Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 19:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 22 cze 2013, 08:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 69
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Mam pytanie do wszystkich, a zwłaszcza do posiadaczy silnika 2.0 benzyna 155 koni (czyli wersja FL). Zauważyłem całkiem niedawno, że tak około 3,5 - 4 tys. obrotów następuje odczuwalne "szarpnięcie", coś w rodzaju zmiany biegu w automacie starszej generacji. Jest to jakby "dziura czasowa", gdzie trzymam nogę na gazie i następuje takie chwilowe zadławienie (bardzo wyraźnie odczuwalne), po czym wszystko idzie dalej normalnie. Zauważyłem, że dzieje się tak na każdym biegu w granicach podobnych obrotów (3,5-4 tys.). Odczuwa się to poprzez chwilowy "spadek ciągu" trwający może pół sekundy (czyli jakby automat skrzyni biegów powolnie przełączał w tym czasie bieg i "wyhamował" lekko silnik), a późnej wszystko wraca do normy. Czary mary polegają na tym, że skrzynia to manual i w czasie trwanie tego "efektu" jest cały czas ten sam bieg. Stąd tradycyjne pytanie WTF ?!? Dodam tylko, że przebieg to 10 tys. i niedawno była zmiana oleju (zwykły przegląd).

Tak wogóle jeżeli chodzi o wrażenia, to ten silnik mimo 155 koni pewnej części ciała nie urywa. Wcześniej miałem M6 w dieslu 2.2 z "najsłabszym" silnikiem 129 KM, porównanie dynamiki bezlitosne na korzyść ropniaka.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 22 cze 2013, 19:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Łączysz z tym faktem klimatyzację? Jest jakaś zależność, że przy włączonej szarpie a przy wyłączonej nie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 cze 2013, 20:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
jaki przebieg ?
U mnie do 5k km czasami na zimnym silniku takie szarpnięcia się zdarzały, obecnie nie zauważam tego
Proponuje czasami przeciągnąć go na biegach, odmulić
Co do dynamiki, mazda z tym silnikiem to samochód rodzinny do przemieszczania się z punktu A do B, jak chcesz poszaleć:)
To wkręcaj ją powyżej 4 k na każdym biegu.
Użytkuje ten samochód pawie trzeci rok i przy wyprzedzaniu nie ma żadnych problemów
Porównywanie go do ropniaka z turbiną (gdzie ona robi całą robotę) jest bezsensowne


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 11:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 69
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Tomek napisał(a):
Łączysz z tym faktem klimatyzację? Jest jakaś zależność, że przy włączonej szarpie a przy wyłączonej nie?


tego nie sprawdzałem, bo klima cały czas chodzi... Żony samochód miał podobne skoki, ale na luzie - na przeglądzie facet zwrócił mi na to uwagę (klima to powodowała). Tutaj jest jakby chwilowo (niecała sekunda) "odłączało" moc, potem normalnie działa.

therion napisał(a):
jaki przebieg ?


10 tysięcy, więc tu raczej bym nie szukał...

therion napisał(a):
Porównywanie go do ropniaka z turbiną (gdzie ona robi całą robotę) jest bezsensowne


Nie chodzi o to że przyrównuję, wcale nie tęsknię za swoim ropniakiem i dlatego zmieniłem na Pb. Jedynie zwykła refleksja. Nie wymagam również od 2 - litrowego kombiaka szału mocy. Ale faktem jest, że hitu żadnego nie ma.

Przy okazji pocieszenie dla posiadaczy GH przed FL - u mnie słynny problem z 2 biegiem (już legendarny) zauważam również z 3 biegiem... <suicide>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
lastmohican napisał(a):
Przy okazji pocieszenie dla posiadaczy GH przed FL - u mnie słynny problem z 2 biegiem (już legendarny) zauważam również z 3 biegiem... <suicide>

Chyba ominęła mnie jakaś legenda. Jaki problem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 13:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Też nie mam żadnych problemów ze skrzynią, ale legendy żyją swoim życiem :D

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 18:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
Też tak mam. Szczególnie w upały. Około 3tys obr przy umiarkowanym przyspieszaniu. Czuje to jednaj jakby nagły skok mocy. Faktycznie jak mały kick przy automacie.
Inna sprawa, że na jałowym często czuję moment załączenia sprężarki, a samo ruszenie z miejsca na 1 wymaga więcej gazu przy włączonej klimie. W dieslach nigdy tego nie czuć, ale diesle mają spory moment bezwładności. 2,5 MZR ma wałki wyrównoważające i odchudzony kuty korbowód. Daje to świetną reakcję na gaz, ale zarazem pewnie to dlatego czuć na silniku każdą zmianę obciążenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 20:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 69
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
chmooreck napisał(a):
lastmohican napisał(a):
Przy okazji pocieszenie dla posiadaczy GH przed FL - u mnie słynny problem z 2 biegiem (już legendarny) zauważam również z 3 biegiem... <suicide>

Chyba ominęła mnie jakaś legenda. Jaki problem ?


Słynny zgrzyt przy wrzucaniu dwójki, na poprzednim forum szeroko komentowany.

Żeby nie było, że to legenda (czyli sama fikcja), proszę bardzo

http://autokult.pl/2012/04/16/mazda-6-g ... i-problemy

Cenzura


Ostatnio edytowano Śr, 26 cze 2013, 18:31 przez lastmohican, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 cze 2013, 21:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Jak często Ci sie to pojawia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 cze 2013, 18:22 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 69
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Częściej na zimnym niż rozgrzanym. W GH 2.2 D czułem to tylko przy wrzucaniu 2-jki, w PB po lifcie też odczuwam przy 3-jce. Taki niby-zgrzyt, bardziej odczuwalny ręką niż uchem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 cze 2013, 18:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
U mnie na początku był problem z dwójką na ciepłym silniku , ciężko chodziła


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 gru 2021, 20:20 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 75
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kamil napisał(a):
Też nie mam żadnych problemów ze skrzynią, ale legendy żyją swoim życiem :D


siemka masz automat? kupilem wlasnie swoja 2 mazde 6, jedna z 2011, mam ja prawie 5 lat, diesel 2.2 GH 180 kuca i teraz zamienilem mercedesa c klase w 205 na 2.0 benzyne disi z 2010 roku w automacie

zdaje sobie sprawe ze mazdziocha to klasa srednia a merc klasa premium , jezdzilem jeszcze audi z s troniciem i musze przyznac ze automat w mazdzie najgorszy nie jest ale duzo brakuje mu do np 7 g tronica

mazdziocha ma pol skory, 65 tys mil przejechane,wnetrze to jak nowka sztuka, nawet moja zona ktora bedzie nim jezdzic byla w szoku, moja 6stka ma 120 tys mil i pelne skory, jezdze nia do pracy( budowlaniec) i na ryby wiec srodek sie troszke zmeczyl juz, oczywiscie wymienie olej, filtr, plyn hamulcowy, filtr powietrza i kabinowy, ale mam pytanie apropo wlasnie skrzyni biegow, 11 letnie autko, nikt nie wymienial oleju i filtrow w skrzyni biegow...co smieszne dzwonilem do ASO mazdy w coventry i oni , uwaga....nie wymieniaja oleju w automatycznej skrzyni biegow...no jaja, 3 razy sie go pytalem, az poszedl sie jeszcze kogos zapytac wyzej i potwierdzil...mowie jakies zarty, dzwonie do birmingham, ta sama spiewka....o co tu sie rozchodzi? ktos cos doradzi??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 19:34 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
lastmohican uporałeś sie z problemem? Co bylo przyczyną? Mam to samo od dwóch dni. Chwilowe brak mocy daje gazu na 2,3 biegu a auto stoi jakby ktos mnje trzymal na linie he o nagle jest ok.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 16 sty 2022, 09:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Do sprawdzenia EGR, u mnie takie objawy właśnie on powodował. Po dezaktywacji jest spokój.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 sty 2022, 21:29 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
EGR mam odłączony od dawna wiec to nie to. A moze Map sensor?

-- Dodano: 24 stycznia 2022, o 22:29 --

Zauważyłem kolejny rzecz ze jak na 2 lub 3 biegu mam zanik mocy brak reakcji na gaz wcttm momencie auto robi kangura. To podczas spadku mocy wciskamy gaz do dechy słyszę jakies odgłosy spod auta pod skrzynia biegów.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.