Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 13:04 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.06.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zachodniopomorski
witam
Może ktoś miał podobny problem. Pojawił mi się check engine - kod błędu P0299, który informuje o za niskim ciśnieniu doładowania. Objawy to znacznie bardziej mułowate auto - jakby ktoś wyłączył turbinę - auto znacznie gorzej wchodziło na obroty - trudniej się wyprzedzało. Potem pojawił się kolejny błąd: P0402: Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected. A jeszcze później kolejny błąd: P0045. Mechanik sprawdził i orzekł, iż padł mi zawór sterujący pracą turbiny (firmy Denso - RF5C-18-74ZA - informacja z serwisu Mazdy). Niestety cena w serwisie za czujnik mnie powaliła - 971 zł brutto. Używanych nie widziałem - na allegro jedynie dostępne zawory do wcześniejszego modelu Mazdy 6 - od 70 do 150 zł.
Sam zawód jest nierozbieralny - mechanik zamontował do ponownie...i o dziwo auto zaczęło ponownie normalnie pracować. Turbina działa, auto tak jak wcześniej normalnie przyspiesza - komp nie pokazuje żądnych błędów. Czy ktoś miał podobnie? Czy jednak wymieniać ten zawór i nie czekać? pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 13:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ten jak i mój poprzedni diesel ma swoje lepsze i słabsze dni. Raz ma kopa, ze wgniata w fotele a kolejnego zamułka. Błędów żadnych nie pokazuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 13:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
On nie jest czasem sterowany podciśnieniami? może tylko jakiś wężyk się obluzował ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 13:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.06.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zachodniopomorski
mam nadzieję, że to tylko kwestia jakieś nieszczelności itp - na razie czekam co się będzie działo. Jak znowu pojawią się błędy spróbuję z tym czujnikiem ze starszego modelu. W ostateczności mam dostęp do oryginalnego czujnika - ponad 800 zł za sztukę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 13:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
chmooreck napisał(a):
On nie jest czasem sterowany podciśnieniami? może tylko jakiś wężyk się obluzował ?



Jeżeli to działa na zasadzie zaworu EGR to napewno.
Miałem takie same objawy w Seacie Leonie i raz ten zawór był do czyszczenia, a za drugim razem wężyk się obluzował. Jeżeli komp wykryje błąd to sam zmniejsza moc. Po ponownym uruchomieniu silnika błąd może zniknąć i osiągi wrócą do normy na jakiś czas.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 14:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 11.06.2013
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zachodniopomorski
Póki co wszystko wróciło do normy - turbina się kręci jak dawniej, auto wchodzi na obroty, nie widzę większego spalania itp. Komputer także nie pokazuje błędów - tak więc czekam na rozwój wypadków. Raczej zaczynam się już przymierzać do wymiany rozrządu :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2013, 19:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...u mnie ten błąd p0299 pojawił się 2 lub 3 razy w ciągu ostatnich 6-ciu miesięcy. Za pierwszym razem sam zgasł po ponownym odpaleniu samochodu, za drugim razem wyczyściłem go programem Torque Pro przez moduł OBD II. Miałem takie same objawy, zamulał tak jak by turbo nie chodziło. Trochę się o tym na czytałem i przyczyn może być dużo. Narazie wszystko ok i się tym nie przejmuję, jak będzie się powtarzać to będę coś działał.

glowasiek napisał(a):
ten jak i mój poprzedni diesel ma swoje lepsze i słabsze dni. Raz ma kopa, ze wgniata w fotele a kolejnego zamułka. Błędów żadnych nie pokazuje.

u mnie to samo, raz pędzi jak szalony a drugim razem już dużo wolniej. Miałem kilka klekotów, ale nigdy wcześniej takiego czegoś nie doświadczyłem :(...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2013, 22:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2013
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Dzisiaj u mnie pojwił się identyczny kod błędu jak u marstef, zresztą wcześniejsze objawy miałem identyczne, tzn. czasami auto dostawało zadyszki, odczuwałem chwilowy spadek mocy, ale zdażało się to tylko chwilowo i to na zimnym silniku. Czy udało się w jakiś sposób rozwiązać problem na dobre, czy też doprowadziło to do dalszych konsekwencji. Co prawda błąd skasowałem, ale przyznaję, że obawiam się dalszych konsekwencji takiego stanu rzeczy, ewentualnie chciałbym dowiedzieć się czy problem zniknął na dobre po tym wykręceniu i wkręceniu czujnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lis 2013, 00:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...u mnie jakiś czas temu znowu ten sam błąd sie pokazał skasowalem i jest ok. Pytałem w kilku miejscach i niby turbo siada. Trzeba dac do regeneracji. Narazie jeżdżę bo nie wystepuje to czesto...

Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 maja 2017, 20:41 
Świeżak
Offline
Od: 12.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: lubelski
Witam.
Dzisiaj rano podczas jazdy do pracy zapaliła się kontrolka check engine, autko było zamulone i ledwo przyspieszało. Po pracy kontrolka dalej świeciła ale autko jechało normalnie tak jak by wszystko było ok. Podłączyłem pod kompa i pokazało błąd po229, skasowałem go i na razie się nie pojawia. Przejechałem się żeby sprawdzić czy wszystko jest ok ale wygląda na to, że spalanie wzrosło i to dość wyraźnie. Czy ktoś może coś podpowiedzieć, czy zaprowadzić do mechanika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 maja 2017, 20:58 
Offline
Zaprowadź do mechanika....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2017, 19:46 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja miałem podobne objawy, na wolnych obrotach wskazówka obrotomierza falowała i potem się zaczynał dusić, jak go przegazowałem to było lepiej. Mocy w ogóle nie miał. Początkowo błędu też nie wyświetlał, 2 razy go odpalałem i cały czas miał to samo, potem go dłużej potrzymałem na obrotach 2,5-3tys i dałem rade nim wrócić z Niemiec do PL na autostradzie jechał w miarę ok, po zjeździe z autostrady i przejechaniu ok 50km spadek mocy i check engine - błąd P0299 - skasowałem i jakoś doczłapałem się do mechanika. Dziś go odebrałem - wymieniono przepływke, turbina sprawdzona - jest ok. Zobaczymy czy to było to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.