Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 21:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Witam

Zauwazylem dzisiaj taki problem w mojej 6-tce GH (diesel - 140 KM), bardzo wolno wchodzi na obroty, dopiero przy okolo 2500 robi to szybciej, sprawdzalem na 2-jce, 3-jce i jest to samo, wyraznie brakuje mocy, sprawdzalem to kilka razy, po przejechaniu jakis 10 km wszystko wrocilo do normy, pozniej po ponownym odpaleniu silnika (kilkanascie minut przerwy) sa te same objawy, po otwarciu maski slychac ze silnik nie pracuje rownomiernie (ciezko to opisaca ale na pewno nie jest to normalny dzwiek), zadne kontrolki sie nie pala itd

Macie jakies sugestie ??

Pozdrawiam

Krzysiek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 21:23 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Jaka temp zewn? Moze byc filtr parafina przytkany. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 21:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Bardziej wygląda to na problemy ze sterowaniem geometrią turbiny.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 22:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sprawdziłbym wężyki, może jest jakaś nieszczelność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 00:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
temperatura okolo 0 stopni, a auto zaczelo miec problemy o wyjezdzie z parkingu podziemnego, znalazlem podobne problemy na innych forach i youtubie i wychodzi ze to moze byc mnostwo problemow (czesc osob miala przeciete wezyki, zalana elektronike itd)

pozostaje mi chyba wybrac sie na serwis i tam zobaczyc, tutaj na youtubie jest filmik gdzie chlopak mial podobne problemy (moj silnik wydaje podobne odglosy i u niego byla to zalana elektronika przez kanaly zablokowane przez liscie :)

https://www.youtube.com/watch?v=FhSHxqC5V3c


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 01:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do kontroli skromny układ podcisnien, dodatkowo odczyt OBD, może coś zostało w pamięci.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 13:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Witam ponownie

Umowilem sie na serwis i .... auto zupelnie stracilo moc, zapalila sie kintrolka DPF i chwile po niej kontrolka usterki silnika i teraz juz tylko laweta :(

Macie jakies pomysly co sie stalo (chyba cos z DPF - em)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 sty 2016, 14:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z jakiegoś powodu miałeś problem z mocą, co w konsekwencji zawaliło dpf. Dlatego wywaliło check engine i dpf, a auto przeszło w tryb serwisowy, to jedna z opcji
Jak w serwisie znajdą usterkę to może uda się wypalić dpf i wszystko będzie ok, no chyba że jest już konkretnie zapchany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 11:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Okazalo sie ze to jednak EGR (do wymiany) imam teraz pytanie czy instalowac nowy (cena zabija :( czy wstawic uzywany, jest ich troche na allegro, ceny 150 - 600 zl ??

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 12:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A nie da rady wyczyścić i zaślepić? Może warto spróbować zamiast od razu wymieniać?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 12:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Wyczyscic sie nie da (przynajmniej takie mam info z serwisu) co do zaslepienia to chyba jednak wolalbym wymienic.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 18:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
To bierz używany.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2016, 20:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zdemontuj i zalej zawór a właściwie tłoczek środkiem do czyszczenia przepustnicy mi pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2016, 13:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
maalta1975 napisał(a):
Wyczyscic sie nie da (przynajmniej takie mam info z serwisu) co do zaslepienia to chyba jednak wolalbym wymienic.

kiepski ten serwis...da się czyścić,jak najbardziej.natomiast w Twoim przypadku śmiało możesz zaślepiać.RF7J jest niewrażliwy na zaślepienie i nie generuje błędu.
wymiana na używany z kolei nie gwarantuje,że będzie ok.możesz kupić kolejny uszkodzony.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2016, 15:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przecież egr w RF7J jest sterowany elektrycznie, silnikiem pozycjonowanym (jakoś tak), tym samym, każda jego pozycja jest monitorowana. Zła pozycja czy zacięcie wywala błąd na desce. Mam rację?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2016, 15:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Nie do końca.
Owszem,sam silnik wyposażony jest w czujnik położenia EGR PS,ale w przypadku zacinania się samego zaworu ( konstrukcja bliźniacza jak w głowicy silnika) trzpień silnika się cofa,info z EGR PS jest poprawne i przekazane do PCM,ale sama "gardziel" zaworu jest niedomknięta.Stąd braki mocy,często P0029 i w niedługim czasie radośnie migający DPF przy współudziale MIL.
Zaślepiając EGR pozbywamy się problemu,bo PCM monitoruje jego położenie,a nie przepływ spalin,tak jak w RF5C.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2016, 19:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
A w benzyniakach tez mozna zaslepic EGR bez obaw na wyskakujace bledy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 sty 2016, 21:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A w jakim celu ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 sty 2016, 09:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Tak pytam informacyjnie gdyby kiedys cos go dopadlo i konieczna bylaby wymiana.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 sty 2016, 21:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tadziol, konstrukcje EGR w RF7J znam na pamięć. Jeśli silnik pociągnie trzpień na zasadzie ruchu śrubowego i tym samym grzybek za sobą, to jest ok i nie wykryje błędu. Jeśli grzybek nie domknie się do końca np z powodu nagaru, to silnik wykryje inną pozycję i wywali błąd.

Możliwe że sam silnik nie ma dość sił aby poruszać trzpieniem/grzybkiem.
Możliwe ze ma znaczne przedmuchy na uszczelce coś jak tłumik ognia (stalowa siatka) lub w samej tulejce trzpień jest przytarty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2016, 10:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Millerek napisał(a):
Tadziol, konstrukcje EGR w RF7J znam na pamięć.

Jesteś pewien ?
Grzybek zaworu jest naciskany w celu otwarcia przez trzpień silnika,ale zamykany tylko i wyłącznie siłą sprężyny zwrotnej.
Silnik wykonując ruch cofania się nie wciąga grzybka zaworu w celu zamknięcia go.

Millerek napisał(a):
Jeśli silnik pociągnie trzpień na zasadzie ruchu śrubowego i tym samym grzybek za sobą, to jest ok i nie wykryje błędu. Jeśli grzybek nie domknie się do końca np z powodu nagaru, to silnik wykryje inną pozycję i wywali błąd.

Podważyłem ?

Poza konkursem : czy krzywka wałka rozrządu wciąga zawór ssący/wydechowy w celu jego zamknięcia ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.