Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 18:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.11.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
Zalałem 5w50 valvoline o lepkosci 18 w 100*C i zobaczymy czy olej będzie znikać. Na razie przejechałem 200 km, Będę relacjonował jeśli się coś będzie działo... Kupiłem w perpetto i widzę ze jest trochę gęściejszy i jaśniejszy niż ten z kolega berlin. Czyzby podróbka? Tylko gdzie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 16:55 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11zibi, jeśli masz wątpliwości co do oryginalności kupionego oleju to możesz napisać do Valvoline Europe http://www.valvolineeurope.com/english/contact Powinna zostać Ci udzielona pomoc w weryfikacji tego oleju na podstawie jakiś cech opakowania, numeru partii itd. Możesz także próbować kontaktu z Valvoline Polska lub na własną rękę wysłać próbkę do laboratorium celem sprawdzenia spójności parametrów z tymi z karty danych technicznych.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lip 2017, 17:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
Witam. Chciałbym widzieć czy ten olej jest wystarczającej jakości czy w tej cenie lepiej wybrać coś innego. Pozdrawiam.
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... life-5w30/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lip 2017, 11:40 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Napisomania, jeśli pytasz w kontekście samochodu z Twojego profilu tj. 6 2.0 MZR to jest to niewłaściwy produkt. Olej z linku posiada obniżoną zawartość popiołów, spełnia m.in. normę ACEA C3, która nie jest wymagana w przypadku benzynowych silników Mazdy. Czyni to niepotrzebne ograniczenia, które w praktyce przekładają się np. na niższą zawartość związków cynku w oleju, które mają doskonałe właściwości przeciwzatarciowe. Możesz z korzyścią zastosować olej z pełną zawartością popiołów bez żadnych norm z grupy ACEA C.

Właściwy byłby olej 5w30 A5/B5 ew. A3/B4, jeśli silnik jest zdrowy i nie pobiera niepokojących ilości oleju. 2.0 MZR mieści 4,3l oleju.

Weź pod uwagę sprawdzony przez wielu użytkowników tego forum Amsoil Signature Series 5w30:
https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/9-am ... 0-1qt.html
https://czarnepaliwo.pl/sklep/5w30/22-a ... -378l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lip 2017, 22:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Czy kupując AMSOIL który ma niecałe 3,9 litra będę zmuszony do kupna jeszcze dodatkowego litra, gdy będę wymieniał olej w mojej GH 2.0 benzyna z 2010? Wchodzi tam około 4,2 l Wiem też, że nie powinno zalewać się pod korek, zatem starczy te 3,9 czy to będzie trochę za mało?

@czarnepaliwo zachęcony przez forum, zamówienie złoże na Twojej stronie, nie ufam już za bardzo portalom aukcyjnym..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2017, 06:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Od min. do max. na bagnecie jest ok. 750 ml, a oleju wchodzi 4,3L, więc lejąc 3,9L teoretycznie masz ok. połowy i jeżeli nic Ci nie będzie łykać to wystarczy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2017, 17:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
fyrtel napisał(a):
Czy kupując AMSOIL który ma niecałe 3,9 litra będę zmuszony do kupna jeszcze dodatkowego litra, gdy będę wymieniał olej w mojej GH 2.0 benzyna z 2010? Wchodzi tam około 4,2 l Wiem też, że nie powinno zalewać się pod korek, zatem starczy te 3,9 czy to będzie trochę za mało?


Zmuszony to nie - to Twój wybór, aczkolwiek rozsądnie jest zalać silnik pełną ilością oleju podaną w instrukcji obsługi. W tym przypadku 4,3l.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2017, 18:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
wie ktos ile kosztuje wymiana oleju w ASO?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lip 2017, 19:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Za litr płaciłem 22 euro :/

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 09:57 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
fyrtel napisał(a):
Czy kupując AMSOIL który ma niecałe 3,9 litra będę zmuszony do kupna jeszcze dodatkowego litra, gdy będę wymieniał olej w mojej GH 2.0 benzyna z 2010? Wchodzi tam około 4,2 l Wiem też, że nie powinno zalewać się pod korek, zatem starczy te 3,9 czy to będzie trochę za mało?


Kup tak jak kolega CzarnePaliwo radzi, czyli 1gal (3,78l) + 1qt (0,946). Przy wymianie oleju zużyjesz całe duże opakowanie i około połowy małego. Druga połowa z małego opakowania przyda Ci się przy następnej wymianie - wtedy wystarczy że kupisz tylko duże.

neo1977 napisał(a):
wie ktos ile kosztuje wymiana oleju w ASO?

To zależy. Wymieniałem olej w ASO w grudniu zeszłego roku i zapłaciłem za robociznę około 120 zł. Wymieniałem kolejny raz równo miesiąc temu i zapłaciłem za robociznę około 60 zł. Do tego dochodzi koszt wkładu filtra oleju (około 40 zł) oraz uszczelka miski olejowej (około 8 zł). No i oczywiście koszt oleju, który warto kupić wcześniej samemu. ASO ma stałą stawkę za godzinę robocizny, a różnica w cenie polegała na tym, że za drugim razem wpisano czas pracy 0,5h. Te same ASO, więc myślę że sporo zależy od "przychylności" pracownika :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 15:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Yuppy napisał(a):
uszczelka miski olejowej (około 8 zł)

Podejrzewam, że chodzi Ci o uszczelkę korka spustowego miski olejowej.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lip 2017, 03:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.04.2016
Posty: 62
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Aktualnie mam zalany olej Amsoil Signature Series 5w30 - co jaki czas, ile km powinienem go wymienić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lip 2017, 06:58 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
dejwid napisał(a):
Yuppy napisał(a):
uszczelka miski olejowej (około 8 zł)

Podejrzewam, że chodzi Ci o uszczelkę korka spustowego miski olejowej.

Dokładnie tak, napisałem zbyt dużym skrótem :)

Shedlly napisał(a):
Aktualnie mam zalany olej Amsoil Signature Series 5w30 - co jaki czas, ile km powinienem go wymienić?

Zależy od eksploatacji. Jak jeździsz głównie po mieście, krótkie odcinki, olej zużywa się mocniej i warto wymieniać go częściej, np. raz na 10kkm. Jeśli robisz większe przebiegi, można wydłużyć interwał wymiany do 15kkm (co tyle ja zmieniam). ASO przy standardowych przeglądach olej wymienia co 20kkm i myślę że to już jest maksimum, którego nie warto przekraczać. No i oczywiście jeśli jeździsz mało (poniżej 15kkm rocznie), to zmieniasz po prostu raz na rok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 07:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.08.2016
Posty: 68
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witajcie,

Zbliża mi się wymiana oleju i mam pytania:
- czy wiecie jaka jest różnica w ilości oleju pomiędzy dziurką max i min na bagnecie ? Tak +/-. Pytam ponieważ mam niewiele powyżej minimum a wiec troszkę oleju ubyło od ostatniej wymiany, obecnie przejechane niecałe 11kkm. Ten ubytek może być spowodowany minimalnym wyciekiem/poceniem się od strony rozrządu który muszę uszczelnić.
- doradźcie czy zamienilibyście olej Castrol magnatec 5W30 A5/B5 (taki był lany od początku czy to w ASO czy przez poprzedniego właściciela w innym punkcie serwisowym) na inny i jaki. Czytając forum często pojawia się Amsoil Signature czy Millers ee 5W30. Rozumiem, że "płukanka" przy zmianie oleju na inny jest wskazana?

Auto ma obecnie przejechane 72tyś km, rocznie pokonuje 10-12 tyś w 80% miasto. Dziękuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 08:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
kup coś pożądnego żadnego \castrola
typu Valvoline


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sie 2017, 18:45 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
SzymekBDG napisał(a):
- doradźcie czy zamienilibyście olej Castrol magnatec 5W30 A5/B5 (taki był lany od początku czy to w ASO czy przez poprzedniego właściciela w innym punkcie serwisowym) na inny i jaki. Czytając forum często pojawia się Amsoil Signature czy Millers ee 5W30. Rozumiem, że "płukanka" przy zmianie oleju na inny jest wskazana?


W obecnej formie Castrol Magnatec 5w30 A5 ma bardzo kiepskie parametry. Żeby nie być gołosłownym przesyłam kartę prosto ze strony internetowej Castrola:

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... A8PHM6.pdf

Punkt płynięcia nie przekracza nawet -40'C co przy lepkości 5w30 marnie świadczy o jakości zastosowanej bazy olejowej i/lub ilości zastosowanych w formulacji oleju dodatków poprawiających jego płynność.

4680cP pompowalności to także nie jest rewelacja. Konkurencja schodzi poniżej 4000cP.

Signature Series 5w30 jest w tej specyfikacji klasą sam dla siebie ;) Tutaj znajdziesz jego parametry: http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

Świetnie wypada także Penrite Vantage 5w30.

SzymekBDG napisał(a):
Rozumiem, że "płukanka" przy zmianie oleju na inny jest wskazana?


Nie tyle przy wymianie oleju na inny co ogólnie warto takie płukanie przeprowadzić. Zakładając, że używa się dobrej klasy, bezpiecznej dla uszczelnień płukanki. Taki produkt nie uszkadza struktury gumy, z której wykonane są uszczelnienia. Delikatnie wymywa i zanieczyszczenia, których wyeksploatowany już olej nie był w stanie zneutralizować.

flywin napisał(a):
kup coś pożądnego żadnego \castrola
typu Valvoline


Gdyby jeszcze Valvoline podawał odparowalność i precyzyjnie określał pompowalność... ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 21:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
zbacz sobie badania laboratoryjne amsoil 5w30 i valvoline 5w30 synpower fe


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 23:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Widzę na ich podstawie, że:
- pompowalność Valvoline jest mniej korzystna niż Amsoil, różnica wynosi 880cP,
- odparowalność Amsoil wynosi 7,8% (karta danych podaje 7,5% - bardzo spójny wynik, podobnie zresztą jak pompowalność),
- odparowalność Valvoline wynosi 13,3% i to jest dużo, co więcej z wynikiem 13,3% ten olej nie ma prawa spełniać norm A5/B5 czy A1/B1, które deklaruje Valvoline na swojej stronie. Przekracza limit narzucony przez ACEA, który i tak jest wysoki,
- Amsoil ma innowacyjny pakiet dodatków zawierający związki molibdenu (Valvoline ich nie zawiera) i boru (Valvoline zawiera ich 4x mniej), dzięki czemu może zawierać mniej ZDDP szkodliwego dla układów katalitycznych,
- Amsoil ma w składzie więcej związków wapnia, które są detergentami odpowiedzialnymi w głównej mierze za zachowanie czystości silnika.

Raport z eksploatacji Signature Series 5w30 jest w porządku. Podwyższona ilość potasu może świadczyć o przedostawaniu się płynu chłodzącego do oleju. Jest to jedyna niepokojąca wartość z tego raportu i świadczy o problemie natury mechanicznej, który ma wpływ na zanieczyszczanie oleju.

Ogólnie Signature Series 5w30 jest nieporównywalnie lepszym produktem niż SynPower FE. Tak jak sugerowałem w poście wyżej ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 07:18 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.08.2016
Posty: 68
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Panowie,

Zdecydowałem się na poradę Tomasza "Czarne Paliwo" i złożyłem zamówienie na Amsoil Signature 5W30. W moim przypadku zamiana z Castrol Magnatec z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem. A w kwestii różnicy ilości oleju miedzy min a max ktoś posiada informację ?
Dziękuję <metal>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 15:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Benzyniaki mają 0,75L, więc myslę że u Ciebie będzie podobnie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 17:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
krzysiek1980, ale SzymekBDG ma silnik benzynowy, DISI ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sie 2017, 20:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
tomek tylko valvoline kupisz za 120 PLN za 5l a amsoil powyżej 250 pln


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 06:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
krzysiek1980, ale SzymekBDG ma silnik benzynowy, DISI ;)


Orientacyjną ilość podałem. Myślę że nie przekroczy to 1 L.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 12 sie 2017, 09:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
krzysiek1980 napisał(a):
Tomek napisał(a):
krzysiek1980, ale SzymekBDG ma silnik benzynowy, DISI ;)


Orientacyjną ilość podałem. Myślę że nie przekroczy to 1 L.


Inaczej Cię zrozumiałem, jest ok :wink:

flywin napisał(a):
tomek tylko valvoline kupisz za 120 PLN za 5l a amsoil powyżej 250 pln


Rozumiem tylko, że pisałeś o Valvoline jako o porządnym oleju, przytoczyłeś badania, więc pozwoliłem sobie je skomentować :wink: 1 kwarta + 1 galon, łącznie 4,73l oleju Signature Series można kupić za 228zł wraz z wysyłką. Czytelnik sam zdecyduje co jest jego priorytetem - cena czy jakość :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sie 2017, 21:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jak najbardziej ale ja osobiście wolę cześciej wymienić Valvoline niż Amsoil dłużej.

-- Dodano: N, 13 sie 2017, 22:34 --

apropo amsoil


a tu dexelia


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 09:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
flywin według Ciebie ten "test" wyczerpuje temat doboru/właściwości danego oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 10:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jako ciekawostka,
osobiście uważam, iż dexelia nie jest zbyt dobrym olejem/


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 13:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
flywin napisał(a):
apropo amsoil


Niestety testy, które wkleiłeś oraz inne, podobne dot. innych olejów na tym kanale są zupełnie oderwane od rzeczywistości. Test, który ma służyć za wyznacznik skuteczności ochrony silnika przez dany produkt jest wyizolowanym zdarzeniem punktowego przyłożenia siły, która nie wiadomo, dlaczego została akurat skalkulowana w taki sposób. Ponadto nie wiadomo jak ma się materiał, z którego wykonana jest ofiarna próbka, na której tworzy się skazy do materiałów zastosowanych w produkcji elementów silników. Ten test nie dość, że nie pokazuje całego spektrum funkcjonowania oleju w silniku to jeszcze to zawężone do kwestii tarcia upośledza. Wprowadza w błąd widzów, którzy niejednokrotnie za priorytet biorą jego rezultaty względem lepkości a nie rekomendacje producentów.

tombien słusznie zauważył, że to nie jest dobre źródło czerpania wiedzy ;)

tombien napisał(a):
flywin według Ciebie ten "test" wyczerpuje temat doboru/właściwości danego oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 08:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.08.2016
Posty: 68
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Nie wybrałem Amsoil dlatego, że ma długie interwały miedzy zmianami (24tyś nawet w ciężkich warunkach) bo rocznie nie przekraczam nawet 12kkm - wiec argument, że lepiej wymieniać częściej na olej tańszy jest nie trafiony. W kwestii ceny jasne, że nie jest to tani produkt lecz różnica w moim przypadku to max 80 pln w skali roku - umówmy się to nie są poważne pieniądze (taką kwotę można zarówno znaleźć jak i zgubić na ulicy w normalny dzień - to tak w formie żartu )
P.S.
Z racji, że Tomasz nie prowadzi sprzedaży filtrów udałem się do znajomego który prowadzi sklep/hurtownię w Bydgoszczy z olejami filtrami itp - zapytał czemu tylko filtry ? wiec odpowiedziałem, że olej mam Amsoil - odparł, ze bardzo dobry wybór, pytając dalej skąd co i jak. Sam jest oficjalnym dystrybutorem Millers, Eneos, Texaco, Valvoline i pewnie jeszcze innych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 11:59 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
SzymekBDG, reprezentujesz zdrowe podejście. Zarówno dla swojego silnika jak i komfortu użytkowania. Warto poczynić sobie taką prostą kalkulację i ocenić czy jest to aż tak duża różnica w cenie. Przy interwale nieprzekraczającym 15 tys. km w okresie 1 roku dopłata do lepszej klasy oleju zamyka się w około 7zł / miesiąc. Lepszej klasy olej skuteczniej chroni silnik już od samego początku biegu interwału. Niesie zalety związane z korzystniejszą pompowalnością, niższym punktem płynięcia, wyższym indeksem lepkości itd.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.