Teraz jest Śr, 17 kwi 2024, 00:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 17:45 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
arturtsw, bardzo dużo było już napisane w tym temacie o olejach Mazda Dexelia :wink: To średnia półka produkowana w Europie przez koncern Total. Twój silnik mieści 4,7l oleju. Z lepszej klasy produktów mogę polecić np. Ravenola FLJ 5w30. Ma bdb parametry pośród olejów w specyfikacji wymaganej przez Mazdę (niestety nie ma dużego wyboru).

https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W30_0.pdf

https://czarnepaliwo.pl/glowna/346-rave ... 30-5l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 19:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
CzarnePaliwo Ok rozumiem. A jeszcze jedno pytanie, jak się ma ten Castrol Edge do tego oryginalnego Mazdy DPF. Spełnia on wszystlie normy/kryteria jakie potrzebuje mój silnik ? Pozdrawiam
p


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 13:28 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11 grudnia 2018, o 19:07 arturtsw napisał(a):
jak się ma ten Castrol Edge do tego oryginalnego Mazdy DPF. Spełnia on wszystlie normy/kryteria jakie potrzebuje mój silnik ?


Podaj dokładną, pełną jego nazwę. Jest kilka olejów Castrol Edge:
https://www.castrol.com/de_de/germany/c ... dukte.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 gru 2018, 19:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Jak bym teraz zamówił coś ze sklepiku, kiedy by doszło do mnie???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 gru 2018, 21:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Dostawa jest szybka.
Ja zamówiłem w środę, towar będzie w sobotę.
Będzie szybciej odemnie, ja czekam na prom do Francji



Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 gru 2018, 22:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No wiem ze jest szybka tylko te swieta teraz i zastanawiałem się czy 27-28 dojdzie paczka czy raczej po sylwestrze.... :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 gru 2018, 21:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Niedawno przyjechałem na miejsce. Szwagierka odebrała dostawę rano. Pogadaj z Tomkiem.
Pozdro

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 14:16 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Panowie, zbliża się wymiana oleju. Do tej pory jeździłem na Penrite 0W30 ale póki co jest niedostępny, jest natomiast w 5W30. Powiedzcie mi czy przy przebiegu 167.000 mam nadal zostać przy 0W30 czy może przejść na 5W30? Nie bardzo się orientuje w tym temacie...

Dodam że ciągam autem przyczepę kempingową na urlop więc czasem pracuje pod obciążeniem...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 15:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
A dlaczego jeździsz na 0W30? Czy to jest zalecany olej do Twojego silnika?

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 18:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
hmmm, pamietam ża taki polecał któryś z kolegów, i za pomocą kolegi CzarnePaliwo za każdym razem kupuje u niego. I teraz też musze kupić ale Penrite jest niedostępny w 0W30...

To bedzię moja 4 zmiana, od poczatku jak mam auto zalałem Penrite 0w30 i nic złego sie nie dzieje.

-- Dodano: 8 stycznia 2019, o 18:37 --

ok, olej kupiony - tym razem Ravenol SSO 0w30 5L zgodnie z poleceniem sklepu CzarnePaliwo <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 08:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
tylko tu jest Olej A3/B4 a nie powino byc A1/B1 A5/B5?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 09:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
W pierwszym poście tematu jest rozpiska dla przypomnienia wrzucam tu:
Przechwytywanie.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 09:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
panowie gdzie 10W40 do tego Motoru przecież tu padną zmienne fazy rozrządu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 19:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Panowie, szybka pomoc. Jestem na dalekim wyjeździe, pilnie potrzebuje trochę oliwy na dolewkę. Mam 5w40, co polecacie na szybko z takich „budżetowych”? Niestety tylko do takich mam teraz dostep.. shell, elf, valvoline, mobil?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 20:22 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Valvoline

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lut 2019, 00:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
moje przemyślenia odnośnie oleju dla 2.2 MZR-CD
Silnik ma pracować smarowany olejem o specyfikacji JASO DL-1 , dopuszczalna jest specyfikacja ACEA C1 - która to jest jakby bardziej EKO co nie znaczy ze lepsza dla samego silnika (mniej dodatków)
JASO DL-1 to
Popioły siarczynowe < 0.6 %
Siarka < 0.5 %
Fosfor < 0.1 %
chlor 150 ppm max
pod względem ekonomiki spalania ACEA B1 czyli hths miedzy 2.9 a 3.5
powyższe wzięte z http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/2009_DEO_Seminar.pdf

ACEA C3 :
popioły <= 0.8
siarka <0.3
fosfor >=0.07 ,<=0.09
TBN >= 6
NOACK <= 13
HTHS >= 3.5

C1
popioły <=0.5
siarka <0.2
fosfor <=0.05
TBN ---
NOACK <=13
HTHS >= 2.9

RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO
Sulphated ash%wt. 0,63 czyli 3 setki wyżej niż dopuszcza jaso DL-1
HTHS at 150°C mP?*s 3,6 Jaso DL-1 dopuszcza do 3.5 wg prezencji którą znalazłem
NOACK 9
VI 197
lepkosc przy 100 st C 12
lepkość przy 40 st C 60.8
-40C - 14800
-30C - 5565
Flash Point PM °C 234

oczywiście wszystkie powyższe dane mogą być nieprawidłowo podane , do oznaczenia powyższych można używać różnych norm itp DIN ASTM ISO itd

odnośnie lepkości
oleje 0W maks lepkość w -35 C 6200 , najniższa temp pompowalności -40 (60000 mpas)
Oleje 5W maks lepkość w -30 C 6600 , najniższa temp pompowalności -35 (60000 mPas)


oleje W30 9,3-12,5 w 100 C HTHS min 2.9
oleje W40 12,5-16,3 w 100 C HTHS min 2.9 (0w40 5w40 10w40 ) 3.7 ( 15w40 20w40 25w40 )

czyli ravenol VSW jest już prawie W40 ( myślę ze to moze pozytywnie wpłynąć przy rozcieńczeniu oleju podczas regeneracji DPF )

Z powyższych przemyśleń moim zdaniem wynika że powyższy olej nieznacznie wykraczając pewnymi parametrami poza mniej rygorystyczne JASO DL-1 moze lepiej spełniać swoją funkcję niż europejskie oleje C1

do owego oleju natchnął mnie post nr #668
viewtopic.php?f=65&t=143&start=660
NAPISANY ROK TEMU I 3 DNI ;]
pzdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lut 2019, 05:05 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Hej. A gdzie zalecany wg producenta 15W60? Taką informację otrzymałem od autoryzowanego sprzedawcy Mazdy 2.0 disi, gdzie okazali się że bierze olej w ilości 1k na 100km.

Send from my XZ2 Compact by Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 lut 2019, 05:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
lutek1337 już Ci pisałem co powinieneś zrobić z tym autem, jak również to, że ten olej w żadnym stopniu nie jest zalecany przez producenta.
Tu cytat z pierwszej lepszej strony o olejach:
Cytuj:
15W60
Olej silnikowy 15W60 zalecany jest do silników wymagających mocnego i stabilnego filmu olejowego z turbo doładowaniem i silnikach chłodzonych powietrzem. Znajduje zastosowanie również w układach częściowo zużytych i po znacznych przebiegach.
Olej 15W60 dedykowany do wielu nowoczesnych jak i starszych konstrukcji samochodów wyczynowych i sportowych. Zapobiega powstawaniu osadów i szlamów, dzięki czemu utrzymuje w czystości elementy silnika chroniąc je skutecznie przed korozją. Zapobiega osadzaniu się nagaru na pierścieniach tłokowych, co uniemożliwia ich zapiekaniu i miejscowemu uszkodzeniu gładzi cylindrów.
Olej silnikowy 15W60 ma bardzo szerokie zastosowanie w silnikach wymagających dolewek lub mających problem z ciśnieniem oleju silnikowego.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lut 2019, 19:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Takie oleje stosuje się w luźno pasowanych jednostkach m.in po tuningu solidnym i z drużyny mocami .
Jak bierze olej to się sprawdza pierścienie , uszczelniacze czy szuka wycieków . A jak silnik wytarty to remont albo wymiana


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 16:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy i mam pytanko jestem posiadaczem mazdy 6 gh z 2008r silnik 2.0 benzyna mam zalany olej do silnika motul x-clean fe 5w30 i chciał bym zmienić na 5w40 bo trochę mi bierze oleju stan licznika 240 jaki olej polecacie?


Ostatnio edytowano Śr, 13 lut 2019, 16:01 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 20:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Może na początek płukanka zamiast gęstrzego oleju ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 21:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
A co może mi dac płukanka? Mechanik typu garaz polecił zmienić olej właśnie. A jak ta plukanke to czym zrobić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lut 2019, 22:53 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Kilka postów wcześniej jest WSZYSTKO wyjaśnione, zapraszamy do lektury :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 10:23 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1238
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
przemoo61, jakiej wielkości ubytek oleju występuje na 1 tys. km?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 17:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam.
Zrobiłem ostatnio trasę 1300 km z czego 1000km po autostradzie z prędkością praktycznie 140-160km/h (obroty 4tys)...przed trasą sprawdzałem olej, miarka pokazywała delikatnie poniżej połowy.
Po trasie sprawdziłem stan oleju i miarka całkowicie sucha.
Czy to możliwe że tyle oleju spalił?
Silnik 2.0 benzyna, rok 2009, przebieg 157 000 km

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 18:27 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Na przykładzie mojej 2.0 Disi, odpowiem że tak, możliwe za w tyle spaliło. Przy ciągłym piłowaniu silnika w mieście spalanie oleju osiągnąłem na poziomie 10l na 1kkm.
Na autostradzie 700 km i 1.25 l.

Send from my XZ2 Compact by Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 18:33 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Tak jak kolega pisze. Bardziej dajesz po obrotach, oleju będzie ubywać więcej. Też tak mam. Zapewne zapieczone, albo zużyte pierścienie.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 18:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Skoro miarkę miałeś poniżej połowy, a stan między min a max to z tego co wiem wynosi około 0,7l. i biorąc pod uwagę, że piłowałeś samochód przez ponad 1000 km na 4 tysiącach obrotów, to jak najbardziej miał prawo wysuszyć bagnet. Tak pół żartem pół serio, nawet bym powiedział, że takie zużycie na trasie, przy takiej prędkości jest bardzo przyzwoite ;) (przyjmując, że masz wystarczająco dużo oliwy, że pompa jest wstanie go zaciągnąć.)

@lutek1337 10 litrów na 1kkm? 1,25 na 700 km? Przecież ten silnik to szrot. Jeżeli nie zrobiłeś literówki ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2019, 08:38 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
fyrtel Nie, nie zrobile, literówki. Auto zakupiłem od autoryzowanego handlarza Mazdy i okazało się że bierze więcej oleju jak benzyny. Właśnie sprawdziłem papiery, Auto ma 150kkm. W Książce jest zaznaczone że olej był wymieniony przy 40k, 100k i 140k. Autoryzowany serwis mazdy wymieniał olej co 40-60k km! Kpina i śmiech. Czekam na rozmowę z właścicielem salonu a auto będę wzracać.
PS. Wiem że się wypowiadałem na temat mojego auta, jednak nadal boli, że tak zaniedbali auto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 21:02 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
lutek1337 w jakiej książce?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1624 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.