Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 18:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Jakie świece polecacie do GH polift, 2.0 benzyna (DISI z 155KM) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 5 wrz 2016, 07:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Andrzej, napisz do Rikiego memberlist.php?mode=viewprofile&u=1512


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2016, 17:08 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Jestem tutaj nowy co mogę doradzić w tej kwestii. Kupiłem świece Denso Irydowe ITV20 wyczytałem w instrukcji że do tego silnika 2.0 MZR- DISI 155KM montowane są DENSO wymiana po 100.000 km oczywiście auto kupione było z przebiegiem 84 tyś km pojeździłem do 100 tyś km i nadeszła wymiana, byłem przekonany że zobaczę świece denso oryginalne ale cóż za zdumienie mnie spotkało, kiedy okazało się że zamontowane świece to nie denso a jakieś made in china, czyli ktoś wymieniał po drodze bo nie mam innego wytłumaczenia, więc założyłem Denso Irydowe. Po wymianie silnik pracował równiej i ciszej zresetowałem komputer spalania, żeby sprawdzić czy coś się polepszyło i cóż ku mojemu zaskoczeniu na dystansie 30 km jazda zgodna z przepisami osiągnąłem wynik zbliżony do wartości podawanych przez producenta czyli 5.6l/100km na trasie, jazda mieszana to wynik 7,7l/100km, autostrada prędkość do 130km/h to wynik 7,2l/100km do 140km/h 8,1l/100km. na wcześniejszych świecach o takich rezultatach można było pomarzyć spalanie 8,5-10l/100km to była norma. Po przejechaniu od wymiany 43 tyś km bez zmian spalanie utrzymuje się na podanych wartościach następna wymiana po osiągnięciu 200 tyś km. Co do osiągów, lepszego przyspieszenia to nie wiem ponieważ po zakupie Mazda była zamulona i brała olej teraz jest o tyle lepiej że nie bierze oleju i przyśpiesza lepiej i myślę że już tak pozostanie odczuwalnie myślę ,że przyspieszenie na poziomie tak jak podaje producent. Gdy będę kupował następne to myślę o takich DENSO ITV20TT. Pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 17:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Hej, to mój pierwszy temat.

Na forum oraz w sklepach znajduję różne informacje co do specyfikacji świec do Mazdy 6 2.0 141km 2004 r. Auto kupiłem z miesiąc temu, zagazowałem.

Na forum znalazłem, że pierwszy montaż to NGK ILTR5A-13G, niektórzy piszą o Denso ITV20TT
czyli świece o długośći 25mm.

W kilku sklepach szukałem poprzez wybór modelu i ewidentnie podaje świece o długośći 17,5mm, ale zawsze inne niż do silnika 1.8.

Po zmianie wyszukiwania na 1.8 120km

Beru ultra za 12zł
gwint zewnętrzny: 14 mm
Skok gwintu: 1,25 mm
Długość gwintu: 17,5 mm
Rozmiar klucza: 16
Ilość biegunów: 1
Moment dokręcenia: 15 Nm
Połączenie: SAE
Odstęp elektrod: 0,7 mm
Wytrzymałość na LPG/CNG: 20.000 km
Seria: ULTRA (jakość oryginałów montowanych fabrycznie

http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-lpg-gaz-mazda-6-3-mpv-tribute-mx5-i5846147537.html

Sklep internetowy odpowiedział, że pasuje do LPG generalnie tylko ten typ, rzeczywiscie w opisie nie ma mowy o silniku 1.8... ale parametry podobne.. (kąt odchylenia?)

Gwint zewnętrzny: 14 mm
Moment dokręcenia - 20 Nm
Kąt dokręcenia: 15 stopni
Skok gwintu - 1,25 mm
Długość gwintu: 17,5 mm
Rozmiar klucza: 16
Położenie elektrod: 4 mm
1 elektrody masowe
Materiał elektrod - PLATYNA, IRYD !!!
ODSTĘP ELEKTROD - 0,7 mm
WYMIANA - 30.000 km

http://allegro.pl/bosch-swieca-zaplonow ... 00140.html


Ostatecznie myślałem o Bosch HR5KI332S, które mają identyczne parametry jak wymienione wyżej, poza momentem dokręcenia( 20Nm, a nie 15).

Pomijając LPG. Dlaczego do silnika 2.0 147km i 1.8 120km zdarzają się świece po 12 zł, a do 2.0 141 są osobno i trzy razy droższe? Nastawiam się na wymianę raz na półtora roku, więc wolałbym żeby to było np 50 zł, a nie 140 zł.

Czemu w sklepach szczypią się o jakiś niuans, któgo nie zauważyłem, a na forum okazuje się, że mogą być te same co do 1.8 i to jeszcze 25mm, których btw żaden sklep nie wyszukał po modelu! :mad:

Panowie, jaki szczegół pomijam? Czy mogę załadować inne o długośći 25mm np ITV20TT


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 21:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jak się nie mylę, to do silnika 2.0 w GG przed lift, świece z gwintem o dł. 25mm nie nadają się. Są za długie i zawory sklepią elektrody.
A tak btw, to jest dział GH.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 17:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Sorry, że w złym dziale. Dzięki za info, zamówiłem 17,5mm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 18:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,czy moze ktos mi powiedziec jaka jest roznica miedzy swiecami denso itv16 a itv20?,czy swiece denso itv20tt beda dobre do mojego silnika,wyczytalem ze ta seria tt to takie super dobre swiece :) ,dzieki i pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lis 2016, 23:32 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
HIP81 Denso ITV 16 są przeznaczone na rynek rosyjski tak z tego rozumię, tutaj jest link do katalogu Denso http://www.denso-am.pl/e-katalog/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 20:42 
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Panowie jakie dokładnie świece do Mazda 6 II 2.2 MZR-CD 163KM liftback. Nie znam się na tym a chciałbym zakupić świece do wymiany.
Bardzo proszę o dokładne parametry q najlepiej jakiś link z dobrej stronki
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lis 2016, 09:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Do Diesle nie ma Swiec zapłonowych
Tylko Żarowe.
Kup Denso.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 sty 2017, 23:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Planuję jutro wymienić świece w mojej M6 2.5 170KM PB/LPG
Mam przygotowane świece NGK ILTR5A-13G i mam pewne rozbieżne informacje. Jeżeli miałbym się sugerować tym co napisał Tomek
Tomek napisał(a):
Poprawne wartości dla MZR 1.8 / 2.0 / 2.5 poniżej!
Manual podaje moment dokręcania świec jako 10 do 14 Nm.
Rezystancja 3 - 7,5 kilo-ohm.
Odstęp dla nowych świec 1,25 - 1,35 mm.


To dokręcam z momentem 10-14 Nm natomiast strona NGK podaje inne wartości:
Obrazek

Które będą dobre?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 00:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Ja dokręcam na wyczucie, ale faktycznie różnice są spore, więc opierałbym się na manualu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 01:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Znalazłem taki oto poradnik:
http://yuriy-okhmat.blogspot.com/2011/0 ... plugs.html
8-17 ft lb to będzie na nasze 10-23 Nm. Dokręcę na 14 tak mi się wydaje dość rozsądnie.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 18:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.04.2015
Posty: 55
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Powoli zblizam sie do wymiany świec, wybór padł już na Denso tylko właśnie, jaka różnica jest między ITV16 a ITV16TT? Te drugie przeznaczone są do aut na rynek Rosyjski. Ale o co tak naprawdę chodzi w czym te silniki są inne? Czy chodzi może, że w Rosji rzekomo jest bardziej zasiarczone paliwo i stąd inne (efektywniejsze??) świece?!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 14 sty 2017, 23:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Świeżutko po wymianie świec. Zastanawiam się dlaczego świece na 2 i 3 cylindrze wyglądają gorzej niż te z 1 i 4 (patrz zdjęcie poniżej)?
Również ze świecami z 2 i 3 cylindra miałem problem taki, że bardzo ciężko się odkręcały i zakręcały. Całą drogę gwintu musiałem używać siły na grzechotce żeby zrobić kolejny obrót natomiast 1 i 4 tylko popuściłem kluczem i dalej już palcami odkręcałem.
Obrazek
Obrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 09:02 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Te świece nie mają uszczelki, która uległa spłaszczeniu podczas dokręcania. Są stożkowe i podczas dokręcania uszczelnienie następuje podczas zacierania się stożka o głowicę dlatego moment powinien być 10-20 Nm nie więcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 11:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Marrcin napisał(a):
Powoli zblizam sie do wymiany świec, wybór padł już na Denso tylko właśnie, jaka różnica jest między ITV16 a ITV16TT? Te drugie przeznaczone są do aut na rynek Rosyjski. Ale o co tak naprawdę chodzi w czym te silniki są inne? Czy chodzi może, że w Rosji rzekomo jest bardziej zasiarczone paliwo i stąd inne (efektywniejsze??) świece?!


nie chodzi o technologie DubleTT

http://www.e-denso.pl/denso-itv16tt-swi ... -4324.html

i macie też w TT iryd z Platyną :)
Cytuj:
-ITV16 – typoszereg świec zapłonowych DENSO "Iridium Power", elektroda środkowa irydowa o średnicy 0,4 mm, elektroda masy z wcięciem w kształcie litery "U", oraz dodatkowo ścięta na krawędziach, -żywotność 60 000 km, (LPG 40 000 km),
-ITV16TT – typoszereg świec zapłonowych DENSO "Iridium TT", elektroda środkowa irydowa o średnicy 0,4 mm, elektroda masy z wspawanym walcem platynowym o średnicy 0,7 mm, – żywotność 120 000 km, (LPG 80 000 km).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 14:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Wlasnie chce kupic swiece Denso ITV20TT,ale czy mozecie napisac jaka tak naprawde jest roznica od tych ITV20 i czy naprawde sa takie dobre te TT,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 20:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
irydowe dobre do gazu bo lubią wyższe temp. do samej benzyny najlepsze zwykłe i wymiana regularnie wg przebiegu

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 23:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
i tu się mylisz :P
bo iryd jest dużo lepszy nawet na Pb :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2017, 03:51 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Obecnie u siebie w 2.5 mam DENSO ITV16, są OK ale wczoraj natknąłem się na
Obrazek
http://buyee.jp/item/yahoo/shopping/sya ... /category/
i zastanawiam się czy może ktoś już takie widział lub miał z nimi kontakt i coś wie więcej o nich?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2017, 12:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
to samo masz od Denso ITV16TT


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 kwi 2017, 00:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Faktycznie, więc chyba nie ma sensu przepłacać :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 kwi 2017, 17:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam,chcialem opowiedziec o swojej wymianie,mianowicie swiece wymienilem przy przebiegu 70tys mil,jak sie okazalo bylo to po raz pierwszy(swiece FoMoCo)i mowil ze nie sa az tak zle,ja wsadzilem Denso ITV20TT i powiem wam ze jest masakra :) ,innym wczesniej ne wierzylem ale teraz to jestem normalnie podjarany,wczesniej na pelnym baku robilem 350mil a teraz 400mil???,srednie tez mi spadlo i jestem troche wkurzony czemu nie zrobilem tego wczesniej,takze ogolnie polecam wszystkim taka zmiane i kupujcie dobre jakosciowo swiece bo to wydatek na lata,ja nie zaluje ani centa <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 07:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Może zadam głupie pytanie ale nigdy nie jeździłem benzyną wcześniej, co ilę należy wymieniać świece zapłonowe? Przeglądam sobie "Internety"i opinie są skrajnie różne :>

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 kwi 2017, 09:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
O ile dobrze kojarze serwisowka Mazdy podaje co 100 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 10:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
maciekelga zmieniaj od razu na takie jak ja,roznica jest duza w spalaniu,gdybym wiedzial wczesniej to bym zmienil odazu po zakupie auta,nie jest duzy koszt tym bardziej ze przez nastepne 5-6lat tego nie bedziesz musial robic,spalanie zmienilo mi sie nie do poznania,byly orginaly (FoMoCo),wtedy niewiedzialem a teraz wiem i polecam i naklaniam kazdego do takiej zmiany,teraz juz naprawde jestem przekonany ze diesla nigdy nie kupie :wink: ,samochod chodzi jak chodzil bez zadnych problemow ale spalanie to inna liga,wczesniej srednio mi palil 9,1 a po zmianie swiec 7,8 :) ,i tu nie sciemniam,wczoraj bylem po corke na lotnisku 90km w jedna strone,po skasowanie licznika po powrocie mi pokazalo 6,1 :) ,nie sciemniam naprawde,jestem w szoku i strasznie zadowolony z samochodu no i spalania,teraz tylko sie boje zeby nie wrocilo stare spalanie bo teraz jest super,benzyna gora <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 11:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Moja miała wymieniana w Dani w zeszłym roku świece, jakieś 25kkm temu. Na razie chyba zostawię te które są.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 12:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Spoko jak spalanie cie zadowala to ok,jak pisze tylko jakie ja ma odczucia i ze jest duzo lepiej :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 kwi 2017, 06:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Hmm może pomyślę nad zmianą. Ostatnio zauważyłem lekkie przydławienie przy mocnym wciśnięciu gazu przy ok 2000 obrotów.
Cena widzę nie jest tragiczna, więc przy zmianie oleju można pomyśleć.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.