Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:07

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 17:41 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Arkadia, czy masz nadal DPF?[/quote]

CzarnePaliwo niestety nadal jest


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 13:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Czy niestety to tak bym nie przesądzał :wink: DPF nie jest takim przekleństwem jak niekiedy próbuje się go przedstawiać w sieci. Wiele wynika ze świadomości właściciela odnośnie posiadania takiego układu i jego odrobiny dbałości.

Twój silnik mieści 4,7l oleju wraz z wymianą filtra. Polecam olej Ravenol FLJ 5w30:

https://czarnepaliwo.pl/glowna/346-rave ... 30-5l.html

Ma bardzo dobre parametry w obrębie tej specyfikacji i pośród tego typu olejów w specyfikacji ACEA C1. Tutaj znajdziesz komplet danych technicznych: http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 5W30_0.pdf Włącznie z odparowalnością, pompowalnością i innymi parametrami, których konkurencja nie podaje w swoich dokumentach.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 13:28 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
CzarnePaliwo a do benzynowca jaki olej polecisz? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 13:44 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
krzysiekko, na jakiej lepkości obecnie pracuje silnik? Czy są jakieś problemy z nadmiernym ubywaniem oleju? Jeśli tak to daj znać ile znika na 1 tys. km.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 14:33 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
dzięki CzarnePaliwo.
A czy posiadasz jakąś płukankę przed wymianą oleju? Posiadasz u siebie do kompletu filtr powietrza+oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 15:18 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
CzarnePaliwo, obecnie auto pracuje na CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3. Nie ma problemu z nadmiernym ubywaniem oleju, szacuje ze auto zjada jakieś 200 ml na 10 tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lut 2018, 18:02 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
5 lutego 2018, o 14:33 Arkadia napisał(a):
dzięki CzarnePaliwo.
A czy posiadasz jakąś płukankę przed wymianą oleju? Posiadasz u siebie do kompletu filtr powietrza+oleju?


Tak, polecam bezpieczną dla uszczelnień silnika płukankę Archoil AR2820:
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html

Filtrów nie prowadzę, ale polecam dobrać je sobie tutaj:
https://catalog.mann-filter.com/EU/pol
Mając numery kupisz je w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym.

Czy masz już konto na https://czarnepaliwo.pl/ ? Jeśli nie to załóż proszę i wyślij mi pw ze swoimi danymi. Przypiszę Ci stały 5% rabat dla forumowiczów :wink:

krzysiekko, olej w specyfikacji ACEA C3 jest nieco nietrafionym. Przy konsumpcji rzędu 200ml / 10 tys. km śmiało wróciłbym do rekomendowanego w instrukcji obsługi 5w30 :wink: Proponuję iść klasycznie, sprawdzoną drogą - Amsoil Signature Series 5w30:
https://czarnepaliwo.pl/5w30/9-amsoil-s ... 0-1qt.html
https://czarnepaliwo.pl/5w30/22-amsoil- ... -378l.html

https://web.facebook.com/czarnepaliwo/v ... 716348540/

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 10:30 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
CzarnePaliwo, dzieki za pomoc, tak zrobie jak radzisz ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lut 2018, 21:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.05.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witam wszystkich
Nadszedł i dla mnie czas wymiany oleju i proszę o poradę
Mazda GH z 2009. Mało jeżdżona - wg DSRu przed zakupem rzeczywiste 74kkm, olej wymieniany regularnie. Ja zrobiłem ok 1,5kkm na PB i 10kkm na gazie. I to moje jeżdżenie zjadło pół wskaźnika oleju. Aktualnie jest Castrol Edge Professional C1 5W-30. Z tego co tu czytam to Castrol jest be i fuj, Motul i Mobil już nie to co przed wojną, to co lać do takiego w miarę młodego silnika? Nie jeżdżę jakoś szczególnie dużo ok 16-18kkm/rok, może trochę bardziej dynamicznie, oleju nie żłopie na razie więc może być coś konkretniejszego - może bym się nawet skusił na płukankę jeśli to miałoby sens.
Dzięki za info.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 18 lut 2018, 12:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
17 lutego 2018, o 21:25 dziabadziump napisał(a):
Ja zrobiłem ok 1,5kkm na PB i 10kkm na gazie. I to moje jeżdżenie zjadło pół wskaźnika oleju.


Taki ubytek na 11,5 tys. km to nie jest coś niepokojącego :wink:

17 lutego 2018, o 21:25 dziabadziump napisał(a):
Aktualnie jest Castrol Edge Professional C1 5W-30. Z tego co tu czytam to Castrol jest be i fuj


Przede wszystkim jest nietrafnie dobrany. Eksploatujesz silnik na oleju o niskiej popiołowości, przeznaczonym głównie do silników diesla z DPF.

MZR 2.0 mieści 4,3l z wymianą filtra. Klasyka w postaci Amsoila Signature Series 5w30 załatwi tu temat :wink:

https://czarnepaliwo.pl/5w30/9-amsoil-s ... 0-1qt.html

https://czarnepaliwo.pl/5w30/22-amsoil- ... -378l.html

Jeśli budżet pozwala na płukankę to warto ją także użyć. Pomoże efektywniej opróżnić układ smarowania z zanieczyszczeń i resztek wyeksploatowanego już oleju.

https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2018, 15:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.05.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Po lekturze forum tego się spodziewałem ;)
Dzięki za info i dzielenie się wiedzą.
Osobna wiadomość poszła na pw


Ostatnio edytowano Pt, 23 lut 2018, 21:47 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 20:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Hej, witam wszystkich.
Kiedyś ktos podał na forum ile oleju wchodzi na podziałce (bagnecie) od min do max. Teraz nie mogę znaleźć.
Podpowie ktoś?
Pozdrawiam


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 20:15 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
1 litr


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 20:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
0.8 l lub 1.0l


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 20:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
W 2.0 147 KM jest jak dobrze pamiętam 0,75L.

P.s sprawdzałem w instrukcji i jest 0,75L na Pb i 1,2 dla ON.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lut 2018, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzięki.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 mar 2018, 12:26 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
czyli nie mam sie co niepokoic jezeli w moim 2.2 diesel ubylo dokladnie 1 litr oleju od serwisu do serwisu czyli 15 000 km?


dodam ze nigdy nie przekraczam 2200 obrotow do momentu rozgrzania silnika do temperatury roboczej, ale za to czesto osiagam 4-4,5 tys obrotow;p po rozgrzaniu silnika na 2-3 biegu szczegolnie;p
jezdze oczywiscie na dexeli 5w30 dpf

-- Dodano: 1 marca 2018, o 12:26 --

czy ktos z was zalewala do mazdy olej

Details about Millers Oil XF Longlife C1 5w30 Fully Synthetic Engine Oil 5Ltr?

czy polecacie ten olej? slyszalem ze millers jest z gornej polki ale zastanawim sie czy zostc przy dexeli total czy wziasc millers?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 14:26 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam. Zdecydowałem się zmienić olej z 5w30 na 5w40 z uwagi na spore pobieranie 0.7-1l na 1tys. km przebieg auta 200tys. km. Zastosuję płukankę Liqui moly pro line później olej również tej marki tylko mam dylemat który najlepiej bedzie się nadawał (Auto z LPG)?
1. Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
2. Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40
3. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40

Nie ukrywam, że liczę po tym zabiegu na mniejsze zużycie oleju. Czy to dobry ruch i wybór oleju czy może polecacie coś innego w rozsądnej cenie może np. Valvoline (zaleta wszędzie dostępny) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 16:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Z doświadczenia Ci powiem że niewiele zmiana oleju pomoże. Oczywiście, minimalnie może to zużycie spaść ale na pewno nie do poziomu który by był akceptowalny. Ja ponad dwa lata jeździłem z tym problemem i miałem kontakt meilowy z kolegą z UK który też z tym walczył. Porównywaliśmy różne oleje i dzieliliśmy się doświadczeniami, niestety ani u mnie ani u Niego wiele się nie zmieniło. Ja lałem ELF SXR 5W30, później przesiadłem się na Penrite HPR 5W40 i na końcu pozostałem przy Valvoline Maxlife 5W40. Róznicą jaką zaobserwowałem między 5W30 a 5W40, to że olej znikał w bardziej kontrolowanym i wyrównanym tempie. Stosowałem płukanki LM Pro Line, Penrite Engine flush i Valvoline VPS. Kumpel nawet testował jakiś półsyntetytk 10W40 LM z MoS2 i też nic się nie zmieniło. Nistety, tutaj potwierdzają się słowa forumowego kolegi który dał sobie spokój z drogimi olejami, tylko lał Totala 5W40 twierdząc że droga oliwa w takim wypadku to tylko wyrzucanie kasy... i chyba miał rację. Jeżeli pierścienie są zapieczone lub zużyte to zmiana marki niewiele pomoże, a zamiana lepkości może minimalnie to zredukować, ale to na poziomie symbolicznym. Mnie brał ok 1-1,2 L/1000 km, ale jak mu pocisnąłem na trasie to po 300 km potrafił mi olej spaść do min.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 17:57 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Może i masz rację chyba dam sobie spokój, aż takiej tragedii nie ma, jak pocisnąłem ostatnio na S8 dochodziło chwilami 200 km/h, a tak to 160 non stop + górskie drogi to wciągnęła mi ponad litr, a zrobiłem 1100 km, a tak jak dojeżdżam do pracy max 110 km/h to około 700-800 ml. Trochę po prostu mnie to irytuje po muszę dwie bańki oleju kupować. Teraz jeżdżę na dexelli ale wyczytałem, że to to samo co elf srx także tylko zastanawiam się zmieniać na 5w40 ale jeszcze przemyślę temat jak mówisz, że u ciebie niewiele pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 mar 2018, 23:38 
Świeżak
Offline
Od: 14.06.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zmiana oleju nic nie da, jeżeli są zużyte pierścienie tłokowe - tylko remont silnika.

-- Dodano: 17 marca 2018, o 23:26 --

Przy zapieczonych można spróbować jeszcze jednej metody płukania naftą. Ustawiamy auto na kanale, wykręcamy świece, zalewamy każdy z cylindrów ok 100 - 150 ml nafty i zostawiamy na co najmniej całą noc. Nafta powoli przesączy się przez pierścienie, spłynie do oleju i być może odmoczy zapieczone pierścienie. Po takiej operacji zlewamy olej (po to ustawiamy auto na kanale - olej będzie rozrzedzony naftą, więc nie odpalamy silnika) i zalewamy świeży. Sam nie stosowałem, więc każdy robi na własne ryzyko.

-- Dodano: 17 marca 2018, o 23:32 --

Przy tej metodzie nafta w całości musi ściec do oleju. Jeżeli tak nie będzie - należy ją odessać przed uruchomieniem silnika.

-- Dodano: 17 marca 2018, o 23:38 --

Ostatnio słyszałem trochę inną wersję tej metody,gdzie ustawiamy cylinder tak, aby zawory ssące i wydechowe były zamknięte, wlewamy naftę, wkręcamy w miejsce świecy przewód, taki jak od manometru do mierzenia ciśnienia sprężania, i podajemy do cylindra sprężone powietrze. Chodzi o to aby nafta została na siłę przeciśnięta przez pierścienie i wypłukała je. I tak dla każdego cylindra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2018, 14:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Czesc koledzy\ kolezanki
jesetm tu nowy i od kilku tygodni posiadam mazde 6 2.2 d.
szykuje mi sie wymiana oleju bo silmik na dotarciu .
o moje pytanie jest czy olej PRIMEROL ktos zna ?
opinie itd
ktos cos slyszal?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 kwi 2018, 22:02 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Pytanko dość proste:

Czy oleje z allegro są oryginalne?
Np tutaj:
http://allegro.pl/mazda-dexelia-dpf-5w3 ... 59614.html

Cena dość śmieszna a jak u swojego zaufanego mechaniora zapytałem o jego źródło to z jego źródła ta sama butla ponad dwie stówki.

I teraz pytanie - czy stacjonarnie walą takie przebitki czy te oleje to jakieś podróby są?

Ktoś się orientuje?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 kwi 2018, 11:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To nie jest proste pytanie. Skąd ktoś na forum ma wiedzieć co jest w konkretnej bańce oleju? Jeden handlarz może oferować oryginalny olej, inny podróbkę. Ja oduczyłem się kupować takich towarów na Allegro jak kilka lat temu straciłem ciśnienie oleju na austradzie w jednym z moich poprzednich samochodów. Naciąłem się wtedy na podróbkę Motula. Były nawet w sieci zdjęcia porównawcze jak rozpoznać taki syf, ale znalazłem je dopiero po fakcie :pech:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 kwi 2018, 12:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To co kolega wkleił to raczej rzetelny sprzedawca będący już długo na allegro, więc myślę że podróbek nie sprzedaje.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 kwi 2018, 12:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Może i tak. Nie pisałem o tym sprzedawcy tylko ogólnie o zakupach na Allegro odpowiadając na pytanie:

5 kwietnia 2018, o 23:02 MikeWasowski napisał(a):
Czy oleje z allegro są oryginalne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 kwi 2018, 13:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Witam.
Jaki olej silnikowy polecacie po wycięciu DPF? 6 GH 2.0 Diesel
Czy nadal Dexelia tylko i wyłącznie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 maja 2018, 15:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.05.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam.
Dodam, że jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. :wink:
Ja swoją Mazdę kupiłem ponad 2 lata temu. Po zakupie jakoś na szybko zgooglowałem temat jaki olej zalać i wyskoczyło mi jakieś forum na którym ktoś wymieniał jaki oleju dedykowany jest do jakiego silnika w Maździe GH. Dla mojego silnika (2.0 Pb + LPG) jako dedykowany olej podany był Dexelia lub Miller Oils...10w40. Dopiero teraz przy okazji już chyba 5 wymiany oleju ponownie poszukałem i patrzę, że jednak zdecydowana większość poleca właśnie PRAWDZIWY syntetyk - 5W30.
Teraz jednak jest pytanie - bo jak do tej pory nie miałem zastrzeżeń co do działania silnika na tym oleju. Jak zalewałem przy wymianie do maksimum to przez cały okres użytkowania danego oleju - wymieniałem co 15 k km - to jeszcze mi się nie zdarzyło bym nawet cokolwiek musiał dolewać. Po prostu nigdy poziom nie spadł poniżej minimum.
Jedyne zastrzeżenie jakie bym mógł mieć to, że po odpaleniu w niższych temperaturach obroty sporadycznie ale jednak delikatnie falują.
Więc jaka jest Wasza porada? Przechodzić na ten 5W30? Bo mam obawy, że jak na niego przejdę to, że zacznie mi brać olej.
Dodam, że na chwilę obecną mam na liczniku 142 tys km. Jak kupowałem to wskazania licznika (celowo użyłem tego określenia a nie przebieg :-P bo samochód był kupiony od Polaka który sprowadził go z Austrii, a kto wie jaką fantazją wykazał się w cofnięciu licznika :?: Ja jednak wolę żyć w błogiej nieświadomości, że przebieg był prawdziwy) wynosiło 82 tys. Więc pytanie dodatkowe jest także czy jeśli już mam przechodzić to po 60 tys przejechanych na Dexeliach 10w40 będzie konieczne zastosowanie już czegoś? (jakiejś płukanki), albo może wystarczy, że zaleję jakiegoś np 5W40 HC (hydrocrack) i pojeżdżę z 5-7tys żeby go "przepłukać"?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 maja 2018, 18:48 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 maja 2018, o 16:57 encantado napisał(a):
Więc pytanie dodatkowe jest także czy jeśli już mam przechodzić to po 60 tys przejechanych na Dexeliach 10w40 będzie konieczne zastosowanie już czegoś? (jakiejś płukanki)


Płukać można i warto (w zależności od budżetu) nawet co wymianę. Płukanka pomoże przygotować układ smarowania pod świeży olej skuteczniej uwalniając go z resztek tego już wyeksploatowanego. Dzięki temu nie zanieczyści on w takim stopniu świeżego produktu. Płukanka powinna być też wolna od agresywnych rozpuszczalników, żeby nie uszkodzić struktury gumy, z której wykonane są uszczelnienia silnika. Przykładem takiej bezpiecznej płukanki jest Archoil AR2820:

https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html

Odnośnie lepkości to sugeruję przejść przynajmniej na lepkość 5w40. Dla lepszej pompowalności oleju i jego parametru CCS. To szczególnie istotne zimą, przy niskich temp. i zimnym rozruchu silnika.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 maja 2018, 18:59 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
lukbuc1, po wycięciu DPF nie musisz już stosować olejów o obniżonej popiołowości ;) Proponuję rozejrzeć się za dobrej klasy olejem dedykowanym do silników diesla.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.