Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 14:32 
Świeżak
Offline
Od: 18.02.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Jako że już mogę założyć nowy temat :)

Co jakiś czas po odpaleniu na zimnym silniku (jak jest chłodno i wilgotno) pracuje nierówno, szarpie, robi wrażenie jakby pracował na 3 garach przez około minutę, półtorej oraz mimo DPFa pojawia się zapach spalin (nie ma najmniejszego dymku, kopcenia itp, poza tymi przypadkami nie czuć diesla). Po nagrzaniu pracuje równo, cicho, jak na swoją moc jest zaskakująco żwawy, pali niedużo - średnio 6.5-7. DPF się dopala całkowicie (różnica ciśnienia spalin 0.3-0,8) choć trochę za często jak na mój gust (co 120-150km).
Zrobione:
- regulacja zaworów
- podkładki wtrysków (kopcenia z korka brak)
- sprawdzone kody wtrysków (poprawne)
- zrobiona kilkukrotnie kalibracja (jeden wtryskiwacz zawsze ustawia się na 35bar o 40 więcej niż pozostałe, po ostatniej jest mniej więcej 20-20-30-68)
- wyczyszczony trzonek EGR (chodzi płynnie)
- sprawdzone świece żarowe (sprawne)
- ciśnienie szyny na wolnych obrotach 35-37
Jakieś pomysły co może dawać takie efekty poza wtryskiwaczem? Korekta 40 to trochę mało, z 2 strony może zawieszać się na zimno :idea:

Mam jeszcze wrażenie że przy przyśpieszaniu lekko słychać wtryski, ale większość tego dźwięku to raczej vacum. Co jakiś czas na zimnym pojawia się też taki terkot jakby jakaś rolka/łożysko alternatora, który ucicha po kilku minutach

Sprawdziłem jeszcze logi na zimnym silniku (nie było szarpania) - dziwne trochę że przez pierwszą minutę ciśnienie paliwa było w okolicach 28, dopiero potem wzrosło do 35. z dziwnych rzeczy jeszcze - napięcie alternatora 10,5V, podczas gdy realnie na aku 14V. wpadłem na pomysł że może to jednak problem z ciśnieniem paliwa zresetowałem adaptację pompy paliwa (po odpaleniu auto pracuje jeszcze ciszej i duuużo lepiej się zbiera - polecam ten zabieg, auto wydawało mi się b.szybkie jak na 140 koni, teraz jest jeszcze lepiej)

Czy GH również miały problemy z zaworem SCV?

Jak można sprawdzić przelewy (nie korekty) wtryskiwaczy?

-- Dodano: So, 12 mar 2016, 17:35 --

Ktoś? coś?

-- Dodano: Pt, 29 lip 2016, 15:32 --

Poprawa nastąpiła po wymianie filtra paliwa na inny... póki co auto nie szarpie i nic nie klekota, zobaczymy za jakiś czas


Ostatnio edytowano So, 30 lip 2016, 08:05 przez marcinmarcin, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 17:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Jak nie przepala na zimnym to ktoras koncowka wtrysku leje i nie ma zaplonu. Wrzuc logi z wydawka wtryskow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lip 2016, 08:09 
Świeżak
Offline
Od: 18.02.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Chodzi Ci o kalibracje? Rozrzut bardzo mały - po kilkanaście w obie strony. A jak o logi, to nie wiem który parametr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2017, 18:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.12.2014
Posty: 102
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Ja mam podobny problem i nie wiem gdzie szukać
wymienione wszystkie filtry, olej oraz wyczyszczone przepustnica egr i przepływomierz... kalibracja wtrysków itp...
poza objawami jakie opisuje marcinmarcin to mam jeszcze skokową utratę obrotów na biegu jałowym... co jakiś czas tak jakby tracił paliwo na ułamek sekundy... dzieje się tak co jakiś czas, ale bez regularności czasem częściej czasem długi czas nie ma tych objawów
zobaczcie sami na filmie 7-9 sekunda
filmik kilknij mnie

_________________
Motocykle są wszędzie... i mazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 mar 2018, 21:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Witam. Czy rozwiązaliście problem na stałe?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 03:11 
Świeżak
Offline
Od: 29.12.2017
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
-- Dodano: Pt, 29 lip 2016, 15:32 --

Poprawa nastąpiła po wymianie filtra paliwa na inny... póki co auto nie szarpie i nic nie klekota, zobaczymy za jakiś czas[/quote]



Kolego Marcinmarcin czy wymiana filtra pomogła na długo? Czy może zaraz problem wrócił?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.