Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 20:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Oba, ten na dole to nowy wzór etykiety.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 21:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dokładnie.
Co do etykiet, to kupione przezemnie smarowidło we wrześniu br. Ma wzór jak na pierwszym zdjęciu.
:wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 12:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski


Test tarcia pokazuje, że Dexelia 5w30 to jeden z najgorszych olejów testowanych przez Pana Piotra. Radziłbym się zastanowić nad zmianą, bo ubija wasze diesle.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 07:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Już było napisane mnóstwo razy, że Dexelia to nic innego jak ELF SXR tylko z inną etykietą. Oba oleje produkuje koncern Totala i oba mają jednakowe parametry na karcie charakterystyki. Czyli reasumując, to taki średni olej może ciut lepszy od jakiegoś Orlena czy Lotosa, a i co do tego twierdzenia to ręki bym nie dał. Ludzie cały czas myslą że Dexelia to jakiś super specjalistyczny olej do Mazdy :-P Pewnie podobnie jak GM do Opla czy Total dla Citroena. Po prostu producent ma podpisaną umowę z danym koncernem i tyle, dlatego w instrukcjach pojazdów często widnieję konkretne marki olejowe jako zalecane. Takie same albo lepsze normy i parametry samej oliwy znajdziemy w innych produktach. Jest teraz tyle tego że zawsze wybierzemy coś dla siebie. A najlepsze jest to, że w tej samej cenie co ELF SXR 5W30 możemy mieć np. Valvoline Maxlife lub Synpower, gdzie uważam że są to lepsze jakościowo oliwy. Motul X-Clean też dużo cenowo nie odbiega, nie mówiąc już o oleju Specol Gold gdzie jest tańszy i 100% syntetyk. Kiedyś o tym oleju trochę rozmawiałem z Naszym Tomkiem (Czarne Paliwo).

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 09:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
17 listopada 2017, o 12:45 fabek napisał(a):
Test tarcia pokazuje, że Dexelia 5w30 to jeden z najgorszych olejów testowanych przez Pana Piotra. Radziłbym się zastanowić nad zmianą, bo ubija wasze diesle.


Radziłbym zastanowić się oglądając te testy :wink:

Bardzo często dostaję pytania o rezultaty testów publikowane na tym kanale. Niestety mam o nim nienajlepsze zdanie, jeśli chodzi o aspekt merytoryczny, czyli ten najistotniejszy. Nie znam osobiście autora testów, nie wiem kto się za nimi kryje. Z całą pewnością nie można mu odmówić zapału do pracy. Szanuję wszystkich, którzy starają się rozwijać swoje zainteresowania, ale nie powinno się czynić publikacji nie mając odpowiednich podstaw, zaplecza wiedzy. Niechcący można wywołać pewien nurt, który niesamowicie spłyca dość poważny i złożony temat. Tak się właśnie stało.

Olej silnikowy spełnia w silniku wiele ról. Wyłączenie z tego jednego zdarzenia, które na dodatek nie odwzorowuje tarcia występującego w silniku jest wątpliwym indykatorem możliwości ochrony silnika przez testowany olej. Przecież jeszcze do niedawna autor testu nie podgrzewał testowanych olejów w czajniku, ponieważ nie wiedział, że dodatki przeciwzużyciowe w olejach aktywują się w wysokiej temperaturze.

Obecnie czyni kolejną szkodę swoim subskrybentom - tworzy testy czystości oleju podgrzewając próbki opalarką, a następnie jak domniemam nadaje noty końcowe na oko na podstawie barwy oleju po teście. Przykład: https://www.youtube.com/watch?v=QCKJ_-iIMcg <suicide>

Specjalnie na konieczność wyjaśnienia bezsensu takiego testu przetłumaczyłem kiedyś artykuł dot. ciemnienia oleju silnikowego: https://czarnepaliwo.wordpress.com/2017 ... ciemnieje/ Zachęcam do lektury - czysta wiedza ;)

Przykładów na niekompetencję autora jest więcej. Szkoda tylko, że tak wielu widzów, którzy nie mają (bo nie muszą mieć) wiedzy pozwalającej na weryfikację tych eksperymentów bierze go za autorytet i czerpie z pozbawionych sensu wniosków :facepalm:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 13:28 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
13 listopada 2017, o 20:49 daras404 napisał(a):
Nie wiem, który jest oryginalniejszy, ja przez 4 lata jeździłem na pierwszym. Wracając do mojej przesiadki na olej Penrite Vantage, to olej w dalszym ciągu sprawuje się wyśmienicie. Chwilowe spalanie oscyluje w dużo niższych wartościach. Nie będę podawał cyfr, gdyż zdaję sobie z tego, że podświadomie nie wkręcam silnika już tak wysoko i łagodniej traktuje pedał gazu. Na koniec jeden minus. Przestało mi działać hamowanie silnikiem. :lol: To co zaoszczędzę na paliwie wydam na klocki hamulcowe. <spoko>


Też jeżdżę na tym oleju już drugą wymianę. Wcześniej lałem Millersa ECO 5w30 i potem Amsoil Sygnature Series 5w30. Delikatne dolewki muszę robić jak się trochę pogoni.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 16:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
18 listopada 2017, o 09:30 Tomek napisał(a):
17 listopada 2017, o 12:45 fabek napisał(a):
Test tarcia pokazuje, że Dexelia 5w30 to jeden z najgorszych olejów testowanych przez Pana Piotra. Radziłbym się zastanowić nad zmianą, bo ubija wasze diesle.


Radziłbym zastanowić się oglądając te testy :wink:


Oczywiście należy włączyć rozsądne myślenie przede wszystkim, aczkolwiek sporo wyników pokrywa się z rzeczywistością, wystarczy popatrzeć na tabelę zbiorczą jak spisały sie oleje Motula, Millersa, Amsoil, Xado, bo chyba nikt nie ma wątpliwości co do jakości tych olejów? Z testami czy bez testów, moim zdaniem Dexelia to kaszana, znacznie lepiej sprawuje się nawet Total i mówię to w oparciu o swoje doświadczenia.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 16:24 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
keramik napisał(a) napisał(a):
13 listopada 2017, o 20:49 daras404 napisał(a):
Nie wiem, który jest oryginalniejszy, ja przez 4 lata jeździłem na pierwszym. Wracając do mojej przesiadki na olej Penrite Vantage, to olej w dalszym ciągu sprawuje się wyśmienicie. Chwilowe spalanie oscyluje w dużo niższych wartościach. Nie będę podawał cyfr, gdyż zdaję sobie z tego, że podświadomie nie wkręcam silnika już tak wysoko i łagodniej traktuje pedał gazu. Na koniec jeden minus. Przestało mi działać hamowanie silnikiem. :lol: To co zaoszczędzę na paliwie wydam na klocki hamulcowe. <spoko>


Też jeżdżę na tym oleju już drugą wymianę. Wcześniej lałem Millersa ECO 5w30 i potem Amsoil Sygnature Series 5w30. Delikatne dolewki muszę robić jak się trochę pogoni.


Pomijając już parametry to Penrite Vantage 5w30 wychodzi także rozsądnie cenowo - 210,90zł za 6L baniak po forumowym rabacie. Wystarczy na wymianę w każdym z MZR (1.8/2.0/2.5) i zostaje jeszcze sporo na ew. dolewkę. Często mamy też tak, że najpierw klient kupuje 6L baniak, a na kolejną wymianę już tylko 4szt. 1L :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 16:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 listopada 2017, o 16:22 fabek napisał(a):
Oczywiście należy włączyć rozsądne myślenie przede wszystkim, aczkolwiek sporo wyników pokrywa się z rzeczywistością, wystarczy popatrzeć na tabelę zbiorczą jak spisały sie oleje Motula, Millersa, Amsoil, Xado, bo chyba nikt nie ma wątpliwości co do jakości tych olejów?


Mam sporo wątpliwości dot. Motula czy Millersa. Ta druga marka zdaje się iść w ślady Motula właśnie, który kilka lat temu produkował świetne oleje po to by stopniowo obniżać ich jakość i ciąć koszty produkcji bez jednoczesnego obniżania cen detalicznych. Przyzwyczajeni klienci ufając marce nie zaglądają do kart danych technicznych. Łatwo jest im wcisnąć olej w tej samej cenie, ale już o mniej korzystnych parametrach.

Wejdź sobie na oficjalną stronę Millers Oils i zobacz jak na dzień dzisiejszy prezentują parametry swoich olejów: http://www.millersoils.co.uk/automotive ... ls/premium

Przykład: XF Longlife 5w40, jeden z popularniejszych na rynku olejów tej marki. Karta danych technicznych:
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... ls/premium

Nie podaje się:
- HTHS,
- liczby zasadowej oleju (TBN),
- odparowalności (Noack),
- punkt zapłonu podany jest jako zakres większy od danej wartości, nie wiadomo ile dokładnie wynosi,
- pompowalność podana jest jedynie jako maksimum ustanowione przez SAE dla lepkości 5w40 tj. 6600cP, nie wiadomo ile dokładnie wynosi.

Kart MSDS także nie publikuje się. Jak dla mnie to jak zakup kota w worku.

18 listopada 2017, o 16:22 fabek napisał(a):
moim zdaniem Dexelia to kaszana, znacznie lepiej sprawuje się nawet Total i mówię to w oparciu o swoje doświadczenia


Przecież Dexelię (obecnie Original Oil) produkuje dla Mazdy własnie koncern Total... z tyłu każdego opakowania Mazdowskiego oleju na Europę jest nawet logo Totala... http://www.lubricants.total.com/partner ... mazda.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 17:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tomek, takie pytanie techniczne do Ciebie. Jak jest ze "starzeniem" się oleju i składowania w rożnej tempetarurze? Do czego zmierzam. Kupiłem w tym roku trochę większą ilośc oliwy z myslą o dolewkach, ale nie mam takiej konieczności. Czy w przyszłym roku mogę dokupić tylko tą brakującą ilość a olej kupiony w tym roku będzie nadal pełnowartościowy? Dodam że bańki są oryginalnie zakapslowane i nie otwierane, ale mam je w bagażniku więc zimą narażone są na niskie temp. Teoretycznie temp. nie powinna mieć wpływu, tym bardziej na olej nie użytkowany, bo przecież w silniku też mamy skrajne temp zimą?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 18:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
krzysiek1980, szczelnie zamkniętymi opakowaniami nie przejmuj się ;) Dokup brakującą ilość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 19:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wielkie dzięki za info :wink: Częściej wpadaj z fachową wiedzą. Pozdrawiam

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 12:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
To ja mam bardzo podobne pytanie, aczkolwiek trochę inne ;) również zakupiłem większą ilość oleju w tym roku. Jedna duża bańka zostanie rozhermetyzowana (cześć przelana do mniejszej butelki na dolewki trzymana w samochodzie) i pozostawiona w piwnicy, zimą ogrzewanej, brak wilgoci. Czy samo szczelne zamknięcie i pozostawienie w takich warunkach piwnicznych, naraża w jakiś sposób olej na utratę jego wartości? (najpóźniej rok do następnej wymiany, zazwyczaj 9-10 miesięcy)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 12:52 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
20 grudnia 2017, o 12:07 fyrtel napisał(a):
Czy samo szczelne zamknięcie i pozostawienie w takich warunkach piwnicznych, naraża w jakiś sposób olej na utratę jego wartości? (najpóźniej rok do następnej wymiany, zazwyczaj 9-10 miesięcy)


Partia Amsoila, z której pojechał do Ciebie olej została wyprodukowana w lutym 2017. To w realiach produktów z USA bardzo świeży towar. Nie musisz przejmować się utratą jakiejkolwiek wartości. Śpij spokojnie! :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 13:00 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Wielkie dzięki! Na Ciebie zawsze można liczyć :)

Ps. Jak zawsze fachowa obsługa, polecam sklep czarnepaliwo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 20:32 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
20 grudnia 2017, o 13:00 fyrtel napisał(a):
Na Ciebie zawsze można liczyć


Polecam się :hi:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 21:02 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
w kwestii oleju...naprawde ten olej dexelii nie jest drogi, w polsce kosztuje od 110 do 145 zl mniej wiecej za 5 l, w anglii za sprowadzany z niemiec placimy ok 44-48 f czyli prawie 2 razy wiecej

co do doswiadczenia, lalem w starej madzie 2.0 tylko olej dexelii, zaden inny, wymienialem co rowne 10 tys mil...czyli ok 16 000 km i nie mailem totalnie zadnych problemow z silnikiem mimo ze zebatki napedzajace pompe oleju byly ..hmmm jak to okreslic... uszkodzone, przejechalem autem przez 1,5 roku 110 tys km , nowy wlasciciel poszedl za moimi radami i juz stuknal ok 15 tys mil czyli ponad 20 tys km i auto dalej pracuje....

mam teraz 2.2 diesel 180 km i dalej dexelia...

moj zestaw filtrow to

olej dexelia dpf 5w30
filtr oleju mann lub knecht ( z reguly mann)
filtr paliwa mann
filtr powietrza blue print
kabinowy nie ma wiekszego znaczenia ale wkladam japan product weglowy

moje pytanie nasuwa sie takie?
czemu kombinujecie z tymi olejami? naprawde nie jestem w stanie zrozumiec wytulaczenia oszczednosc...zaoszczedzisz 100 zl na oleju a wydasz 2000 zl na pozniejsze naprawy;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2017, 21:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
micgor123 po pierwsze Dexelia to żaden super olej przeznaczony tylko do Mazdy, bo już sporo razy było pisane na forach że to produkuje ten sam koncern Total, tylko na jednych butelkach pod nazwą ELF SXR 5W30 a pod inną Dexelia. Tutaj kłania się marketing i trochę bazowanie na niewiedzy klientów. Mamy się trzymać norm producenta, a czy to olej X, Y czy Z to już zależy na co Nas stać. To czy silnik bierze olej czy nie, to owszem tez zalezy od traktowania przez właściciela, ale w przypadku M6 uważam że to błąd na etapie produkcji jak to ma miejsce w wielu nowych autach. Uważasz że lejąc Dexelię dalej zajedziesz niż lejąc Totala, ELFa, Valvoline czy Motula? Najwazniejsza jest regularna wymiana i nawet bardziej jest to istotna kwestia niż kupowanie oleju za niebotyczne pieniądze. Teraz nawet oleje HC są niezłej jakości i znacząco nie odbiegają od Full syntetyków przy rozsądnym interwale wymiany. Więc żeby podsumować, gdybym miał kupowac Dexelię za powiedzmy 130 zł, to bym wolał kupić olej o tych samych parametrach ELF SXR, gdzie jest tańszy i dostępny praktycznie wszędzie. Jeżeli ktoś woli coś bardziej egzotycznego to kupuje przez sklepy internetowe czy fora. Należy też się zastanowić nad sensem takiego zabiegu, bo o ile kupujemy auto salonowe to uważam że warto nawet dać te 250 zł za dobry olej i mamy pewnośc że silnik jest dobrze chroniony, ale czy kupując auto 10 letnie z przebiegiem skręconym z 300 tys na 190 tys, który jeździł na tanim HC lub półsyntetyku oraz wymieniany był co 20-30 tys km jest sens stosowania super oleju...? Wszedzie najlepszy jest zdrowy rozsądek i nie popadanie w skrajności :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 17:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Moja Mazda przeszła właśnie zabieg wymiany oleju i płukania silnika. To była moja pierwsza płukanka, ale po tylu rozmowach i opiniach, obaw nie było wcale. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, w kabinie silnik ledwo słyszalny, przed maską również, musiałem nasłuchiwać przy grillu czy motor faktycznie chodzi ;) Spłukany olej wyglądał jak smoła, mam nadzieje, że teraz na dłużej będzie klarowny, a i zużycie oleju jak by spadło, tez byłbym zadowolony :)
Także każdemu, kto ma jakieś obawy, nie jest pewien czy to bezpieczne.. mogę powtórzyć słowa większości, TAK to jest bezpieczne, nasze silniki mogą tylko na tym skorzystać.
Teraz zamierzam płukanie silnika wprowadzić na stałe w harmonogram, co druga wymiana, myśle, że tak będzie najlepiej. Na koniec został jeszcze uszlachetniacz do paliwa, piątkowy wyjazd w trasę będzie chyba odpowiednim momentem :)

I na koniec specjalne podziękowania dla Tomka, z CzarnePaliwo, za wszelką pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 21:36 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
fyrtel, wystarczy mieć otwarty umysł :wink: Wymieniliśmy kilka wiadomości, przekonałeś się i bardzo się cieszę, że z tak pozytywnym skutkiem :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 22:08 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Dobra, wszędzie te płukanki. Słyszałem że mogą negatywnie wpływać na silnik, że może się rozszczelnić po takim zabiegu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 22:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
21 grudnia 2017, o 22:08 GRETKIEP napisał(a):
Słyszałem że mogą negatywnie wpływać na silnik, że może się rozszczelnić po takim zabiegu.


Właśnie niektórzy słyszą i powtarzają zamiast sprawdzić jak kolega fyrtel i wszyscy fyrtela przekonani poprzednicy :wink:

Istotnym jest, żeby płukanka nie zawierała w składzie agresywnych rozpuszczalników, które mogą uszkodzić strukturę gumy, z której wykonane są uszczelnienia. Produkty pokroju Archoil AR2820, Amsoil Engine and Transmission Flush czy Penrite Engine Flush są sprawdzone i bezpieczne. Sformułowane przez producentów z uwzględnieniem bezpieczeństwa uszczelnień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 23:07 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Ok, i to jest rzetelna i konkretna informacja. Na pewno przed następną wymianą zrobię płukankę.
Dzięki wielkie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sty 2018, 16:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2014
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
:zona: Witam forumowiczów.
Mam pytanko, przyszedł czas na wymane oleju i filtra.Mam usunięty DPF pozbyłem się problemu z egr i chip jakieś 124k mil.Czy mogę zalać Dexelia ULTRA 5w 30 w tym przypadku lalem wsześniejszych ten sam tylko do słoników z dpf.


Ostatnio edytowano So, 27 sty 2018, 22:53 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sty 2018, 00:17 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
hosiek, tak, możesz, ale sugeruję (m.in. z uwagi na modyfikację map) zainteresować się lepszej klasy olejem dedykowanym do silników diesla. Takie produkty lepiej radzą sobie z neutralizacją efektów ubocznych spalania oleju napędowego. Zawierają m.in. duże ilości związków wapnia, które jako dodatek wielofunkcyjny podnoszą na przykład depozyty.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 13:58 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Co sądzicie o oleju CASTROL MAGNATEC 5W40?

Pytam ponieważ takim olejem zalał silnik poprzedni właściciel, a na forum jeszcze nikt o nim nie wspominał.

Zastanawiam się czy zostać przy nim czy zmieniać na inny.
Co o tym sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 14:14 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Witajcie.
Zastanawiam się wyborem oleju i wybór padł na Liqui Molly lub Valvoline.
Który byście wybrali/polecili - może ktoś z Was już korzystał z obu i jest w stanie podpowiedzieć, którym warto się zainteresować? Lub może macie jakieś inne propozycję?
Pozdrawiam
Arek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 15:00 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
4 lutego 2018, o 13:58 krzysiekko napisał(a):
Co sądzicie o oleju CASTROL MAGNATEC 5W40?

Pytam ponieważ takim olejem zalał silnik poprzedni właściciel, a na forum jeszcze nikt o nim nie wspominał.

Zastanawiam się czy zostać przy nim czy zmieniać na inny.
Co o tym sądzicie?


Obecnie oferowany Magnatec 5w40 jest olejem o obniżonej popiołowości: https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... 9LNDFK.pdf

Nie ma sensu stosować go w silnikach MZR. Spokojnie można używać produktów z pełną zawartością popiołów o pełnym pakiecie dodatków przeciwzużyciowych typu ZDDP.

Arkadia, czy masz nadal DPF?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 15:45 
Amator
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 80
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Trochę może to nieodpowiedni temat, ale lepszego nie znalazłem ;)
Panowie, co sądzicie o takich dodatkach jak Millers Petrol Injector Cleaner. Zastanawiam się nad użyciem tego w mojej Madzi (2.0 DISI jak coś ;) )
Rzeczywiście, może to wyczyścić układ paliwowy? Czy to tylko chwyt marketingowy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 17:06 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
CzarnePaliwo, dziekuje za odpowiedz, a na ten moment jaki polecił byś olej? (2.0 Pb 147 KM, 2009 GH)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.