Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 6 lut 2016, 21:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam wszystkich,
jestem nową posiadaczką Mazdy 6 GH (2009), 2.0 Pb :) i już na wstępie pojawił się banalny kłopot ze sprawdzeniem poziomu oleju. Przeszukałam forum, ale nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi na to, jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju. Wg instrukcji, należy to zrobić 5 min po wyłączeniu silnika. Wg ASO (!) absolutnie - należy to robić na silniku zimnym. Oboje z mężem zgłupieliśmy bo odczyty wyglądają w naszej Maździe następująco:

na zimnym silniku - przy pierwszym wyjęciu na bagnecie widać rozmazany nieregularnie olej-trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki jest właściwy poziom. Jeśli już mielibyśmy spróbować to określić to stwierdzamy, że oleju jest lekko ponad kreskę górną (Max). Po oczyszczeniu bagnetu, włożeniu do końca (klik bolca) i ponownym sprawdzeniu, widać tylko kropelkę na końcówce bagnetu (sprawdzamy po stronie wklęsłej).

Zanim doszliśmy do zaleceń z instrukcji dolaliśmy olej (Dexelia 5w30- takim był zalany silnik w ASO przed zakupem) w ilości ok. 1l.

Ponowne sprawdzenie na zimnym po odczekaniu 5 min oraz drugi pomiar po ok. 15- znowu widać tylko kropelkę na końcówce bagnetu, co by wskazywało, że w dalszym ciągu w silniku jest sucho jak pieprz. Ale jeśli w silniku faktycznie byłoby sucho, to na chłopski rozum poziom oleju po dolewce byłby zaznaczony przynajmniej w 1/4 bagnetu - między podziałkami (zakładając, że do tego silnika wchodzi 4,3 l).

na silniku ciepłym: pierwsze wyjęcie po ok.15 min- cała podziałka w oleju, lekko ponad poziom max. Po oczyszczeniu i ponownym włożeniu, poziom lekko ponad min, po kolejnym sprawdzeniu (po ok minucie) znowu widać tylko kropelkę na końcówce bagnetu.

O co chodzi?
Dodam, że przy każdym sprawdzeniu auto stało na równym podłożu.

Czy ktoś z Wrocławia mógłby się z nami spotkać i sprawdzić nam poziom oleju? :> nie chcielibyśmy przez taką bzdurę zatrzeć silnika. Dodam, że auto miało zawsze na czas wymieniany olej (jest pełna historia serwisowa z ASO) - ostatnia wymiana miała miejsce w lipcu 2015 przy przebiegu 108011 km. W tym momencie auto ma 118000 km -do następnej wymiany mamy więc jeszcze ok. 10 000 km (!).

W poprzednich autach żadne z nas nie miało tak absurdalnego problemu... :idea:
A może jednak cos źle robimy? Będziemy wdzięczni za Wasze sugestie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 17:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Na poczatek radze skrocic interwaly zmiany oleju do 15 tys.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 18:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
olek1305 napisał(a):
Na poczatek radze skrocic interwaly zmiany oleju do 15 tys.


Ok, ale nawet po skróceniu interwału mamy jeszcze teoretycznie 5000 do przejechania, a w dalszym ciągu problem z odczytem pozostaje..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 19:55 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Najlepiej sprawdzajcie na zimnym silniku. Pierwsze wyjęcie bagnetu generalnie nie daje żadnego odczytu, gdyż bagnet tak jak piszecie jest zachlapany nierównomiernie. Należy wtedy wytrzeć do sucha całą końcówkę i wsunąć bagnet do końca zwracając uwagę na wycięcie w żółtym uchwycie bagnetu aby też ładnie się wpasowało w wystający bolec. Następnie należy wyjąć bagnet i dokonać odczytu. Czasami, nawet dość często zdarza się że bagnet ze strony wklęsłej jest cały zalany olejem a z drugiej strony tylko częściowo. Należy wówczas wytrzeć końcówkę i powtarzać odczyt aż po obu stronach bagnetu będzie prawie jednakowy poziom odczytu. Jeżeli cały czas macie suchą końcówkę bagnetu i na pewno wsuwacie go do końca uwzględniając wycięcie w rączce to musicie dolać oleju niestety.
Z chęcią bym pomógł ale z Poznania to ok 170 km :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 20:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Są dwie szkoły sprawdzania ja zawsze rano na zimnym silniku sprawdzam i tego się trzymam
tz. wyjmuje bagnet przecieram wkładam, wyjmuje i sprawdzam.
drugim sposobem ( czyli na ciepłym silniku po kliku minutach ) zawsze oleju pokazuje mniej.
Na samym bagnecie od minimum do max masz 0,7 litra. Rozumie że bagnet wkładasz własciewie tz. do końca tam jest takie specjalne wycięcie w zasadzie trójkąt czasem może sie zdarzyć że oprze się na tym plastiku i jest jak by wyżej z 10mm.
Ogólnie to co opisujesz jest dość dziwne.
Miska olejowa prosta?

Ja radziłbym wymienić olej chyba będzie najprościej. Dowiesz się ile było zalać 4,3 litra i spokój.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 20:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
keramik napisał(a):
Należy wówczas wytrzeć końcówkę i powtarzać odczyt aż po obu stronach bagnetu będzie prawie jednakowy poziom odczytu. Jeżeli cały czas macie suchą końcówkę bagnetu i na pewno wsuwacie go do końca uwzględniając wycięcie w rączce to musicie dolać oleju


Niestety przy pomiarze na zimnym silniku, po wytarciu bagnetu, olej jest widoczny tylko na końcówce bagnetu (kropelka grubo przed najniższą kreską). Zastanawia nas jednak fakt, że po dolewce 1l poziom się właściwie na zmienił, natomiast przy pomiarze na ciepłym (po odczekaniu 5 min -jak zaleca instrukcja) po wyjęciu bagnetu, wytarciu do sucha i ponownym włożeniu ilość oleju jest jakieś 4-5mm ponad kreską Max (czyli tak jakby o tyle więcej, ile dolaliśmy na początku). Są to dwa tak skrajne odczyty, że boimy się teraz w ogóle dolewać oleju, aby nie przelać...:/

Czy przy skrajnie niskim poziomie oleju w silniku zapala się jakaś kontrolka na desce rozdzielczej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 20:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
piolsm napisał(a):
Miska olejowa prosta?

To chyba jakiś żart ?

golliee napisał(a):
Czy przy skrajnie niskim poziomie oleju w silniku zapala się jakaś kontrolka na desce rozdzielczej?

Jeśli już,to jest to kontrolka ciśnienia oleju,ale z reguły stanowi ona wezwanie do bankomatu celem wypłaty kasy na remont silnika.
Fakt:pomiar poziomu oleju we wszystkich poliftowych benzynach L-serii nie jest łatwy. Moim klientom doradzam to : mierzyć na ciepłym silniku,kilka minut po jego wyłączeniu. Bardzo dobrze wytarty bagnet włożyć w otwór w pokrywie,wyciągnąć zdecydowanym ruchem i natychmiast ustawić w poziomie. Patrząc pod światło mozna dokładnie określić do którego miejsca sięga poziom oleju. Jeśli będziemy trzymać go pionowo,olej spływa (a zwłaszcza gorący) i pomiar może być sfałszowany. Po prostu nie zobaczymy jego górnej granicy na bagnecie,a tylko duzą krople na końcówce.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 21:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
tadziol napisał(a):
mierzyć na ciepłym silniku,kilka minut po jego wyłączeniu. Bardzo dobrze wytarty bagnet włożyć w otwór w pokrywie,wyciągnąć zdecydowanym ruchem i natychmiast ustawić w poziomie. Patrząc pod światło mozna dokładnie określić do którego miejsca sięga poziom oleju. Jeśli będziemy trzymać go pionowo,olej spływa (a zwłaszcza gorący) i pomiar może być sfałszowany


ok, na ciepłym tak mierzymy i wtedy wynik jest taki, że poziom oleju jest 3-5mm powyżej max (!) Dodam, że po kolejnym wytarciu, włożeniu i wyjęciu poziom jest prawie na min, a za trzecim razem bagnet jest cały suchy z kropelką na końcu. Jak to się ma do pomiaru na zimnym, gdzie po wytarciu, ponownym włożeniu i wyciągnięciu za pierwszym razem bagnet jest suchy (z kropelką oleju na końcu)? <czekam>

Jutro pojedziemy do serwisu specjalizującego się w autach japońskich, żeby spojrzeli na ten poziom oleju swoim fachowym okiem bo aż strach jeździć przy założeniu, że w silniku może być sucho :idea:

Mam nadzieję, że jednak nie będzie nas czekała przedwczesna wymiana, jak rekomendował piolsm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 22:00 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
tadziol nawet w przedlifcie jest problem z odczytem na ciepłym ponieważ bagnet jest cały czas umorusany olejem i bardzo ciężko trafić moment i sposób wyciągania bagnetu aby odczyt był poprawny z każdej ze stron bagnetu. Przeważnie strona z podziałką jest cała zalana a druga jest ok. Jak już się trafi moment w którym obie strony są ok to odczyt można uznać za prawidłowy.
Ja mam pytanie z innej beczki. Jak wymieniamy olej to nowy olej wlewamy do kreski MAX czyli 4,3 litra czy do 3/4 miarki czyli ok 4,1 litra ?

Tutaj jest podobna dyskusja o sprawdzaniu poziomu oleju https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=82&t=2478&p=128645&hilit=bagnet#p128645


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 lut 2016, 22:15 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
mam niestety ten sam problem, na zimnym silniku poziom minimum, a na ciepłym po 5-10 min. bywa różnie - raz w połowie, raz więcej. 2 x ASO i każdy mówi coś innego, zwariować można. teoretycznie rano na zimnym wynik powinien być przecież najwyższy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 10:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
keramik napisał(a):

Tutaj jest podobna dyskusja o sprawdzaniu poziomu oleju https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=82&t=2478&p=128645&hilit=bagnet#p128645


Tak, już wcześniej widziałam ten wątek, niestety nie rozwiał naszych wątpliwości...

edit 08.02.2016

Byliśmy dzisiaj u mechanika od Mazd, który również miał problem z odczytem poziomu oleju w naszym aucie. Sprawdzał przy nas 3 razy i za każdym razem był inny odczyt. Zdecydowaliśmy się więc na wymianę oleju.
Spuszczone zostało ok 2 litry + 1 litr, który dolaliśmy wcześniej. Po wlaniu 4l i odczekaniu aż olej spłynie do miski sprawdziliśmy stan. Okazało się, że poziom na bagnecie zawiera się mniej więcej w połowie kresek min i max (mieliśmy tylko 4 litry oleju, więc musimy jeszcze dolać ok 300ml i jeśli zakładając, że pomiędzy min i max mieści się ok 0,7l powinno być ok :) ).

Wniosek jest jeden: oleju, mimo że na początku (bez naszej dolewki) była prawie połowa, było za mało.
Dla pewności sprawdzimy jeszcze odczyt na zimnym jutro rano.

Dzięki wszystkim za cenne wskazówki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 12:33 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Kto wam sprzedał auto z 2 litrami oleju w silniku ? Jak dla mnie masakra jakaś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 15:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Auto z Niemiec, a co jeszcze bardziej dziwne, z udokumentowaną historią przeglądów i ostatnią wymianą oleju w lipcu 2015 (10 tys km temu)...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 15:50 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Hmm to teraz musicie obserwować i sprawdzać w miarę często olej czy nie ubywa. Jak będzie znikał to będzie powód do zmartwień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2016, 14:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Na zimnym poziom oleju jest na wysokości górnej kreski, a więc wcześniej ewidentnie oleju było za mało.
Jeszcze raz dzięki za Wasze sugestie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 12:50 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Niemiec sprzedał auto bo wiedział że pali olej. Tyle w temacie.
Sprawdźcie dokładnie ile wam tego pali... bo będzie coraz gorzej aż do remontu silnika

_________________
pozdrawiam
zibi1303


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 16:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
golliee olej zawsze sprawdzamy tylko na zimnym silniku

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 16:55 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Sprawdzalem wczoraj na zimno, najmniejszego klopotu nie ma. Na bagnecie piekny napis fomoco, cos jak ford motor company <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 16:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
antol007 napisał(a):
golliee olej zawsze sprawdzamy tylko na zimnym silniku


Sprawa oczywista, dopóki nie zagłębiłam się w instrukcję obsługi Mazdy ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 19:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Hmm a mi sie kojarzy z instrukcji ze sprawdza sie 5 min. po zgaszeniu rozgrzanego silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 lut 2016, 19:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
olek1305 napisał(a):
Hmm a mi sie kojarzy z instrukcji ze sprawdza sie 5 min. po zgaszeniu rozgrzanego silnika.


olek1305, jak przeczytasz ten wątek od początku, to zauważysz, że kilku forumowiczów zwróciło już uwagę, że wg instrukcji trzeba sprawdzać po rozgrzaniu i odczekaniu 5min, z tym że, jak się okazało w naszym przypadku, przy tak minimalnym stanie oleju w silniku, nawet ta metoda nie wskazywała nic jednoznacznie...

Na szczęście postanowiliśmy wymienić cały olej i teraz wskazania zarówno na rozgrzanym, jak i na zimnym są odpowiednie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2016, 15:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
schildkroete napisał(a):
Sprawdzalem wczoraj na zimno, najmniejszego klopotu nie ma. Na bagnecie piekny napis fomoco, cos jak ford motor company


Czyli oryginał ad benzyny :wink:

Obrazek

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2016, 19:26 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dokladnie taki <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 23:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.06.2016
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam koledzy mam problem mianowicie nie wiem jak za cholerę odczytać poziom oleju na bagnecie i przestój niewiem czy muszę dodać go czy nie, prosiłbym. Jeśli jest taka możliwość opisania lub podania strony gdzie będzie. Wyjaśnione jak go odczytać bo ma 2 strony jedna jest jak by wygięta w dół widzieć w połowie bagnetu, i kolejna sprawa. To skszynia biegów sztywno chodzą czy to normalne ? Mam czasem wrażenie ze jakby na sucho bez oleju lub. Jak by było go mało , jest możliwość w domowy sposób Sprawdzić czy jak, mam komputer do samochodu na Bluetooth i na telefonie sprawdzić mogę tylko blendy macie moze jakiś lepszy program do sprawdzenia. Chciałbym podkreślić ze jestem laikiem jeśli chodzi o auta i nie znam sie za bardzo a zależy mi na mazi i chce by było wszystko w niej na itp top . Pozdrawiam was koledzy i liczę z waszej strony na pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 mar 2018, 09:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam,

Ja również mam problem jeżeli chodzi o wskazania bagnetu. Olej wymieniony po zakupie auta w styczniu - od tamtego czasu zrobione ok.1000km. Poziom sprawdzany na ciepłym silniku 5min. po zgaszeniu samochodu - wyniki są dziwne. Otóż od strony wklęsłej wydaje się "sucho" natomiast po jednym boku OK (w okolicach między MIN a MAX, a po jednym boku poziom ponad MAX. Wyniki na zdjęciach poniżej.
I tutaj padają pytania:
Czy wskazanie jest OK? Czy może jakaś wada źle zaprojektowanego bagnetu? Jak to wygląda u was?

Z góry dzięki za pomoc,

Pozdrawiam,
Paweł


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 mar 2018, 12:27 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
wiesz co, nie chce cie martwic ale chyba jest sucho.
to ze bagnet z jednej strony jest mokry to może jak wyciągałeś to ubrudziles.
edit:
zostaw na noc, zobacz rano jak wyglada - bedize pewnosc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 mar 2018, 13:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Arkus dzięki za odpowiedź.
W takim razie w strasznie zatrważającym tempie zniknął ten olej...
Samochód przez około połowę z przejechanego dystansu (500km) przejeździł z uszkodzoną sondą lamba, mogło być to przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 mar 2018, 16:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
sonda lambda raczej nie ma nic do znikania oleju.
postaw auto na równym,na noc, jutro rano sprawdz olej bez wycierania bagnetu - co ci pokaże po pierwszym wyciągnieciu bagnetu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 20:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Witam forumowicze.
Otóż też doświadczyłem problemu z pomiarem oleju w mojej Mazdzie.

Załączam zdjęcia z miarki. Pomiar wykonany wg. instrukcji (olej rozgrzany, pomiar wykonany ok. 10 min po zgaszeniu na równym podłożu)

Wg. tego oleju jest za mało czy auto jest przelane ?

ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 21:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A co to za bagnet jest? Na lince stalowej?
...może coś zmienili w PB, ale wydaje mi się, że powinien być płaski metalowy pręt...

Choroba, faktycznie linka...

Więc, nie przekręcaj go w pozycję poziomą, wyjmij w pionie i w pionie odczytaj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.