Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1623 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 22:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kiedyś nad morzem piwo sprzedawali i w lokalach śledzia do wódki serwowali :lol: Ale idziemy ku lepszemu i ku wolności. Tomek, spoko gość i ma wiedzę, więc jeżeli juz pogadaliscie to nic tu po Nas :wink: Możesz jak chcesz kupić najazdy, bo są w różnych cenach a się przydają jak się ma swoją posesję. Ja za wymianę płacę 30 zł i wolę dać znajomemu zarobić raz w roku, niz się bawić z podnośnikami itp.. Oczywiście, gdybym miał kanał to sam bym sobie wymieniał.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 22:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Apropo Oleju to bym brał 9 litrową bańkę,ktoś 2 strony wcześniej linkował nawet, ale teraz nie ma na czarnepaliwo.pl takiego litrażu :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 22:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Zobaczysz dalej co bedzie. Nie ma co zakładać najgorszego. Jeżeli zaobserwujesz że sporo łyka, to przejść na jakiś w miarę kasowo przyzwoity 5W40 i tak pozostać lub remont. Jeżeli dolewki bedą sporadyczne, to Twoja kasa i Twój wybór :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 22:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...A uszczelka miedziana bądź aluminiowa pod korek/śrubę spustową misy? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 23:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Powiem szczerze że nigdy w żadnym aucie nie wymieniałem i nic nie ciekło :D

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 23:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
:-)
Hehe, ja też nie wymieniałem, tylko dlatego bo ciągle zapomniałem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 23:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nawet powiem, że żaden mechanik mi na to nie zwrócił uwagi. Czasami mam wrażenie że pewne terminy serwisowe są nad wyrost np. nie pamiętam kiedy płyn hamulcowy zmieniałem i tez nigdy nie miałem problemów, nawet na autostradzie. Filtr powietrza przy mojej jeździe to jak co dwa lata zmienię, to max. bo jest czysty. Świece, mój znajomek zmienia jak już coś się dzieje i na pewno nie co 40 tys km jak wszyscy piszą ( zwykłe, nie irydowe).

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 23:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A widzisz, mnie majster za każdym razem się pyta, masz te podkładkę czy znowu zapomniałeś.... i tak już kilka lat będzie....;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 15:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Trochę nie kumam, czemu polecanym olejem do naszych Mazd jest 5w30, a nie 5w40? 5w30 swoje właściwości zachowuje w temperaturach -30-20 stopni Celsjusza. Na nasze warunki zdecydowanie lepszy wyborem będzie 5w40, który powinien prawidłowo pracować do temperatury 35 stopni Celsjusza.

Chcę właśnie zmienić olej na 5w40 i będzie to prawdopodobnie Valvoline SynPower.

I teraz dwa pytania do znawców tematu:

1. Nada się do Mazdy6 (Pb 2.0 DISI 155KM) zwykły SynPower 5w40, czy lepsza będzie wersja z dopiskiem "MST C3"?

2. Czy powinienem zrobić płukankę po Dexelli 5w30?

3. A może jakiś zupełnie inny olej? (Nie kumam tych oznaczeń i nie bardzo wiem jak sprawdzić, który olej zgadza się z tymi dedykowanymi do Mazdy)

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sie 2018, 16:18 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Ogólnie rzecz biorąc to czy zrobisz płukankę czy nie zależy tylko od Ciebie :) jak ją zrobisz to nic złego się nie stanie z Twoim silnikiem :) niedawno robiłem i jest wszystko ok :D
Płukanka pozwala oczyścić silnik z zanieczyszczeń tam zgromadzonych, nie zaszkodzi jej zrobić jeśli nie znasz historii pojazdu.
Lepkość oleju to również rzecz gustu, lepiej kupić dobre 5W30 niż jakieś kiepskie 5W40.
Różnice są tak znikome że to już zależy od gustu.

Zwróć się do Czarne Paliwo - elegancko dobierze Ci olej do Mazdy, biorąc pod uwagę przebieg i styl jazdy.
Płukanka AR2820 i olej Ravenol VST 5w40 - ja lałem taki o niskiej odparowalności - jazda na wysokich obrotach itp.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sie 2018, 13:44 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
24 sierpnia 2018, o 16:30 Cypisek666 napisał(a):
5w30 swoje właściwości zachowuje w temperaturach -30-20 stopni Celsjusza


Tak nie jest ;) To zależy od bardzo wielu czynników związanych z konkretnym produktem i danym silnikiem.

24 sierpnia 2018, o 16:30 Cypisek666 napisał(a):
Na nasze warunki zdecydowanie lepszy wyborem będzie 5w40, który powinien prawidłowo pracować do temperatury 35 stopni Celsjusza.


To ogromne uogólnienie.

24 sierpnia 2018, o 16:30 Cypisek666 napisał(a):
1. Nada się do Mazdy6 (Pb 2.0 DISI 155KM) zwykły SynPower 5w40, czy lepsza będzie wersja z dopiskiem "MST C3"?


Nie ma potrzeby stosowania w tych silnikach olejów w specyfikacji ACEA C3 (o obniżonej popiołowości). Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością związków cynkowych (ZDDP) w oleju, które mają świetne właściwości przeciwzatarciowe.

24 sierpnia 2018, o 16:30 Cypisek666 napisał(a):
2. Czy powinienem zrobić płukankę po Dexelli 5w30?

24 sierpnia 2018, o 17:18 GRETKIEP napisał(a):
Płukanka pozwala oczyścić silnik z zanieczyszczeń tam zgromadzonych, nie zaszkodzi jej zrobić jeśli nie znasz historii pojazdu.


Dokładnie tak :)

24 sierpnia 2018, o 16:30 Cypisek666 napisał(a):
3. A może jakiś zupełnie inny olej? (Nie kumam tych oznaczeń i nie bardzo wiem jak sprawdzić, który olej zgadza się z tymi dedykowanymi do Mazdy)


Czy na Dexelii 5w30 odnotowujesz ubytki oleju? Jeśli tak to jakie to są ilości na 1 tys. km?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 20:02 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Niska popiołowość jest ważna jeśli chodzi o silniki Diesla. Tam mamy DPF oraz wrażliwe wtryski, dlatego tam bardzo ważna jest szczególne popiołowość.
Nowe silniki benzynowe, oczywiście nie wszystkie też zaczynają posiadać filtry cząstek trwałych.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 12:45 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tak - diesel z DPF to zupełnie inna bajka. W przypadku benzynowego 2.0 DISI specyfikacja ACEA C3 (a także C1, C2 czy C4) jest zbędna.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 23:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam,
Planuję wymianę oleju na jakiś lepszy. Do tej pory zalany był Castrol Edge 5w40 plus ceramizer od Liqui Moly. Zastanawiam się nad LIQUI MOLY TOP TEC 4500 5W30. Czy taka zmiana będzie bezpieczna dla silnika? Przy zmianie zastosować płukankę i jeśli tak to jaką? Auto nie pobiera oleju, a przynajmniej po przejechaniu 10kkm nie jest to zauważalne. Silnik 2,0 MZR-CD 140KM z przebiegiem 223kkm.
Z góry dzięki za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 08:37 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Belferion, czy nadal masz DPF?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 14:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak, nadal jest i nie jak dotąd nie odzywała się kontrolka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sie 2018, 08:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W takim razie:

24 października 2012, o 00:01 Tomek napisał(a):
Silniki diesla: ACEA C1 lub JASO DL-1, 5w30


:wink:

Ten Castrol Edge 5w40 wcześniej był niefartownie dobrany.

Lepszą opcją niż Top Tec 4500 5w30:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000324 ... 2.0-de.pdf

będzie Ravenol FLJ 5w30:
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W30_0.pdf

Liqui Moly / Ravenol
indeks lepkości 171 / 175 (im wyższy tym lepiej)
punkt zapłonu 228'C / 236'C (im wyższy tym lepiej)
Noack 11,5% / 9,8% (im niższy tym lepiej)
HTHS >=2,9 / 3,1 (im wyższy tym lepiej; nie wiadomo ile dokładnie wynosi w LM)
punkt płynięcia -42'C / -36'C (im niższy tym lepiej)
TBN 6,5 mg KOH/g / 6,0 mg KOH/g (im niższy tym lepiej, ale tutaj i tak jesteśmy ograniczeni popiołowością z uwagi na obecność DPF)

https://czarnepaliwo.pl/glowna/346-rave ... 30-5l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sie 2018, 15:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Wielkie dzięki za pomoc :D


Ostatnio edytowano Śr, 29 sie 2018, 15:05 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 wrz 2018, 23:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Dzisiaj wymieniłem olej na Ravenol 5w40 i zalałem przed tym płukankę Mitasu 4 litry. I z jednej strony jestem zadowolony, z drugiej trochę zmartwiony. Silnik płukał się około 20 minut, Mitasu sam w sobie ma bardzo jasną barwę, po zlaniu był bardzo ciemny, wręcz czarny. Fajnie, bo płukanka jak najbardziej spełniła swoje zadanie, ale z drugiej strony ile tego syfu siedzi w tym silniku :| niemniej jednak polecam ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 wrz 2018, 08:33 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
14 września 2018, o 00:22 fyrtel napisał(a):
z jednej strony jestem zadowolony, z drugiej trochę zmartwiony. Silnik płukał się około 20 minut, Mitasu sam w sobie ma bardzo jasną barwę, po zlaniu był bardzo ciemny, wręcz czarny


Nie ma się co martwić. Pozbyłeś się sporej ilości zanieczyszczeń :) Teraz trzeba tylko dbać o regularne, w miarę krótkie interwały na dobrej jakości oleju :wink:

Jeden z moich klientów zużył 16l oleju płuczącego. Silnik o dużej pojemności (3.4) na jeden cykl płukania potrzebował 8l oleju. To co wyleciało nie napawało optymizmem. Zdecydowaliśmy o drugim takim cyklu. Dosłałem szybko kolejne 8l i drugie płukanie ostatecznie posprzątało silnik. W tym konkretnym przypadku problemem takiego zanieczyszczenia był m.in. sportowy filtr stożkowy, który mało skutecznie filtrował powietrze...

Tutaj np. zdjęcie oleju płuczącego z Volvo V50 2.5 T5 B5254T7 230KM 320Nm:
https://www.facebook.com/czarnepaliwo/p ... =3&theater

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 05:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam wszystkich.
Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju i jest na minimum (bardzo minimum - dolna krawędź podziałki), auto zalane Dexelia 5w30, chcę przejść na ten "sam" olej
ELF EVOLUTION 900 sxr 5w30 (juz zamówiony - pewnie w przyszłym tygodniu przyjdzie).
Mam teraz takie pytanie czy dolać jakikolwiek 5w30 (ok 300ml) i jak już będę miał ELF, dolać resztę?
Pod koniec grudnia będę wymieniał cały olej (jeszcze ok 2 000 tyś km), od ostatniej wymiany zrobiłem 11 000 km.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 06:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja bym dolał.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 16:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
ja bym wymienił olej już


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 19:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dolać jak najszybciej jakikolwiek olej 5w30, a jak przyjdzie przesyłka z nowym to wymienić całość.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 22:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzięki za odpowiedzi.
Ogólnie sytuacja wygląda następująco, odwiedzilem znajomego mechanika i mówię mu o problemie... Sprawdził przy mnie stan oleju a tam poziom prawie pod max. Stan sprawdzany po 30 min od wyłączenia silnika.
Sprawdzę rano i porównam jeszcze raz.


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 12:09 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ta miarka od FoMoCo nie należy do udanych. Niekiedy trzeba sprawdzać po kilka razy, że dojść do jakiegoś wniosku odnośnie realnego poziomu oleju w swoim silniku.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 20:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam ponownie, rzeczywiście ta miarka jest jaka jest, oleju jest raz na minimum a raz pod max, podłoże na jakim auto stoi nie jest mierzone poziomica ale wydaję się równe.
Przyszedł olej Elf Evolution 900SXR 5w30 i podobno jest to ten sam co Dexelia 5w30.
Zastanawia mnie opis gdzie w Dexelia jest A3/A5 a na etykiecie Elf jest A5/B5.
Jak się do tego odnieść?
Ten sam czy nie?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 22:56 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Czy taki olej będzie dobry do 2.5 MZR: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1181-RAVENOL-FO-SAE-5W-30-CleanSynto-1L-4014835722613.html#/5-pojemnosc-5_l
Niby API SN i ACEA A5, więc powinno być OK.
Albo co polecacie z najniższego przedziału cenowego < 150 PLN ?
Oprócz
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30
MOBIL SUPER 3000 X1 5W30 FORMULA FE
MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30 5L BENZYNA
?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 11:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
10 grudnia 2018, o 22:56 Lobo napisał(a):
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1181-RAVENOL-FO-SAE-5W-30-CleanSynto-1L-4014835722613.html#/5-pojemnosc-5_l


Nie bez powodu nie oferuję tego Ravenola :wink: Ma kiepskie parametry. Wysoki punkt płynięcia (-36'C) oraz wysoką odparowalność na poziomie 10,4%.

Świetny produkt - DXG 5w30:
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 5W30_0.pdf
Płynny do -57'C, odparowalność 6%, w składzie od 40 do 70% syntetycznej bazy PAO :cool:

https://czarnepaliwo.pl/glowna/361-rave ... 30-5l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 15:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witaj CzarnePaliwo. Planuję wymianę oleju w swojej M6 drugiej generacjii rocznik 2010. Silnik 2.2 MZR-CD 95 KW Diesel. Ostatnio olej wymieniałem prawie dokładnie 10tys km temu. Przebieg mojego samochodu to w tym momencie 174 000 km. Ostatnio panowie 'mechaniki' wlali mi Castrol Edge 5W30. Sprawdzałem stan oleju dzisiaj i stan pokazuje ponad full, obrazek ilustracyjny na silniku mówi że trzeba już szybciutko wymienić olej. Przechodząc do sedna sprawy chcę kupić oryginalny olej Mazdy. MAZDA DEXELIA DPF 5W30 ACEA C1 DIESEL. Powiedz mi bardzo proszę czy to jest odpowiedni i optymalny wybór. Z DPF-em nie mam żadnych problemów, ogólnie wszystko śmiga jak należy. Dziękuje i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1623 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.