Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 08:53 
Amator
Offline
Od: 29.07.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
U mnie silnik zapala dobrze, nie kopci , średnie spalanie w normie około 6,3-6,4l/100km oleju dużo nie pobiera ( jedna mała dolewka na 10 tys km) , podkładki wtrysków były wymieniane 50 tys km temu , z korka oleju nie idą spaliny ale nigdy nie regulowałem luzu zaworów. Jest jedna rzecz która mnie niepokoi : na silnym silniku po zmianie biegu na wyższy np. z 1 na 2 przy dodawaniu gazu jest przez chwilkę takie klekotanie . Na ciepłym silniku tego już nie ma. Czy może to być związane z rozregulowanymi zaworami ?
To klekotanie może być spowodowane też tym, że na zimnym silniku oszczędzając turbinę nie chcę wchodzić na wysokie obroty i za mało rozpędzam auto do chwili zmiany biegu na wyższy. Staram się nie przekraczać 2 tys obrotów do zmiany biegu na wyższy i być może silnik w początkowej fazie jazdy na wyższym biegu się trochę męczy i stąd to klekotanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 09:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Rób regulacje, nic nie stracisz a warto...
Książka podaje, kontrola i regulacja co 60kkm.
Szkoda że tego nie zrobiłeś jak wymieniałeś podkładki...:(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 sie 2018, 22:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
YATES napisał(a):
U mnie silnik zapala dobrze, nie kopci , średnie spalanie w normie około 6,3-6,4l/100km oleju dużo nie pobiera ( jedna mała dolewka na 10 tys km) , podkładki wtrysków były wymieniane 50 tys km temu , z korka oleju nie idą spaliny ale nigdy nie regulowałem luzu zaworów. Jest jedna rzecz która mnie niepokoi : na silnym silniku po zmianie biegu na wyższy np. z 1 na 2 przy dodawaniu gazu jest przez chwilkę takie klekotanie . Na ciepłym silniku tego już nie ma. Czy może to być związane z rozregulowanymi zaworami ?
To klekotanie może być spowodowane też tym, że na zimnym silniku oszczędzając turbinę nie chcę wchodzić na wysokie obroty i za mało rozpędzam auto do chwili zmiany biegu na wyższy. Staram się nie przekraczać 2 tys obrotów do zmiany biegu na wyższy i być może silnik w początkowej fazie jazdy na wyższym biegu się trochę męczy i stąd to klekotanie.


-- Dodano: 15 sierpnia 2018, o 23:27 --

Witam mam pytanie związane z tym klekotaniem zaworów a mianowicie czy po regulacji zaworów o ile je robiłeś przestało stukać ,mam podobny problem gdzie przy zmianie biegu na wyższy w początkowej fazie jazdy słychać zawory proszę o odpowiedż


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 20:12 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2015
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Odgrzeję temat bo mam w planach większy przegląd mojej Mazdy.

Chodzi mi o wcześniej wspominaną inspekcję zaworów "na słuch" przy 120tys. przebiegu.

Moja M6 kończy właśnie 10 lat i ma przejechane 185tys. Mechanik zaproponował mi zdemontowanie pokrywy zaworów i manualny pomiar szczelin. Zastanawiam się czy warto wykonać profilaktycznie taki zabieg - zastanawiam się głownie w zakresie kosztów (sama robocizna 140pln + 130pln za uszczelkę pokrywy).

Ktoś robił takie sprawdzenie bez wyraźnych symptomów, że z silnikiem dzieje się coś niedobrego?

Pozdrawiam i z góry dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 21:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
"na słuch" to możesz sprawdzać czy wydech pierdzi...
Luzy zaworowe tylko i wyłącznie manualnie przy pomocy szczelinomierza. Zastanów się czy wolisz wydać 270 zł i mieć spokój wiedząc, że nic nie dzieje się z silnikiem czy potem położyć 2000 za remont silnika jak już wypali gniazda zaworowe?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 21:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
O toż to! Zgadzam się z przedmówcą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 13:37 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,

Czy ktoś z Was może polecić serwis we Wrocławiu/+okolice, w którym fachowo podejdą do tematu regulacji zaworów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 13:18 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem M6 2.2 i chciałbym profilaktycznie wymienić podkładki pod wtryskiwaczami i przy okazji wyregulować zawory. Czy mógłby mi któryś z kolegów napisać jak przebiega taka regulacja. Na co należy zwrócić uwagę. Może jest jakaś fotorelacja?

-- Dodano: 26 czerwca 2019, o 14:18 --

To może odpowiem sam sobie :-P Może komuś się przyda.
Mazda 6 GH 2.2 posiada dwa wałki rozrządu, jeden zarządza zaworami wydechowymi (bliżej ściany grodziowej), a drugi (bliżej zderzaka) ssącymi.
Po zdemontowaniu wtryskiwaczy i zdjęciu pokrywy, podniosłem przednie prawe koło i kręcąc nim w prawo ustawiałem kolejne krzywki. Cylindry pracują w systemie 1-3-4-2. Regulujemy zamknięte zawory, czyli krzywka musi być w położeniu górnym. Silnik powinien być zimny.

Do regulacji niezbędny jest szczelinomierz, imbus 4 do regulacji przerwy, kluczyk 12 do kontrowania, zaopatrzyłem się też w klucz dynamometryczny.
Zawory ssące ustawiłem między 0,10 mm, a 0,15 mm.
Zawory wydechowe ustawiłem między 0,15 mm, a 0,20 mm.
Kontrę dokręcałem z siłą 18 Nm.
Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod pokrywą, uszczelki wtryskiwaczy no i oczywiście podkładki pod wtryskiwaczami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Zoom-Zoom :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 11:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
tam68 bardzo fajnie zrobiona robota. łapy wtryskiwaczy dokręcileś dobrym momentem?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 12:34 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Łapy wtryskiwaczy dokręcałem według zasad znalezionych na zaprzyjaźnionym forum :wink:

"1. Dokręcić pierwszą nakrętkę (A) na 0,5- 1,5 Nm (tu dokręciłem z siłą 2 Nm, ponieważ mój klucz nie ma mniejszych wartości)
2. Dokręcić drugą nakrętkę (B) na 1,5- 2,5 Nm
3. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
4. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
5. Dokręcić nakrętkę A o 45 stopni
6. Dokręcić nakrętkę B o 45 stopni.
Czyli obie nakrętki dokręcamy w sumie o 87-93 stopni."


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Zoom-Zoom :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 11:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Niedawno zakupiłem Mazdę i sam chciałem profilaktycznie udać się na regulacje zaworów, najpierw zadzwoniłem do serwisu Gołębiewskich w Warszawie u których obecnie serwisuje auto, zalecali sprawdzenie zaworów przy obecnym przebiegu 102k. Następnie zadzwoniłem do Matsuoka w Łodzi, oni z kolei stwierdzili, że w tym silniku nie przeprowadza się takich zabiegów i nie ma co panikować. I bądź tu mądry <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 14:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
pahal6 zawory zawsze się reguluje co pewien dystans km jeśli są regulowane mechanicznie a nie automatycznie


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 15:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Serio?
A co z platynowymi dystansami/podkładkami?, które ulegają niestety mechanicznemu zużyciu?
Takie platynki często istnieją w hydraulicznym kasowaniu luzu zaworowego...

W książce jest pozycja kontrola i ewentualnie korekta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lis 2019, 21:16 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.11.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Burman zdaje sobie z tego sprawę, dziwi mnie tylko zbieżność dwóch rekomendowanych serwisów. Tak czy inaczej jestem umówiony na regulacje :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 09:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam wszystkich
Jestem od niedawna posiadaczem Mazdy GH 2.0D i problem polega na tym, że na zimnym silniku przy wkręcaniu się na obroty słychać odgłosy klekotania wraz ze wzrostem obrotów częstotliwość klekotu również wzrasta im wyższa temperatura silnika tym klekot cichszy Co to może być Kilka osób o tym już pisało i nikt nie odpisał czy sobie z tym poradził I mam jeszcze jedno pytanie czy znacie jakiegoś mechanika w świętokrzyskim ,który by wyregulował luzy zaworowe


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 10:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Żeby przeprowadzić regulacje zaworów w twoim dieslu 2.0, musisz zaopatrzyć się w nową uszczelkę pokrywy zaworów oraz komplet podkładek pod wtryskiwaczami ponieważ jest to najlepsza i wymagana czynność przy regulacji zaworów.

Regulacje przeprowadzi każdy ogarnięty mechanior bo nie ma tam nic dziwnego poza samą konstrukcją przeniesienia krzywizny krzywki na zawory.
Masz tam jedną dźwigienkę na jeden mostek który popycha dwa zawory na raz.
Niby spoko, ale Regulacja jest samego mostka czyli w dźwigience, a druga Regulacja jest jednego zaworu w mostku. Obie regulacje są tradycyjne jak w maluchu czyli szczelinomierz, śrubokręt i klucz 10mm (chyba).
Źle przeprowadzona reg doprowadzić może do blokowania się mostka który pracuje w pionie na trzepieniu.

Jakby nie patrzeć, mechanik sobie poradzi tylko złapie się za głowę jak zdejmie pokrywę zaworów i zobaczy japoński wynalazek.

Co do tych podkładek pod wtryskami...
Żeby dostać się szczelinomierzem trzeba zdjąć łapy trzymające wtryskiwacze. Jak łapy się zdejmie, to wtryski robią się luźne a to wymusza obowiązkową wymianę podkładek pod nimi. Żeby podkładki wymienić trzeba wyjąć wtryskiwacze. Jak się wyjmie wtryski to trzeba wytargać stare uszczelki, po wyjęciu podkładek trzeba zajrzeć do środka głowicy i sprawdzić stan przylgni pod podkładką, bo jeśli podkładka będzie zużyta czyli wypalona od uciekającej kompresji, może ulec wypaleniu głowica. Wtedy trzeba głowicę lekko obrobić frezem.

Podkładki to następny dodatkowy koszt przy regulacji zaworów.

Montaż w odwrotnej kolejności z regulacją wtrysków po drodze.

Jeśli podkładka choć jedna będzie wypalona czyli nieszczelna grozić to może koksowanie się oliwy silnikowej w postać grudek które zaklejają sito smoka olejowego w misie. Więc dalsza robota zmusza mechanika do zdjęcia misy i kontrolę sitka smoka (ssaka) i ewentualnie jego wyczyszczenia bo zaklejone sito smoka prowadzi do osłabienia ciśnienia oleju i jego pienienie co skutkować może do poważnego uszkodzenia silnika jak przykładowo obrócenie panewki bądź migrację korowodu poza blok silnika, mówią wtedy "kopyto wypadło".

Oczywiście po czyszczeniu jeśli będzie oczywoscie, Oliwa i filtr oleju musi być nowy co podnosi ewentualne koszty regulacji zaworów.

Przechodziłem to trzy razy w GY, i dwa razy w GH.

Czy Regulacja zaworów pomoże na Twoje "stuki" tego nie wiem.
Czy stuki o których wspominasz to wina zaworów, nie wiem.

Napewno zacząłbym od sprawdzenia korekt wtrysków w darmowym Forscan i odczytów z obd.

Kontrola i/lub Regulacja zaworów powinna być przeprowodzana (jeśli dobrze pamiętam) co 60kkm wg serwisówki + obowiązkowe podkładki.

PS. Sprawne ręce Mechanika przeprowadzą regulacje bez zdejmowania łap wtrysków, ale taka robota nie ma sensu jeśli nie znamy histori auta a tym bardziej stanu podkładek wtrysków bądź stanu sita smoka olejowego.
Uszczelkę trzeba w kilku newralgicznych miejscach podkleić silikonem bo inaczej Oliwa będzie przedostawać się na zewnątrz silnika i to w okolicy rozrządu i osprzętu silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 11:56 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.10.2012
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Dodał bym jeszcze podkładki pod przelewy

_________________
PIWO TO MOJE PALIWO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 12:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale mowa o silniku RF7J?
Jak to tam było..?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 12:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedz Chcę zacząć od korekty wtrysków metodą na kabelek ale na razie warunki na to nie pozwalają.To że regulacja to nic trudnego dla mechanika to oczywiste, ale trzeba znać momenty dokręcenia,a te też krążą po internecie sprzeczne,a wiadomo mechanika nie można pouczać bo on wie wszystko najlepiej dlatego chcę żeby to był ktoś kto miał już z tym do czynienia Sitko sprawdzałem i jest czyściutkie przedmuchów też nie ma więc podkładki pod wtryskami powinny być w porządku także wolał bym ich jeszcze nie ruszać bo nie wiadomo czy ktoś to dobrze pózniej poskłada Pytałem w ASO o tą regulację to w jednym powiedzieli bez sprawdzania vin, że w tym modelu to się reguluje przez podkładki platynowe, w innym sprawdzali to po vin wyszło że są regulowane hydraulicznie a według katalogu mechanicznie w innym od razu chcieli umawiać się na regulację Silnik RF7j


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 mar 2021, 18:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, jeśli nie zamierzasz ruszać podkładek, to też nie możesz ruszyć łap trzymających wtryskiwacze.
Jeśli ruszysz, yz odkręcisz łapy to uszczelki miedziane zrobią się luźne i wymagana jest ich wymiana na nowe, one są jednorazowe, i raz ruszone a w tym przypadku mówię że taz zwolnione wymagają wymiany na nowe.

Więc tak jak pisałem wyżej...
Sprytny zbyś poradzi sobie z włożeniem szczelinomierza pomiędzy łapy od wtrysków i zrobi to tak jak być powinno. Jest to trudne ale możliwe, sam tak robiłem i da się.

Jeśli mnie pamięć nie myli, luz na zimnym silniku powinien być 1.5mm +-0.5 na ssących i 3mm +-0.5 na wydechu pomiędzy dźwigienką a mostkiem, ale to trzeba sprawdzić konkretnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 wrz 2022, 13:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam, odświeżę trochę temacik.
Orientowałem się ile kosztuje regulacja luzów zaworowych w mojej Mazdzie. Serwis krzyknał ki prawie 6k, to aż zatkało. Mechanik od Japończyków rzucił, że ok 2.5k w zależności od ilości wymienianych szklanek? Teraz pytanie - powinno się wymieniać komplet czy tylko zużyte?
Ma ktoś namiar na mechanika w pomorskim (trojmiasto), który robił to już w 2.0 DISI?
W sumie też podobno nie słychać ich tak, żeby się tym zajmować. Sporadycznie zdarzało mi się wypadanie zapłonu na jednym cylindrze (raz po 2k, raz po 600km) nie ma reguły.
Może ktoś mi doradzi co robić.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 wrz 2022, 08:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Cytuj:
Mechanik od Japończyków rzucił, że ok 2.5k w zależności od ilości wymienianych szklanek?

to zależy co ten mechanik ma na myśli do zrobienia,jak same szklanki do wymiany czyli regulacja luzów za tyle to za dużo za dużo wg mnie
za 2.5-3k to już zrobisz kompletny remont głowicy w zakładzie szlifierskim ,planowanie,gniazda,szklanki,uszczelniacze itd
mechanikowi zostaje tyle wtedy do roboty wymontuj/zamontuj głowice

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 wrz 2022, 22:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: pomorski
Czyli jak mi rzucają taką kwotę za same szklanki (dostępne tylko w ASO póki co) to lepiej oddać na remont głowicy i mieć jak nowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2022, 05:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
ja pisze tylko co możesz za taką kwotę ew zrobić
być może u Ciebie głowica jeszcze nie jest w "złym stanie" ogólnym tego to ja już nie wiem,być może wystarczy tylko wyregulować luz i to być może nie na wszystkich zaworach
wyżej zadałeś pytanie czy komplet czy zużyte
regulacja jak sama nazwa wskazuje regulujesz ale tylko te które mają niewłaściwy luz,nie reguluje sie czegoś co jest ok
więc tylko te "zużyte"
domniemywam że aso ci mierzyło luzy ,masz na to jakieś potwierdzenie pomiarów ? albo od "mechanika japończyków" jakie tam są luzy i na których zaworach jest niewłaściwie ?
albo ten mechanik opowiada bajki albo tam masz wiecej do zrobienia w tej głowicy
przede wszystkim jedź gdzieś niech ci ktoś to pomierzy jak należy luzy na zaworach i kompresje na tłokach
dopiero później podejmiesz decyzje co robić a co nie
w tych silnikach masz regulacje właśnie poprzez te tzw szklanki a konkretnie ich wysokość to są popychacze zaworowe
jedna szklanka kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złoty w zależności od producenta ,masz 4 cylindry na każdy wchodzi po 4 zawory ,2 ssące 2 wydechowe,wiec razem masz 16 :)
łatwo policzysz jaki jest koszt samych szklanek :)
+ robocizna
jeśli tylko chodzi o regulacje luzów to tyle

-- Dodano: 11 września 2022, o 06:21 --

no i pierwszy raz słyszę żeby szklanki były dostępne tylko w aso
raczej w każdym ogarniętym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz ,nie wiem np intercars czy profiauto

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 wrz 2022, 09:12 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Tekila15 napisał(a) napisał(a):
W sumie też podobno nie słychać ich tak, żeby się tym zajmować. Sporadycznie zdarzało mi się wypadanie zapłonu na jednym cylindrze (raz po 2k, raz po 600km) nie ma reguły.

masz lpg ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 wrz 2022, 17:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: pomorski
11 września 2022, o 10:12 tadziol napisał(a):
Tekila15 napisał(a) napisał(a):
W sumie też podobno nie słychać ich tak, żeby się tym zajmować. Sporadycznie zdarzało mi się wypadanie zapłonu na jednym cylindrze (raz po 2k, raz po 600km) nie ma reguły.

masz lpg ?


Tak

-- Dodano: 13 września 2022, o 18:34 --

10 września 2022, o 09:17 19lisu75 napisał(a):
wiem,być
9 września 2022, o 14:13 Tekila15 napisał(a):
Witam, odświeżę trochę temacik.
Orientowałem się ile kosztuje regulacja luzów zaworowych w mojej Mazdzie. Serwis krzyknał ki prawie 6k, to aż zatkało. Mechanik od Japończyków rzucił, że ok 2.5k w zależności od ilości wymienianych szklanek? Teraz pytanie - powinno się wymieniać komplet czy tylko zużyte?
Ma ktoś namiar na mechanika w pomorskim (trojmiasto), który robił to już w 2.0 DISI?
W sumie też podobno nie słychać ich tak, żeby się tym zajmować. Sporadycznie zdarzało mi się wypadanie zapłonu na jednym cylindrze (raz po 2k, raz po 600km) nie ma reguły.
Może ktoś mi doradzi co robić.
Pozdrawiam


Czy wspomożecie namiarami na kogoś z Trojmiasta i okolic kto zajmuje się tematem? Szukam od kilku dni i jest średnio w dostępnych źródłach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2022, 19:31 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam.
potrzebuję info Jaki powinien być luz zaworowy w silniku 2.0 disi?
Dzięki z góry.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.