Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 22 maja 2016, 18:06 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.10.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam Wszystkich! Juz od prawie roku jeste posiadaczem Mazdy 2.5 benzyna,
jak do tej pory nie mialem z nia zadnych problemow.
Od kilku tyg zaczala mnie niepokoic glosna praca silnika, szczegolnie glosno jest
kiedy auto odpalam po kilku godzinnym postoju, ale pozniej slychac metaliczne stukanie.
Wstawile krotki flimik na youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=O35bA03XOwI
Bardzo prosze o pomoc lub podpowiedzi gdzie szukac usterki.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 maja 2016, 21:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Może trzeba sprawdzić luz zaworowy? Masz auto na gazie? Na jakim oleju pomykasz?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 maja 2016, 21:50 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 01.10.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam! Nie jest na gazie, tylko benzyna.
olej to orginal Dex 5w30, przebieg 47tys mil, od ostatniej zmiany oleju zrobilem 6 tys mil.
Ostatnio bylem w Pl i po tej dlugiej wycieczce zaczal sie glosno zachowywac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 sie 2016, 06:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.08.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
No ja mam podobnie, na zimnym silniku nie slychac ale na rozgrzanym juz tak. U mnie rowniez stalo sie to po dlugiej trasie z UK do PL, mam 2.0 benzyne 93000 mil. Mialem juz troche stary olej(przejechalem na nim jakis 14000KM), po zmianie oleju na zimnym silniku cisza ale na cieplym slychac klekot. Jak znalazles przyczyne to daj znac bo mechanik u ktorego bylem mowi ze wszystko ok a napewno tak wczesniej nie chodzil.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 wrz 2016, 10:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam . U mnie to samo . Ciekawe jest to ze 2 mechanikow powiedzialo ze jest ok , ale ten dzwiek jest niepokojacy . Instalacja gazowa jest a olej motul niedawno zmieniany .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 01:26 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Moją szóstkę boli to samo...tylko, że dźwięk słychać podczas gdy auto jest zimne...ale jak się rozgrzeje to klekotanie ustaje...znajomy który zajmuje się mechaniką powiedział, że trzeba zawory wyregulować...Ciekaw jestem tylko czy w 2.5 benzynie można zrobić za pomocą tzw szczelinomierza czy może to konkretniejszy zabieg? Mógłby ktoś opisać jak wygląda regulacja luzu zaworów tym silniku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 wrz 2016, 10:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Szczelinomierzem jak sama nazwa wskazuje pomierzysz tylko "luzy". Jezeli okaze sie ze sa poza tolerancja trzeba wymieniac szklanki na odpowiednie rozmiary. Poczytaj watek o LPG tam troche szerzej opisano regulacje luzow zaworowych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 wrz 2016, 17:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
U mnie wartości luzów mieszczą się w normach , a i tak stuki są:/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 wrz 2016, 23:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 74
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
olek1305 napisał(a):
Szczelinomierzem jak sama nazwa wskazuje pomierzysz tylko "luzy".

Zgadza się, o to mi chodziło ale pamiętam jak kiedyś ojciec ustawiał zawory w dużym fiacie używając do tego m.in. szczelinomierza i jakiegoś klucza do odkręcania/dokręcania popychaczy i dlatego o tym wspomniałem...oczywiście technologia silników fiatowskich i tych duratec z mazdy się różni ale nie jestem mechanikiem :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 17:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Głośne stukanie moze wydobywac sie takze z kolektora ssacego , stukaja tam klapki .Po odłączeniu czujnika dzwiek ustaje:) I tu pytanie czy da sie zregenerowac taki kolektor?

-- Dodano: Wt, 22 lis 2016, 17:36 --

Głośne stukanie w mojej mazdzie spowodowane jest kolektorem ssącym a dokładnie klapkami w nim . Byłem z tym problemem u Pana Jaksy . Uspokoił mnie i powiedział że można z tym jezdzić i w niczym nie przeszkadza :) Koszt nowego jest naprawde duży a używany nie wiadomo jaki się trafi . Na chwile obecną nie zamierzam nic z tym robić , być może w przyszłym roku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2017, 17:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.08.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
rider40 napisał(a):
Głośne stukanie moze wydobywac sie takze z kolektora ssacego , stukaja tam klapki .Po odłączeniu czujnika dzwiek ustaje:) I tu pytanie czy da sie zregenerowac taki kolektor?

-- Dodano: Wt, 22 lis 2016, 17:36 --

Głośne stukanie w mojej mazdzie spowodowane jest kolektorem ssącym a dokładnie klapkami w nim . Byłem z tym problemem u Pana Jaksy . Uspokoił mnie i powiedział że można z tym jezdzić i w niczym nie przeszkadza :) Koszt nowego jest naprawde duży a używany nie wiadomo jaki się trafi . Na chwile obecną nie zamierzam nic z tym robić , być może w przyszłym roku.


Witaj Czy Mógłbyś powiedzieć jak odłączyć czujnik? żeby to sprawdzić Czy trzeba kasować błąd po odłączeniu wtyczki ? dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 07:12 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Przy plastikowej pokrywie na gorze silnika po prawej stronie stojac przed autem jest taka czerwona wtyczka , zaraz za przepustnica w strone szyby . Odlaczenie na chwile nie pokazalo u mnie bledu:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 17:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Byłoby super jakbyś mógł zrobić fotkę tego i wrzucić.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 19:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Proszę bardzo jest fotka . Czujnik zaznaczony czerwonym kółkiem .
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 21:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.05.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: mazowiecki
Hej,
Od jakichś 3-4 tys km słychać takie miarowe stukanie na rozgrzanym silniku.
Odłączałem ostatnio tą czerwoną wtyczkę od podciśnienia i wtedy nastaje cisza, wszystko jest okej.

Problem wystąpił krótko po zamontowaniu LPG.

Ktoś pisał o tym, że to może być w wyniku rozjechanych map wtrysku?

Miał ktoś podobny problem?


Ostatnio edytowano Pn, 17 wrz 2018, 21:43 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 06:35 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Panowie,

Czy podpowie ktoś dokładnie w którym miejscu jestem czujnik od tych klapek kolektora? <modlisie>

-- Dodano: 24 maja 2019, o 07:32 --

https://megawrzuta.pl/download/43168dc5 ... ef027.html

-- Dodano: 24 maja 2019, o 07:35 --

https://zapodaj.net/b81aa9c8d261a.jpg.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 14:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
cinek203 napisał(a):
Panowie,

Czy podpowie ktoś dokładnie w którym miejscu jestem czujnik od tych klapek kolektora? <modlisie>

-- Dodano: 24 maja 2019, o 07:32 --

https://megawrzuta.pl/download/43168dc5 ... ef027.html

-- Dodano: 24 maja 2019, o 07:35 --

https://zapodaj.net/b81aa9c8d261a.jpg.html
Od klapek jest koloru czarnego, i zaznaczony czerwono żółtą strzałką. Ten drugi jest od jakiejś przestawy na dole wewn kolektora.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 21:18 
Świeżak
Offline
Od: 11.03.2013
Posty: 29
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: lubuski
Dzięki wielkie <metal>

-- Dodano: 24 maja 2019, o 19:18 --

Niestety to nie klapki kolektora...:/
Po odpięciu wtyczki dalej stuka...

Przebieg to 184tys. Czy obstawiać na regulacje zaworów?

-- Dodano: 24 maja 2019, o 22:18 --

A jednak!!!
Odłaczylem tą drugą kostke -brązową- kolega zaznaczyl żółtą strzałką i CISZA .
Czy to tylko kwestia stukania i nic sie poważnego nie wydarzy?
I nie przejmować sie tym czy inwestowac w nowy kolektor?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 maja 2019, 22:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
cinek203 jest już temat o klapkach w kolektorze, są dwa zestawy klap w kolektorze.
Więcej jest opisane tu, nawet są zdjęcia z wnętrza kolektora:
viewtopic.php?p=321117#p321117

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 wrz 2020, 00:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Panowie, podczepię się pod temat, bo i ja mam podobny problem, ALE. U mnie stukot jest jakby bardziej metaliczny i występuje TYLKO na benzynie, w momencie gdy przełączam na LPG nastaje cisza (silnik oczywiście rozgrzany). Międzyczasie na benzynie odpinałem obie wtyczki kolektora, nic nie pomogło. Wrzuciłem film na YouTube. Proszę o jakieś porady.



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 wrz 2020, 20:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam mam ten sam problem, ktoś rozwiązał sprawę? Byłem u 3 mechaników jeden to specford mówił że może listwa wtryskowa...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 wrz 2020, 21:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Z kilku innych źródeł dowiedziałem się, że tak pracują wtryskiwacze i właśnie ta listwa lubi sobie pogadać. Jeden właściciel był z tym u kilku mechaników i wniosek był jeden. Nie wiem czy wymiana coś pomoże, nie znam nikogo kto się tego podjął.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 wrz 2020, 05:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.09.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Chyba nie ma innej mozliwosci jak to ze faktycznie stara sie cos nam powiedziec :idea:

U mnie 2 mechanikow sluchalo na stetoskopie i pod pokrywa zaworow cichutko, tylko przy listwie dzwiek jest nasilony.

Probowal ktos listwe wymienic, duzo to pracy i specjalnych umiejetnosci/narzedzi?

Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.