Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 8 lip 2021, 19:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: lubelski
Witam przymierzam sie do wymiany oleju w automacie w Mojej mazdzie . Problem jest taki że nie moge znalesc specyfikacji żeby znaleść dobry zamiennik .Oficjalnie z produktów pasuje Motul multi atf , ale porównac jesgo specyfikacji nie moge . Nie che orginału bo jest mega róznica w cenia 60 kontra 35 za litr a chce zrobiv 2x wymiana sucha . Byćmoże ktos robił to u siebie i może cos polecić mazda 6 gh 2009 2.0 benzyna gaz :) 147 km . pozdrawiam Marcin


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lip 2021, 15:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.12.2019
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Hello,

ja jeszcze nie robiłem tego, ale mam to w najbliższym planie. Jeśli chodzi o olej to zastosuję TEN, polecany przez forumowego specjalistę od olejów.

Pozdrawiam

_________________
"Życie jest pasmem straconych okazji."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lip 2021, 12:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Hej. Wymiane oleju robilem jakies pół roku temu. Dlatego na wstępie piszę - wymiana obowiązkowa. Nie bawcie sie w zadne zamienniki itp.
Kupcie oryginalny olej do tej skrzyni, a auto Wam podziękuje. Wymiana raz na ok. 80k km - wiec jak nie chcecie sie potem bawic w kosztowną regenerację, to dołóżcie pare zł i miejcie to z głowy. Sam olej jest dość specyficzny i do wymiany potrzebujecie 8l. Olej Mazda ATF FZ. Oczywiscie o filtrze i uszczelce nie zapomnieć, czyli komplet.
Po wymianie skrzynia chodzi jak marzenie. Lepiej niż w rocznej megance z salonu - kumpel co mi wymieniał w aso pracuje, wiec ma porównanie. Obejrzyjcie teżporządnie poduchy silnika. Ja wlasnie wszystkie wymieniłem. Wszystkie były siadnięte. 2 dalo się zauważyć dopiero po zdemontowaniu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lip 2021, 15:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Po jakim przebiegu "siadły" te poduszki i jaki objaw obserwowałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lip 2021, 17:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Nie jestem w stanie stwierdzić, na jakim siadły, ale wymieniałem na ok. 130k.
Objawy to głównie drgania przenoszące się na kierownicę, siedzenia i całe nadwozie. Najlepiej czuć tą zmianę na postoju, gdy przełączasz między N a D. Na neutralu prawie nic nie czuć, a po wrzuceniu D zaczyna telepać.
Jeśli chodzi o objawy poduszki tylnej silnika, to drgania są wyczuwalne już przy puszczeniu gazu podczas jazdy i zwalnianiu. Wtedy, gdy zmienia się obciążenie silnika względem osi kół - za tą oś drgań odpowiada ta poducha. To może pojawiać się i znikać. Nie musi być ciągłe. W każdym razie te drgania nie znikają po rozgrzaniu silnika, jak obroty spadną do ok. 500-600 na jałowym. Uciążliwe zwłaszcza przy staniu na światłach. Także używanie klimy daje się poczuć na ramie auta - pompa generuje duże drgania, a w przypadku dobrych poduch są one prawie niezauważalne. Jeśli wymieniasz poduchy, to polecam od razu wszystkie. Ja zrobiłem błąd i wymieniałem po kolei każdą, przez co się męczyłem z pojawiającymi i znikającymi drganiami. Teraz już po wymianie wszystkich jest rewelacja. Wszystko pracuje równo i bez żadnych komicznych wibracji.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lip 2021, 19:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Pytam z ciekawości- czy ten olej ATF-FZ ktoś Ci polecił do skrzyni w GH?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lip 2021, 22:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Pamiętam, że zamawiałem dokładnie taki olej, jaki mi powiedział kolega - pracuje w ASO Mazdy.
Tych nazw było wiele, a on specjalnie w komputerze mi to sprawdzał, jaki jest stosowany fabrycznie.
Zdjęcie i nazwę wziąłem z aukcji, na której kupowałem, ale nie jestem pewien, czy teraz w ofercie to dokładnie ten sam olej.
Wydaje mi się, że ja miałem ATF M-III, bo ten na aukcji jest ATF FZ, ja nie mam SkyActive w aucie, a aukcja mogła zostać zaktualizowana o nazwę oleju i nowe zdjęcie - dlatego mogłem wprowadzić w błąd, za co z góry przepraszam.
Sprawdzę w garażu, jaki to dokładnie olej miałem, bo mam jeszcze butelkę z resztką oleju.
Wydaje mi się, że to powinien być ten olej - tak coś kojarzę z nazwy:https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-do-skrzyni-mazda-dexalia-atf-m-iii-8896469373
Napisz do sprzedawcy, aby się upewnić.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lip 2021, 09:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jeżeli użyłeś ATF FZ do skrzyni w GH to użyłeś złego płynu. To jest płyn do Skyactive'ów, w GH fabrycznie zalewany był ATF M-V https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-do-skrzyni-mazda-dexelia-atf-m-v-10790276425


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 paź 2021, 21:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
W Mojej M6 użyłem ATF M-III - taki był przewidziany dla mojego auta wg ASO. Taki też mi polecili na Mazparts.pl
Jeśli ktoś nie jest pewien, niech napisze do chłopaków z Mazparts i poda VIN auta, dopasują mu odpowiednie części i płyny.
A cenę mają za olej bardzo dobrą - 49zł/L - musiałem dokupić, bo mam wyciek ze skrzyni na uszczelce, jutro będę dokładnie wiedział w którym miejscu.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 paź 2021, 20:35 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Generacja GH wymaga specyfikacji ATF M-V dla automatów.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 gru 2021, 14:46 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
21 października 2021, o 21:35 CzarnePaliwo napisał(a):
Generacja GH wymaga specyfikacji ATF M-V dla automatów.


Czesc, polecisz mi jakis olej do automatycznej skrzyni i ile litrow? Tam filtra nie idzie zmienic bo jest w skrzyni co nie? do mojej gh 2010 rocznik 2.0 disi silnik , w uk mieszkam i ciezko mi znalezsc jakis olej:(

Edit czy taki olej bedzie dobry "?
LIQUI MOLY Top Tec ATF, 1200 Automatic Transmission Oil Capacity: 5l, ATF IIII, Mazda ATF M III, Mazda ATF M-V,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 gru 2021, 17:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
micgor123
Powinien być dobry, jest zalecany jako odpowiedni zamiennik przez AutoDoc.
https://www.autodoc.co.uk/liqui-moly/2451891
Na stronie DE 10l jest za 66,23€, a przez apkę w telefonie za 57,95€ za 10L, więc się opłaca przez apkę.
Do skrzyni wchodzi nieco ponad 8L, więc lepiej kupić 10 i mieć w zapasie.
Ja w tamtym roku akurat kupiłem oryginalny Mazdy, ale na chwilę obecną jest prawie nie do dostania. Teraz udało mi się dokupić na zapas 1L oryginalnego, ale to przy okazji z zakupem poduszek.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 10:03 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
7 grudnia 2021, o 18:48 stingear napisał(a):
micgor123
Powinien być dobry, jest zalecany jako odpowiedni zamiennik przez AutoDoc.
https://www.autodoc.co.uk/liqui-moly/2451891
Na stronie DE 10l jest za 66,23€, a przez apkę w telefonie za 57,95€ za 10L, więc się opłaca przez apkę.
Do skrzyni wchodzi nieco ponad 8L, więc lepiej kupić 10 i mieć w zapasie.
Ja w tamtym roku akurat kupiłem oryginalny Mazdy, ale na chwilę obecną jest prawie nie do dostania. Teraz udało mi się dokupić na zapas 1L oryginalnego, ale to przy okazji z zakupem poduszek.


Siemka, dzieki, tez mi sie wydaje bo niby spelnia norme mazda m-v, chcislem wziasc 10 bo jest za 120 f, 5 l kosztuje 60 funa, ale mexhanik, w sumie 2, w tym jeden ktory robi tylko automaty powiedzial mi ze tam da rade wymienic tylko 3 litry oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 10:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Bez ściągania to ledwo co tam wymienisz. Zrzucaj miskę, wymień filtr i oleju wymienisz ok 5-6l statycznie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 19:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
groohaa Ściągając miskę trzeba mieć w zapasie uszczelkę, bez tego ani rusz. Wymieniałem statycznie wraz z filtrem i wyszło ok. 8L.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 20:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tam nie ma uszczelki tylko masa uszczelniająca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 20:44 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 grudnia 2021, o 20:56 stingear napisał(a):
groohaa Ściągając miskę trzeba mieć w zapasie uszczelkę, bez tego ani rusz. Wymieniałem statycznie wraz z filtrem i wyszło ok. 8L.


kurde to ja sie gubie bo 2 mechanikow powiedzialo mi ze tam sie zmienia tylko 3 litry oleju i nie wymienia sie zadnego filtru bo on jest w skrzyni zabudowany, sorki ale mam pierwszy raz do czynienia z automatem mazdy, w mercu w205 7 g tronic +, caly zestaw kupujesz 9 l prawie oleju, filtr, sruby i uszczelka, jedziesz do mechanika i po problemie a tutaj ASO mazdy coventry i birmingham mi powiedzieli ze nie wymieniaja oleju w automatach, 2 mechanikow mi powiedzialo ze 3 litry wymienia bez sciagania michy bo filtra nie idzie wymienic a teraz wy piszecie cos innego;p:|

a jaki filtr idzie do tej skrzyni? ktos pomoze ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 gru 2021, 21:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Obrazek

filtr szukaj tutaj, nie wiem czy w dieslu jest tak samo, więc nie chce podawać złego numeru części, wpisz sobie swój VIN, u mnie dla benzyny to pozycja 19-815
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... E701437209

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 gru 2021, 07:34 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No tak drain to 3 litry, to chcieli mi zrobic, czyli jak sie miche sciagnie to w sumie 8 litrow zleci? Ten sam filtr znalazlem na autodoc blueprinta

-- Dodano: 9 grudnia 2021, o 08:30 --

Ja mam2 mazdy 6 gh, benzyne 2.0 w automacie-nowy, niedawny zakup orsz 2.2 diesla manual od ponad 5 lat, wiec ten olej chce zlac w automacie benzynce, nienwiem wogole czy 2.2 diesel gh byl z opcja automatu


Ostatnio edytowano Cz, 9 gru 2021, 07:34 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 gru 2021, 09:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
9 grudnia 2021, o 07:34 micgor123 napisał(a):
No tak drain to 3 litry, to chcieli mi zrobic, czyli jak sie miche sciagnie to w sumie 8 litrow zleci? Ten sam filtr znalazlem na autodoc blueprinta

jak overhaul to 5 litrów, i tyle u mnie wymienili.
W całej skrzyni jest 8,1 litra, więc nie mam pojęcia jak statycznie, ściągając tylko miske, można 8l spuścić. Może kolega stingear powie jak tego dokonał? ;)

Także potrzebujesz:
- filtr FNC1-21-500A
- oring 99541-02206
- ok 5l płynu ATF M-V


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 gru 2021, 18:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
groohaa o to juz pytaj mechanika w ASO Mazdy. Ja mechanikiem nie jestem, aż tak sie nie znam.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 gru 2021, 21:06 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
no niestety jezeli ktos ci statystycznie wymienil olej w tej skrzyni i mowil ze wymienil 8 litrow to cie oszukal, max 5 litrow statycznie da rade wymienic

groohaa niestety nigdzie nie moge znalezsc tego oringa ( oring 99541-02206) o ktorym napisales wyzej, filtr i oleju juz zamowilem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 gru 2021, 20:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
10 grudnia 2021, o 21:06 micgor123 napisał(a):
groohaa niestety nigdzie nie moge znalezsc tego oringa ( oring 99541-02206) o ktorym napisales wyzej, filtr i oleju juz zamowilem

ASO, poza tym może być dołączony do filtra jak kupujesz aftermarketowy, trza sprawdzić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 gru 2021, 18:35 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W aso nie maja nawet oleju do skrzyni, twierdza ze sie nie wymienia:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 gru 2021, 18:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ale nikt nie mówił ze maja na miejscu, ale zamówią ci jaka chcesz cześć jak podasz im numer.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 gru 2021, 19:17 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wierz mi na slowo ze jakby tak bylo to nie zawracalbym wam tylka:) nawet oleju do skrzyni automatycznej nie mozna zamowic bo oni nie wymieniaja:) ale dzieki Michałowi z mazda parts wszystko bede mial pp nowym roku, dzieki wam rowniez za pomoc, duzo mi rozjasniliscie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 gru 2021, 13:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
micgor123 taka mała różnica - je mieszkam w DE i robilem to w w ASO na miejscu. Zajmowal sie tym moj dobry kolega - zawodowy mechanik mazdy. Potwierdził, że wg. Książki serwisowej nie wymienia się oleju w naszej 6ce, ale to nie prawda. W nowszych modelach jest już oficjalnie zalecane, bo robią to regularnie i mają olej na stanie. Zarówno olej, jak i każda część jest do zamówienia. Tylko ceny w ASO zwalają z nóg, dlatego polecił mi zakup samodzielny i podał konkretne informacje, co kupić. A czy wymiana była statyczna, czy dynamiczna, to już nie pytałem - mają od tego specjalny sprzęt i się na tym znają - nie wchodzę w tym wypadku w ich kompetencje, bo nie jestem mechanikiem z zawodu. Ale i mechanik czasami się myli.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 gru 2021, 13:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jeżeli zaczęli już zalecać w nowszych to ktos wie jakie są interwały zalecane przez mazdę?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 gru 2021, 23:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.02.2019
Posty: 170
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
groohaa Interwał nie jest stały. Jest zależny od stylu jazdy oraz tego, gdzie było jeżdżone, czyli autostrady itp. Z tego co się orientuję, to oscyluje pomiędzy 60k a 80k km.
Ale to nie jest tak, że zaczęli zalecać. Wymiana jest zalecana od zawsze, różnica tylko, na jaki rynek idzie auto. Amerykańce mają normalnie w komputerze informację, kiedy należy dokonać wymiany oleju w skrzyni.
Na EU pomija się to, bo przecież wymiana oleju generuje odpady, a to już obniża "ekologiczność" auta. W EU czepiają się nawet oświetlenia aut, a mianowicie - co mnie ostatnio zaskoczyło, że dopuścili w kilku markach i modelach - oświetlenie przez całą szerokość auta z przodu i z tyłu. Ale widocznie jakoś się da. No i ładnie to wygląda. Co do Mazdy, to generacja GJ dla USA z podświetleniem linii grilla, dla EU jest tylko zaślepka - ten temat był nawet tu na forum poruszany zresztą.

_________________
Jeśli dbasz o Auto, Ono będzie dbać o Ciebie. Pamiętaj, że za każdym razem gdy do Niego wsiadasz, powierzasz Mu Swoje ŻYCIE.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.