Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 18 sty 2016, 14:56 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam wszystkich.

Musze sie podzielic ciekawa przypadloscia w mojej Madzi.
Auto:
Mazda 6 GH 2.0 PB, przebieg 58300mil/92000km, wersja angielska, pelny serwis od nowosci.

Problem:
Od ponad pol roku mam problem z palaca sie kontrolka Check Engine (zaczelo sie przy przebiegu ok 49600mil/79360km).
I to jedyny objaw. Zadnego problemu ze zwiekszonym spalaniem (srednie z kompa to 32.1mpg /8.8 l z mych obliczen przy tankowaniu 8.3) czy z odpaleniem (na codzien). Nie mam tez problemu falujacych obrotow.
Jedyne co sobie przypominam to chyba z 3-4 razy (w ciagu 3 lat) mialem problem z odpaleniem auta to bylo latem przy wysokiej temperaturze powietrza (ok 28-30 stopni) tzn. musialem zakrecic kilka razy i odpalal. Wygladalo to tak jakby nie dostawal wystarczajaco powietrza na poczatku lub jakby bylo ono zbyt rzadkie. Po odpaleniu na kilka sekund pojawiala sie chmurka bo przepalal to co nakrecilo do cylindrow (czyli paliwo dostawal normalnie).
Jednak nie wiem czy moge to wiazac z kontrolka Check Engine bo zdazalo sie to zanim pojawil sie blad.

Co zrobilem:
Najpierw pojechalem do mechanika a on podpiol pod kompa i odczytal blad P2187 (zbyt uboga mieszanka na biegu jalowym). Jak powiedzialem mu ze to jedyny problem to polecil mi jechac do serwisu.
W serwisie podpieli pod komputer i zdiagnozowali ten sam blad.
Posprawdzali i stwierdzili ze temat jest dosc ciekawy bo w historii tego modelu maja dopiero drugie auto na cala UK z podobnym bledem i objawami. Doszli do wniosku ze to tzw ‘’Purge Solenoid Valve’’albo ‘’Vapor Canister Purge Valve’’ (z tego co wy-google -owalem to bedzie ‘’zawor par paliwa’’ lub ‘’Pochlaniacz par’’ po polsku) jest uszkodzony i wymienili go na nowy (90£ + ogledziny/robocizna = 220£) – to pomoglo na jakies 2 tygodnie.
Jak tego nie ogarne to niedlugo znow sie wybiore do serwisu niech grzebia dalej - choc nie pali mi sie bo auto raczej sprawne a przy ostatniej wizycie powiedzieli ze maja inne pomysly co moze byc zle ale to wiaze sie z wiekszymi kosztami bo beda ''szukali''.

Obserwacje:
Po jakims czasie zauwazylem ze przy tankowaniu nie ma juz tego charakterystycznego swistu zasysania/wydmuchiwania powietrza po odkreceniu korka wlewu.
Zawsze tak bylo w kazdej mojej mazdzie (2szt 626 i teraz 6) nawet jesli wyjezdzilem kilka - kilkanascie litrow.
Przy zuzyciu calego baku paliwa dzwiek ten trwal troche dluzej.
Teraz glucha cisza az dziwnie.
Moje podejzenia padaja wiec na cos zwiazanego ze szczelnoscia zbiornika paliwa (korek wlweu, jakies przewody lub jakis zawor) - tak tez podaja w toku postepowania przy eliminacji tego bledu.

Pytanie:
Moze ktos z was mial podobne przygody ze swoim autem. Czy jestem ze swoja madzia unikalny :lol: ?
Czy aby sprawdzic sprawnosc korka moge uzyc korka uniwersalnego (choc odpowiedz mi sie sama nasuwa :) ).
Co jeszcze moge sprawdzic tzn najlepszy bylby schemat ukladu zasilania w paliwo ze wszystkimi podzespolami (zaworami).

P.S./Przemyslenia i refleksje:
Tak z innej beczki: wydaje mi sie ze poprzednie Mazdy mialy lepsza jakosc (w porownaniu do GH) tzn wykonanie i materialy. Glosniki w drzwiach to wywolaly u mnie smiech – wygladaja jak z zabawki dla dzieci (i to takiej budzetowej).
Choc nie zamienil bym jej na zadne inne auto w tej klasie/cenie.
Z drugiej strony jakis czas temu jezdzilem nowa Avensis (2014 swiezo z salonu) w bogatej wersji a jezdzilo sie jak jakims 12 letnim sredniej jakosci autem z 250k km na zegarze.
Po powrocie przepraszalem Madzie za zwatpienie w jej jakosc - Avensis zadnego podskoku nie ma.

_________________
PRZYDATNE KSIAZKI SERWISOWE DO NASZYCH MAZD:
https://www.dropbox.com/s/yzcl6hyexvfgeen/mazda%206%20USEFUL%20BOOKS.zip?dl=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 sty 2016, 21:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
sprawdź szczelność dolotu.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2016, 09:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Hej udało Ci się znaleźć przyczynę?

Mam obecnie podobny problem w mazdzie 6 GG 1.8, zapala mi się kontrolka Check Engine z kodem zbyt uboga mieszanka paliwa. Tylko u mnie zaczęło się inaczej. Auto dusiło się przy przyspieszaniu zwykle było to w przedziale 2-3,5 tyś obrotów.

Po przeczyszczeniu przepustnicy, sprawdzeniu świec, filtra oleju, sprawdzeniu szczelności wydechu, diagnostyce komputerowej (zero błędów) i wymianie przepływomierza na używany z 2.0 z diesla było ok. Objawy ustąpiły :)

Ruszyłem w drogę. Po przejechaniu ok 70 km zatrzymałem się w McD na małą przerwę i jak ruszyłem dalej to po przejechaniu ok 100 metrów zapaliła mi się kontrolka Check Engine, z tego co udało mi się zobaczyć na parkingu to wybiło mi płyn ze zbiorniczka uzupełniającego od chłodnicy. Dolałem płyn do zbiorniczka (w chłodnicy nie ubyło, nie śmierdziało w zbiorniczku olejem) i wróciłem do domu, podczas drogi powrotnej nie ubyło mi płynu. Po dolaniu zauważyłem tylko że jak zwiększyłem gwałtownie temperaturę to auto zgasło. Później objaw ustąpił.

Wymieniłem teraz przepływkę na używkę ale od mojej wersji, oraz jeden wtrysk bo okazał się walnięty ale błąd nadal występuje. Według mechaników sondy lambda są sprawne. Auto teraz nie dławi się ale cały czas zapala mi się kontrolka, tankuję na Orlenie lub Shellu. Dodam tylko że pół roku temu robiłem remont silnika bo miałem zapieczone pierścienie i piła mi olej jak szalona (bez wycieków). Jeżdżę teraz na oleju dexelia ultra 5w30.

Macie jakiś pomysł? Mam zamiar wstawić teraz auto do innego warsztatu ale liczę na waszą pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 mar 2016, 22:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A co daje odczyt kodów ?
Nadal P2187 ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 08:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tak, zbyt uboga mieszanka paliwa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 11:55 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Może sonda lambda mówi papa w dziwny sposób


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 14:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
to raczej mało prawdopodobne ,chodź możliwe.

pierw sprawdziłbym przepływkę tzn, umył ją za pomocą specyfiku jakieś oczywiście bez dotykanie jej czymś :) sprawdz w jakims programie diagnostycznym,ile masz zasysanego powietrza g/s.
powinno być ok 3.6 g/s jak będzie dużo odbiegać po czyszczeniu nic nie zmieni się to do wymiany

następnie zalej coś do czyszczenia układu paliwowego najlepiej z 2 buteleczki,
i powinno pomoc.
najlepiej zrobić pełną diagnostykę za pomocą IDS.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 19:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Z tym przeplywomierzem możesz spróbować,ale trzeba pamietać,ze to dawka paliwa jest dobierana do ilości zasysanego powietrza. Przekłamanie przepływomierza to zmieniona dawka paliwa,ale nadal oscylująca w okolicy stechiometrycznej. Na moje oko to tam jest problem z lewym powietrzem.
Wystarczy,ze robią się jaja z układem sterującym zmienna długością kolektora. Uszkodzony solenoid (nieszczelny) poda fałszywe (nie zmierzone) powietrze do kolektora ssącego i problem gotowy.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 21:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dzięki za rady, jestem umówiony w warsztacie na środę więc to sprawdzimy. Martwi mnie że wraca mazdzie dławienie się przy przyspieszaniu :/

Miałem już wsadzone dwie różne przepływki i początkowo było dobrze, dzisiaj zalałem uszlachetniacz ale nic to nie dało :mad:

Jak będę coś wiedział to dam znać :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 19:56 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Poki co problem nie rozwiazany.

Z tego co sie oczytalem to prawdopodobnie tak jak kolega wspomnial jest to problem badz z ''lewym'' powietrzem(chodz nigdzie nie zauwazle/uslyszalem nieszczelnosci) badz co w moim przypadku berdziej prawdopodobne z ukladem podcisnieniowym (dopalania oparow paliwa).
Niestety nie mam garazu i nie mam gdzie pogrzebac przy aucie dlatego wybieram sie do znajomego na warsztat i zobaczymy co oni tam wymysla.

Dodam tylko ze jezdze tak juz prawie 20000km i nic procz nieszczesnej kontrolki sie nie dzieje.
Jak cos ogarne to wrzuce odpowiedz.

Pozdrawiam

_________________
PRZYDATNE KSIAZKI SERWISOWE DO NASZYCH MAZD:
https://www.dropbox.com/s/yzcl6hyexvfgeen/mazda%206%20USEFUL%20BOOKS.zip?dl=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 mar 2016, 20:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Po zalaniu uszlachetniacza kontrolka mi znikła następnego dnia. Czyściłem przepływkę specjalnym środkiem ale nic to nie dało. Nadal szarpie po przekroczeniu 2 tys obrotów i tak do okokło 3,5 tys. Zastanawia mnie tylko to że w tamtym tygodniu założyłem używaną przepływkę i przez 2 dni było dobrze a później zaczął znowu się dławić :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 mar 2016, 19:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
RafalUK napisał(a):
Poki co problem nie rozwiazany.

Z tego co sie oczytalem to prawdopodobnie tak jak kolega wspomnial jest to problem badz z ''lewym'' powietrzem(chodz nigdzie nie zauwazle/uslyszalem nieszczelnosci)

Pozdrawiam


Popsikaj plakiem po wężach i kolektorze.
Jeśli zassie to zobaczysz różnice w obrotach.
Nie usłyszysz syku jeśli mała dziurka. Ja miałem pęknięty 5mm wężyk podciśnienia do mapsensora i to wystarczyło.
Jak już wcześniej wspomniano zrób odczyt przepływomierza.
Zbyt mała wartość powietrza na jałowym oznacza że powietrze wchodzi bokiem.
ECU daje dawkę paliwa do tego co mierzy na przepływce.

PS: Tez dolewałem STP do paliwa i wydawało mi się, że jest lepiej. Przypadek :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 mar 2016, 20:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Janow gdzie w benzyniaku jest mapsensor?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 13:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wkręcony w kolektor ssący. Nieco nad rozrusznikiem.
Obrazek

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 15:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Dzieki tadziol.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 mar 2016, 19:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 12.06.2013
Posty: 148
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: małopolski
olek1305 napisał(a):
Janow gdzie w benzyniaku jest mapsensor?


Akurat miałem na myśli ten od LPG, ale przeciek daje ma się rozumieć popalić i na LPG i na Pb:idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2016, 19:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam, nadal mam problem z szarpaniem mazdy przy obrotach od 2 do 3 tys obrotów. Byłem u paru mechaników i jedni mówią że pierwsza sonda lambda ma wyniki nie najlepsze a inni mówią że jest ok.

Od ostatniej wizyty u mechanika nie zapalił się check engine ale szarpanie jest denerwujące więc zdecydowałem się wymienić tą sondą tylko ceny są kosmiczne. Poszperałem trochę w necie mam sondę LFH1-18-8G1D pięcio przewodową i znalazłem takie:
http://aktyw.pl/p/754501/Sonda-lambda.html
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6- ... 44725.html
http://allegro.pl/mazda-1-8-2-0-sonda-c ... 47346.html
http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda ... 45457.html
http://www.autoczescionline24.pl/herthb ... 63572.html

tylko którą wybrać?

Ostatnio zauważyłem również że problem ten występuje przy "normalnej jeździe" ale jak wciskam pedał do podłogi to przyspiesza płynnie, ciągnie ładnie od 2 tys obrotów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 10:41 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Podjechałbym do ASO na dokładny komputer bo trochę droga impreza aby kupować w ciemno i potem stwierdzić, że nic się nie poprawiło. Jeżeli miałbym jednak wybierać to szedłbym w NGK


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2016, 13:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
W ASO powiedzieli że odczyty się mieszczą w normie ale nie są najlepsze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 10:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Skąd ta pewność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 mar 2016, 10:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Skąd ta pewność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 kwi 2016, 06:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Pewność że to sonda? Nie mam pewności, jakbym mial możliwość wsadzić drugą to bym wiedział :/

-- Dodano: Śr, 27 kwi 2016, 07:42 --

Witam

Już tysiąc kilometrów od wymiany sondy i wszystkie bóle odeszły. Mazda ładnie przyspiesza i nie szarpie, Check Engine też już się nie pali. Wstawiłem sondę NGK 9394

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ambda.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 cze 2016, 21:52 
Świeżak
Offline
Od: 29.11.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich.
6 GH 2.0 diesel.
Z góry przepraszam, jeśli drugi raz pisze to samo, ale po wysłaniu postu, nigdzie go nie widzę.

Trzy dni temu zapalił się "check engine", bez żadnych objaw. Po zgaszeniu ponownym odpaleniu zgasł i nic się nie działo.
Dzisiaj znowu się zapalił, przy czym Madzia straciła całkowicie moc. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie, moc powróciła, lecz kontrolka check engine dalej świeciła, po chwili zapaliła się dodatkowo DPF, po 30- 40 sekundach zgasła.
Postanowiłem ją trochę "przedmuchać" na ekspresówce. Około godzina na obrotach 2500 - 3000.
Kontrolka "check engine" cały czas świeci, lecz z samochodem nic się nie dzieje. Nie wzrosło spalanie, jest moc.

Proszę o pomoc, co to może być. Jutro planuje poczyścić styki, tylko czy to coś da??

Może ktoś miał podobny problem.

Pozdrawiam
konsikos


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 cze 2016, 09:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
sprawdzenie błędów ECU
wróżka jest na urlopie nie wywróży ci co się stało z auterm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 11:38 
Świeżak
Offline
Od: 29.11.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Przeszło wszystko, mazda działa nic się nie świeci.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2016, 13:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
proponował bym ci sprawdzić i tak błędy są zapisane w ECU tylko, że już nie wystepują


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 sie 2016, 13:28 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam

U mnie problem z P2187 zazegnany.
Okazalo sie ze przewody od jednej z sad lambda byly luzne\nie stykaly.

Autko na warsztacie zostalo podpiete pod kompa w celu sprawdzenia parametrow podczas pracy a nie tylko zczytania bledow.
Chodzilo sobie tak ok 1h przez pierwsze 45 min pokazywalo ze sonda jest walnieta i nie daje znaku zycia jednak po tym czasie zaczela co jakis czas wysylac sygnal.
Mechanik odpiol sonde i podpiol ja spowrotem i jak reka odjal problem zniknol i do tej pory mam spokoj (to juz3.5 m-ca).
Dobrze ze to znajomy bo pewnie musialbym nowa sode kupowac.
Z tego co pamietam to mowil ze to druga sonda liczac od silnika w strone wydechu.

Mam nadzieje ze to komus pomoze.

Nawiasem mowiac to cos lipnie te przewody w naszych madziach posklecali bo blad poduszek mam sredni 3-4 razy w tygodniu po tym jak przestawie fotel kierowcy. Pozniej musze grzebac tam i dociskac zlaczki\kable/
Czytalem o podobnym problemie w VOLVO i przeprowadzili akcje serwisowa z tego powodu u nas tez by sie przydala bo to definitywnie ich wina.
Irytujace to strasznie.

_________________
PRZYDATNE KSIAZKI SERWISOWE DO NASZYCH MAZD:
https://www.dropbox.com/s/yzcl6hyexvfgeen/mazda%206%20USEFUL%20BOOKS.zip?dl=0


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 20:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
U mnie też wyskakuje ten błąd. Dodam tylko że mam gaz. Błąd wyskakuje po chwili i tylko kiedy mam włączony gaz (na benzynie nie wyskakuje) na biegu jałowym. Po skasowaniu w ciągu jazdy nie wyskakuje, jedynie po kolejnym odpaleniu. Ktoś sobie z tym poradził kto ma instalacje gazową? Próbowałem walczyć z gazownikiem niestety nie dociera do niego że to gdzie w jego instalacji jest problem po wymianie czujnika temperatury przez niego a brakowało mi też argumentów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sty 2018, 21:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
zmień gazownika,skoro na PB jest ok to gaz pewnie do regulacji. poszukaj w kogoś w twoim rejonie na lpg-forum


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 19:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Najłatwiejsze rozwiązanie ale mam u nich gwarancje jeszcze przez rok a do tego może ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.