Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 11:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
7 grudnia 2017, o 22:56 mateuszc napisał(a):
jakieś 3 razy mi mrugnęła kontrolka ciśnienia oleju - ledwo możnabyło ją dostrzec - takie kilka szybkich mrugnięć, było to kilka dni po wymianie oleju (czyszczenie smoka i sprawdzanie podkładek też było - było ok), pojechałem do mechanika, z myślą, że gdzieś coś przecieka, ale generalnie nic takiego nie znalazł.


Napisałeś to w trochę odwrotnej kolejności, ale skoro wszystko było sprawdzone, a teraz znowu dzieje się to samo to ja bym do skutku szukał przyczyny.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2017, 18:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to skoro smok i podkładki są (były ostatnio) sprawdzane i było ok, można sugerować, że na horyzoncie pojawi się remont silnika.
...i mimowszystko podpiąć zegar i zmierzyć faktyczne ciśnienie oliwy...
A może czujnik umiera....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 gru 2017, 12:24 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Dzięki, panowie za pomoc, samochód jest u mechanika i zobaczymy co z tego wyniknie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 12:20 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie wczoraj pojawił się problem w moim samochodzie Mazda 6 GH 2.2 163KM 2010r. (przebieg około 201 tys.)
Mianowicie problem polega na tym iż po przejechaniu wczoraj 40km i dojechaniu na miejsce, zaczęła mrugać kontrolka od ciśnienia oleju.
Kontrolka migała jakoś dziwnie, przerywała chwilkę było okej po chwili ponownie się zaświecała. Wyglądało to dokładnie tak jak na tym filmiku:

Nie wiem z jakiego powodu ta kontrolka zaczęła pulsować, Olej wymieniany na nowy 3 miesiące temu (dexelia) wraz z filtrem oleju.
Stan oleju w silniku jest okej.
Silnik pracuje jak pracował, nie wydaje mi się żeby wydawał z siebie inne odgłosy.
Dzisiaj po uruchomieniu silnika kontrolka już się nie świeciła, nawet po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej.
Posiadam w domu jeszcze interfejs diagnostyczny, po podłączeniu do samochodu w sterowniku nie ma żadnych błędów.

Może ktoś z Was miał podobny problem i mógłby mi powiedzieć co jest przyczyną ?
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ? zapchany smok ?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Ostatnio edytowano Wt, 10 kwi 2018, 12:20 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 08:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
1. Smok olejowy.
2. Czujnik ciśnienia.

Możesz wybrać jedno z dwóch, pomijam że auto nie nadaje się do dalszej jazdy bez weryfikacji tego stanu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 18:16 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dziękuję za odpowiedz.
Chciałbym powiedzieć że od kiedy pierwszy raz zobaczyłem tą mrugającą kontrolkę ciśnienia oleju przejechałem teraz łącznie jakieś 100Km, w dwóch osobnych jazdach.
Pierwsza jazda wczoraj 50km. > nic się nie działo kontrolka nie zaświecała się.
Dzisiaj druga jazda i niestety w drodze powrotnej znowu kontrolka zaczęła dziwnie mrugać ( WYWNIOSKOWAŁEM ŻE NA 100% kontrolka miga tylko jak jest wrzucony LUZ, na wrzuconym biegu kontrolka nie świeci)
I tak ze świecącą kontrolką przejechałem jeszcze jakieś 10km i nic się nie działo z silnikiem, pracował normalnie.

Zacznę może najpierw od wymiany czujnika ciśnienia oleju. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć w którym miejscu w silniku znajduje się ten czujnik oraz jak wygląda ? BO niestety nie wiem jaki miałbym kupić.
Mazda 6 GH 2010r. 2.2 163KM

Z góry dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 18:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja bym na Twoim miejscu pilnie zrzucił miskę i sprawdził smoka, najszybsze i najtańsze co możesz zrobić. Autem bym nie jeździł, może to i czujnik ale po co ryzykować?
Auto masz od nowości i znasz dokładnie jego historię, podkładki pod wtryskami były kiedyś wymieniane?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 18:39 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Niestety auta nie mam od nowości a od jakiś 6miesięcy więc za wiele o nim nie wiem, sam wymieniłem 3miesiace temu olej i filtr.
Z tego co wynika z dokumentacji to auto było serwisowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 18:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czyli pewnie smoka nigdy nie oglądałeś, olej był wymieniany w interwale 20k km a podkładki pod wtryskami są jeszcze z fabryki :) Zrzucaj miskę i oglądaj, taka moja sugestia. Jak będzie czysto to przynajmniej przestaniesz się stresować.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 19:17 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
No okej a więc wybiorę się do mechanika żeby ściągnął tą miskę i zobaczył :)
A możesz mi jeszcze powiedzieć gdzie zlokalizowany jest ten czujnik ciśnienia oleju w mazda 6 ? Obejrzę jeszcze przewód idący do niego i sam czujnik zanim odprowadzę auto do mechanika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 22:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak mechanik zdejmie miskę, zajrzy, to powie że wszystko ok....

W 2.2 nie ma smoka jako smoka olejowgo!

Jest, ale siatkowy w korpusie, wewnątrz.

Trzeba korpus zdjąć, nie jest łatwo bo kilka śrub trzeba odkręcić. Dopiero wewnątrz, po zdjęciu pierścienia metalowego pokazuje się sito które w silniku 2.2 nazwać trzeba smokiem olejowym.

Jak chcesz zdjęć to mogę je ponownie wkleić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 07:23 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Jeżeli możesz wkleić te zdjęcia to byłbym bardzo wdzięczny :)

A nie orientujesz się może czy w tym silniku 2.2 zapycha się wogle ten smok ? Czy takie objawy jak ja mam bardziej wskazują na uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ?
Zastanawiające jest to że kontrolka miga jakoś dziwnie (nie systematycznie) i TYLKO NA BIEGU JAŁOWYM. Druga sprawa to taka że kontrolka uruchamia się dopiero po przejechaniu jakiś 30-40km.
Na zimnym silniku nic nie świeci. Wydaje mi się że jak by to sitko było zapchane to raczej ta kontrolka od początku by mrugała jak jeszcze olej jest gęsty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 09:27 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
tylko na jałowym bo jak jedziesz to moze pompa mocniej ciśnie i nie miga :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 09:39 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Zasadniczo Racja :)
Tylko pozostaje kwestia czemu dopiero zaczyna mrugać po przejechaniu 30-40km ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 10:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bo po tych kilometrach olej jest gorący, traci swoje właściwości płynne czy pompowalne, smok jest zaklejony, olej w pompie się pieni z podcisnienia, czujnik pokazuje to co pokazuje.
Na wyższych obrotach jest niby lepiej, ale tylko niby, bo i tak oliwa jest spieniona w magistrali....

!!

Zaciągaj miskę!

Zaraz wkleje foty.

Podkładki pod wtryski, nowe stare oryginalne (koniczynka), nowe oryginalne poprawione, zużyte nowe oryginalne po 80kkm, kapsel sita domy, głowica z przepuszczajacymi podkladkami, wydobywajacy się nagar że spalonego oleju silnikowego widać grudki które zaślepiaja smok/sito pompy olejowej. Zaklejone wtryski od nagaru. Stara oryginalna koniczynka wypalona po 60kkm.

Zdejmuj miskę i wymień podkładki, o części zwracaj się do kolegi Riki (Michał) z Warszawy, nasz forumowy kolega i specjalista z wielkim zapleczem wiedzy i dostępem do oryginalnych części.

!!

Jak masz pytania to pytaj śmiało :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 10:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A tak to wyglądało u mnie po zdjęciu miski: https://ibb.co/kSe1xH
Sitko wydawało się czyste więc nie było nic więcej rozbierane.
Fota na innym serwerze, nie chciała tutaj wejść.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 kwi 2018, 14:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i tak powinno być ;)
Pozwolę sobie wkleić Twoje zdjęcie, dla potomnych :)Obrazek
Na moich zdjęciach w poście wyżej, teraz widać różnicę zapchanego sita/smoka, raczej sita.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 kwi 2018, 19:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I jeszcze film 2.2 diesel

https://www.youtube.com/watch?v=Th58DpEIX98


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 kwi 2018, 18:13 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam Was Ponownie :)
W poniedziałek odstawiam auto do mechanika żeby, ściągnął miskę olejową i obejrzał czy ten smok nie jest zapchany.

Mam do Was tylko jeszcze jedno ważne pytanie. Otóż dzisiaj kolega powiedział mi że objawem tej mrugającej tak dziwnie kontrolki oleju może być zła gęstość oleju silnikowego spowodowana wymieszaniem się oleju z Dieslem z DPF.
Wybrałem się więc jeszcze raz do garażu w celu sprawdzenia tego staniu oleju. No i ostatnio Źle odczytałem wartości z miarki(bagnet) (wynikło to z tego ze nie zauważyłem oznaczeń)
Mianowicie na Bagnecie są wartości L do F (czyli w tych granicach powinien mieścić się normalny poziom oleju) i jest jeszcze oznaczenie X (oznacza wymieszanie się oleju z dieslem z DPF)
I w moim przypadku poziom oleju na miarce znajduje się w połowie drogi pomiędzy oznaczeniami F a X. Czyli moim zdaniem jest go za dużo.
Z 2 miesiące temu miałem problem z migająca kontrolką DPF. Myślałem wtedy że jest zapchany filtr DPF i postanowiłem go wypalić, jeżdżąc na 3biegu 2,5 obrtów (ze 30-40min).
Przyczyną migającej kontrolki DPF była INSPEKCJA OLEJOWA, którą później skasowałem :)

Podsumowując. Czy przyczyną tej migającej kontrolki od ciśnienia oleju po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym może być ZŁA GĘSTOŚĆ OLEJU ? i Olej trzeba wymienić ? Czy Według Was nie ma to związku z tą migającą kontrolką ?

I jeżeli zdecydowałbym się na wymianę oleju to Moglibyście mi powiedzieć który lepiej wybrać z tych dwóch ?
OLEJ MAZDA DEXELIA ULTRA 5W-30 5W30 5L
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-ul ... 42695.html
Czy
OLEJ MAZDA DEXELIA 5W30 DPF 5L
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-5w ... 97466.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 kwi 2018, 19:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kontrolka zaniku ciśnienia oleju w silniku, jest tylko od zaniku ciśnienia oleju w silniku...

Rozrzedzenie oleju silnikowego ropą "ON", nie jest w stanie uruchomić kontrolki, nawet jakbyś miał 1 litr oliwy i 5 litrów ropy.

Kontrolka zaniku ciśnienia oleju, nie informuje o inspekcji olejowej.

Kontrolka zaniku ciśnienia oleju, jest to zwykła najprostsza elektronika samochodu, działa na zasadzie ON OFF, czyli jest Ciśnienie albo go nie ma.


Kontrolka ta, z czujnikiem nie jest sterowana żadnym sterownikiem, to konstrukcja jak w starym ciagniku sprzed 40 lat.


Kontrolka j/w, jak świeci, czy mruga bądź mryga, w jakikolwiek sposób, oznacza tylko o zaniku ciśnienia oleju....

Wywód swój prowadzę po to, abyś wykluczył inne teorie nawet kosmiczne, że ta kontrolka jest tylko od jednego czyli od zaniku ciśnienia oleju w magistrali olejowej silnika spalinowego. Powodów jest raptem kilka. Od kosztów śmiesznych do kosztów rzędu kilku tysięcy PLN.

;)


O zakupy zapytaj naszego kolegę , doradzi tobie co i jak
https://czarnepaliwo.pl

Pozdro :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 kwi 2018, 07:52 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Czyli jak mechanik złej olej i obejrzy ten smok i wszystko byłoby okej to można zalać ponownie ten sam olej? Czy lepiej kupić nowy?
Bo z tego co doczytałem To jeżeli poziom oleju naiarce zbliża się do oznaczenia X to należy wymienić olej na nowy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 kwi 2018, 13:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, olej nowy oczywiście, no i filtr.
Jak oliwa dojdzie do "X", tak samo olej nowy i filtr.

Ps. Nie szukaj oszczędności, to się nie opłaca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 14:21 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
No mechanik ściągnął miskę i jak zobaczył co było na smoku to aż mi ręce opadły. Jakiś syf z opisami metalu.
Takze silnik do remontu. Dziwne że auto do ostatniej chwili do zdjęcia miski jeździło normalnie i nie dawało żadnych oznak że coś jest nie tak poza miga sporadycznie kontrolka oleju.
Po jeździłem aż 5miesiecy odkąd kupiłem to auto. Super sprawa;( załamka na całego 30k złotówke wydane w błoto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 15:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przykro się robi na takie informacje..... :

Niestety nie jesteś pierwszy, historia już nie raz pokazała, że jak tylko kontrolka zaniku ciśnienia oleju się pojawi podczas jazdy, czekają wtedy koszty, duże koszty remontu....

Więc najpierw podkładki puszczają sicnienie spalin pod pokrywę zaworów, olej się koksuje i powstają grudki, grudki zaklejaja smok olejowy, pompa tłoczy olej który zaczyna się pienic, spieniony olej słabo smaruje, łapie panewke pierwszego bądź czwartego tłoku.
Stąd opilki w twoim silniku.
Może zlapiesz się na pierwszy szlif, drugi czasem jeszcze pojeździ, trzeci niby dopuszczalny starcza na tysiąc kilometrów bądź pęknięciem wału.


Dla potomnych! Kontrolka jak się tylko zaswieci to kończymy jazdę choćby miał się człowiek posrac!


Dzwoń do Rikiego! Posiada te silniki używane z gwarancją! Części wszelakie też posiada!... no i może pomoże....



Ps, najpierw niech mechanik sprawdzi panewki, jeśli któraś jest porysowana bądź ma już zmieniony kolor ze srebrnego na złoty, to wtedy już wiadomo że jet przytarta i tam są kłopoty, później niech wyjmie wał korbowy, niech da do pomiaru/weryfikacji, możliwe że jeszcze coś z tego silnika będzie....
Aaaale chyba już za późno, a podkładki kosztują aż 40zl......


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 18:39 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Niestety umnie nie była to wina podkładek pod wtryskami. Najprawdopodobniej padła pompa oleju i nie tłoczyła oleju pod odpowiednim ciśnieniem.
Poniżej wstawiam zdjęcia na których widać że smok jest praktycznie czysty (zasyfiony jest tylko i wyłącznie opiłkami metalu)
Dziwne jest to ze silnik do ostatniej chwili pracował normalnienie było słychać żadnych metalicznych odgłosów, nic nie stukało.
Obrazek
Obrazek

https://naforum.zapodaj.net/7848f4e76f67.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/8bfb5a89ae63.jpg.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 19:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
mateusz8 napisał(a):
...mechanik ściągnął miskę i jak zobaczył co było na smoku to aż mi ręce opadły. Jakiś syf z opiłkami metalu. Takze silnik do remontu...


mateusz8 napisał(a):
Niestety u mnie nie była to wina podkładek pod wtryskami..
...wstawiam zdjęcia na których widać że smok jest praktycznie czysty (zasyfiony jest tylko i wyłącznie opiłkami metalu)...


Albo jedno albo drugie... Stąd mój post o podkladkach, ale jak widać to nie podkładki...

Nie ważne, ale... Nie pamiętam dokładnie jak jest napędzana pompa oleju. Jeśli bezpośrednio kołami zębatymi albo po kołach ale i łańcuchem, to w którymś wypadku wycieraly się zęby na kole zębatym wprasowanym na wale korbowym.
Ewentualnie sama pompa, no nic, niech mechanik działa....

Na zdjęciach widać jakieś elementy w misce, ale ciężko sprecyzować co to...
Wał będzie ściągać? Mechanik zajrzy dowód pokrywę zaworów? Możliwe że nie będzie aż tak źle.


Pozwoliłem sobie za ponowne wklejenie twoich zdjęć.
ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 20:03 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ale skąd pochodzą te opieki? Od panewek?
Czy jest taka opcja ze silnik jest jeszcze sprawny i uszkodził się tylko pompa oleju i to z niej pochodzą te opiłki?

Przepraszam za wprowadzenie w błąd w poprzednim poście, ale nie zrozumieliśmy się z mechaniki przez telefon.
Narazie nic więcej jeszcze nie robił z tym silnikiem, jutro dopiero zacznie coś działać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 kwi 2018, 20:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Opiłki z panewki wyglądają jak cienkie cieniutkie blaszki aluminiowe, coś w ten deseń właśnie, cieńsze od żyletki.

Na zdjęciu ciężko widać co to....

Słuchaj, pompa oleju też czasem pada, a dokladnie jej napęd. Tak jak wspomniałem, koła zębate/łańcuch...
Ale, sama pompa wewnątrz nie wyrzuca z siebie żadnych opiłków, ale jej napęd już tak. Trzeba sprawdzić co to.

Weź pod uwagę że możliwe jest, przyszykowanie auta do sprzedaży. Jak długo je masz, jeśli krótko to możesz coś wskórać a nawet oddać auto z wadą ukrytą itp, poczytaj na necie bądź dzwoń do rzeczników itp...

Możliwe że jeszcze silnik może być do odratowania, ale to trzeba skrupulatnie sprawdzic, trzeba zajrzeć do panewek i ocenić ich stan. Owszem jest to trochę roboty nawet dla mechanika. Pierwsze to zabrać się za pompe i jego napęd, jest szansa że zakończy się dobrze tzn finansowo.

Skąd jesteś, jest kilku speców możliwe że masz dość blisko...
Okolice Warszawy- Jaksa oraz Riki.
Okolice Katowic- Tadziol.


Sprawdziłem, 2.2 ma pompe na kołach zebatych z łańcuchem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 05:18 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzięki za wszelkie porady.
Dzisiaj pojadę jeszcze raz do mechanika i dokładniej przyjrzę się tym opiłka.
A mógłbyś mi powiedziec czy żeby dostać się do tych panewek to trzeba wyciągać cały silnik czy wystarczy tylko odkręcić ta druga mniejsza miskę olejowa?

Jeżeli chodzi o zakup auta to kupiłem je 5miesiecy temu, więc już chyba za późno na jakieś wady ukryte ;(

A nie orientujesz się może czy auto w takim stanie jeszcze trochę pojeździ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 08:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Nie chce sie wymądrzać bo już po herbacie,ale ten uszczelniacz na krawędzi miski nie wyglada do końca na ori. Może silnik był już robiony pod sprzedaż ?
Pompa oleju w R2AA nie pada,napęd tez. Za to dupowate panewki od razu.
Już robiłem taki silnik w cx7,był właśnie składany na sprzedaż. Chyba niecały rok pojeździł od momentu jak go gość kupił a podkładki były ok i smok tez czysty. Ja założyłem ori wał,ori komplet panewek i wiem,ze to jeździ do dziś,bo mam kontakt z właścicielem.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.