Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 lip 2020, 02:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.05.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubuski
Pytanie czy ze stukajacymi klapami kolektora dolotowego mozna jezdzic bez szkody dla silnika czy wymienic je. Nowy kolektor to ~1200zl w serwisie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 17:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Informacja dla potomnych:
mój problem polegał na klekotaniu klapel dolnych.
Tadziol pomógł mi zrozumieć zasadę ich działania przez telefon. Dziękuję!

Rozwiązanie:
- wymiana całego kolektora na sprawny. Ja kupiłem używany za 300zł.

Rekomendacja:
- odłaczenie sterownika klapek dolnych aby były na zawsze otwarte i nie spowodowały podobnego problemu.

Ponizej przesyłam filmik:
https://www.bitchute.com/video/I47iaYThP8Rr/

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 paź 2021, 19:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: wielkopolski
Witam
Rozumiem że wystarczy wypiąć wtyczkę z brązowej złączki od dolnej gruchy podciśnienia? I po temacie.

Z góry dzięki i pzdr
Kamil


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 gru 2021, 11:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
Ja tak zrobiłem i jeżdżę od ponad roku. Odpieta brązowa wtyczka i błąd klapek pokazuje w FORscanie ale bez check'a.
Poprawienie masy przy nadkolu nic nie zmieniło a tylko złudne nadzieje miałem że będzie inaczej.
Kolektora mi się nie chce wymieniać bo kto wie na jaki się trafi.


Ostatnio edytowano Pn, 6 gru 2021, 11:19 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 gru 2021, 19:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.12.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Zakupiłem ostatnio mazde 2.5 jestem nowy na forum naczytałem się w temacie stukających klapek w kolektorze u mnie jest ten sam problem tylko nigdzie nie znalazłem informacji czy trzeba szybko działać z wymiana kolektora bądź można z tym jeżdzić i nic się nie stanie. Z góry dzięki za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 18:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
6 grudnia 2021, o 12:19 iksik napisał(a):
Ja tak zrobiłem i jeżdżę od ponad roku. Odpieta brązowa wtyczka i błąd klapek pokazuje w FORscanie ale bez check'a.
Poprawienie masy przy nadkolu nic nie zmieniło a tylko złudne nadzieje miałem że będzie inaczej.
Kolektora mi się nie chce wymieniać bo kto wie na jaki się trafi.

Pospieszyłem się z tym brakiem chęci do wymiany kolektora. :sad:
Od kilku tygodni na rozgrzanym silniku zaczęło klepać przy delikatnym dodawaniu gazu od około 1.5 do 3.5tys obrotów na postoju. A teraz też delikatnie na wolnych. W czasie jazdy normalny dźwięk silnika.
Mazda idzie na kanał i przy okazji regeneracji alternatora wymienie kolektor. 395tys przebiegu - to chyba zasłużyła :)
O co chodzi z tymi opisami w aukcjach kolektorów?
"wersja poprawiona bez klap wirowych"
To jakieś zamienniki z wyprutymi klapami?
Jaki polecacie zakładać?

-- Dodano: 9 lutego 2022, o 19:02 --

iksik napisał(a):
Pt, 13 paź 2017, 08:41 kowal83 napisał(a):
Siema nie udało sie znaleźć przyczyny nawet juz o tym zapomniałem :D nie mam problemów z przyspieszaniem od zera moim zdaniem troche wolno się zbiera w przedziale obrotów 4000-4800 powyżej 4800 idzie jak burza ale może tak ma być. Nie mam czasu podjechać na hamownie żeby sprawdzić przy jakich obrotach wchodzi max moment wg info z forum powinno to być przy 4000 obr/min 184NM. Podłączenia pod kompa i diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów może po prostu tak ma być z tą mocą do tej pory jeździłem tylko TDI a tam turbina zabierała od ok 2000 obrotów tu jest czysta moc bez turbo może to moje odczucia z tym przyspieszeniem. Jak bede miał czas i odwiedze hamownie to dam znać.

-- Dodano: Pt, 13 paź 2017, 09:41 --

Ale jak coś ustalicie to dajcie też znać :D


Witam
Mam dokładnie ten sam problem z "turbodziurą" do 4800obr. Sytuacja występuje po remoncie silnika i podejrzewam, że coś źle złożyli u mechanika.
Dzisiaj sprawdzałem membranę z gruszki od górnych klepek i adaptowałem ponownie przepustnicę.
Dalej nic. Tłoczysko gruszki opada po włączeniu stacyjki i podnosi się przy wysokich obrotach.
Czy ktoś doszedł do przyczyny problemu? Potwierdziło się może, że dziurę w mocy powodują klapki dolne?
Pozdrawiam


Tajemnica "turbodziury" rozwiązana :) :>
Okazało się, że podciśnienie do elektrozaworów było zamienione miejscami z wyjściem na gruszki.
Nie ma to jak "sprawdzony" polecany mechanik który robi remont silnika....

Ale kolektor i tak wylatuje bo klepie jak stado bocianów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 12:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.10.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam. Zdiagnozowałem ostatnio problem z klapkami poprzez odłączenie czerwonej wtyczki i klepanie ucichło tak więc problem muszę rozwiązać, moje pytanie brzmi czy jest klapki są wymienne? i czy ktoś zna jakieś strony gdzie mozna zakupic cały kolektor ssący?? Przyzna iż w żadnym sklepie mi nie pomogli a nawet nie znam numeru OEM, który mógłby ułatwić szukanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 13:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
O ile się nie mylę to ktoś to rozbierał i ogarniał ale głowy nie dam.
Co do zakupu to strony nie znam ale numer części możesz podejrzeć tutaj [url]japanczars.ru[/url]
Podajesz VIN i wchodzisz w schematy pojazdu :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 paź 2022, 13:28 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Na tej stronie też znajdziesz nr. Niestety kolektor jest niedostępny.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=37773&q=


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 paź 2022, 20:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.10.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Dzięki za podpowiedz. Niestety jest problem z zakupem i to nie mały. Skłaniam sie do szukania jakiejś używki ale to zawsze nic pewnego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 paź 2022, 06:20 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
to tak mocno ci to klepie że konieczna wymiana kolektora ?!

u mnie delikatnie słychać na ciepłym na wolnych obrotach,ale nic z tym nie robię szkoda kasy a wpływ na prace silnika żaden.

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2022, 18:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.10.2022
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Głośno głośno, najlepiej jak by była możliwość dostania się do nich.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2022, 11:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 72
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
allegro i modlić sie o sprawną uzywke. Mi sie udało i odrazu odłączyłem dolne klapki, po zamianie dolotu.

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 lis 2022, 14:57 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
a nie wywala checka po odłączeniu ?

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lis 2022, 06:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ja jeździłem bardzo długo z wypiętą wtyczką i zero błędów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2022, 09:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
u mnie po odłaczeniu check sie nie swiecił ale forscan pokazał bład P0661


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2022, 09:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
ponad rok tak jeździłem, chyba nie jest to błąd krytyczny dla ECU skoro nie świeci check'a


Ostatnio edytowano Pt, 9 gru 2022, 09:28 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2022, 17:32 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
też już wypiąłem jak w/w postach
potwierdzam ,check sie nie pali ,jedynie jakiś błąd na forscanie
wpływ na prace silnika żaden a przynajmniej nie zauważyłem
plus oczywiście nie słychać klapek ,u mnie i tak było to delikatne klapanie :)

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.