Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 01:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 18:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Witam. Jak w tytule wyskoczyl mi blad z ktorym juz bardzo dlugo walcze...prosze o pomoc w znalezieniu przyczyny.niestety blad pojawia sie na pb i lpg. Swiece wymienilem pozamienialem miejscami cewki sprawdzilem kompresje na kazdym cylindrze na zimnym 12 bar na cieplym 13 bylem u gazownika zmienilosmy wtryski sterownik blad nadal wyskakuje.. nie zdejmowalem pokrywy zaworow ze wzgledu na tak dobre cisnienie na cylindrach wiec kilku mechanikow stwierdzilo ze z zaworami wszystko ok. Co jeszcze moglbym sprawdziic? I dodaje dzisiejszy wyciag z zamrozonej ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque
Producent:Mazda
ID kalibracji pojazdu:L51

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 23,137 %
Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi
Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm
Prędkość (OBD) = 19 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 24 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3 g/s
Położenie przepustnicy = 12,549 %
Czas od włączenia silnika = 901 s
Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 0 %
Poziom paliwa (wg danych ECU) = 0 %
Odległość przejechana od skasowania kodów = 2 km
Ciśnienie par paliwa układu odprowadzania par (w zbiorniku) = -9,75 Pa
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,504 psi
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 719,9 °C
Napięcie (moduł sterowania) = 13,594 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 18,039 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,992
Względna pozycja przepustnicy = 3,137 %
Temperatura otoczenia = 23 °C
Absolutne położenie przepustnicy B = 12,549 %
Położenie pedału gazu D = 14,902 %
Położenie pedału gazu E = 7,451 %

koniec raportu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 wrz 2016, 21:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
10% LFTF trochę dużo
wypadanie zapłonu coś z zapłonem ale mi się wydaje że masz trochę zamała kompresję.
mi siewydaje ze jest cos około 17bar

-- Dodano: Pn, 19 wrz 2016, 22:35 --

Compression [L5]
Standard: 1,324 kPa {13.S0 kgf/cm2, 192.0 psi} [300 rpm]
Minimum: 927 kPa {9.4S kgf/cm2, 134 psi} [300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}

-- Dodano: Pn, 19 wrz 2016, 22:36 --

zobacz w serwisówce na temat wypadania zapłonu

strona 162
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... Manual.pdf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 09:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Rozmawialem dzis w ASO Mazdy w Broniszach stwierdzili ze kompresja jest ok.... blad powinien wyskoczyc gdy kompresja siega 8bar na cylindrze... wymienilem im wszystko co i tu napisalem. Nie maja pomyslu... kolejna zamrozona ramka: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida
=========================================================

VIN samochodu:1YVHZ8BH8A5M14314
Producent:Mazda
ID kalibracji pojazdu:L51

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 19,216 %
Temperatura płynu chłodzącego = 85 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 8,594 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 0,781 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 4,496 psi
Obroty silnika obr./min = 2 053,75 rpm
Prędkość (OBD) = 95 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 34 °
Temperatura powietrza na wlocie = 18 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 7,57 g/s
Położenie przepustnicy = 15,294 %
Czas od włączenia silnika = 878 s
Sterowana recyrkulacja spalin EGR = 0 %
Poziom paliwa (wg danych ECU) = 14,902 %
Odległość przejechana od skasowania kodów = 0 km
Ciśnienie par paliwa układu odprowadzania par (w zbiorniku) = -57,5 Pa
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 14,649 psi
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 697,8 °C
Napięcie (moduł sterowania) = 13,658 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 15,294 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 0,989
Względna pozycja przepustnicy = 5,882 %
Temperatura otoczenia = 18 °C
Absolutne położenie przepustnicy B = 15,294 %
Położenie pedału gazu D = 15,294 %
Położenie pedału gazu E = 7,451 %

koniec raportu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 14:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
nie patrz torque bo on źle pokazuje użyj Forscana


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 17:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Dzis juz nie bede jezdzil ale jutro sciagne z forscana i podesle... tylko dalej nie wiem czego i gdzie jeszcze szukac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 wrz 2016, 18:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
• Erratic signal to PCM - APP sensor signal malfunction - ECT sensor No.1 signal malfunction - IAT sensor signal malfunction - MAF sensor signal malfunction - CKP sensor signal malfunction - TP sensor signal malfunction - VSS signal malfunction • Ignition system malfunction - Spark plug malfunction POSSIBLE - Ignition coil related wiring harness malfunction CAUSE - Ignition coil connector or terminals malfunction - Ignition coil malfunction • Excessive air suction in intake air system (between MAF sensor and intake manifold) • Fuel injector operation malfunction - Fuel injector related wiring harness malfunction - Fuel injector connector or terminals malfunction - Fuel injector malfunction • Engine malfunction - Leakage engine coolant Insufficient engine compression • PCM malfunction


te rzeczy trzeba sprawdzić
ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy , przepływomierza ,wymiany Filtra Powietrza. skasowania adaptacji Silnika. , sprawdzenie czujników tych co masz wyżej.
Świece jakie masz? Irydowe?

PS dałem ci całą Serwisówkę masz tam dane jakie mają być domyślne w tym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2016, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Tak swieczki mam denso irydowe w przyszlym tygodniu podjade do mechanika zobaczymy zaczbe od tych rzeczy ktore wymieniles


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 07:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A napisz kolego ile masz przebiegu całkowitego oraz ile zrobiła maszyna na LPG.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 09:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Przebieg 163 tys calkowity niestety nie wiem ile ma orzejechane na Lpg natomiast lpg zamontowane w 2013 roku. Sterownik stag 300 .2 wtryski hana reduktor tomasetto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 11:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
hmmm...no to chyba będzie dubel :)
viewtopic.php?f=39&t=4147

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 14:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Czytalem tamten temat Tadziol ty naprawiales tamto auto co bylo przyczyna?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 14:43 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Marrud napisał(a):
Auto trafiło to forumowego speca, który na początek potwierdził, że zawór stoi a po zdjęciu głowicy okazało się, że jest wypalony.

Wszystko wskazuje na to, że sprawdzenie zaworów o którym pisałem wcześniej odbyło się prawdopodobnie mało rzetelnie.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 14:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Miałem pisać ale u mnie auto dodatkowo drgało na niskich obrotach. Ciekaw jest bardzo czy to czasem nie to samo i czy potwierdzi się po raz kolejny "fachowość" "ASO" Bronisze ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 14:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Bronisze stwierdzily ze sie tego nie podejma bo auto posiada lpg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 15:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Może po tej akcji ze mną nie chcą tego robić ;-), tyle że ja im zleciłem jedynie sprawdzenie zaworów a nie naprawę :-). Polecam kolegę Tadziola - mazda jeździ jak wściekła ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 15:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Dzieki za Tak Dobra Rekomendacje o Tadziolu Mazparts w Warszawie rowniez mi go Polecilo wiec zapewne skonczy sie to wizyta u wlasnie Niego;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2016, 18:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
panie to już wiadomo co jest przyczyna

masz reduktor który na 10000000000000000% nie obrobi tego Silnika :)
może max do 110KM
zapewne wypalone gniazda/zawory


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 11:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Reduktor ponoc do 250 KM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 12:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
sam napisałeś
Cytuj:
reduktor tomasetto


wszystkie reduktory tomasetto nie obrobią tego co ma w ulotce max Alaska do 90KM Arctic czy tam Anatartic do 130MAX.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 12:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Czyli co Naprawic to co sie spier****** i wymienic reduktor?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 12:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
trudno powiedzie co spierd***li jak nie widze tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 13:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Co dokladnie chcesz zobaczyc?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 15:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
pod maska dokladnie wtryski reduktor itd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 wrz 2016, 16:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.09.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Podaj e-mail niestety nie jestem w stanie wrzucic tu na forum z pozycji telefonu...

.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 20:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Aaadi693 napisał(a):
kilku mechanikow stwierdzilo ze z zaworami wszystko ok.

No cóż.... każdy z nich był w błędzie. Gdyby któryś pokusił się odrobinę chęci i wnikliwości to przy pomiarze luzu zaworowego wyszłoby,że na I cylindrze jeden zawór wydechowy ma luz 0,00 mm,czyli nie ma go wcale.
Demontaż głowicy w celu potwierdzenia faktu,że ten zawór jest nadpalony i "nie trzyma" to już tylko formalność.

tadziol napisał(a):
hmmm...no to chyba będzie dubel

Aaadi693 napisał(a):
Czytalem tamten temat Tadziol ty naprawiales tamto auto co bylo przyczyna?

Dokładnie to co napisałem powyżej....
P.S. jednak dubel <spoko>

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2017, 21:22 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 35
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam. Mam identyczne objawy. Na zimnym silniku jeszcze na benzynie wywala P3001. Kiedyś sporadycznie teraz za każdym razem na zimnym silniku. Jak skasuję błąd i jeżdżę do póki silnik nie ostygnie jest raczej ok. Na zimnym silnik czasem jakby delikatnie drgał.

Świece nowe, cewki podmieniane i zawsze bład na 1 cylindrze. Auto ma przejechane 240kkm w tym jakieś 80kkm na LPG.
Jutro zmierzę luz, mam złe przeczucie, że głowica będzie do roboty.

Pytanie: Czy orientujecie się ile mnie może taka zabawa kosztować? Zna ktoś kogoś godnego polecenia na pomorzu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 maja 2017, 21:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jak duzy luz gdzie pewnie instalacja też nie pierwszych lotów to po głowicy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 maja 2017, 20:24 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 35
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Drodzy koledzy.
Zmierzyłem luz zaworowy

WYDECHOWE - norma 0,27mm - 0,33mm
1cyl - 0,06!, 0,20 = czy to może być przyczyną wywalania błędu P0301?
2cyl - 0,23, 0,25
3cyl - 0,22, 025
4cyl - 0,28, 0,27

SSĄCE - norma 0,22 - 0,28
wszedzie ok 0,25mm


Może ktoś zinterpretować te wyniki? Jest szansa, że głowica jeszcze nie dostała po tyłku?
Wymieniał już ktoś te nieszczęsne szklanki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 maja 2017, 08:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jak najbardziej masz do regulacji zawory jedynie 4 cyl masz w normie reszta....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 20:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Na regulacje już za późno. Ten za ciasny zawór jest już wypalony.
Jedyna poprawna droga naprawy to demontaż głowicy i wymiana uszkodzonego zaworu przy jednoczesnej regulacji pozostałych na poziomie 0.35 mm EX. Oczywiście wymiana uszczelniaczy i planowanie to obowiązek.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.