Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 04:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 23 lis 2016, 08:25 
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam

Jak wielu z nas boryka się z braniem oleju przez silniki benzynowe. Swego czasu wysłałem emaila do ASO mazdy i poinformowano mnie ze nawet nowe samochody brały 0.1l/1000km. Podobno norma to 0.7l/1000..... według mnie "lekko" zawyżona. Co z tym faktem zrobić jeżeli samochód wciąż na gwarancji i ubywa znacząco tego oleju. Podejrzewam ze przy ubytkach do 0.7 to walka z wiatrakami....ale jak coś powyżej. Jak to udowodnić że bierze więcej niż norma przewiduje.

Drugi wątek to temat rzeka....płukanie silnika...

Co polecacie? Ja osobisicie zastanawiam się na advanced formula forte flush lub Liqui Moly. Co o nich myślicie...a może coś lepszego na zablokowane pierścienie olejowe. Chciałbym się dowiedzieć na ile płukanie silnika pomogło wam i co do tego używaliście. Jak wygląda to staystycznie wsród was tzn ile przed płukaniem brała i ile po płukaniu. Jakie plusy i minusy stosowania płukania. Proszę o odpowiedź tylko tych osób co to stosowały lub mają jakieś osobiste doświadczenia z tymi preparatami.

pozdrawiam

-- Dodano: Śr, 23 lis 2016, 08:25 --

Poniżej cytuję priv jednego z użytkowników forum. Dzięki serdeczne Gizmo za przyłączenie się do dyskusji.



Witaj, 

Chętnie pomogę Ci w temacie. 
Widzę, że post otwierany wielokrotnie, ale jakoś nikt nie udziela informacji. 
A ponad 90% użytkowników M6 Pb ma dokładnie ten sam problem. 
Ale do rzeczy - doświadczam tego samego problemu. 
Zakupiłem auto w ubiegłym roku - przebieg 142tys. km nasze krajowe salonowe. Auto sprawdzane i takie tam .....
Po serwisie olejowym i kpl. przeglądzie zacząłem cieszyć się swoim nowym nabytkiem. Po przejechaniu ok 2tys. km zauważyłem braki olejowe. 
Konsultacja z serwisem ( ten sam od kilkunastu lat ) podjedź sprawdzimy.
Tak zirytował mnie ten temat, że zacząłem sprawdzać codziennie przed wyjazdem z garażu  
Zacząłem prowadzić zapisy i tak:
- Castrol EDGE 5W-30 FST - pobór ok. 0,7l/1000km
- wymiana oleju po przejechaniu 5tys.km 
- AMSOIL 5W30 Signature Series + płukanka Archoil AR2820 - pierwsza dolewka po 1,5tys. km - pobór ok. 0,45-48/1000km
- kolejna wymiana po 10tys. km 
- olej jak powyżej Amsoil + płukanka - dane jak wcześniej
- kolejna wymiana i tu zmiana oleju 
- liqui moly top tec 4200 - tym razem bez płukanki - pobór 0,7l/1000km
Powiem Ci, że porażka  
Proszę napisz ile bierze u Ciebie. 
M6 zauważalnie zaczyna pobierać olej po 80tys. wiem to od użytkowników i sąsiedniego forum. Żałuję, że nie kupiłem Mondeo a miałem na to 50tys.  
W moim przypadku to już zdecydowałem się na wymianę pierścienie bo one temu są winne. Koszt między 2,-3tys. 
W ubiegłe lat sprzedałem swojego Focusa i nigdy ale to nigdy nie dolewałem oleju. Przy sprzedaży maiłem przebieg 168tys. ech ........
Trochę rozpisałem się. 
Mam nadzieję, że te informacje będą przydatne. 

Pozdrawiam, Marcin



 

    

  

Wersja do wydruku | Prześlij dalej PWOtrzymane 


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lis 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
to są właśnie efekty wymianyOleju co 20kkm i więcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lis 2016, 21:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
U mnie nie ma żadnego ubytku oleju między wymianami.
Przebieg ok 53 tyś km, zmiany oleju co rok (ok. 12 -15 tyś km).
Zalewam standardowy olej mazdy (kiedyś pod nazwą dexelia).

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 13:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Mi tam tez bierze ale od wymiany do wymiany jakies 500ml,nie uwazam ze to jakos duzo,mam 100 tys przebiegu i olej zmieniam co 12tys,przed poprzedni wlasciciel robil przeglady w Mazda co 12,5 tys mil czyli sporo,oczywiscie jak bym cisnal za kazdym razem na czerwone pole to by oleju bral sporo,obecnie stosuje plukanke millers i oleje tej samej firmy,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 18:45 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
flywin napisał(a):
to są właśnie efekty wymianyOleju co 20kkm


Masz rację :| tak to jest, jak się polega na serwisie gwarancyjnym. Wymian co 20kkm a później są efekty.
W każdym moim aucie interwał robiłem co 15kkm a po przebiegu 150kkm co 12kkm i nigdy ale to nigdy
nie brały oleju. Faktem jest, że obecnie konstrukcja silników jest lżejsza i bardziej odchudzona. Byłem u swojego mechanika i wskazał mi marki które aż takiego problemu nie mają. A jest ich coraz mniej ............. Kolejnym autem miała być GJ-ka a chyba będzie auto na F :wink: wracam do marki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 19:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gizmo napisał(a):
Kolejnym autem miała być GJ-ka a chyba będzie auto na F wracam do marki


Wyciągnij bagnet w swojej Maździe i zobacz co jest na nim napisane. FoMoCo :wink:

Problem poboru oleju w Mazdach bierze się ze zbyt długich interwałów wymiany oleju. 20 tys. km to zdecydowanie za dużo. Polecam 10 do 12 tys. km dla trybu miejskiego / cięższych warunków użytkowania i do 15 tys. km dla lekkich tras (bez forsownej, autostradowej jazdy).

W samochodach, które były sztywno serwisowane wg. interwałów 20 tys. km / 1 rok przy przebiegach ok. 100 tys. km zaczyna się pobór oleju. Producentowi jest to na rękę, dlatego sprawdza się tutaj stare przysłowie - jak dbasz, tak masz.

Jak widzicie na dobrej klasy oleju pobór jest mniejszy:

Cytuj:
Zacząłem prowadzić zapisy i tak:
- Castrol EDGE 5W-30 FST - pobór ok. 0,7l/1000km
- wymiana oleju po przejechaniu 5tys.km
- AMSOIL 5W30 Signature Series + płukanka Archoil AR2820 - pierwsza dolewka po 1,5tys. km - pobór ok. 0,45-48/1000km
- kolejna wymiana po 10tys. km
- olej jak powyżej Amsoil + płukanka - dane jak wcześniej
- kolejna wymiana i tu zmiana oleju
- liqui moly top tec 4200 - tym razem bez płukanki - pobór 0,7l/1000km

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 21:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Tomku masz rację :wink: dobry klasy olej i pobór jest mniejszy.
Proszę, prześlij propozycję oleju 10W40 ewentualnie 5W40. Trochę potestuję przy innych parametrach.
AMSOIL 5W30 Signature Series + płukanka Archoil AR2820 - ten zestaw był od Ciebie :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 10:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gizmo, można jeszcze skuteczniej płukać silnika - zamiast szybkiej płukanki zastosować olej płuczący https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... id-4l.html

Cytuj:
MITASU FLUSH FLUID to płyn do płukania silników benzynowych i diesla. Jest on przystosowany do silników produkowanych przez takich producentów samochodów jak: TOYOTA, LEXUS, NISSAN, HONDA, MAZDA, ISUZU, MITSUBISHI, SUBARU, DAIHATSU a także europejskich i amerykańskich. Zalecenie: MITASU FLUSH FLUID należy stosować przed każdą wymianą na nowy typ oleju silnikowego.

Instrukcja użycia:
1. Rozgrzać silnik do temperatury eksploatacyjnej (optymalnej).
2. Opróżnić silnik ze starego oleju.
3. *
4. Wlać taką samą ilość płynu MITASU FLUSH FLUID.
5. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez 15 minut.
6. Całkowicie zlać zużyty MITASU FLUSH FLUID.
7. Wymienić filtr oleju na nowy.
8. Wlać nowy, stosowny olej silnikowy MITASU.
*Zalecenie: Wymienić filtr oleju na nowy również przed zastosowaniem MITASU FLUSH FLUID aby uniknąć znacznego zanieczyszczenia starego filtra.


Po płukaniu tym olejem można wlać 5w40 z niskim Noackiem i powinno być (mam nadzieję) jeszcze lepiej niż na Amsoil Signature Series 5w30. Jest kilka opcji do wyboru. Ostatnio poprawiły się parametry oleju Liqui Moly Hight Tech Synthoil 5w40. W obecnej wersji ma Noack na poziomie 7%. Trzeba tylko wiedzieć, od kiedy nastąpiła zmiana żeby kupić tę nowszą a nie starą wersję, bo opakowania nie uległy zmianie (mało, który sprzedawca wie o co w ogóle chodzi). Ja mam w ofercie tę lepszą wersję bezpośrednio z autoryzowanej, polskiej dystrybucji Liqui Moly:

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 40-1l.html

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... 40-5l.html

Przestrzegam przed podróbkami z portali aukcyjnych.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 lis 2016, 20:17 
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
hejka

Mam pytanie do Czarne Paliwo o płukanie silnika olejem płuczącym Mitasu. Przeszukałem internet i nie mogłem znalęźć opini o nim. Jak on się spisuje i czy 4 litry starczy do mazdy 6 GH pb 2.0 , czy trzeba dokupić więcej aby było 5l? Może ktoś z forumowiczów stosował go i może się podzielić doświadczeniem. Byłbym wdzięczny

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 lis 2016, 01:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki Tomku :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 lis 2016, 13:56 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
mctom napisał(a):
hejka

Mam pytanie do Czarne Paliwo o płukanie silnika olejem płuczącym Mitasu. Przeszukałem internet i nie mogłem znalęźć opini o nim. Jak on się spisuje i czy 4 litry starczy do mazdy 6 GH pb 2.0 , czy trzeba dokupić więcej aby było 5l? Może ktoś z forumowiczów stosował go i może się podzielić doświadczeniem. Byłbym wdzięczny

Pozdrawiam


Ja stosowałem opisaną przez Tomka procedurę w Toyocie Avensis 2.0 2004 z przebiegiem 246tys, która oryginalnie jeżdziła na Castrolu 10w40. Zeszliśmy na lepkość 5w40 przy oleju Penrite HPR 5w40 i auto śmiga elegancko. Konsumpcji oleju nie było przed ani po tym zabiegu a szlamu zleciało sporo po takim płukaniu olejem Mitasu.

Spokojnie starczy Ci 4l.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 09:57 
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
Dziękuję za odpowiedź. Z tego co rozumiem Mitasu jest lepszą opcją niż standardowe płukanki???

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 lis 2016, 16:38 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Tak bo wlewasz ok 4l oleju płuczącego do silnika a w przypadku płukanek ok 200-300 ml i to do starego oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 16:17 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.01.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam kolegów :) jestem tu nowy, to mój pierwszy post.
Pytanie jak wyżej czy madzia 2.0 (pb) bierze wam olej? po zakupie (20 grudzien 2016) wymieniłem filtry i olej. olej zalany na stan minimalny, ale zakładam ze po pierwszych przejechanych 100m juz ubylo troche. nastepnie 1100km do Holandii i ok 800km w Holandii....dzis dolałem litr oleju!!!! co mi powiecie na ten temat?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 22:20 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
madzia6gh napisał(a):
olej zalany na stan minimalny

Domyślam się, że miało być "stan maksymalny". Jak na 2000km to trochę dużo spalił, no chyba że nie zdejmowałeś nogi z gazu, przy wyższych obrotach lubią sobie trochę chlapnąć. :drunk: Widzę, że auto nowo zakupione, to polecam sprawdzanie stanu oleju w tych samych warunkach. Instrukcja zaleca 5 minut po wyłączeniu silnika. Nie wiem o co chodzi, ale różnice poziomu oleju na zimnym i ciepłym silniku potrafią być dość duże. Poza tym trzeba się przyglądać bagnetowi bo słabo widać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 sty 2017, 22:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
madzia6gh napisał(a):
dzis dolałem litr oleju!!!! co mi powiecie na ten temat?

a tak z ciekawości :wink: jaki masz przebieg ?
Wcześniej opisałem swój problem :sad: bo mam podobne problemy ..............
Zdecydowałem się na naprawę :| która trochę szarpnie złotówek z budżetu ..........byłby mega tydzień w dobrym hotelu :cool:
Problem w GH zaczyna się po przekroczeniu 80kkm i to się potwierdziło.
Faktem jest, że nie u wszystkich. Również kupiłem auto używane i do końca było serwisowane w jednym z naszych serwisów przy salonie Mazda. Auto krajowe i mega zadbane <pucu>
Znaczny pobór zaczął się po przekroczeniu 140kkm a teram mam 167kkm.
Auto odstawiam aż na południe - ponad 400km od domu. Już się zdecydowałem. Wiem, że inwestycja się nie zwróci, ale cenię sobie komfort podróżowania :wink: a od trzech lat M nie sprawia problemów nie licząc problemu opisanego :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 09:34 
Świeżak
Offline
Od: 14.08.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2021
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubuski
Witam

Zmieniłem olej ma Amsoil 5w30 i zrobione płukanie Mitasu :). Tak jak polecił Tomek "czarne paliwo".

Przed zmianą mazda lubiła około 0.2-0.25 na 1000km mazdowskiego oleju... :(. Po serwise olej zmieniał kolor po około 500-800km. Przebieg Mazdy to około 100tys km na benzynie.

Po zmianie. Zrobiłem w weekend 2400km z prędkością około 120km/h i ubyło z podzialki 1/4. Czyli licząc od min to max 0.7 (jeżeli się nie mylę). To Madzi przestał smakować olej :) i wypiła go tylko około. 0.07-0.08 na 1000km :)........olej nadal żółty :) i silnik chodzi ciszej :)
Podsumowując jeżeli nowe Mazdy mogły brać 0.1/1000km (info z ASO)... To jestem more then happy :)

Pozdrawiam

P. S dzięki Tomek za radę :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 10:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
mctom, cieszę się, że moje rady przyczyniły się do poprawy sytuacji, która Cię trapiła ;)

Poprzedni olej szybko zmieniał kolor, ponieważ w silniku zalegały zanieczyszczenia, które szybko brudziły każdy świeży olej. On je wymywał, dlatego zmieniał barwę na ciemniejszą, ponieważ absorbował te złogi do zawiesiny olejowej. Nie dość, że musiał wymywać stare to jeszcze w wyniku procesu spalania stale docierały do niego nowe zanieczyszczenia. Stosując zwykły interwał wymiany oleju nie oczyściłoby się tego silnika. Rozwiązaniem jest w takiej sytuacji znaczne skrócenie interwału wymiany albo zastosowanie oleju płuczącego. To drugie rozwiązanie jest bardziej kompleksowe i jak się przekonałeś skuteczne ;)

Druga kwestia to dobrej klasy olej o niskiej odparowalności (Noack). Producentem Mazda Original Oil Ultra 5w30 (kiedyś Dexelia 5w30) jest koncern Total, właściciel Elfa. Z kart danych technicznych wprost wynika, że Mazdowski olej to Elf Evolution SXR 5w30. To jest dość przeciętny produkt.

Pilnuj teraz interwałów wymiany oleju i wszystko będzie dobrze :) Z mojej obserwacji wynika, że jest zależność pomiędzy długością interwału wymiany oleju a jego konsumpcją w silnika MZR. W samochodach, w których rzadziej wymieniano olej, po pewnym przebiegu ubywa go więcej. Interwały powyżej 15 tys. km to stanowczo za dużo. U Ciebie to był dobry moment na interwencję. Tam, gdzie pobór sięga już 0,5l / 1000km jest ciężej uzyskać dużo lepszy efekt a przede wszystkim komfort związany z rzadszą koniecznością zaglądania pod maskę. Każdy przypadek jest zresztą nieco inny ;) Ważne żeby mieć otwarty umysł i zrozumieć problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 16:04 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
mctom - póki co nie zmieniaj oleju.
Po moich testach - na tym oleju są najmniejsze ubytki.
Tomek wie co dobre :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.