Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 13:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 23 sty 2017, 21:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam,
dzisiaj u koleji antimadrid odczytaliśmy błąd
Kod: P0421 - Skuteczność katalizatora montowanego przy kolektorze wydechowym poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Co można z tym zrobić aby błąd nie powracał? Oznacza to zapchany katalizator? Uszkodzony sensor o2?
Widziałem coś w sieci o emulatorach sondy z mosiądzu.
Auto to M6 GH 2,5 Pb.

Maciek

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2017, 21:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Katalizator do wymiany lub do wycięcia i zrobienie emulacji sondy poprzez tulejkę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 16:31 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Cześć ;)
Powiedzcie mi czy tak powinien wyglądać wykres sondy lambda na wolnych obrotach? ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 22:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Torque nie pokaże prawdziwych wartości


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 23:34 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
no ok.. a znasz cos co pokaże ? albo jakiś sposób ? bo jako tako błędów niema ale mam wrażenie ze wiecej pali niz powinien. przejade około 30km i znacząco spada wskaźnik paliwa.

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 20:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Forscan, Mazda IDS z VCM II

pozatym

masz 2 sondy jedna szeroko pasmowa 5przewodowa przed Katem ona steruje dawką paliwa , a także 4 przewodową za Katem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 04:45 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Okiej dzisiaj w nocy będę w domu, forscana juz mam i sprawdzę to czy to bd działać i co pokaże forscan.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 00:08 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 08:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ja,chopie te wyniki mosz dobre. Ni ma co sie im za fest prziglądać.
Ja,richtig,jakby to było pieroństwo ze wątroby to bych barzi dowoł pozór.
Tukej ni ma żodnej łostudy.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 mar 2017, 08:43 
Adept
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Okiej :) dziynki Tadziol

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

_________________
:bartek: <spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko> :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 mar 2020, 19:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: pomorski
Panowie, ja opiszę swoją przygodę z P0421.Od jakiś 4 miesięcy zaczęło się. Torque w wersji pro ma support on-line w języku angielskim bardzo ładnie opisane wszystko.I teraz okazuję się że przyczyn pojawienia się takiego błędu może być kilka:
1. Katalizator - zapchany lub uszkodzony - zapchany przy 200tys w mojej Madzi to chyba już nie te czasy, uszkodzony też wątpliwe...
2. Rozszczelnienie kolektora wylotowego
3. Świece zapłonowe
4. Nieprawidłowa praca drugiej sondy lambda, raczej mało prawdopodobne bo pokazał by jeszcze dodatkowy błąd
5. Masy do sąd lambda zaśniedziałe przyrdzewiale itp.

Mi zaświeciła się lampka w mózgownicy że moje świece zapłonowe mają już 80tys przejechane, więc wykręciłem i sprawdziłem ich kondycję.Wszytkie jak jedna były nadpalone patrząc od gwintu w stronę porcelanki
Zakup nowych świec okazał się tu słuszny i pomocny.Przejechalem 200km a błędu brak. Dodam tylko że wcześniej wywalał po przejechaniu 30km.

Działajcie! Sukcesów

-- Dodano: 7 marca 2020, o 19:31 --

A tu znalazlem instrukcję diagnostyki katalizatora:
Obrazek

_________________
Mazda - wsiadam, odpalam i jade - reszta to juz czysta przyjemnosc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 cze 2023, 10:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
So, 7 mar 2020, 19:31 porucznik85 napisał(a):
Panowie, ja opiszę swoją przygodę z P0421.Od jakiś 4 miesięcy zaczęło się. Torque w wersji pro ma support on-line w języku angielskim bardzo ładnie opisane wszystko.I teraz okazuję się że przyczyn pojawienia się takiego błędu może być kilka:
1. Katalizator - zapchany lub uszkodzony - zapchany przy 200tys w mojej Madzi to chyba już nie te czasy, uszkodzony też wątpliwe...
2. Rozszczelnienie kolektora wylotowego
3. Świece zapłonowe
4. Nieprawidłowa praca drugiej sondy lambda, raczej mało prawdopodobne bo pokazał by jeszcze dodatkowy błąd
5. Masy do sąd lambda zaśniedziałe przyrdzewiale itp.

Mi zaświeciła się lampka w mózgownicy że moje świece zapłonowe mają już 80tys przejechane, więc wykręciłem i sprawdziłem ich kondycję.Wszytkie jak jedna były nadpalone patrząc od gwintu w stronę porcelanki
Zakup nowych świec okazał się tu słuszny i pomocny.Przejechalem 200km a błędu brak. Dodam tylko że wcześniej wywalał po przejechaniu 30km.

Działajcie! Sukcesów

-- Dodano: 7 marca 2020, o 19:31 --

A tu znalazlem instrukcję diagnostyki katalizatora:
Obrazek


Hej ! U mnie wymiana świec pomogła na 20 tyś km, dziś jadę do serwisu na diagnostykę, prawdopodobnie katalizator się kończy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2023, 18:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.05.2017
Posty: 41
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Witam,

I jakie efekty pod diagnostyce? U mnie w zeszłym roku wyskoczył błąd Kod: P0304 - Wykryto wypadanie zapłonów w cylindrze 4. Po wymianie świec był spokój na 8000 tyś km. Dzisiaj pojawił się błąd Kod: P0421 - Wydajność katalizatora 1 poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1). Zastanawiam się w jakim kierunku iść z dalszymi krokami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sty 2024, 11:58 
Amator
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 66
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
[b]piotrekmor [/b]- rozwiązałeś problem ??

Może to być efekt;
- po zatankowaniu syfiastego paliwa,
- wtryskiwacze paliwa mogą wymagać czyszczenia ultradźwiękami,
- świece zapłonowe - do wymiany,
- świece i cewki muszą być suche i czyste,
- czyszczenie styków modułu sterującego silnika (ECU ),
- brudny filtr powietrza,
- czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika - nie pracuje poprawnie,
- termostat - nie pracuje poprawnie,
- styki sond - przyrdzewiałe


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.