polecacie.

Najchętniej kupił bym silnik który na pewno nie będzie brał oleju w tak absurdanych ilościach. Może wiecie gdzie mogę taki silnik kupić? W irlandi mazda nie jest jakimś bardzo popularnym autem wiec znalezienie tutaj jednostki nie jest naprostrza sprawą.

Jeszcze inna opcja zakup jednostki po remoncie ale też nigdy nie wiadomo jak ten remont został przeprowadzony. Czy cylindry były szlifowane itd...

Wszelkie wasze porady bedą mile widziane :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 kwi 2017, 21:32 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
najtaniej opchnac :hihi:

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 kwi 2017, 21:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Najtaniej może i tak ale niezbyt uczciwie :) Tak czy inaczej ta mazde będę miał jeszcze góra 6 -7 miesięcy bo chce kupić nową 6 ale chciał bym ją sprzedać jako sprawne auto a nie jakiś złom :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2017, 00:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wymiana samych pierścieni załatwi sprawę na 20-30 tyś mil. Kiedyś miałem Mitsubishi Galant 1.8 TD (wieki temu) i taki zabieg rozwiązał problem na 60 tyś km.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2017, 07:25 
Świeżak
Offline
Od: 28.10.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Może ceramizer. To tylko pomysł. Sam nie stosowałem
http://www.ceramizer.pl/

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2017, 12:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
pierdolita głupoty jakich mało
tu jest ewidentnie wywalone pierścienie tłokowe poprzez lanie gówna a nie oleju
tak samo głowica do remontu te jednostki wytrzymują bez remontu powyżej 500 kkm
tylko jak jest użytkowane tak jak powinno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2017, 22:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Niestety nie wiem na na jakim oleju jeździło to auto zanim je kupiłem. Po kupnie silnik spalał tez olej ale nie 1.5l na 1000 km. Dopiero jakiś czas temu się pogorszyło. Teraz mam wlany olej zalecany przez mazde.

Ceramizer przy takim braniu oleju chyba za wiele nie pomoże :) nawet jeśli pomoże to na pewno nie w zadowalającym stopniu.

Chyba po prostu zrobię remont silnika.

Orientuje się ktoś z was jakiej firmy pierścienie są montowane orginalnie w mazdzie? Ewentualnie jakiś dobry zamiennik?

Edit/

Moze mi ktos pomoc z wyborem kompetu uszczelek silnika? Chcial bym je zamowic przed weekendem ale jest tyle roznych producentow ze nie wiem ktore wybrac a nie znam sie na tym kompetnie:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 kwi 2017, 01:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ColdFire napisał(a):
Niestety nie wiem na na jakim oleju jeździło to auto zanim je kupiłem. Po kupnie silnik spalał tez olej ale nie 1.5l na 1000 km.


Ponieważ jeździłeś pewnie na samym "moto-doktorze" a wraz z dolewkami świeżego oleju zawartość uszczelniacza rozcieńczała się i stąd rosło zużycie oleju.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 kwi 2017, 01:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Kolejnego dnia po zakupie zrobiłem serwis tak jak zawsze więc żadnego motor doktora nie mailem. Zużycie oleju powoli rosło aż zaczęło mnie zdrowo denerwować :)

Teraz to już tylko remont jednostki.

Niech mi ktoś napisze jaki komplet uszczelek kupić i jakie pierścienie:) I jeszcze jaki oleje polecacie wlać po remoncie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 kwi 2017, 12:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.04.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
[quote="ColdFire"]
Jaki olej wlałes? wyczytałem, że mobil1 oraz castrol szybko znikają z silnika. Jak z dymieniem? Skad jestes dokładnie? Rownież jestem z Irlandii, także posiadam M6 GH....w sumie dopiero kupiłem mazde, jutro jade na test ciśnienia na zaworach. Jakie miałes ciśnienie u swojej ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 18:26 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Moze byc tak jak napisal flywin (dalece prawdopodobne) ale byc moze niekoniecznie.

Zapoznaj sie z tym filmikiem, to jest tez jakis pomysl.



W przypadku tego kolesia zuzycie oleju bylo spowodowane depozytami na tlokach i pierscieniach...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 01:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Problem rozwiązany :)

Zrobiłem kapitany remont silnika, tydzień jazdy 1000km przejechane i dziś wymieniłem olej na świeży. Z silnika nie ubyło nawet 1mm na bagnecie, dodam ze wcześniej co 200km usiałem dolewać jakieś 300ml oleju. Przed remontem zakupiłem kompletny zestaw uszczelek do silnika firmy ajusa, 4 komplety pierścieni niestety jakiej firmy nie pamiętam ale była to chyba firma goetze, panewki korbowodowe i nowe śruby do głowicy.

Stare pierścienie były tak dojechane ze masakra, poprzedni właściciel chyba lał jakiś olej roślinny :) Pierścienie z 2 i 4 cylindra pękały w rekach, z 1 i 3 ciężko było je uszkodzić. Na uszczelniaczach zaworowych guma była twarda jak kamień. Olej jaki został wlany to mazda original oil ultra 5w30 i wczorajsza wymiana na taki sam.

dbokowy na 2 i 4 cylindrze sprężanie było odpowiednio 7,5 i 8,8 z kolei na 1 i 3 było 13 i 13,5 dodam ze nie wiem jaka powinna być prawidłowa kompresja ale wiem ze gdy na jednym cylindrze jest 7 a na innym 14 to na pewno jest coś nie tak:) Ale po kolejnym 1k km jadę na sprawdzenie emisji spalin i ponowne sprawdzenie kompresji. Co do kopcenia to było naprawdę ostro :) Przez rok lalem rozne oleje bo mysłem ze to cos pomoze ale było prawie zawsze tak samo. Nawet wlalem 10w60 gdy juz wiedziałem ze silnik bedzie miał remont ale branie spadlo z 1,5 na 1000km do 1,2.

Jak na razie pełen sukces :)

Wie ktos z was jaka powinna byc prawidlowa kompresja?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 04:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
No to pięknie, że się udało dać drugie życie.
Ile Cię wyszła $$ taka usługa na gotowo jeżeli można wiedzieć? Nie tyle koszt części co robocizna mnie interesuje.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 20:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
części kupiłeś tzw po kosztach
do Mazdy pierścienie to tylko NPR lub RIK to samo panewki co do uszczelek to OE lub erling


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 maja 2017, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Flywin jak się pytałem czy ktoś może polecić mi jakieś firmy to cisza była a teraz ze po kosztach. Kupiłem to co zostało mi polecone przy zakupie bo się na tym nie znam. Po kosztach czy nie remont się udał i jestem z tego zadowolony.

dejwid za robocizne zapłaciłem 600 euro, przy czym mechanik wymienił jeszcze jeden napinacz bo robił trochę hałasu i to było w cenie remontu.

Teraz za 5 misiecy zrobię przegląd i pewnie w ciągu roku mazda zostanie sprzedana z czystym sumieniem a ja przesiade do nowej generacji :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 18:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zastanawiajace jest to ze napisales iz kompresja w twoim silniku wynosila na jednym cylindrze 13 a na drugim 13.5.
Teoria mowi iz powinna wynosic 10.8 : 1

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=103279

14.0 : 1 maja silniki Skyactive, MZR-CD ma natomiast 16.3 : 1

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 18:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.04.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
A to nie jest czasem info do Mazdy GG? Kolega pisał na temat Mazdy Gh. Co ciekawe u mnie kompresja wynosi od 11.0 -12.5 i mechanik powiedział że mam się nieprzejmowac gdyż kompresja wygląda ok.... Z tym że uzytkuje mazde ok 3 miesięcy... I spalanie oleju mnie martwi.... I zastanawiam się nad remontem jaki kolega wykonał....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lip 2017, 22:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
MaxP może i coś pomieszalem z tym sprężaniem ale z całą pewnością było zbyt niskie na dwóch cylindra i wysokie na dwóch kojenych.

dbokowy po remoncie przejechałem juz prawie 4000 km i oleju nic nie ubyło. Olej nadal jest jasny i przejrzysty. Ja z remontu jestem bardzo zadowolony ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 sie 2019, 02:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Borykam sie z identycznym problemem i akurat tez jestem w Irlandii. Czy moglbys mi zdradzic w jakim miescie i u kogo robiles ten remont? dzieki z gory i pozdro <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2020, 21:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Panowie.. a niech ktoś mnie oświeci o co chodzi (wiem - remont będę robił, części już mam ale..), jeżeli muszę dolać ok 1ltra co kilkaset!! km żeby na bagnecie był max, ale jak złapie poziom ok 1mm poniżej minimum to trzyma mi już z 1000km :) i spaść nie chce :/ nie pamiętam kiedy miałem całkiem suchy - w sumie nie dopuszczam do tego. Auto mam od niedawna (zrobiłem ok 10kkm), potrzebne mi do pracy, kupiłem od kolegi w bdb stanie, ale zrobił promocję z uwagi na olej..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 lis 2020, 13:00 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam.
Mam problem z Mazdą. Od jakiegoś czasu zauważyłem ubytki w oleju. Dwa miesiące temu wymieniłem uszczelniacz wału od strony rozrządu bo chlapało olejem wymieniłem i dolałem olej i już nie sprawdzałem. Teraz coś mnie tknęło,żeby sprawdzić olej i się przeraziłem, oleku ubyło na bagnecie do minimum. Dolałem 0.5 l po 2 tyg. jazy po miesiące sprawdziłem olej stan był ok. Zrobiłem trasę 200km(autostrada max 140-150 km/h),. Po powrocie sprawdziłem olej na drugi dzień i ubyło oleju prawie do minimum. Zauważyłem ze na dole silnik a od strony rozrządu jest mokro ale podejrzewam ze mechanik nie powycierał wszystkiego po wymianie uszczelniacza i może być to stary olej. W najbliższym czasie planuje umyć silnik i obserwować dalej . Jak nie będzie wycieku to co robić? Remont silnika? Czy zalać innym olejem? Jakaś płukankę zrobić?.
Jeżdżę na oleju Elf evolution SXR 5W30. Do tej pory (do wymiany uszczelniacza) nie było problemu z olejem. Od wymiany do wymiany zero dolewek. Auto chodzi normalnie, zero niebieskiego dymu.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 gru 2020, 19:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Cześć

Podbiajam temat oleju. Auto kupiłem pod Wrocławiem od faceta który na moje pytanie czy bierze olej stwierdził ''oleju nie bierze, regularnie sprawdzam, leję bardzo dobry castrol''. Oczywiście nie sprawdziłem na forach który olej powinno się lać i uwierzyłem gościowi, poziom oleju był ok, auto zadbane więc przyklepałem. Pojechałem do serwisu powymieniać filtry, olej, odświeżyć klime itp i powiedziano mi że castrol to syf, wymieniono wszystko pod mazde. Został zalany do górnej kreski, do max. Przejechałem 1100 km i jest w połowie. Ile oleju się mieści? 4,5 litra? W takim razie ubyło mi ponad 2 litry... Jaki remont powinienem zlecić? Same pierścienie czy jak remont to kapitalny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 gru 2020, 21:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Kolego, poziom między minimum a maximum na bagnecie to 1 litr, czyli ubyło Tobie 0,5l na 1100km.
Niestety Mazda lubi sobie łyknąć wraz z rosnącym przebiegiem, szczególnie przy jeździe autostradowej z wyższą prędkością.

P.S. olej sprawdzaj zawsze w tych samych warunkach, auto powinno stać na równej powierzchni, bo inaczej jak jest "z górki" to na bagnecie wskazuje wyższy stan niż realnie, a jak auto stoi "pod górkę" to niższy.
Do tego zawsze porównuj przy tej samej temperaturze oleju, bo na zimno pokaże mniej niż na ciepło, ale jak zawsze porównujesz na zimno to też ujdzie, tylko musisz brać poprawkę +-2mm na to, że na gorąco by pokazał ciut więcej - ale jeśli chodzi o sprawdzanie ubytków to najważniejszą kwestią jest i tak zachowanie tych samych warunków badania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 gru 2020, 00:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
25 grudnia 2020, o 19:31 Pawelex napisał(a):
Cześć

Podbiajam temat oleju. Auto kupiłem pod Wrocławiem od faceta który na moje pytanie czy bierze olej stwierdził ''oleju nie bierze, regularnie sprawdzam, leję bardzo dobry castrol''. Oczywiście nie sprawdziłem na forach który olej powinno się lać i uwierzyłem gościowi, poziom oleju był ok, auto zadbane więc przyklepałem. Pojechałem do serwisu powymieniać filtry, olej, odświeżyć klime itp i powiedziano mi że castrol to syf, wymieniono wszystko pod mazde. Został zalany do górnej kreski, do max. Przejechałem 1100 km i jest w połowie. Ile oleju się mieści? 4,5 litra? W takim razie ubyło mi ponad 2 litry... Jaki remont powinienem zlecić? Same pierścienie czy jak remont to kapitalny?


W 2.0 benzyna II generacja wchodzi 4.3l oleju, natomiast od min do max jest 0.75l. Ja do swojej Madzi zalewam Ravenol VST 5W40, taki zalecił mi Tomek ,, Czarne Paliwo,,. Mam ten sam problem od 6 lat. Ubytek połowy miarki na 1100km nie jest zły, ale każdy wolałby żeby był niższy.
Tak jak kolega powyżej pisał ubytek nie będzie jednakowy, zależy głównie od tego gdzie jeździsz(miasto czy miasto-trasa) i jak(spokojnie czy agresywnie). Przy agresywnej i w trasie pobór będzie większy.
Co do remontu jaki wybrać może ktoś podpowie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 gru 2020, 16:52 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
25 grudnia 2020, o 19:31 Pawelex napisał(a):
Cześć

Podbiajam temat oleju. Auto kupiłem pod Wrocławiem od faceta który na moje pytanie czy bierze olej stwierdził ''oleju nie bierze, regularnie sprawdzam, leję bardzo dobry castrol''. Oczywiście nie sprawdziłem na forach który olej powinno się lać i uwierzyłem gościowi, poziom oleju był ok, auto zadbane więc przyklepałem. Pojechałem do serwisu powymieniać filtry, olej, odświeżyć klime itp i powiedziano mi że castrol to syf, wymieniono wszystko pod mazde. Został zalany do górnej kreski, do max. Przejechałem 1100 km i jest w połowie. Ile oleju się mieści? 4,5 litra? W takim razie ubyło mi ponad 2 litry... Jaki remont powinienem zlecić? Same pierścienie czy jak remont to kapitalny?


Jaki przebieg ma samochód? Co ile tys. km poprzedni właściciel wymieniał olej? Jaki olej dokładnie stosował? Czy masz pełną historię serwisowania, żeby to sprawdzić?

Jakim olejem zalał silnik ostatni serwis?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 mar 2021, 19:09 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To już przy okazji się dopytam, bo nigdzie nie mogę znaleźć - skoro te fabryczne pierścienie się tak kaszanią to jakie polecacie przy remoncie ? Glupio chyba znowu kupować OE skoro są kiepskie i w 99% przypadków to one powodują ubytki oleju ? Znalazlem na Alledrogo NPR (jak wyszukacie 7656891164 to znajdziecie, nie wiem czy mogę podać link do aukcji :/ ) Czy nie będą lepsze niż te OE ?

Do tego panewki korbowodowe - lepiej wziąć oryginały (~300zł) czy takie king (numer katalogowy CR4515SI - zgadza się z numerem mazdy LFY111SE0A co prawda do forda ale numery cześći się zgadzają, na Alledrogo w wyszukiwarke 8492883675) - wystarczy ? Kingi za to ~70 zł i to spora różnica.... A może polecacie jakieś konkretne ?


Przy okazji nadmienię tylko, skoro już wszyscy się chwalą, moja GH bieże średnio 1l/1000km - i ten cholerny bagnet, albo ja jestem debil i nie potrafię obsłużyć prostego bagnetu albo on jest jakiś dziwny.... Tak więc jestem jeszcze przed remontem i zbieram info jakie części najlepiej kupić :/

Z góry dzięki za odpowiedź !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 mar 2021, 11:49 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
5 marca 2021, o 19:09 FranzMaurer napisał(a):
Glupio chyba znowu kupować OE skoro są kiepskie i w 99% przypadków to one powodują ubytki oleju ?

Ubytki oleju spowodowane są kiepskiej jakości olejem i zbyt długimi interwałami wymiany.

5 marca 2021, o 19:09 FranzMaurer napisał(a):
i ten cholerny bagnet, albo ja jestem debil i nie potrafię obsłużyć prostego bagnetu albo on jest jakiś dziwny...

Faktycznie jest specyficzny, ale da się dojść do wprawy. Parkuj samochód na równym podłożu i sprawdzaj poziom oleju na zimnym silniku. Olej musi możliwie w całości spłynąć do miski olejowej. W innym przypadku wyciągany bagnet brudzi się olejem w sposób niekontrolowany co fałszuje odczyt. Dawno temu rozpracowaliśmy to z kolegą tombienem :piatka:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 mar 2021, 10:46 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie wiem co było lane przed moim zakupem, mam to auto od roku, ale ja już w niego wlałem 5 litrów Dexelii i 10 litrów valvoline :/ To chyba nie są jakieś strasznie kiepskie oleje ? Zrobiłem może 10k km :/ Na zimnym silniku bagnet ile bym nie wlal oleju pokazuje, że praktycznie go nie ma.... Sprawdzałem już na zimnym silniku, tak jak w instrukcji rozgrzałem go i odczekałem 15 min i też pokazuje ledwo co tego oleju.... Bagnet albo jest w oleju od tyłu a rynienka sucha, albo jest w oleju tylko na czubku.... Albo ja jestem niepełnosprawny albo tego oleju tam faktycznie jest pół litra bo wczoraj zalałem ze 2 litry i nadal ten bagnet jaki był suchy taki był :/ Boje się trochę też przelać bo już sam nie wiem czy lać ten olej az się pokaże odpowiednio na bagnecie czy nie przeleje bo bagnetu nie potrafie użyć jak normalny człowiek....

Abstrachuąc od oleju, jakie te części polecacie ?

-- Dodano: 7 marca 2021, o 16:15 --

Nie widzę jak wyedytować post to jeszcze tylko dodam, że po zakupie zalałem mu płukankę od liqui moly PRO-LINE ENGINE FLUSH, potem stop wyciekom też od Liqui Moly i niedawno jeszcze poprawiłem Ceratekiem - nic to wszystko nie dalo :)

-- Dodano: 9 marca 2021, o 10:46 --

5 marca 2021, o 19:09 FranzMaurer napisał(a):
To już przy okazji się dopytam, bo nigdzie nie mogę znaleźć - skoro te fabryczne pierścienie się tak kaszanią to jakie polecacie przy remoncie ? Glupio chyba znowu kupować OE skoro są kiepskie i w 99% przypadków to one powodują ubytki oleju ? Znalazlem na Alledrogo NPR (jak wyszukacie 7656891164 to znajdziecie, nie wiem czy mogę podać link do aukcji :/ ) Czy nie będą lepsze niż te OE ?

Do tego panewki korbowodowe - lepiej wziąć oryginały (~300zł) czy takie king (numer katalogowy CR4515SI - zgadza się z numerem mazdy LFY111SE0A co prawda do forda ale numery cześći się zgadzają, na Alledrogo w wyszukiwarke 8492883675) - wystarczy ? Kingi za to ~70 zł i to spora różnica.... A może polecacie jakieś konkretne ?


Przy okazji nadmienię tylko, skoro już wszyscy się chwalą, moja GH bieże średnio 1l/1000km - i ten cholerny bagnet, albo ja jestem debil i nie potrafię obsłużyć prostego bagnetu albo on jest jakiś dziwny.... Tak więc jestem jeszcze przed remontem i zbieram info jakie części najlepiej kupić :/

Z góry dzięki za odpowiedź !


Może jednak ktoś, coś ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 mar 2021, 16:59 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
9 marca 2021, o 10:46 FranzMaurer napisał(a):
Nie wiem co było lane przed moim zakupem, mam to auto od roku, ale ja już w niego wlałem 5 litrów Dexelii i 10 litrów valvoline To chyba nie są jakieś strasznie kiepskie oleje ? Zrobiłem może 10k km

Bardzo przeciętne, ale nie zmienia to faktu, że tej wielkości ubytki są nieakceptowalne.

9 marca 2021, o 10:46 FranzMaurer napisał(a):
otem stop wyciekom też od Liqui Moly

Odnotowywałeś wycieki?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 mar 2021, 15:36 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nic nie cieknie, nigdzie nie widziałem przez ostatnie miesiące żadnych śladów. Zalałem bo już mi pomysłów brakło a taniej niż remont ;) Ja wiem, że są oleje z górnej pułki ale ten Valvoline to nie jest jakiś ostatni szajs wydaje mi się. W każdym razie mogłem zalać dużo gorszy :) Poprzedni właściciel musiał coś robić na ulepa przy tym silniku bo mechanik jak wstępnie do niego zaglądał to powiedział, że widać że było coś przy silniku grzebane :/

-- Dodano: 11 marca 2021, o 15:36 --

A przy okazji w sumie, to jaki olej w takim razie polecasz do Mazdy GH 2.0 ~170k przebiegu - jak już zrobie ten remont to lepiej już będzie zalać czymś lepszym jednak :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.