Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 27 sty 2015, 01:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.01.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
witam,

viewtopic.php?f=41&t=190&start=330 --- tutaj opis mojego przypadku

Dodam ze cala procedura przeszla za 1szym razem pomyslnie :)

dzieki za pomoc i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 paź 2015, 11:35 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.04.2014
Posty: 55
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Wczoraj miałem akcje kasowanie, wchodzę na forum a tu fotka umarła, tak jak link do strony.
Na szczęście kiedyś zrobiłem screena i dla potrzebujących wrzucam :)

Obrazek

_________________
Była: Mazda 6 2.0 MZR-CD RF7J 143km 2006 FL SPORT
Jest: Mazda 6 2.0 16V MZR DISI 155km 2010 FL SPORT


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 21:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Witam wszystkich!
Jestem zupełnie nowy tutaj.
Dzisiaj skorzystałem z powyższej porady i wykonałem procedure kasowania serwisu olejowe go przy użyciu kabelki i zworki do masy . Udało mi się to za pierwszym razem. 
Chciałbym jednak podzielić się moim spostrzeżeniami czy inaczej mówiąc sprecyzować tę instrukcję. 
Procedurę wykonałam pomyślnie w szustce GH 2009 rok z silnikiem 2.2 MZR CD 163KM. 
Niedawno robiłem w niej serwis olejowy bez kasowania serwisu. Po jakimś czasie w trakcie jazdy na autostradzie zaczęła mruga kontrolka DPF .
Jak z tego wynika w Madzia 6 z silnikiem 2.2 MZR CD serwis olejowy wyświetlany jest za pomocą mrugającej kontrolki DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 22:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Coś mnie się wydaje, że nie masz racji, bo chłopaki by już o tym pisali, poza tym w pierwszym poście jest jak wół, że inspekcja w 2.2D to kontrolka od świec. Czemu u Ciebie wyjątkowo miałoby być inaczej?

Czemu piszesz dwa identyczne posty w dwóch różnych tematach?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2016, 01:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie tak samo wyświetla za pomoca kontrolki DPF. A jak kasujesz inspekcje to wtedy mrugnie kontrolka od świec.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2016, 09:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Potwierdzam :) dpf jak masz serwis olejowy, jak wchodzisz w procedure to kontrolka swiec.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2016, 22:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Opisałem własny przypadek - tak było ;wczoraj to robiłem. Trudno się pomylić.
Napisałem to nie po to by coś negować tylko po to, żeby podzielić się wiedzą. Być może ktoś będzie miał taki sam przypadek i niepotrzebnie będzie grzebal przy DPF'ie.
Napisałem wczoraj, że jestem nowy ale to dotyczy tylko tego forum. W autach siedzę juz 25 lat i daję radę. Nie jeden dziwny, zaskakujący przypadek już przeszedłem.
Podsumowując :
Ja - mając spore doświadczenie - dopuszczam taką możliwość, że w zależności np. od wyposażenia, miejsca produkcji, miesiąca produkcji mogą być różnice i oba sposoby sygnalizacji serwisu olejowego występują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2016, 20:41 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zrób kasowanie inspekcji oleju jeszcze raz i zobacz która kontrolka Ci się paliła bo wykonaniu instrukcji. Podejrzewam, że nie trzeba mieć migającego DPF by przeprowadzić resetowanie inspekcji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 kwi 2016, 05:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
po zakupie '6,wymieniłem olej w silniku (2,0 diesel) nie paliła się żadna kontrolka ,ale wymieniem dla spokoju. Jak teraz postąpić, jeśli chodzi o system informujący o wymianie oleju ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 kwi 2016, 07:27 
Offline
Widziałeś pierwszy post?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sie 2017, 22:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Hej
Jechałem dziś nad morze. Dodam że filtr wysłałem ok. 10 sierpnia ale nie wymieniłem oleju bo był wymieniany w marcu. W trakcie jazdy od razu zapaliła mi się kontrolka check engine i mrugajac kontrolka dpf. Oczywiście spadła moc. Czy może to być sytuacja z nieskasowana inspekcja olejów? Poziom oleju sprawdziłem i wszystko Oki. Teraz się zastanawiam czy podjechać gdzieś w okolicy Rewala może ktoś poleci jakiego mechanika pod komp czy spróbować skasować na własną rękę inspekcje i zobaczyć? Miał ktoś taki przypadek?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 sie 2017, 00:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Spróbuj sam skasować.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 09:40 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Spoko dziś spróbuje tylko muszę jakiś kabelek skombinować i dam znać co się wydarzyło :)

-- Dodano: Wt, 29 sie 2017, 10:40 --

Nic nie dało kontrolka pomrugała 5 razy i dalej check i mrugający dpf. Zostawiłem u mechanika ma kompa podłączyć zobaczymy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 15:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam serdecznie,
mam problem z migającą kontrolką DPF ale chciałbym przy okazji wykluczyć źle skasowaną inspekcję. Na odczycie z forscan mam takie 2 wartości:

OILCHG_DIS 5668.0 km Odległość od ostatniej wymiany oleju
OILCHG_DIS2 20238.0 km Odległość od ostatniej wymiany oleju 2 (wartość prawidłowa)

No i mam zagadkę bo pierwsza wartość zgadzałaby się z ostatnią wymianą a drugą z przedostatnią. Tylko na którą zwracać uwagę?
Czy mimo wszystko skasować inspekcję w forscan?
pozdrawiam

_________________
STIX


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2017, 15:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A błędy jakieś są? Sprawdzałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 paź 2017, 13:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Tak, jak w moim poście link

_________________
STIX


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 sty 2018, 13:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Halo,

Kasowałem dziś inspekcję olejową metodą z forum (kabelek + 5x pedał gazu). Niestety za pierwszym razem podłączyłem kabel do masy nie do tego pinu co trzeba (czerwonym kolorem zaznaczone na zdjęciu) i resztę procedury wykonywałem jak z forum. Później się opamiętałem i przełożyłem kabel na właściwe miejsce i wykonałem procedurę poprawnie gdyż lampka ostrzegawcza DPF zniknęła.

fuse_corr.jpg

Niestety po tej całej procedurze zostały mi na pulpicie zapalone lampki ostrzegawcze:
- awarii wspomagania kierownicy,
- DSC OFF,
- układu hamulcowego,
- usterki silnika,
- ABS,
- TSC/DSC,
- poduszek powietrznych.

IMG_20180106_113936_HDR_20p.jpg

Silnik da się uruchomić i pracuje z podniesionymi obrotami jałowymi do około ~9krpm

Jestem raczej laikiem jeśli chodzi o znajomość samochodów ale raczej "ścisłowcem" :) i intuicja podpowiada mi że najprawdopodobniej jakiś bezpiecznik mógł zostać przepalony...

Proszę o jakieś wskazówki jak rozwiązać problem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano So, 6 sty 2018, 15:25 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 sty 2018, 19:36 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Być może Twój trop jest dobry... więc sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki pod maską i w kabinie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 sty 2018, 13:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Spróbuj odłączyć akumulator (minus) odczekaj chwile. Oczywiście wcześniej sprawdź bezpieczniki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 13:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ok. Już wszystko git, 5 bezpiecznik w kabinie był spalony. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 19:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Standardowo... ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 18:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Mógłbys konkretnie wskazac ktory bezpiecznik ci padł bo mam ten sam dylemat ?

6 stycznia 2018, o 14:09 blackgk napisał(a):
Halo,

Kasowałem dziś inspekcję olejową metodą z forum (kabelek + 5x pedał gazu). Niestety za pierwszym razem podłączyłem kabel do masy nie do tego pinu co trzeba (czerwonym kolorem zaznaczone na zdjęciu) i resztę procedury wykonywałem jak z forum. Później się opamiętałem i przełożyłem kabel na właściwe miejsce i wykonałem procedurę poprawnie gdyż lampka ostrzegawcza DPF zniknęła.

fuse_corr.jpg

Niestety po tej całej procedurze zostały mi na pulpicie zapalone lampki ostrzegawcze:
- awarii wspomagania kierownicy,
- DSC OFF,
- układu hamulcowego,
- usterki silnika,
- ABS,
- TSC/DSC,
- poduszek powietrznych.

IMG_20180106_113936_HDR_20p.jpg

Silnik da się uruchomić i pracuje z podniesionymi obrotami jałowymi do około ~9krpm

Jestem raczej laikiem jeśli chodzi o znajomość samochodów ale raczej "ścisłowcem" :) i intuicja podpowiada mi że najprawdopodobniej jakiś bezpiecznik mógł zostać przepalony...

Proszę o jakieś wskazówki jak rozwiązać problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lut 2024, 07:12 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.11.2021
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Cześć,
W swojej Maździe od jakiegoś czasu zaczęła mi mrugać kontrolka DPF.
Jak się okazało naciąg łańcucha (CC_DIFP_WOA) zaczął osiągać wartości poza skalą ponad 10.5 i rósł.
Przy wymianie osiągnął 10.9.
Rozrząd został wymieniony wraz z podkładkami wtryskiwaczy oraz olejem - wszystko ORYGINAŁ MAZDA.
Niestety mimo że kąt obecnie wynosi 7.77 jak przy nowym silniku to kontrolka DPF nie chce się usunąć.
W Forscan kasowałem standardowo błędy nadal mruga, inspekcję olejową nadal mruga, wyzerowałem wszystkie wartości adaptacyjne, wykonałem kalibrację wtrysków.
Mimo to nadal DPF mruga.
Mechanik powiedział że przez to że jeździłem chwilę na rozciągniętym łańcuchu silnik zmienił nastawy nominalne i teraz trzeba to jakoś ręcznie wprowadzać do wartości oryginalnych nominalnych.
Czy ktoś może mi coś poradzić/podpowiedzieć/pomóc??
Da się to zrobić w Forscan (pełna wersja)??


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 26 lut 2024, 07:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A z dpf wszystko ok?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lut 2024, 07:36 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.11.2021
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Błąd nie dotyczy DPF tylko naciągu łańcucha.
===PCM DTC P1336:00-2F===
Kod: P1336 - Zakres sygnału/działanie czujnika wału korbowego/wałka rozrządu

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P1336:00-2F===


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lut 2024, 11:13 
Amator
Online
Od: 30.03.2023
Posty: 61
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 lutego 2024, o 07:12 haker151 napisał(a):
Rozrząd został wymieniony wraz z podkładkami wtryskiwaczy oraz olejem
- wszystko ORYGINAŁ MAZDA.
Niestety mimo że kąt obecnie wynosi 7.77 jak przy nowym silniku;
- to kontrolka DPF nie chce się usunąć.
W Forscan kasowałem standardowo błędy nadal mruga, inspekcję olejową nadal mruga, wyzerowałem wszystkie wartości adaptacyjne, wykonałem kalibrację wtrysków. Mimo to nadal DPF mruga.

Jeżeli kontrolka DPF nie chce się usunąć;
- świadczy to, że istnieje inna usterka, która nie została usunięta,
Do sprawdzenia/przeczyszczenia;
- czoła czujników wału i wałka, oraz ich łączy elektrycznych,
- kontrola ich stanu technicznego,
- kontrola synchronizacji czujników,
26 lutego 2024, o 07:12 haker151 napisał(a):
Mechanik powiedział że przez to że jeździłem chwilę na rozciągniętym łańcuchu silnik zmienił nastawy nominalne i teraz trzeba to jakoś ręcznie wprowadzać do wartości oryginalnych nominalnych.

Możliwe, że konieczna jest adaptacja sterownika silnika;
- jeżeli powyższe zabiegi nie pomogą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lut 2024, 20:45 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.11.2021
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Znalazłem procedurę w odpowiedzi u tadziol viewtopic.php?t=7413&start=30.
"
Nad białym złączem masz 6-pinowy konektor.
Odpalasz silnik,zostawiasz na wolnych obrotach,zwierasz górny prawy pin tego konektora do masy i pięciokrotnie naciskasz jednocześnie sprzęgło i hamulec.
Powodzenie operacji potwierdzi lampka świec żarowych pięciokrotnym radosnym błyskiem.
Po Twojemu :
"Depress and release the clutch pedal and the brake pedal simultaneously 5 times within 5 s.


Note
• The glow indicator light illuminates during initialization.
• When the initialization is completed, the glow indicator light flashes 5 times."
"
Działa i DPF nie mruga.
Temat do zamknięcia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 lut 2024, 11:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Migająca kontrolka to nie usunięta wymiana oleju. Procedurę która wkleiłeś jest właśnie do kasowania po wymianie oleju. Widocznie tam gdzie wymieniałeś rozrząd tego nie zrobili :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 27 lut 2024, 20:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Dokładania sposób kasowania inspekcji olejowej, kiedyś nie chwaląc :> się nawet filmik nakręciłem jak to zrobić jeszcze jak miałem GH

No faktycznie w GH i GG jak mruga DPF to znaczy że inspekcja olejowa jest do skasowania, nie powiązałem faktów z tym rozrządem zamieszałeś w nagłówku.
Super haker151 że ci się udało.
Przenoszę cały temat do Kasowanie inspekcji olejowej GH.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.