Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 07:47 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Witam
Nie będę zakładał nowego wątku, podepnę sie tutaj.
Od kilku miesięcy posiadam Mazde 6 2.0 155KM. Zauważyłem, że bierze olej. Na zdjeciach widać stan poczatkowy i po przejechaniu 2500 km - z ponad połowy skali na bagnecie spadło do minimum. Zalany olej: Amsoil Signature Series 5W-30
Czy to "normalne" zużycie oleju czy raczej można zacząć się martwić ?
Jakiej ilości oleju odpowiada skala na bagnecie (między min a max) - 1 L ?
Z góry dzięki za info


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 08:29 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z tego co pamiętam, to między min a max jest 0.7l. Producent niby dopuszcza spalanie 1l na 1000km ale to nie jest normalne. Z prostych (czyt. tanich) rzeczy, które możesz zrobić to wyczyścić smoka, odmę, sprawdzić kompresję (chociaż to też nie musi o niczym świadczyć) - już dokładnie nie pamiętam co ja cudowałem zanim zrobiłem remont. Ale u mnie stały pierścienie, brał spokojnie 1l na 1000km. Spodziewaj się, że u Ciebie też skończy się otwieraniem silnika - najwyżej jak coś poskutkuje to się miło zaskoczysz :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 10:21 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Jeżeli między min a max jest 0,7 L to w moim przypadku wychodzi niecałe 0,2L/1000 km. To chyba nie jest tak źle (jeszcze). Ale sprawdzę co napisałeś i zobaczymy, dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 10:30 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2020
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zalej Cerateca, jeździj i obserwuj :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 11:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja bym sprawdził ciśnienie na cylindrach. Nie wiem jakie powinno być dla DISI ale dla zwykłego 2.0 powinno się mieścić między 12 a 17 bar oraz różnica między cylindrami nie może być większa niż 2 bary. Jeżeli nie będzie trzymał ciśnienia to albo coś z głowicą jest nie tak albo pierścienie mówią papa. Możesz jeszcze zrobić płukankę, zmienić olej na 5W40 oraz zalać cerateca ale jak nie ma ciśnienia na baniakach to ceratec nie pomoże. Znaczy pomoże ale na krótki okres. Jak chcesz autem pojeździć dłuższy okres to warto zastanowić się nad zmianą pierścieni. Z dobrych mechaników mogę polecić MazdaRepair w Szczekocinach. Wiem że z podkarpacia to kawałek nie mniej warto. Ja u siebie musiałem zrobić remont gdyż ciśnienie na cylindrach wahało się między 9 a 10 bar, a autem chce jeszcze pojeździć. Zdecydowałem też że zamiast 2.0 wrzucimy wyremontowane 2.3 na które też mam 2 lata gwarancji lub 50.000km. Wyszły małe problemy i wszystko zostało ogarnięte na gwarancji plus gość wraca kase za dojazd. Na czas naprawy dostaje się auto zastępcze.
Reasumując zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 12:11 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
A tak z ciekawości ile Cie wyniosła taka wymiana silnika ? Wiadomo, że ceny się zmieniają ale bardziej mnie interesują widełki (3k-4k, 4k-5k czy jeszcze więcej ?)
230 km do polecanego warsztatu to jeszcze nie jest tak daleko :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 12:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
LukAshMar popraw proszę profil pod kątem silnika.

Polecam zrobić jak pisał jdman93, najpierw pomiar, później możesz zrobić porządne płukanie silnika MITASU FLUSH FLUID. Czy często wkręcasz silnik na bardzo wysokie obroty? Z tego co zauważyłem to DISI lubi wypic olej jeśli jeżdzi się często na wysokich obrotach, szczególnie na krótkich odcinkach. Możesz jeszcze spróbować po płukaniu przejść na Ravenol 5W40, mi taki zalecił CzarnePaliwo, od kiedy zacząłem się poruszać po krótkich i dynamicznych odcinkach - nie sugeruj się moim profilem, że mam diesla, mam drugie auto z DISI.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 12:33 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
maciekelga - Profil poprawiony :)

Dzięki, zacznę od ciśnienia. Zbliża się wymiana oleju, to zrobię płukanie od razu.
Co do wysokich obrotów to rzadko się to zdarza. Jazda głównie po mieście


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 kwi 2022, 12:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Pozwolę sobie wkleić cytat CzarnePaliwo:
"Jedna uwaga; jest zimno na zewnątrz, staramy się unikać wlewania zimnych płynów na rozgrzany silnik. Czyli jak będziesz miał nagrzany silnik, spuścisz olej to albo trzeba poczekać, żeby silnik ostygł albo musisz mieć w Flush Fluid przynajmniej w temp. pokojowej. To samo tyczy się dalszych kroków. Po zlaniu Flush Fluid a przed wlaniem oleju docelowego."

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 kwi 2022, 11:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
13 kwietnia 2022, o 13:11 LukAshMar napisał(a):
A tak z ciekawości ile Cie wyniosła taka wymiana silnika ? Wiadomo, że ceny się zmieniają ale bardziej mnie interesują widełki (3k-4k, 4k-5k czy jeszcze więcej ?)
230 km do polecanego warsztatu to jeszcze nie jest tak daleko :)


Zmieściłem się w 4k. teraz może być ciutkę drożej ale na pewno nie przekroczysz 5k.
Pomiar ciśnienia zrób jeszcze przed wymianą oleju. Najprościej będziesz jak kupisz sobie manometr na allegro. Ja tak zrobiłem ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 maja 2022, 04:44 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Własnie tak chciałem zrobić. Koszt manometru pewno będzie sie równał kosztowi takiej usługi :)

-- Dodano: 1 maja 2022, o 05:44 --

Pomiar zrobiony i niestety nie wyglada to kolorowo. Niecale 150 PSI na 3 cylindrach, na czwartym 90 :( czyli odpowiednio okolo 10 i 6 bar. Juz jestem umowiony z mechanikiem na przyszly tydzien. Zobaczymy co wyjdzie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2022, 19:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
no 6 to mało na tym jednym :/ miałem niedawno podobną sytuacje na trzech miałem po 8-8.5 a na pierwszym 6.5 i oleju piła jakieś 1L na 1.5k km ,może nawet więcej straciłem później rachubę bo zawsze miałem litr przygotowany do wlania i lałem :)
dodatkowo na tym najsłabszym wypadały zapłony
miesiąc temu zrobiłem kapitalny remont silnika na razie zrobione jest 1k km i wydaje sie być wszystko w porządku ,stan oleju na miejscu
co cieszy :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 maja 2022, 20:25 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
A ile barów powinno być w zdrowym silniku ? Gdzieś znalazłem że 17 :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 maja 2022, 06:24 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
tu raczej lepiej jak by się wypowiedział jakiś mechanik lub ktos kto chociaż zna bliżej temat,masz kilka postów wyżej wypowiedzi jdman93,sporo w temacie wyjaśniają
ale moim zdaniem 17 to chyba przesadzone ,dla tego silnika obstawiałbym raczej max 15 a minimum 10
tu ważniejsza jest u Ciebie różnica miedzy cylindrami 10 a 6 to dużo ,gdzieś czytałem że w granicach tolerancji jest do 10% max
nie musi to zaraz oznaczać że nie trzyma kompresji na pierścieniach,znajdź dobrego mechanika ,sprawdzić luzy na zaworach,bo przez to może nie byc kompresji,jak są do bani w najlepszym wypadku wymiana szklanek,jak wypalone gniazda i zawory to tylko kpl regeneracja głowicy (u mnie tak było)
a jeśli jest jak w moim przypadku to kpl remont góry i dołu, głowica nowe pierścienie i nowy rozrząd
zacznij od luzu i tak po kolei

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 maja 2022, 18:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
19lisu75 mechanik mierzył przy mnie i dochodziło do 17.1 :)
U mnie zastanawiające było to, że ciśnienie wychodziło 9 na każdym baniaku z naprawdę małymi różnicami i auto wg mnie miało moc :)
Abstrachujac. Jechałem z Oświęcimia do Kołobrzegu. 96% trasy to drogi dwupasmowe. Prędkości między 110 a 140 i spalanie na dystrybutorze wyszło 7.8. Wg mnie to dobry wynik jak na zapakowane auto z silnikiem 2.3 :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 maja 2022, 16:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
bardzo dobry :) ja na razie nigdy ponizej 8.5-9 nie zszedłem :) ale cały czas jestem w powiedzmy fazie testów :)
przed remontem trzeba bylo sprawdzić kilka rzeczy i po również , wiec dynamika jazdy jest większa
no ale wynik 7.8 to na prawde super szczególnie przy tym silniku :)

-- Dodano: 5 maja 2022, o 17:38 --

właśnie tak na spokojnie przejechałem trase piotrków-jastrzębie ok 250km wyzerowane wszystko
wg kompa:
średnia prędkość 103km/h
średnie spalanie 7.7 litra
większość drogi 120-130km/h na tempomacie ,odcinkami 100-150km.h w zalezności od warunków na drodze
spalanie podobne jak u Ciebie ale masz większy i mocniejszy silnik :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2022, 09:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
19lisu75 ja jak będę wyjeżdżał z Grzybowa to odepnę aku bo tylko tak mogę zresetowac dane z kompa gdyż mam radio na andku :D :D :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 12:08 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Niestety mechanik do którego byłem umówiony na koniec maja, stwierdził, że jednak nie będzie tego robił... miesiac w plecy. Moze ktoś polecić jakiś sprawdzony warsztat w okolicy Rzeszowa, który zna się na silnikach mazdy ? Jeżeli nie, to pewno zostanie wycieczka do polecanego warsztatu w Szczekocinach


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 cze 2022, 16:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
w tym problem że nie każdy mechanik dobrze zrobi silnik w mazdzie
plus dla niego taki ze chociaż powiedział ze się tego nie podejmuje z takich czy innych względów,a nie że wziął i spieprzył narażając Cię tylko na koszty, tak że + dla niego

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 22:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.01.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czołem,

Moja mazda żre olej. Catrol Edge. Wiem, że to niezbyt dobry wybór, ale taki mi wlano. Postanowiłem po lekturze tego wątku zrobić płukankę. Zakupiłem płukankę Penrite Engine Flush 375 ml i 5 litrów oleju syntetycznego Penrite HPR 5 5W40 oraz nowy filtr.

Uzgodniłem z mechanikiem, że zanim zacznie, ma na rozgrzanym silniku najpierw zmierzyć ciśnienia na wszystkich cylindrach, a potem zrobić płukankę zgodnie z instrukcją. Poprosiłem, by następnie wymienił olej na ten kupiony Penrite, również filtr olejowy, a po całej zabawie, by ponownie sprawdził ciśnienia na cylindrach.

Mechanik zasugerował, że wprowadziłby modyfikację do mojej prośby, polegającą na tym, żeby zacząć wieczór wcześniej od tego, żeby czystą płukankę strzykawką wstrzyknąć do cylindrów i zostawić na noc, a od rana zacząć to, o co go poprosiłem.

Mam do znających się na temacie tutaj prośbę o ocenę, czy ten pomysł mechanika jest OK?

Pozdrowienia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 10:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
W sumie dobry pomysl, zeby puscily pierscienie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 11:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
aros1975 tak to jest częsta praktyka żeby "pomóc" udrożnić zapieczone pierścienie z nagaru olejowego. Można żeby było taniej i tak samo efektywnie wykorzystać do tego zabiegu zwykłą naftę, a płukankę wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem i wlać normalnie do oleju.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.