Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 05:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 11:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przy ostatniej wymianie oleju zauważyłem, że miejsce połączenia oleju ze skrzynią biegów (o ile to jest ono) jest wilgotne od oleju a nawet wisi jedna jego kropla. Spryskałem wszystko APC, umyłem pędzelkiem, wytarłem do sucha i obiecałem sobie, że zajrzę tam kiedyś. Dziś mam okazję, bo wymieniam olej w skrzyni biegów. Po odkręceniu osłony od spodu silnika znalazłem ślady oleju. Na bloku w opisywanym miejscu tradycyjnie wisiała kropla oleju a w okolicy znać było poolejową wilgoć. Dołączam zdjęcia po wytarciu, bo chciałem zobaczyć czy jak postoi w garażu kilka godz. to kropla się pojawi, ale jak na razie jest sucho.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodam jeszcze, bo może to jest istotne a mnie zdziwiło, że podczas odkręcania śruby wlewu oleju w skrzyni słyszałem syk i ucieczkę powietrza jakby było zgromadzone w skrzyni pod ciśnieniem.

Znalazłem podobny problem na forum Avensisa http://avensis.info/viewtopic.php?f=57&t=10584 i na forum Mitsubishi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72427


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 28 sie 2013, 21:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Problem zdiagnozowany. Winowajcą jest zatkany odpowietrznik skrzyni biegów, którego nie da się w cywilizowany sposób wykręcić i wyczyścić, bo jest jakby wbity w skrzynię. Ponieważ nie upuszcza powietrza w skrzyni narasta ciśnienie, które wypluwa olej przez uszczelnienie. Nowa część ma numer ME01-17-530A. Jest nieodstępna w Polsce przez co będę musiał czekać do połowy września na dostawę. Jedyna nadzieja, że jakiś dealer ma przez przypadek taki odpowietrznik w magazynie. Od jutra zaczynam poszukiwanie. Po odkręceniu korka wlewu ciśnienie uszło także na jakiś czas jest spokój. Rozebrałem też airbox i dostałem się do tego odpowietrznika ruszając nim i kręcąc także jest też szansa, że i to coś dało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sie 2013, 08:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Kolejna cenna informacja na przyszłość. Oby nas to nie spotykało. Ile kosztuje taki odpowietrznik?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 29 sie 2013, 12:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
56,54zł, ale problemem jest jego niedostępność...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 wrz 2013, 09:15 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja też miałem zabrudzenia w tej samej okolicy.
Wszystko dokładnie umyłem i na razie mam czysto.
Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem jeszcze obejrzeć i przeczyścić zawór odpowietrzający.
Przy pomocy śrubokręta podgiąłem blaszki i ściągnąłem kapturek. Przy ściąganiu było słychać powietrze tylko nie wiem czy uciekało czy wlatywało do skrzyni. Raczej wlatywało bo wszystko było czyste, a konstrukcja zaworu (sprężynka gumka i na to kapturek) działa tylko w jedną stronę i może powodowac powstawanie podciśnienia w skrzyni.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 10:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nadal mam ślady oleju na łączeniu skrzyni i silnika... Dziś zrobiłem eksperyment żeby ustalić jaki to dokładnie olej i na 90% sączy się silnikowy, bo w porównaniu do przekładniowego jest rzadszy i nie śmierdzi w ten specyficzny sposób.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 10:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
uszczelniacz wału korbowego?

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 10:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Być może. Damianko, dużo jest roboty z wymianą takiego uszczelniacza? Muszę to jakoś porządnie zdiagnozować, bo sprawa zaczyna mnie mocno drażnić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 10:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Usterki ciąg dalszy. Olej nadal pojawia się na łączeniu skrzyni i silnika. Dzisiaj zrobiłem eksperyment żeby ustalić co dokładnie się sączy i na 90% pewien jestem, że jest to olej silnikowy. Jest rzadszy niż przekładniowy i nie ma tego charakterystycznego, śmierdzącego wręcz zapachu. Co więcej wyczułem zapach podobny do tego po odkręceniu korka wlewu oleju w silniku.

krystian77, sprawdzałeś może ostatnio czy u Ciebie jest czysto?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 11:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Miałem to w Hondzie Civic (pojawiały się krople oleju na łączeniu skrzyni z silnikiem) - winny jest uszczelniacz - stosunkowo mały koszt, tylko skrzynię trzeba z silnikiem rozłączyć, aby go wymienić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 12:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Mi w Leonie wymienili przy okazji wymiany rozrządu. Chyba nawet nic nie musieli specjalnie wymontowywac, a koszt niewielki.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 13:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
ale wymienili ci go z przodu silnika a nie od strony skrzyni :)

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 29 paź 2013, 17:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Damianko napisał(a):
ale wymienili ci go z przodu silnika a nie od strony skrzyni :)


Otóż to...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 paź 2013, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Byłem w ASO podpytać trochę o usterkę. Jeśli problemem faktycznie jest uszczelniacz wału korbowego od strony silnika to ma on numer katalogowy LF0111310 i kosztuje jakieś 500zł. Znalazłem zamiennik Corteco 20034275B, który kosztuje ok. 160zł. Przy okazji dowiedziałem się z katalogu Corteco, że ten sam uszczelniacz stosuje na szeroką skalę nie tylko Mazda, ale także Volvo no i oczywiście Ford. Jak się nietrudno domyślić potwierdza to powiązanie silników MZR z fordowskimi jednostkami. Sączenie oleju nie byłoby problemem, gdyby obok nie było sprzęgła. Nie wiadomo teraz w jakim jest ono stanie, choć na tą chwilę nie sprawia problemów. Przykra sprawa, że wymiana jest jak dla mnie bardzo inwazyjna. Zastanawiam się co doprowadziło do tej nieszczelności...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 paź 2013, 21:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
takie rzeczy po prostu się zdarzają.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 paź 2013, 21:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Damianko, a faktycznie trzeba wypiąć zawieszenie itd.? Trochę się boję czy mi to wszystko poskładają tak ładnie jak miałem...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 paź 2013, 21:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
A numer zamiennika napisałem Ci przecież w wątku o wycieku.

PS. Zawieszenie raczej musi wyjechać :) Jak się boisz obcych rąk to wpadam do Kielc to zajmiemy się twoim skarbem u mnie :)

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 30 paź 2013, 21:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Napisałeś numer w co Cię dziś wkurwiło, ale nasza dyskusja została oddelegowana do tego wątku i Twój post gdzieś zniknął, dlatego powieliłem informację dla potomnych ;) Ale pamiętam i dziękuję :)

P.S Dziękuję, nie wykluczam, że rozważę zaproszenie. Niech teraz minie tylko to Wszystkich Świętych itd. Będę się tym martwił w przyszłym tygodniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2013, 20:57 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
krystian77, sprawdzałeś może ostatnio czy u Ciebie jest czysto?

U mnie spraw wygląda tak że po umyciu spodu po przejechaniu 3500km pod silnikiem nadal sucho. Nie wiem skąd ten olej tam wcześniej był.
Nie mniej jednak wykonałem oprócz umycia silnika tego samego dnia kilka czynności serwisowych:
1. Zdjęcie miski olejowej i naprawienie partacko wykonanego uszczelnienia miski zgodnie z instrukcja serwisową (Ktoś wcześniej na uszczelnienie miski zużył chyba ze 2 tyby silikonu i przy okazji trochę ją pokrzywił).
2. Oczywiście inspekcja smoka olejowego.
3. Wymiana filtra oleju.
4. Zalanie nowego oleju.
5. Mycie góry silnika.
Nie wiem czy wykonane czynności miały coś z tym wspólnego ale jak na razie 3500 km i sucho.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 5 lis 2013, 13:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
A pozwolę sobie wkleić numery zamienników dla potomnych:


CORTECO 20034275B - koszt u mnie 163 PLN
AJUSA 71003700
ELRING 023940
FAI AutoParts OS1079
FORD 1211759
FORD 1S7G6A321AA
FORD 1S7G6K318AF
GOETZE 5031944100
GOETZE ENGINE 5031944100
MAZDA LF0111310
PAYEN LK5005
REINZ 819001200
VOLVO 30711874

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lis 2013, 13:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
To są zamienniki uszczelniacza wału korbowego od strony silnika?
Wszystkie wymienione są takie same (wymiary) i można je stosować zamiennie, niezależnie czy mamy volvo, mazdę czy forda?

Bo trochę zamieszania było z tymi postami i w końcu pojawiły się same wyrywki. Można się przez to pogubić.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lis 2013, 15:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
arecki napisał(a):
To są zamienniki uszczelniacza wału korbowego od strony silnika?

Yyyyyy...? Uszczelniacz wału korbowego w silniku może być od strony skrzyni i rozrządu, ale żeby był od strony silnika to pierwsze słyszę. <mysli> O czymś nie wiem ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 5 lis 2013, 17:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Mowa o uszczelniaczu od strony skrzyni biegów. Wszystkie można stosować zamiennie, Ford swego czasu miał pod swoimi skrzydłami Mazde i Volvo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lis 2013, 17:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
TOMASZ napisał(a):
arecki napisał(a):
To są zamienniki uszczelniacza wału korbowego od strony silnika?

Yyyyyy...? Uszczelniacz wału korbowego w silniku może być od strony skrzyni i rozrządu, ale żeby był od strony silnika to pierwsze słyszę. <mysli> O czymś nie wiem ?

Ej, czepiasz się. Z rozpędu napisałem to co Tomek :)

Tomek napisał(a):
Jeśli problemem faktycznie jest uszczelniacz wału korbowego od strony silnika to ma on numer katalogowy LF0111310 i kosztuje jakieś 500zł.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 5 lis 2013, 18:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Chodziło mi o to, że to uszczelniacz od silnika nawala a nie od skrzyni. Może faktycznie dziwnie to napisałem.

Swoją drogą rozmawiałem z tzw. Tadziolem (spec od Mazd w Katowicach) i dowiedziałem się, że producenci specjalnie robią jakiś kanalik aby olej mógł swobodnie wyciec. Powiedział, że jeśli puszcza uszczelniacz wału a nie skrzyni to nie powinno zalać sprzęgła olejem i dlatego niby moje pracuje normalnie (nie ślizga się itd.). Ogólnie to mam zadzwonić na tygodniu i umówić się na bliższą diagnozę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sty 2014, 00:35 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 40
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Znam Tadziola , dobry mechanik tylko niech nie naprawia pomp wtryskowych :wink: sprzeglo zakryte jest zamachem wiec nie bedzie zaolejone i raczej od tego sie nie popsuje . Z Corteco bym sie zastanowil , wymont/zamont skrzyni w 6 nie jest takie hop 8 h roboty dla wprawionego mechanika ( nie montuje zamiennikow tego typu aby nie miec reklamacji chyba ze klient ma swoj to prosze bardzo )

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 3 sty 2014, 00:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dzięki za opinię ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.