Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 13:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam.
Poszukuję Forumowicza, który "przerobił" skutecznie i bez "wrażeń" dodatkowych temat wymiany oleju w skrzyni AT.
Mojej Magdzie brakuje do 100kkm ca 10kkm ale już chciałbym "ogarnąć" ten temat z uwagi na jej faktyczny przebieg jak i o właściwą opiekę. Poraziły mnie dwie rozmowy telefoniczne z dwiema ASO, gdzie w obydwóch pracownicy serwisu wydeklamowali formułkę - "nie wymienia się". Jeden był "bardziej merytoryczny" - jak panu padnie to w czasie remontu kapitalnego zaleją ją nowym olejem, główna nagroda za kompetencje.
Jeden niezależny serwis Midparts potwierdził, że wymienią ale tylko statycznie. Odeszli od wymian dynamicznych z uwagi na "kręcone" liczniki i reklamacje klientów po takich wymianach. Chyba jest to podobne zjawisko jak przebieg silnika w jakimkolwiek samochodzie ca 200kkm na tanim oleju mineralnym i potem zalanie go pełnym syntetykiem. Aczkolwiek w skrzyni AT zbierają się przecież opiłki w starzejącym się oleju pracującym w wysokiej temperaturze i wg mnie przebieg w okolicach 100kkm jest jak najbardziej wskazany do wymiany oleju.
Jeżeli ktoś "po przejściach" mógłby podjąć dyskusję w tym temacie będę wdzięczny.
Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 13:52 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 171
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Hej. Mam GH w automacie, tyle że u mnie jeszcze 80k nie stuknęło. Kiedy ją kupiłem miała 60k i w aso rozmawiałem na ten temat z dość kompetentnym serwisantem. Powiedział mi, że kiedyś wymieniali i były ze skrzyniami problemy. Po czym dostali wytyczne, że nie należy wymieniać. Od kilku lat nie wymieniają olejów w atomatach i ze skrzyniami nic się nie dzieje. Oczywiście gdy będę nalegał wymienią mi ale muszę podpisać kwit ze na moją prośbę, bo moja madzia jeszcze na gwarancji.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 sty 2016, 14:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 40
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cześć.
No tak, info które przytoczyłeś z jednej strony jest logiczne, ale weź teraz olej, dla przykładu ten silnikowy, tez pracuje w trudnych warunkach (nawet nie wiem czy w AT nie w wyższej temperaturze bo skąd wziął się pomysł i produkcja też, dodatkowych chłodnic do AT aby obniżyć temperaturę pracy) i jednak co te 12-15kkm bezwzględnie się go wymienia. Zgodzę się z poglądem, że dynamiczna wymiana może spowodować jakieś rozszczelnienia w AT czy wycieki ale statyczna chyba nie.
Z drugiej strony nie wiem jednego, czy AT ma filtr oleju jak każdy silnik zmieniany przy wymianie?
Jeżeli ma, to byłoby jednak wyraźne wskazanie, że w określonych interwałach powinno się go wymienić. Interes producenta jest wobec użytkownika przeciwny, po co ma cieszyć się 300 czy 400kkm bezawaryjnym przebiegiem jak może "wesprzeć Łańcuszek" kosztowną naprawą a jeżeli ta okazałaby się nieopłacalną zakupem nowego samochodu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 lis 2016, 14:05 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Niedawno kupiłem Mazdę, której przebieg powoli zbliża się do 100 tys, a olej od nowości nie był jeszcze zmieniany. Przymierzam się do wymiany, stąd mam kilka pytań.

Rozesłałem zapytania o wycenę wymiany do wszystkich ASO z Warszawy, niestety jedynie z dwóch otrzymałem jakąkolwiek odpowiedź (Boltowicz i Nivette). Odpowiedzi i kwoty trochę się rozmijają, więc mam jeszcze więcej wątpliwości niż wcześniej :)

W wycenie ASO Boltowicz uwzględniono 6L oleju oraz filtr oleju, którego koszt to 400 zł. Z kolei w ASO Nivette powiedzieli, że potrzebne jest 8L oleju, jednak wymianę filtra można spokojnie odpuścić. Zaproponowali też procedurę adaptacji skrzyni za 199,26 zł - gdy zapytałem co to oznacza, otrzymałem odpowiedź: "Adaptacja skrzyni jest to programowanie mające na celu usunięcie wcześniejszych zapamiętanych ustawień skrzyni, tak aby od początku nauczyła się pańskiego stylu jazdy". Obie wyceny dotyczą statycznej wymiany oleju.

Zapewne ktoś z Was jest już po wymianie oleju w tej skrzyni, więc może mógłby odpowiedzieć na pytania:
1) Ile litrów oleju potrzebne jest do statycznej wymiany?
2) Czy wymieniać filtr oleju? (oryginał 400zł, zamiennik 50zł)
3) Czy decydować się na wspomnianą "adaptację skrzyni"?
4) Może lepiej poza ASO zrobić wymianę dynamiczną?

Obecnie skrzynia biegów pracuje prawidłowo. Mam jednak wrażenie, że niektóre biegi mogłyby czasami wskakiwać nieco delikatniej. Niestety nie mam porównania do innej GH w automacie, więc może po prostu ten typ tak ma. Ogólnie jest w porządku, nic nie szarpie i nie ślizga. Wymiana oleju raczej bardziej profilaktyczna :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 lis 2016, 18:03 
Offline
Yuppy odpytaj o to samo ASO w Kielcach. Ja za zmianę w GJce - statyczną 4l oleju z jakimś tam przyuczaniem skrzyni - płacę coś ok. 300 PLN brutto. Może ci się nawet opłacać wyjazd 180 km na południe niż współpraca z wątpliwej klasy specjalistami z Wwy.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lis 2016, 07:33 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
W Nivette chcą za wymianę 330 zł + te 200 zł za adaptację, czyli jeszcze nie jest źle. Nie znalazłem też złych opinii co do Nivette, więc możliwe że pojadę do nich. No ale tu nawet nie chodzi o ASO, bo tak naprawdę jeśli nie ma konieczności zmiany filtra, to może olej zmieniłbym sam. Bardziej interesuje mnie to, ile rzeczywiście wchodzi oleju przy wymianie statycznej, czy ten filtr faktycznie można sobie odpuścić, no i czy adaptacja faktycznie coś daje.

-- Dodano: Śr, 9 lis 2016, 07:33 --

To jak, ktoś zmieniał ten olej w AT czy nie? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lis 2016, 13:12 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam.

Szukałem jednoznacznej odpowiedzi, ale nie znalazłem. Chcę wymienić olej w moim automacie (przedlift GH, rocznik 2009). Pojawia się problem jaki kupić. Instrukcja mówi tylko o specyfikacji ATF M-V. Mazparts proponuje Motul Multi ATF. Czy to dobry wybór? Mowa o wymianie statycznej.

Bardzo proszę o rady, bo nie wiem co wybrać.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lis 2016, 18:50 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Spytaj Tomka z naszego forum. On ma wszystkie oleje do Mazdy i w doskonałych cenach. Pomoże fachowo coś Ci wybrać.

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 11:54 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
szymek1604 napisał(a):
Spytaj Tomka z naszego forum. On ma wszystkie oleje do Mazdy i w doskonałych cenach. Pomoże fachowo coś Ci wybrać.


Napisałem, dzięki za naprowadzenie :-)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lis 2016, 19:42 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kittelsen napisał(a):
Mowa o wymianie statycznej.


Wymiana ma największy sens, kiedy przeprowadzana jest dynamicznie.

Polecam olej z wysokim indeksem lepkości Mitasu Premium Multi Vehicle ATF:

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/glown ... f-4l-.html

Spełnia normy Mazda ATF-M III i ATF-MV.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sty 2017, 21:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
Witam. Mam mazdę 6 2008 ts2 2.0 mzr 73000mil. I w tamtym tygodniu wymieniłem olej w automacie bez filtra. Oleju zeszło 3.5L, sprawdziłem przelewając olej do banki po oleju silnikowym. Wlałem oryginalny dexelia atf mv. Zrobiłem jakieś 200km po wymianie i moje wrażenia są pozytywne, skrzynia zmienia biegi płynniej i na zimnym łagodniej zmienia biegi. Mam zamiar zmienić olej po 10tys km jeszcze raz a potem co 40. Z tego co słyszałem ze filtra się nie wymienia ale są różne zdania i opinie użytkowników


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 sty 2017, 18:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witam,
Mam dwa pytania. Może ktoś będzie wiedział...
-gdzie znajduję się otwór przez, który zalewamy skrzynie olejem ?
- przy jakiej temperaturze sprawdzamy stan oleju ? ( Na zimnym mam minimum na rozgrzanym ponad maximum ) sama skrzynia chodzi płynnie ale z uwagi na przebieg 62k chciałbym dokonać wymiany.

Tak informacjyjnie - W ASO Gołębiewski Warszawa ceny za wymianę oleju :
Olej 60zł x 4litry
filtr 400zł
Wymiana 200zł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 sty 2017, 19:19 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
Wlewasz olej przez otwor na bagnet. Olej sprawdzasz na wlaczonym silniku na rozgrzanym oleju


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2017, 18:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Dzięki za informację :)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam. Jestem tu nowy.:) Chociaż od dawna czytam forum:)
Kupiłem nie dawno Mazde 6 2,3 z 2007r. benzyna/gaz z skrzynią AT.
Niestety z skrzynią mam problem. Szarpie mi na D i R i w trakcie jazdy gdy zmienia się bieg 3 na 4.
Ale gdy dłużej jeżdze problem znika. Znajomy polecił mi wymianę oleju w skrzyni ale tu mam problem.
Dynamiczna czy Statyczna? Dzwoniłem po mechanikach w celu sprawdzenia cen i jeden z mechaników powiedział mi, że skoro mam 214tyś km a nie mam potwierdzenia, że olej był wymieniany to najlepiej statycznie zmienić żeby syf wyleciał po miesiącu powtórzyć zabieg i w tedy ewentualnie dynamiczną. Tłumaczył, że skrzynia może doznać szoku przy wymianie dynamicznej po takim przebiegu i może się rozszczelnić. Inny mi odradził, że już się tego nie stosuje tłumaczył się, że cena oleju i tak mnie wyniesie drogo ( cena za olej prawie 500zł ) i,że lepiej od razu dynamiczną zrobić.
Proszę o radę doświadczonych kierowców bo przyznaje oficjalnie nie znam się.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 16:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Moze podszarpywac tez przez regulator napiecia ale wtedy zapalalaby ci sie zapewne kontrolka bateryjki. Sprawdź najpierw jak ten olej wyglada, jak jest brazowy to jest do wymiany, bagnet masz od strony szyby, lekko na prawo od osi silnika


Ostatnio edytowano Pt, 8 wrz 2017, 17:09 przez neo1977, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 16:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Sprawdziłem. Olej jest brązowy nawet bym powiedział, że jasno brązowy. Czyli wstrzymać się z wymianą ? I co zrobić by przesatała szarpac?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 17:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
do wymiany jest musi byc różowy może to pomóc
dobrze że nie ciemnobrązowy
miało być "do wymiany" a nie "wymieniany"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 18:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.09.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Hehe a już myślałem, że ostatnia deska ratunku przepadła :) A jak uważasz należy najpierw przeprowadzić wymiane statyczną czy od razu dynamiczną? Trochę ma sen ta wymiana statyczna jeśli nie był wymieniany, przynajmniej tak mi się wydaje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 19:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
nie wymienialem, u mnie jest różowo i raczej nie bede bo sprzedam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 13:08 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.11.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2013
Generacja: II
Silnik: 3.7 MZI V6 (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: S
LPG: Tak
Region: opolski
Witam. Mam Mazdę 6 GH 3.7L. Orientuje się ktoś ile oleju wchodzi do skrzyni, jaki filtr. Autko ma 55800mil to około 90 tyś km. Silnik zalany Motul 8100 0W40 X-Max. Pozdrawiam ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lis 2017, 19:16 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Darek85, 6,6l oleju ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.