Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 17:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.03.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Witajcie. Jestem tutaj nowy i mam nadzieję że trafiłem w prawidłowy dział/temat.

A więc możliwe że temat był już przerabiany ale i tak wolę zapytać. Mianowicie od kilku dni zmagam się z problemem w mojej mazdzie 6. Nie ma znaczenie czy autko jest zimne czy ciepłe zawsze jest to samo. Zaczynał bardzo mocno kopcić (kolory biały, niebieski i czarny) i brakuje mu mocy na niższych obrotach, dopiero gdy wcisnę mocniej pedał gazu zaczyna nabierać mocy i w miarę jakoś jedzie. Na niskich obrotach ma bardzo mało mocy i na dodatek szarpie. Więc byłem zmuszony oddać autko do mechanika. Mechanik powąchał zapach dymu, posłuchał silnika i zdiagnozował prawdopodobieństwo uszkodzonego wtrysku/ów. Więc zabrał się do sprawdzenia wtrysków i zadzwonił do mnie że one są w dobrym stanie jak i turbo również. Pózniej do mnie zadzwonił że to może być przepływomierz ale po wymianie nie koniecznie może to pomóc. Szanse dawał 50/50. Stwierdził tak bo po wyjęciu przepływomierza samochód przestał kopcić. Więc postanowiłem żeby to wymienił (koszt naprawy 200funtów, bo mieszkam w Anglii). Po naprawie auto zaczęło ponownie dobrze działać. Nic nie kopciło oraz wróciła moc ale za to troszkę głośniej działał silnik i mechanik powiedział mi że to prawdopodobnie wina oprogramowania przy którym ktoś musiał kiedyś grzebać. I powiedział że jeżeli zrobię remapa to powinno wszystko wrócić do normy.

Ale niestety po 5 dniach problem znowu powrócił. Znowu dzieje się to samo ale troszkę mniej kopci, już nie wypuszcza tyle dymu co wcześniej. Jednakże znowu brak mu mocy. Grzebałem trochę w necie aby zobaczyć podobne przypadki ale najczęściej osoba z uszkodzonym pojazdem która sobie poradziła z problemem nawet nie raczy napisać w temacie co było popsute i nic się nie da dowiedzieć. Bardzo podobny przypadek widziałem w mercedesie ale kolesiowi pomogła wymiana przepływomierza.

Dodam jeszcze że mechanik cos mi też wspominał że olej dostaje się do paliwa. Niestety żadna kontrolka się nie wyświetla. Możliwe dlatego że może faktycznie coś poprzedni właściciel kombinował przy mapach bo ostatnio zauważyłem w papierach od przeglądu że kiedyś paliła się lampka od "Check engine" ale mu przepuścili bo auto działało dobrze. Może specjalnie do sprzedaży coś namieszał żeby zniknęła kontrolka ? Mam też gdzieś rachunek od poprzedniego właściciela że DPF został wywalony i wtedy wgrywali niby nowe mapy i coś mówił mi że auto ma niby 40koni więcej. Wiem też że jakieś 2 lata temu był problem z przepływem EGR. I widze w papierach że został wyczyszczony.

Może miał ktoś podobny przypadek, bo ja jestem całkowiecie zielony w mechanice i nie wiem co robić. Pojadę do mechanika to niestety muszę go posłuchać co powie bo nawet się na tym nie znam. Poprosiłbym was o jakieś podpowiedzi żebym mógł mu powiedzieć co mógłby sprawdzić lub co ewentualnie jest uszkodzone. Czy myślicie że muszę zrobić także remapa ( Koszt wgrania to kolejne 200 funtów ) Poproszę o pomoc :(

Mazda 6 TS D
2008r
2.0 Diesel

Ps. Podsyłam jeszcze filmik może on wam coś podpowie. Jeżeli potrzeba więcej info to postaram się odrazu dodać.



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 mar 2016, 20:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
skup się na EGR. Miałem tak kiedyś w signum, że siłownik EGR był OK, ale zawór się nie domykał mechanicznie.
Błędów nie było bo niedomknięcie było małe, ale w parę tygodni zarżnąłem DPFa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 mar 2016, 13:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.03.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Jutro daje auto do mechanika i powiem mu żeby skupił się na EGR, zastanawiałem się jeszcze nad filtrem paliwa żeby wymienić. Jak co dam znać czy coś się zmieniło

-- Dodano: Pn, 28 mar 2016, 14:10 --

Dzisiaj chciałem oddać auto do mechanika niestety wszystko pozamykane bo święta więc dopiero jutro. Ale zauważyłem że zapaliła się dzisiaj lampka DSC Off (migając cały czas) i kontrolka od kontroli trakcji również się włączyła. Dlaczego ? Na dodatek jeszcze powoli mi siada akumulator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 paź 2017, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
I jak naprawiłeś, bo mam podobnie, jak odpalę to chwilę dymi i lekko falują obroty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 mar 2018, 18:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Witam.
Również mnie spotkał ten problem.
Czy ktoś go rozwiązał??
Powymianie przepływomierza silnik nie równo pracuje, kopci strasznie.
Dziękuje za wszelka pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Dymienie z rury
PostNapisane: Pn, 9 kwi 2018, 21:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Na wstepie chcialbym przeprosic jesli temat zle zalozony. Mam taki problem że po odpaleniu auta na zimnym silniku lekko zakopci mi na szaro i trwa to przez 30sekund. Silnik 2.0diesel rok 2009
Oleju nie ubywa i plyn chlodzacy jest ok.
Ktoś coś doradzi?


Ostatnio edytowano Pn, 9 kwi 2018, 21:40 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 06:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Woda..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 20:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
@Chmooreck możesz rozwinąć myśl?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 20:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nie ma co rozwijać, woda z powietrza skrapla się w tłumiku i tyle.
Powietrze trafia w ogrzany tłumik po zgaszeniu auta, to zamienia się w parę wodną, a jak ostatecznie to w krople wody.
Potem jak odpalisz znowu się ogrzewa i to jest ten dym.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2019, 20:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
cinek110 napisał(a) napisał(a):
Ktoś coś doradzi?

DPF-u też nie ma . Prawda ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.