Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 17:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dokup sobie ELF SXR 5W30, bo to praktycznie ten sam olej tylko z inną etykietą. Produkuje oba ten sam koncern - Total. Jeżeli chcesz to poczytaj sobie w necie o tych olejach i porównaj karty charakterystyki. ELF'a dostaniesz wszędzie i w lepszej cenie, więc w przyszłości możesz smiało kupować ten olej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 18:50 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 44
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Planuję na razie tzn do czasu najbliższej wymiany oleju zostać przy tym co mam zalane. Później zmienię na coś co poleci czarnepaliwo i do tego płukankę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 19:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dokładnie, są z pewnością lepsze oleje ale i droższe. Wszystko zależy czego oczekujemy i jakie będą roczne przebiegi. Na dzień dzisiejszy dokup sobie tego ELF'a i masz problem z głowy lub jak już się upierasz Dexalię 1L z allegro, tylko dojdzie koszt dostawy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 20:51 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
mk77, krzysiek 1980 dobrze Ci doradza. Możesz teraz kupić Elfa Evo SXR 5w30 (to jest ten sam olej co Mazda Original Oil Ultra 5w30). Ew. mogę zaproponować Amsoil Signature Series 5w30, który można stosować na dolewkę do obecnego oleju. Nie sprawi żadnego problemu, nie pogryzie się z zalaną Mazdą Ultra (Amsoil wspomina o tym na swojej stronie internetowej).

http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3 ... 0-1qt.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 23:40 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
TOMASZ napisał(a):


I poleć proszę jeszcze jakąś płukankę.

Dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lip 2016, 00:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/dod ... 375ml.html
http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/dod ... 250ml.html
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... gineflush/
https://www.amsoil.com/shop/by-product/ ... ion-flush/

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lip 2016, 16:44 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tomku odpisałeś mi ze nie macie w tej chwili tego oleju na stanie i nie spodziewaćie się dostawy w lipcu. Poleciles mi inny dobry Penrite-enviro ale nie wiem czy jest sens zalewać moja mazda innym niż oryginalny na którym obecnie jeżdżę bo i tak przy następnej wymianie wrócę na Mazdowskiego bo auto pójdzie na serwis do Mazdy. Co druga wymianę robię sam.
Czy mozesz/możecie polecić mi inny sprawdzony sklep abym zakupił wyżej wymieniony olej w tym tygodniu?
Mowa o Dexelia

Z góry dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lip 2016, 18:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Do ASO możesz zawieźć swój olej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 00:11 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tylko ze ja mieszkam w UK i musiałbym najpierw ten olej ściągać do siebie i później pytać się czy w ogóle oni takie coś zrobią z moim olejem.
Za dużo zachodu.
Na Dexelia tez daje radę.

A więc zna ktoś godny i zaufany sklep z olejem Dexelia (mazda oryginal) do polecenia? Czy pozostaje mi tylko polskie ASO (akurat będę na wakacjach)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 03:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Zanim zamówisz ten olej to najpierw zapytaj, dlaczego nie wlali by Ci tego co przyniesiesz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 lip 2016, 08:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
kinek82 napisał(a):
A więc zna ktoś godny i zaufany sklep z olejem Dexelia (mazda oryginal) do polecenia?

Możesz zapytać tutaj:
www.ats-oleje.pl
Kiedyś kupowałem u nich Dexelie i była ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 20:28 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam.

Dziś zalałem Penrite od kolegi Tomka, do mojej Madzi... Oczywiście po wykonaniu płukanki :-). Po wszystkim, czyli po przejechaniu powiedzmy tysiąsa km dam znać, jakie rezultaty... Po cichu mam nadzieję, że połykanie oleju będzie ograniczone lub wyeliminowane...

Trzymajcie kciuki :-)...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 20:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Trzymamy

Nakrykloł żech ze mobilnioka

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lip 2016, 16:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam,

Ja zalalem silnik shellem ze specyfikacja c1 i zrobilem jakies 2 tys km i zauwazylem ze olej sie podnosi, ale jezdze tylko po miescie , wiec raczej to norma


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lip 2016, 21:35 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Podnosi się? :-) A sprawdzasz na rzgrzanym czy zimnym silniku?

Ja na zimnym, bo inaczej odczyt to makabra :-)...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 00:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Na zimnym sprawdzam, jest 1/4 do X


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 08:18 
Amator
Offline
Od: 29.02.2016
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
No to dziwne :)...

Ja natomiast po zalaniu nowego oleju, mam straszny problem z ustaleniem, ile jest oleju w silniku :). Wlałem co prawda tyle, ile być powinno (wg specyfikacji), ale ogólnie bagnet jest cały mokry :)...

Po przejechaniu większego dystansu powinno być chyba lepiej z odczytem. ostatnio też tak miałem.

Nie wiem też, czy to możliwe, ale autko działa jakby żwawiej... :) Czytałem gdzieś, że po wymianie oleju i wcześniejszej płukance, może się poprawić kompresja. Może to jest skutek "lepszej pracy" :)...

Powodzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 15:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
seemoore napisał(a):
No to dziwne :)...

To nie jest dziwne. To jest normalne (w przypadku silnika MZR-CD).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lip 2016, 22:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dzis wywalilem to cholerstwo proekologiczne i na znak prostestu bede dizlem robil male przebiegi po miescie i do w dodatku bez klopotow, a olej zaleje jakis pelen syntetyk ktory bedzie o polowe tanszy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lip 2016, 09:02 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Mam takie oto pytanie. Ostatnio zmieniłem olej na Amsoil 5w30 i mam dziwną sytuację. Mianowicie po wymianie, który była w lutym tego roku przejechałem ok 3 tys km i nie ubyło nic. Wraz z nastaniem cieplejszych dni zaczęła się delikatna konsumpcja oleju. Ostatnio przejechałem trasę ok 500 km 4 osoby na pokładzie i wciągnęła ok 100ml, obroty w okolicach 3-3,5 tys czasami do 5 tys. Wcześniej jeździłem na Millersie EE Longlife 5w30 dwie wymiany. Olej zawsze wymieniam co ok 10-12 tys. km. Świece wymieniane przy ok 90 tys km obecnie sprawdzone i brak oznak spalania oleju. Wcześniej jak jeszcze jeździłem na Dexelii to nie brał oleju a na Millersie ok 300 ml na 12 tys.
Czy jest to spowodowane ciepłymi dniami i obciążeniem silnika czy może z olejem jest coś nie tak i należy wrócić do czegoś innego ? Obecny przebieg 113 tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 26 lip 2016, 09:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
keramik, obserwuj sytuację, aczkolwiek zdarza się, że w trasie przy takim obciążeniu silniki biorą nieco oleju. Nie spodziewałbym się u Ciebie jakiegokolwiek problemu z silnikiem czy samym olejem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2016, 08:51 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Tak właśnie zrobię bo wydaje mi się że z silnikiem jest wszystko ok. Moc ma, nie kopci, olej nie jest czarny. Skłaniam się bardziej ku teorii, że w gorące dni oleju też ubywa. Jeżeli paliłby olej to na świecach byłoby widać a tak są takie same jak te stare które wymieniłem czyli bez oznak spalania oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lip 2016, 00:52 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam forumowiczów!
Mam takie krótkie pytanko..
Który z poniżej wymienionych olejów najlepszy do Mazdy6 2.2disel 2011r.?
-Shell Helix Ultra Professional AF-L 5W-30
-Total Quartz INEO First 0W - 30
-Motul 8100 Eco-Clean+ ACEA C1 5W-30
-Mazda DPF Oil 5W30 Dexelia
-Fuchs TITAN GT1 PRO C-1 5W-30
Zastanawiałam się pomiędzy Total-em (z tego co się orientuje Total produkuje Mazdowska Dexelie) i Fuchs-em. Cena kompletnie nie gra roli, bo dla mojej dziewczynki wszystko co najlepsze.. :)
Z góry dziękuję za podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sie 2016, 22:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam.
Kilka dni temu robiłem przegląd serwisowy na 100.000 km w ASO w mazdzie GH
2.0 benzyna, zalali mi Castrol 5w30, czy nie powinni zalać innego oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 5 sie 2016, 11:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Rafal, ASO zazwyczaj zalewają oleje 5w30 z beczki. Mieli Castrola i taki pewnie wlali. Lepkość jest w porządku. Kwestia co to dokładnie za Castrol i czy jest realnie w porządku. Co masz wpisane na fakturze?

Ze względu na takie sytuacje zawsze zachęcam, żeby kupować olej samemu, z pewnego źródła, a następnie pilnować czy zostanie wlany w ASO / serwisie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 12:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Mam pytanko odnosnie oleju silnikowego,chodzi mi o to czy do silnikow benzynowych nie diesla to czy nie byl by lepszy 5w40?,mam silnik 2.0 155km i czasami jak musze wyprzedzic a czesto mi sie zdarza to musze go wysoko krecic,a jak wysoko jest silnik krecony to olej z koncowka 40 ma lepszy film olejowy i lepiej chroni silnik,bo silniki sportowe jezdza z koncowka 50 lub 60,oczywiscie chodzi mi o dobrej firmy olej np millers,co o tym myslicie?,wiem ze 5w30 zaleca producent ale dobrej firmy 5w40 napewno nie podniesie spalania a moze przyniesc wlasnie korzysci na wysokich obrotach silnikowi,pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sie 2016, 18:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Sprawa widzisz nie jest prosta, bo są dwie szkoły. Jedni twierdzą że nowe konstrukcje są ciasno spasowane i przystosowane do olejów 0W20, 5W30 itp i żeby nie zalewać ich dużo bardziej lepkimi olejami. Inni natomiast twierdzą że to marketing, dbanie o to by silniki szybciej się zużywały i ogólnie to całe Eco, Euro itp. Osobiście uważam że takim normalnym olejem dostosowanym do Naszego klimatu jest właśnie 5W40, bo zapewnia zimą szybki rozruch i odpowiednie smarowanie a latem odpowiedni film olejowy nawet przy ostrej jeździe. Oczywiście napisałem tylko jak ja to widzę, a przeważnie radzimy trzymać się zaleceń producenta. Ja w swojej M6 stosowałem 5W30 i 5W40, różnic w spalaniu czy odpalaniu na zimno nie zauważyłem. Diesle są chyba bardziej czułe na lepkość i raczej bym stosował tylko 5W30.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 18:37 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
moj kolega w pracy ma corse z 2013 z silnikiem 1.6 turbo benzyna,zrobil kute tloki i cos tam jeszcze i ma teraz 260KM,firma z londynu ktora oczywiscie poleca forum corsy w uk jest jedna z lepszych w angli i kazali mu jezdzic tylko na 5w40 bo wlasnie lepszy film olejowy,a orginalnie jezdzil na 5w30,lubie czasami przycisnac ale tak porzadnie i wlasnie mysle ze ten 5w40 czy by sie nie nadal,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 sie 2016, 18:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Silnik silnikowi nierówny i nie ma też co generalizować i wszystkich benzyniaków stawiać pod jedną kreską. W benzynce M6 można zastosować zarówno 5W30 jak i 5W40, chociaż jak wiesz taką zalecaną i niby najlepszą lepkością jest 5W30. Producent w instrukcji od GG dopuszcza nawet 10W40.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 9 sie 2016, 07:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
hip81, jeśli silnik nie bierze oleju to nie ma sensu przechodzić z 5w30 na 5w40. Jest na rynku dostatecznie dużo olejów 5w30 o świetnych parametrach żeby czuć się bezpiecznie podczas bardziej dynamicznej eksploatacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.