Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 lut 2017, 11:54 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jak sprawdzić czy klepanie po nagrzaniu silnika spowodowane jest przez klapki kolektora ssącego. W duratec'u 2.0 wężyk podciśnienia idzie od przodu kolektora a tutaj go nie widzę. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić gdzie patrzeć i od czego zacząć ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lut 2017, 06:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
2.5 benzyna , glosna praca silnik jest taki temat na forum i w nim jest opisany temat sprawdzenia kolektora . Dotyczy to silnika 2.5 a one różnia sie chyba tylko pojemnoscia , jesli sie myle poprawcie mnie . Osobiście mialem problem z klapkami ale w 2.5.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lut 2017, 19:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Ostatni wpis na 1 stronie wątku viewtopic.php?f=39&t=5414


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lut 2017, 09:05 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Heja, dzięki za szybką odpowiedź. Czytałem wcześniej ten wątek i dźwięk mam nieco inny a mianowicie po rozgrzaniu silnika jak pracuje na luzie to jest takie stukanie tak jakby był duży luz na którymś z zaworów i jest to jednostajne. Tutaj na filmiku u kolegi słychać ewidentnie cykanie co świadczy o klapkach i dużo filmików jest na youtubie jak chłopaki w fordach mieli te problemy. Zastanawiałem się jeszcze aby na 100% wykluczyć klapki to chciałem odpiąć wężyk podciśnienia ale niestety nie mogę go namierzyć. Stawiam na to że to ten z góry kolektora jak się zdejmie plastikową pokrywę. Postaram się jeszcze na dniach wrzuć jakiś filmik może coś wyjaśni :idea:

-- Dodano: Wt, 7 lut 2017, 09:05 --

Tak jak obiecałem filmik:



Jak zwiększycie głośność to będzie słychać o co mi chodzi :idea:

Co o tym sądzicie ? Klapki czy luz zaworowy a może coś jeszcze innego ? Dźwięk ten występuje po rozgrzaniu silnika, na zimnym nie ma tego jednostajnego klepania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lut 2017, 15:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Zacznij od tego,żeby zrzucić pasek wielorowkowy i zobacz czy jest różnica.
W Twoim przypadku nawet kanału nie trza.Ten dźwięk na klapki nie wygląda....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 09:02 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Byłem u dwoch mechanikow i stwierdzili ze to może być za duży luz zaworowy ale nie są pewni. Umowiłem się na jutro z jednym na sprawdzenie tego luzu i zobaczymy. Dzięki tadziol, zwrocę uwagę na pasek (był wymieniany jakiś czas temu na pasek Bando), może rolki już mowią papa. Generalnie też przeważa opinia aby nic z tym nie robić bo minimalny luz zaworowy nie powinien być problemem w tym silniku, gdyż z czasem i tak zawory się uklepią i luz się zmniejszy. Inną sprawą, nie wiem czy powiązaną, jest to że w tylko w trasie potrafi sobie łyknąć olej tak ok 150 ml na ok 600km. W mieście ile bym nie jeździł nie znika nic. Olej zmieniany regularnie co 10 tys. :>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 09:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
keramik napisał(a):
Byłem u dwoch mechanikow i stwierdzili ze to może być za duży luz zaworowy ale nie są pewni.

Z daleka od tych panów ! Jeżeli ktoś twierdzi,że luz zaworowy w trakcie eksploatacji się zwiększa,to uważam,że nie ma pojęcia o budowie silnika i fizyce.
Zrzuć ten pasek !

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 12:58 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Muszę się martwić ładowaniem i pompą wody po zdjęciu paska na chwilę czy olać ? tadziol myślisz że to napinacz lub rolki może tak stukać ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 17:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Nawet jak silnik będzie pracował na wolnych obrotach minutę,to brak napędu pompy wody czy alternatora nie jest przeszkodą.
Ja nie myśle,tylko czekam na Twój ruch.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 10:16 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
To niestety nie pasek. Luzy zaworowe też zmierzone i są ok. Mechanik spytał czy pali olej to mu powiedziałem że na razie tylko w trasie. Diagnoza jest taka, że "groszkowanie tłoka" co w tłumaczeniu oznacza problem z pierścieniami na 3 cylindrze. Podobno można z tym jeździć. Dodam tylko, że to pukanie jest nie od wczoraj, tylko mniej więcej od roku ale teraz się zabrałem aby sprawdzić czy to jest ok czy nie bardzo. :idea:

-- Dodano: N, 12 mar 2017, 10:16 --

Wczoraj zdiagnozowałem problem i są to niestety klapki VRIS kolektora ssącego, to co podejrzewałem. Tym razem odpiąłem czerwoną wtyczkę od zaworków podciśnienia z prawej strony silnika i nastała cisza. Także nie jest to żaden tłok czy coś w silniku. Wcześniej myślałem, że to nie kolektor, gdyż zaciskałem jeden z wielu wężyków podciśnienia ale jak się okazuje nieskutecznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2017, 15:02 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Keramik siema czy po odpięciu tej wtyczki wyskoczyły ci jakieś błędy??? Czy masz spokój i normalnie uruchomiłeś i jeździłeś samochodem. Naprawiłeś te klapki jak tak to ile cie wyniosła ta przyjemność??

-- Dodano: Śr, 3 maja 2017, 16:02 --

Pytam bo mi samochód troche muli dopiero przy 4800 obrotów dostaje kopniaka i to na każdym biegu tak sie dzieje. I polecono mi w innym poście sprawdzenie klapek bo być może zostały usunięte lub się blokują i dopiero przy prawie 5000 się ruszają to jest takie wrażenie jakbym miał turbo albo nitro eleganckie przyspieszenie ale do 4800 porażka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 maja 2017, 21:48 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Skrajny przypadek uszkodzenia klapek wygląda tak


U mnie był bardzo delikatny luz na ostatniej klapce licząc od dźwigni sterującej klapkami. Problem był po rozgrzaniu silnika wtedy pojawiało się metaliczne pukanie.
Są dwie wtyczki od sterowania podciśnieniami kolektora, czerwona i czarna, obie z prawej strony. Czerwona steruje klapką dolną kolektora, której pozycja skraca lub wydłuża drogę powietrza w kolektorze. Czarna steruje pozycją 4 klapek górnych, których ustawienie powoduje powstawanie zawirowań powietrza wpadającego do komory(zawirowania większe lub mniejsze). Niby wtedy jest efektywniejsze spalanie. Jak wypniesz czerwoną to błędów nie będzie, natomiast klapka dolna zmieni pozycję i u mnie pukanie ustawało. Powietrze zmieniało drogę w kolektorze i nie wprawiało w drgania klapek górnych. Trochę to skomplikowane. Jakbyś chciał zgłębić wiedzę to poczytaj o systemie klapek VRIS oraz poszukaj więcej informacji o klapkach w silnikach Forda Duratec 2.0 bo to prawie ten sam silnik.
Co do naprawy to kupiłem dokładnie ten sam używany kolektor o tych samych numerach na allegro i wymieniłem + nowe uszczelki x4 + jedna pod egr okgrągła. Kolektor 450 zł, uszczelki ok 80zł. Stan kolektora był idealny i po wymianie silnik chodzi cicho i równo.
Z tego co piszesz to u Ciebie może być problem ze zmienną długością kolektora, czyli sterowaniem klapki dolnej. Musisz zobaczyć czy gruszka dolna pracuje. Przy przekroczeniu 4000 tys obrotów dolna gruszka zmienia pozycję dźwigni i zmienia długość kolektora, przetestowałem.

A i jeszcze pytanie czy masz LPG ? Bo może być mapa benzyny (czasy wtryskiwaczy) rozjechana.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 12:58 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Siema
Dzięki za odpowiedź. Nie mam instalacji gazowej.

U mnie nie słyszę żadnego metalicznego pukania przynajmniej tak mi sie wydaje wcześniej jeździłem 18 letnim dieslem więc ten silnik chodzi dla mnie cicho :).

Zrobię tak jak napisałeś odepnę czerwoną wtyczkę i zobaczę czy będzie jakaś zmiana w pracy silnika. Tą wtyczkę odpinam na pracującym silniku czy przy wyłączonym i czy wpinam ja z powrotem przy włączonym czy dopiero po wyłączeniu.

Postaram sie zlokalizować dolną gruszkę i zobaczyć czy pracuje.

Czy pisząc o mapie benzyny(czasy wtryskiwaczy) miałeś na myśli ta procedure kalibracji wtryskiwaczy??

1. Uruchamiamy silnik i czekamy, aż nagrzeje się (to jest ważne, na zimnym silniku kalibracja nie uda się. Wiem również, że ze względu na niską temperaturę paliwa może być również problem z wykonaniem kalibracji zimą)

2. Odnajdujemy kostkę, tę samą, która służy do kasowania inspekcji olejowej. Jest tuż nad wentylatorem chłodnicy, Wyjmujemy zaślepkę kostki.

3. Podłączamy do górnego prawego pinu przewód (długość około 1 metr). Do tego pinu podłączony jest zielony przewód

4.Drugim końcem przewodu dotykamy pięć razy do masy akumulatora (mamy na to 5 sekund) i odłączamy przewód od kostki.

5. Kalibracja zostanie rozpoczęta – powinna zaświecić się dioda świec żarowych na desce rozdzielczej. Obroty silnia zaczną się zmieniać po około 2 minutach proces kalibracji skończy się, a dioda świec żarowych mignie 5 razy i zgaśnie.

Pozdrawiam

-- Dodano: Cz, 4 maja 2017, 13:58 --

Wolałbym zacząć od prostszych sposobów sprawdzenia silnika niż od razu zawozić do mechanika i zostawiać na wymianę lub czyszczenie kolektora :). Tak na marginesie wyczyściłem juz przepływomierz i przepustnice były nieźle zabrudzone być może na klapkach tez jest osad i się przycinają skubane.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 15:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Kalibracja wtrysków dotyczy silników diesla.

Możliwe, że osad taki sam jak na przepustnicy i przepływomierzu znajduje się na klapkach i utrudnia ich pracę.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 16:15 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Tak wyglądała przepustnica przed i po czyszczeniu
[http://www.fotosik.pl/zdjecie/f30a5930c2125481]
[http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c36e0e498c30d0c]

Ech szkoda ;(( dejwid bo będę musiał oddać samochód do mechanika bo sam chyba nie dam rady wyczyścić kolektora. Bo preparaty podawane bezpośrednio do pracującego silnika chyba odpada bo później ten cały syf wleci dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 11:10 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Możesz spróbować takiego preparatu jeszcze zanim zaczniesz demontaż:



Wtyczkę możesz odpinać i podpinać na pracującym silniku. Odnośnie mapy benzyny miałem na myśli czasy wtryskiwaczy. Niestety nie wiem czy można to ustawić lub zresetować Forscanem lub odpięciem akumulatora na jakiś czas. Dziwne jest to, że zawsze masz dziurę poniżej 4000 tys obrotów, co by wskazywało na problemy z kolektorem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 08:31 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Tak pracuje mój silnik jak już wcześniej napisąłem przesiadłęm się z 18 letniego diesla więc jak dla mnei chodzi cicho i spokojnie ale może wy coś wychwycicie np. klapki.


-- Dodano: So, 6 maja 2017, 09:30 --

Po odpięciu kostki wg mnie nie było różnicy w pracy był tylko syk powietrza z gruszki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 maja 2017, 21:38 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Brzmi jak klapki górne, które mają duży luz i odłączenie wtyczki niewiele zmienia. Myślę że można dać mechanikowi aby zdjął kolektor i obejrzał te klapki czy mają duży luz osiowy. Robocizna nie powinna przekroczyć 100-150 zł.
Jeszcze możesz zrobić jedną rzecz. Za przepustnicą jest druga gruszka, której dźwignię (umieszczoną ku górze) można palcami przestawić i wtedy wymuszając palcami taki ustawienie zmienisz ustawienie klapek górnych i wtedy posłuchaj jak pracuje.
Czerwona wtyczka jest od dolnej gruszki i jeżeli klapki mają duży luz to może to być niewystarczające odłączenie jej. Daj znać co i jak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2017, 12:37 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
W poniedziałek zostawiam samochód u mechanika to dam znac jak to tam wygląda. Mam takie pytanie jak by klapki były do wymiany to czy taki zestaw będzie pasowłą bo szukałem do mazdy ale nigdzie nie moge znaleźć wyskakują mi tylko takie fordowskie http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klapka-zawor-kolektora-ssacego-Mondeo-Mk3-1.8-2.0-Duratec-HE/4117


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 maja 2017, 09:23 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Na allegro też są
http://allegro.pl/zawor-klapka-kolektora-ssacego-ford-mondeo-mk3-i6804537437.html

i tutaj prosto od dealera Forda
http://allegro.pl/zawor-klapka-kolektora-ssacego-ford-mondeo-2002-i6809358637.html

Nie wiem czy to rocznikowo podejdzie ale można zawsze parę maili wysłać do gości na allegro aby wypowiedzieli się. Wygląda to bardzo podobnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 cze 2017, 19:03 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Siema samochód odebrany mechanik mówi ze nic sie nie dzieje z klapkami chyba musze podskoczyć na hamownie i zobaczyć co wyjdzie na wykresach

-- Dodano: N, 11 cze 2017, 09:09 --

Siema nie wiem dokładnie czy to powinno być w tym temacie ale mam nowy objaw wczoraj podczas przyspieszania coś mi strzeliło w silniku był to odgłos przypominający strzał jak w instalacjach gazowych powiedzmy pierwszych generacji. Teraz podczas dodawania gazu ale tylko na samym początku słychać wyraźnie zasysanie powietrza w okolicy silnika lub tej gruszki. Postaram się wrzucić filmik i zabieram sie do sprawdzenia przewodów podciśnienia czy któryś nie walnął ale raczej powinny być ok bo jak już napisałem wyraźne zasysanie powietrza jest tylko na samym początku dodawania gazu.

-- Dodano: N, 11 cze 2017, 20:03 --



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 paź 2017, 22:37 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Hej

Mam pytanie czy doszedles co było przyczyną tego sykniecia przy nagłym dodawaniu gazu? Mam dokładnie identyczny objaw i zastanawiam się co to może być, zwłaszcza że od jakiegoś czasu muli na niskich obrotach, tak że przy ruszaniu ze świateł Matiz jest wyzwaniem żeby równo z nim ruszyć i nie zostać w tyle :/ I to jeszcze trzeba delikatnie popuszczac sprzęgło + więcej gazu żeby nie przyduszalo go.
Będę wdzięczny za informację jeśli udało Ci się zlokalizować przyczynę.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 paź 2017, 04:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
U mnie tez taki dźwięk występuje , ciekaw jestem również przyczyny . A może tak powinno być?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 paź 2017, 08:41 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Siema nie udało sie znaleźć przyczyny nawet juz o tym zapomniałem :D nie mam problemów z przyspieszaniem od zera moim zdaniem troche wolno się zbiera w przedziale obrotów 4000-4800 powyżej 4800 idzie jak burza ale może tak ma być. Nie mam czasu podjechać na hamownie żeby sprawdzić przy jakich obrotach wchodzi max moment wg info z forum powinno to być przy 4000 obr/min 184NM. Podłączenia pod kompa i diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów może po prostu tak ma być z tą mocą do tej pory jeździłem tylko TDI a tam turbina zabierała od ok 2000 obrotów tu jest czysta moc bez turbo może to moje odczucia z tym przyspieszeniem. Jak bede miał czas i odwiedze hamownie to dam znać.

-- Dodano: Pt, 13 paź 2017, 09:41 --

Ale jak coś ustalicie to dajcie też znać :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 paź 2017, 11:31 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cześć!
Od jakiegoś czasu moja mazda również wydawała ten dźwięk przy dodaniu gazu a ostatnio to nawet nie miała mocy poniżej 2000 obrotów...Wymieniłem filtr powietrza (mimo, że stary wciąż jest czysty i żeberka od góry są wciąż białe, zrobiłem na nim jakieś 3 tys mil) na nowy K&N http://www.ebay.co.uk/itm/391853861373 i o dziwo auto zaczęło żwawiej i płynniej ruszać bez szarpania i jak dodam gazu to nie ma już tego dźwięku...obejrzałem "stary" filtr dokładnie i nie ma żadnych uszkodzeń...jedyne co było nie tak to guma uszczelniająca delikatnie była ściągnięta w jednym miejscu ale nie wiem czy mogło miec to wpływ na cokolwiek...w każdym bądź razie po wymianie filtra mazda wyrywa do przodu jak wściekła...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 paź 2017, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2017
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Witam szanowne grono. Przymierzam się do zakupu mazdy 6 z silnikiem 2.0 . Jak wygląda sprawa klapek kiedy pojawia się luz? Pasują te z forda, czy można je usunąć ?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 paź 2017, 21:10 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Nie ma reguły kiedy to się pojawia. Jest dużo filmików na youtube jak pukają klapki w silnikach Duratec, które są prawie jeden do jeden z silnikami benzynowymi mazdy 6 GH. Nie wiem czy pasują od Forda, myślę że powinny. Co do usuwania to nic bym nie usuwał, póki się nic nie będzie działo. U mnie problem był inny. Pukało tak jak zbyt duży luz zaworowy, dźwięk był jednostajny i tylko jak pracował na luzie i jak puszczałem pedał gazu to dźwięk był wyraźniejszy jak schodził z obrotów. Ja wymieniłem kolektor na używkę w bardzo dobrym stanie za ok 450 zł i silnik znowu jest cichy. Po demontażu swojego był minimalny prawie niewyczuwalny luz na ostatniej klapce na osi i to przenosiło drgania na cały kolektor i stąd pukanie.
Bierz benzynę i się nie zastanawiaj :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 paź 2017, 10:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
W rodzinie mam 2.0 przedlifta z nalotem 330 tys. i nic nie było robione.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 06:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.10.2017
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Jak już coś znajdę to myślę że kontrolnie tam zerkne, tak dla świętego spokoju.


Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Wt, 31 paź 2017, 06:08 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Prosimy kontynuować we właściwym wątku:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 09:08 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam.

Czy wie ktoś może jak powinno prawidłowo działać sterowanie klapami kolektora w tym silniku? U mnie wygląda następująco:

1 - dźwigienka klapek górnych (zawirowań powietrza) - znajdująca się za przepustnicą jest na dole w momencie odpalenia auta. Po chwili pracy
przesuwa się do góry i już nie zmienia swojego położenia. Parametr dla tych klapek IMRC w programie forscan jest cały czas na OFF podczas
jazdy w całym zakresie obrotów.
2 - dźwigienka klapek dolnych (zmiennej długości kolektora) - znajdująca się z przodu kolektora po włączeniu stacyjki (bez odpalenia silnika)
zostaje zaciągnięta. Parametr dla tych klapek IMTV w programie forscan jest od początku ON. Podczas jazdy dopiero przy obrotach 6000
zmienia się na OFF.

Zaworki sprawdzone: drożne, cewki z odpowiednią opornością, po podłączeniu na krótko pod aku działają prawidłowo. Zakupiłem komplet używanych na podmianę i zachowują się tak samo. Nie wiem czy praca klapek w mojej maździe jest prawidłowa? Czy ktoś z Was przyglądał się pracy klap w swoim aucie z tym samym silnikiem co mój? Nie znam nikogo w mojej okolicy z takim silnikiem i nie mam jak tego sprawdzić.

W Volvo S40 1.8 benzyna z podobnym układem kolektora ssącego zachowanie się dźwigienek jest inne. Po dodaniu gazu na biegu jałowym dźwigienka klapek górnych porusza się wraz z podnoszącymi się obrotami. Dźwigienka klapek dolnych też wykazuje zmiany w zależności od obrotów.

-- Dodano: 7 czerwca 2018, o 20:32 --

Panowie. Wykonałem dziś m klika pomiarów i na solenoidzie - zaworku podciśnienia sterującym klapkami zawirowań powietrza (dźwigienka nr 1) na rozgrzanym silniku mam 10 V natomiast na drugim jest właściwe 12-13V tak jak na akumulatorze. To niepełne napięcie nie jest w stanie otworzyć przepływu podciśnienia na zaworku. Od czego zacząć ? Co może być przyczyną ?

-- Dodano: 8 czerwca 2018, o 10:08 --

Napięcie 10V było mierzone na odpiętej wtyczce. Na podłączonym zworze z rana na zimnym jest 12-13 V czyli prawidłowo i dźwigienka się zaciąga natomiast po nagrzaniu silnika jest 0 V i już tak zostaje i klapki nie pracują, dźwigienka jest niezaciągnięta i parametr IMRC jest cały czas OFF. Albo PCM jest walnięty (czytałem o przegrzewaniu się tranzystorów ale to w Fordach) albo któryś z czujników daje do PCM taki sygnał , że ten ustawia IMRC na OFF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.