Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 15:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.03.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2004
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Nie wiem gdzie w sklepie stacjonarnym można kupić części Denso, ale w necie to chyba największy sklep to e-denso.pl. Jeżeli chodzi o akurat poziom tego sklepu, to jest naprawdę bardzo wysoki. Co jak co, ale nie mogę narzekać na nic pod tym względem, mi towar szybko sprowadzili z magazynu z innego kraju, nie wiem skąd, ale było mega szybko


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 14:40 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja wymieniłem przy przebiegu ok 92 tys. na NGK te co chłopaki piszą pod warunkiem że to oryginalne NGK a nie podróba. Szukałbym NGK u kolesia który jest dystrybutorem NGK co łatwo można sprawdzić. Moment dokręcania tych świec jest nadzwyczaj lekki bo to ok 14-15Nm. Ja to zrobiłem z kluczem dynamometrycznym ale i tak wydawało mi się, że wogóle nie dokręciłem a jednak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2016, 19:42 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 16.09.2015
Posty: 47
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: warmińsko-mazurski
Mam Mazda 6 sedan 2004 r poj. 1,8 120 KM i założona instalacja gazowa sekwencyjna wymieniałem świece i kupiłem BERU ultra kosztowały 12 zł zamienniki oryginałów kupione na Allegro .
Po wyregulowaniu gazu i przejechaniu 2,5 tyś kilometrów spalanie gazu w mieście normalna jazda max 9 litrów gazu w trasie prędkość do 120 km 8,6 l/100 powyżej, 120 km 9/100 litrów . Jazda na gazie z prędkością do 90 km pewnie można by zejść poniżej 8 l /100 .,przy temperaturze na zewnątrz 6 stopni Celsjusza . Samochód bardzo szybko się nagrzewa i szybko przełącza się na gaz . Podstawą takiego spalanie jest stałe ciśnienie w oponach przód 2,2 tył 2,1 bar . Mam założone zimówki przód Fulda , tył Barun , opony takie też śmiało mogę polecić bardzo dobrze trzymają się drogi nie zarzuca tyłu na zakrętach , a jak co to TSC wyrównuje . Jak chcesz mieć jeszcze mniejsze spalanie to trzeba jeździć jak na najwyższym biegu i nie przekraczać 3 tyś obrotów silnika. Podane moje spalanie jest przy dynamicznej jeździe bo mam ciężką nogę. Takie spalanie uważam za rewelacyjne przy przyśpieszeniu porównywalnym do jazdy na benzynie . Gaz tankuję tylko na shell . Tak spoko Polecam świece Beru jako zamienniki !!!

_________________
Ostra jazda to tylko Mazda !!! Spalanie LPG średnie 9/100


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 20:24 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Świece zapłonowe ? Mazda 6 Kombi (GH) 1.8 MZR 120KM 06.2008-
NIE WIEM JAKIE MAM auto od 2.03.2016 , na razie na PB ale 17.03 zakładam lpg i zastanawiam się gdy będę wymienial, co zapodac ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 20:27 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
NGK ILTR5A-13G, albo Denso. Osobiście mam NGK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 20:33 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
ngk wszędzie opis od silnika 2.0
znalazłem cos takiego wg opisu ngk to nijak ma się do tych ??? kurcze o co kaman
http://www.motocentrum.pl/swiece-zaplon ... -100151,kp


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 20:59 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Będą pasować zarówno do 1.8, jak i 2.0.

-- Dodano: Śr, 9 mar 2016, 20:59 --

http://www.iparts.pl/auto-czesci/swiece ... 00151.html

Łap. Tu masz wszystko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 21:06 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
http://www.iparts.pl/auto-czesci/swiece ... 00151.html
super , ngk jednak nie maja , w oplach tylko ngk miałem i chodzily idealnie, w fordzie tylko bosh iryd-platyna przy lpg nawet kpl nowiutkich jeszcze lezy , spoko wsadze jak cos te NGK ILTR5A-13G , zawsze spokojnie podejdą z mocniejszego silnika 2.0 byle nie ze słabszego :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 21:07 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Też mam NGK. Pamiętaj aby dokręcać bardzo lekko z momentem ok 15Nm gdyż świeca nie ma uszczelki i jest to gniazdo stożkowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 21:08 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Ale polecane jest również Denso. Możesz stosować zamiennie. ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 10:12 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
ok. mam zaufanych gazowników od 10 lat , 3 instalacje zakładane u nich, mnóstwo regulacji. Ogolnie po 4 latach gdy sam wymieniam listwe i parownik , regulują gaz , nie narzekają ze sam, ogolnie ufam im i zawsze doradzają co do swiec wiec dopytam 17 .03 już na miejscu. powiem żeby odkręcili jedna i zobaczyli co jest wkręcone . Dzieki za podpowiedzi.

-- Dodano: N, 13 mar 2016, 10:12 --

pomóżcie bo już zglupialem, mam po fordzie w domu zarabiste nowe swieczki do lpg, wymieniałem co 30 tysi ale w sumie niepotrzebnie, pracowaly super. Przypadkiem szukałem opisu bo chciałem je na allegro opchnac a tu się okazuje ze pasuja do mazda 6 mzr 2.0 czyli do 1.8 tym bardziej ??? http://www.partadax.pl/artykul/1999705? ... Aroh8P8HAQ


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 11:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Ja u siebie mam NGK. Podobno nie ma świec specjalnych do lpg. Stosuje się te co zaleca producent.

Nakrykloł żech ze mobilnioka

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 07:38 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
tu nie chodzi o specjalne swiece bo rzeczywiście takich nie ma ale o te które konstrukcyjnie spelniaja lepsze kryteria. Np. irydowe lepiej inicjują zapłon w mieszance gazowej niż zwykle swiece .Wielu znajomych z lpg w mondeo po zmianie na te bosche było wniebowziętych gdyż motorcrafty nie dawaly rady. Ford jest bardzo czuly na te sprawy zapłonu ponieważ konstruktorzy nie przewidzieli tam montażu lpg. np. tylko oryginalne kable dobrze pracują, krokowiec, (zawor bocznikowy), czujnik polozenia przepustnicy itp. sproboj te elementy podmienić na dziadostwo :) . Ja mam zawsze auta z lpg i wiem ze swiece musza być polecone przez co najmniej 2 osoby. Gazownika który zakłada mi lpg i mechanika, do forda te bosche to jedyne na rynku dobre swieczki do lpg do forda. Mazde dowiem się 17 podczas omawiania instalacji lpg bo 18 odbior auta i zmiana paliwa :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 mar 2016, 09:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
dziwne bo ford fabrycznie pchał NGK :P

co do świec wolę DENSO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 kwi 2016, 20:55 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
spoko !


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 08:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ogólnie do przedlifta są polecane NGK ITR6F-13, do polifta NGK ILTR5A-13G - do benzyny i NGK ILTR6A-13G - do gazu. Róznica między przedliftem a poliftem to chyba długość gwintu świecy. Nie wiem natomiast jak w przypadku poliftowych czy do przedliftowych tez są dwa rodzaje świec (gaz/benzyna)?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 09:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tylko, że to co napisałeś dotyczy GG/GY.

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 09:57 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
zapodam te bosche, 5 lat w fordach super tylko ford dlugi gwint , gazownik zaleca 0.7 mm rozstaw nie większy, mowi ze powiazane jest to z poborem napięcia, mniej się mecza cewki czy jakos tak.

0 242 240 656 HR 6 KI 332 S

◾6 (GG) ◾1.8 (120 KM) 2002.08-2014 1798 ccm88 kW 4 cyl
◾6 (GH) ◾1.8 MZR (120 KM) 2007.08-2014 1798 ccm88 kW 4 cyl
◾6 Hatchback (GG) ◾1.8 (120 KM) 2002.08-2014 1798 ccm88 kW 4 cyl
◾6 hatchback (GH) ◾1.8 MZR (120 KM) 2007.08-2014 1798 ccm88 kW 4 cyl
◾6 kombi (GH) ◾1.8 MZR (120 KM) 2008.02-2014 1798 ccm88 kW 4 cyl
◾6 Station Wagon (GY) ◾1.8 (120 KM) 2002.08-2014 1798 ccm88 kW 4 cyl
◾2.3 (166 KM) 2002.08-2014 2261 ccm122 kW 4 cyl
◾2.3 AWD (162 KM) 2002.11-2014 2261 ccm119 kW 4 cyl
◾MPV II (LW) ◾2.3 (141 KM) 2002.07-2014 2261 ccm104 kW 4 cyl

Opis i parametry:
◾Odstęp elektrod: 0,7
◾Moment dokrecenia [Nm]: 20
◾Gwint zewnętrzny [mm]: 14
◾Skok gwintu [mm]: 1,25
◾Długość gwintu [mm]: 17,5
◾Rozmiar klucza: 16
◾Położenie elektrod [mm]: 4
◾Ilość biegunów: 1


Ostatnio edytowano N, 3 kwi 2016, 20:23 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Zakaz umieszczania reklam/SEO/SPAM.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 10:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
TOMASZ napisał(a):
Tylko, że to co napisałeś dotyczy GG/GY.

klepnięte z P8


Przecież silniki w GG i GH ( 1.8 i 2.0) sa taki same?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 11:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
krzysiek1980, ale polift, czy przed lift? ;)

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 11:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W poliftach, chociaz nie wiem jak silnik 1.8 bo kucy ma tyle samo GG i GH?. 2.0 w przedliftach miały 141 KM a polifty GG i GH 147 KM, chociaz były chyba jeszcze wersje 155 KM. Trochę się teraz pogubiłem bo kolega lucas33 w opisie ma GH ale z rocznika 2004 :lol:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 kwi 2016, 14:01 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
znalazłem jeszcze kartonik nowych iskrowych NGK BPR6E ?? może takie podejdą dp mojej 6 -tki :) żeby nie wydawac kasy niepotrzebnie tyle ze to zwykle swiece nie irydowo-platynowe, ma ktoś pojecie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 08:32 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.06.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Kupiłem DENSO ITV16. Gazownik, u którego będę zakładał instalację powiedział, żeby zmienić odległość na około 0.8mm (dokładnie nie pamiętam). Jest to prawda czy jakieś wymysł gaziarza?

Inna sprawa to na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach i małej prędkości troszkę mi samochód szarpie. Myślicie, że to może być wina świec?
Zobaczę jak będzie po wymianie świeczek, szczerze mam nadzieję, że to właśnie ich wina :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 11:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Z tym szarpaniem to chyba nie wina swiec. Mialem tak na oryginalach Fomoco i obecnie na Denso bez zmian, czasem poszarpuje (silnik rozgrzany).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 11:58 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.06.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
olek1305 zdiagnozowałeś co to może być w Twoim przypadku? U mnie nie ma znaczenia temp. silnika...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 19:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Powiem Ci szczerze ze to olalem bo stwierdzilem ze TTTM. Nie jest to jakies dokuczliwe, po prostu przyzwyczailem sie deliktanie operowac gazem w tym zakresie obrotow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lip 2016, 16:58 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.06.2016
Posty: 70
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Świece wymienione, problem z poszarpywaniem został :idea:
Trzeba szukać gdzie indziej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2016, 21:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Moze sprobuj odlaczyc egr i zobacz czy jest roznica


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 22:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.07.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Jakie swiece polecacie do gh 2007r 2.5? Nedzie zakładany gaz

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 13:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
christtoph napisał(a):
Opis i parametry:
◾Odstęp elektrod: 0,7
◾Moment dokrecenia [Nm]: 20


Gdyby ktoś sugerował się tymi wartościami to są to bzdury.

Poprawne wartości dla MZR 1.8 / 2.0 / 2.5 poniżej!

Manual podaje moment dokręcania świec jako 10 do 14 Nm.

Rezystancja 3 - 7,5 kilo-ohm.

Odstęp dla nowych świec 1,25 - 1,35 mm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.