Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2013, 09:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam Wszystkich!:)
Moje pytanie jest następujące ,czy w naszych mazdach z silnikiem 2.2 reguluje się zawory? Jeżeli tak ,to prosiłbym o podanie wartości potrzebnych do wykonania tej regulacji. U mnie na blacie obecnie przelatane 166tys km i zawory dają o sobie już znać.

Nikt nie regulował zaworów w swojej madzi?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 wrz 2013, 13:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja tam mam regulowane hydraulicznie. Jezeli masz GH to chyba tez.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 18 wrz 2013, 14:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Napewno ma GH, bo w GG nie było silnika 2.2

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 wrz 2013, 14:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mam mazde 6 GH 2.2 mzr-cd 163 ps w wersji sport. O zawory pytam dlatego,ponieważ słyszałem przypadek gdzie przy przebiegu 200tys wyklepały się kieliszki i trzeba było wymieniać wszystkie 16.koszt jednego to 350zł więc kwota nieziemska. Ponoć reguluje się dźwigienki zaworowe,ale nie znam wartości potrzebnych do ich ustawienia.U mnie na zimnym silniku przy przyspieszaniu słychać dzwonienie ,gdzie wcześniej tego nie było. W starej maździe z silnikem 2.0 mzr-cd miałem tak samo ,i musiałem zawory regulować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 wrz 2013, 00:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Czyli wszyscy są zdania,że w silnikach 2,2 nie reguluje się zaworów?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 29 wrz 2013, 08:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
chyba sie reguluje ;)
musisz zdjac wtryski, pokrywe i zaopatrzony w klucz mozesz zaczynac regulacje.

Obrazek

Wartosci jakie potrzebujesz to:
Na zimnym silniku
Wejscie: 0.07—0.17 mm
wyjscie: 0.12—0.22 mm

Pozniej skrecasz wszystko do kupy z odpowiednim momentem.
Pamietej, ze jak wyjmiesz wtryski to MUSISZ zmienic podkladki na nowe.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 paź 2013, 22:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wielkie dzięki za info:)! Jeżeli podkładki wymieniałem 5000tys km temu ,to konieczna jest ich wymiana przy regulacji tych zaworów?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 2 paź 2013, 08:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zdaje się, że tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 2 paź 2013, 08:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
konieczna - to zalezy od Ciebie.
Jak wyciagasz wtrysk i wkladasz go spowrotem to niestety podkladka nie ulozy sie juz tak samo.
Oczywiscie nikt Cie do tego nie bedzie zmuszal. Ja bym powiedzial, ze to dobra praktyka ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 paź 2013, 09:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
zawik napisał(a):
Wielkie dzięki za info:)! Jeżeli podkładki wymieniałem 5000tys km temu ,to konieczna jest ich wymiana przy regulacji tych zaworów?


Po każdym wyjęciu wtrysków zaleca się wymianę podkładek.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2013, 23:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Odnośnie tych zaworów to delikatnie już zgupiałem. Rozmawiałem z dwoma mechanikami w tym z p.Leszkiem z LB Japan serwis z Poznania i powiedziano mi że zawory rzadko kiedy się reguluje w przypadku nowego diesla.On jeszcze sie z tym nie spotkał. Dlatego pytanie do was,czy ktoś z posiadaczy mazdy z silnikiem 2.2 regulował u siebie zawory? U mnie od pewnego czasu zauważylem takie metaliczne dzwonienie w przedziale 1400-2200obr oraz głośniejsza pracę silnika. I obstawiam własnie na zawory,ale bądź tu mądry i pisz wiersze,jak każdy mówi co innego!:/ dlatego oczekuje konkretnej i rzetelnej odpowiedźi najlepiej od kogoś kto już to robił:) Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 08:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Nie wiemy jaki masz przebieg wiec ciezko jest cos powiedziec.
Nowe diesle - skoro samochod z 2009 roku traktujemy jako nowy - to mozliwe, ze jeszcze nikt tego nie robil.
Wszystko zalezy od tego ile sie jezdzi, jaki przebieg i w jakich warunkach.
My nie jestesmy ASO aby mowic Ci ze masz to zrobic. Nie . My tylko jesesmy sympatykami z mniejszym lub wiekszym doswiadczeniem.
zawik napisał(a):
oczekuje konkretnej i rzetelnej odpowiedźi najlepiej od kogoś kto już to robił:)

To zostaje chyba tylko ASO.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 16:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mój obecny przebieg to 170tys km. Nie chodzi o to żeby ktoś mi powiedział-tak masz zawory do regulacji i nie zawracaj gitary.Tylko czy ktoś z obecnych na forum już takie cos wykonywał:)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 16:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
raczej nie - jestes pierwszy ktory sie o to pyta ;)
Jezeli juz to Ty przetrzesz szlaki - zadzwon do ASO i zapytaj serwisantow czy sie robi regulacje czy nie - jak powiedza ze tak - to wiesz co robic ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lip 2015, 07:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
W jaki sposób w silniku 2.0 Pb 141 KM 2003 r. reguluje się zawory??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lip 2015, 20:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
zawik napisał(a):
od pewnego czasu zauważylem takie metaliczne dzwonienie w przedziale 1400-2200obr oraz głośniejsza pracę silnika.

a może łańcuch już zaczyna się kończyć ? wymieniałeś kiedykolwiek albo choćby sprawdzałeś stan naciągu ?

zawik napisał(a):
Tylko czy ktoś z obecnych na forum już takie cos wykonywał:)

jedynie przy wymianie łańcucha sprawdziłem wyrywkowo i było oki.zresztą klient nie zlecał,więc to byłą raczej mija ciekawość.

bastard napisał(a):
W jaki sposób w silniku 2.0 Pb 141 KM 2003 r. reguluje się zawory??

poprzez dobór i wymianę "szklanek" o odpowiednich wysokościach.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lip 2015, 08:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Tego się niestety bałem. W Toyocie Starlet EP91 4E-FE ostatnio wymieniałem 9 płytek, koszt ok 140 zł. A co dopiero zakup szklanek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 maja 2016, 13:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Odgrzewam żeby nowego tematu nie zakładać.

Czeka mnie serwis przy 120tyś. ASO zaleca oprócz standardowej wymiany filtrów, oleju itd. kontrolę "na słuch" zaworów. I zależnie od tej kontroli ewentualnie ich regulację. Co to znaczy "na słuch" i czy można samemu coś stwierdzić? Planowałem jechać do ASO pod Opolem bo o Wrocławskim kiepskie opinie słyszałem a i przegląd jest 400 zł tańszy. Jednak mogą się nie wyrobić w jeden dzień to niestety taka wycieczka odpada. W ASO w Długołęce chcieli od razu to robić i winszują sobie za to 3200zł.

Dzięki i pozdrawiam.
Paweł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2016, 20:46 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam,

Jako, że przebiegu stuknęło mi już 90 tys. km umówiony jestem z mechanikiem na sprawdzenie luzów zaworowych. Liczę się z każdym wynikiem kontroli, zwłaszcza że od jakiegoś czasu w pewnym zakresie obrotów dosłuchuję się metalicznego odgłosu w pracy silnika.
Pytanie do osób przerabiających temat:
1. Z jakimi kosztami należy się liczyć za robotę w przypadku konieczności wymiany szklanek.
2. Czy ktoś orientował się ile ASO sobie za to śpiewa.
3. Czy przy nieprawidłowych luzach konieczna jest wymiana wszystkich zaworów, czy tylko "zużytych" (stawiam to pierwsze).
4. Czy prawdą jest, że do 2.0 MZR pasują tańsze zawory od Forda (30pln/szt. zamiast 80pln za "Mazdowskie").

Będę wdzięczny również za wszystkie wskazówki wybiegające poza odpowiedzi na powyższe pytania. Facet, który będzie mi to sprawdzał przerabiał już temat w naszych firmowych fordach, także mam pewne zaufanie do jego wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Niemniej w mazdzie tego nie robił więc poniekąd będę królikiem doświadczalnym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sie 2016, 20:56 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Czy w PB 2.0 DISI (polift) reguluje się zawory ? jeśli tak to w jaki sposób ? szklanki ? i ile to może kosztować ? sprawdzenie i ewentualna regulacja ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 07:58 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 35
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam. Odgrzeję troszkę temat.. silnik 2,5 PB nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych?
Kupilem auto użytkowane od trzech lat z instalacją LPG... dla swiętego spokoju warto sprawdzić? jaki może być koszt takiego sprawdzenia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lis 2016, 08:06 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Żaden silnik L-serii nie posiada hydraulicznej regulacji luzu.
Korekty dokonuje poprzez wymianę szklanek (!) o odpowiednio dobranych wysokościach.
Tak,warto sprawdzić,żeby nie dopuścić do wypalenia zaworów.Koszt samego sprawdzenia to max.100 zl.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 21:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.04.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam.
Właśnie przymierzam się do pomiaru luzów zaworowych i zastanawiam się w jaki sposób obracać wałem korbowym. Chyba najprościej wrzucić 6 bieg i popchać auto. Tak się zastanawiam co w przypadku, kiedy nie mamy takiej możliwości, np. pracując w garażu...

pozdrawiam
Paweł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2017, 18:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.05.2015
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
....dzwigamy jedno przednie koło i kręcimy nim na biegu


Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano Cz, 1 lut 2018, 16:32 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 00:20 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam,

chcę sprawdzić luz zaworowy w mojej 6-ce 2.0 diesel z 09r. czy znajdę gdzies info ile powinien wynosić?


Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 09:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
W manualu serwisowym


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 12:30 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
dzięki, na forum był przez kogoś zamieszczany, konkretnie do silnika 2.0d ?

pozdrawiam


Ostatnio edytowano Cz, 1 lut 2018, 16:30 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 14:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Szukaj bedzie szybciej a jak nie to w googlu <spoko>
viewtopic.php?f=56&t=2967


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 08:31 
Amator
Offline
Od: 29.07.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam pytanie , jakie są objawy rozregulowanych luzów zaworowych w Mazda 6 silnik 2,0 diesel 136KM ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 08:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Praktycznie nie słychać, ale po regulacji jest lepiej ogólnie. Ładniej pracuje, mniej pali, lepiej reaguje itd...

Przy regulacji obowiązkowo do wymiany podkładki pod wtryskami chyba że łap które trzymają wtryski nie będziesz odkręcać i jeśli wejdziesz szczelinomierzem pomiędzy łapami to spoko ale jest ciasno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.