Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 sty 2014, 18:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ja sprawdzałem w dzisiaj w seiczento oraz vw t4 i też na zimnym silniku gasła po ok 2 s


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2014, 20:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tzn ze jak...
Silnik zimny,wkladasz kluczyk, przekręcasz kluczyk na zaplon, przekrecasz na rozruch, uruchamiasz silnik, silnik pracuje juz 2 sekundy i dopiero kontrolka braku cisnienia gaśnie??


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 sty 2014, 22:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Rozumiem jak powyżej. U mnie gaśnie w ten sposób po wymianie oleju, kiedy musi przepompować nowy przez filtr. Zazwyczaj jest to może 0,5 sek... Nie wiem jednak czy moje 0,5sek dla kogoś to nie będzie 2 sek i odwrotnie. Manewrujemy tutaj na granicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 10:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
U mnie jest tak jak z filmiku, dzisiaj zrobione żeby była jasność o co mi chodziło.
Auto moje, zimne po nocy, pierwsze odpalenie, stoi przodem pod ścianą między innymi samochodami, okno pasażera otwarte żeby słyszeć silnik.
Zwróćcie uwagę na to co pisałem wyżej, mianowicie jak kontrolka ponownie zapala się po wyłączeniu silnika i ponownemu załączenia zapłonu, nawet obroty nie zdążą spaść do zera to kontrolka zapala się po 2 sekundach po wyłączeniu silnika.



Nie jest tak i raczej nie powinno być tak że kontrolka gaśnie dopiero po 2 sekundach od momentu uruchomienia silnika !
Jak widać kontrolka gaśnie już w momencie rozruchu, jeszcze na rozruszniku, jak silnik jeszcze nie zaskoczy!
Po wyłączeniu silnika i szybkiemu włączeniu na zapłon, kontrolka nie świeci=ciśnienie jeszcze jest w silniku przez około 2 sekund.
Mam nadzieję że sprawe dość zrozumiale przedstawia film, czy też moje wcześniej pisane słowa, odrzucam zdania że "...zależy kto ile trzyma na rozruszniku", lub "...jeden kręci 2 sekundy inny 5 sekund", lub podobne wymyślne opinie :-P

działa już ten filmik ??


Ostatnio edytowano Pn, 6 sty 2014, 12:27 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 11:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Millerek napisał(a):
jak kontrolka ponownie zapala się po wyłączeniu silnika i ponownemu załączenia zapłonu, nawet obroty nie spadną do zera a kontrolka zapala się po 2 sekundach na wyłączonym silniku.


No i tak ma być. Spada ciśnienie i kontrolka musi się od razu zapalić.

Millerek napisał(a):
Nie jest tak i raczej nie powinno być tak że kontrolka gaśnie dopiero po 2 sekundach od momentu uruchomienia silnika !


Powinno być tak jak na Twoim filmiku. Dzięki za nakręcenie i wstawienie ;) (odznacz jeszcze w opcjach na youtube żeby można było oglądać filmik na stronach www)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 11:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
No i tak ma być

Tomek napisał(a):
Powinno być tak jak na Twoim filmiku

Tomek napisał(a):
Dzięki za nakręcenie i wstawienie

też mam takie zdanie, służę pomocą <spoko> <brawo>
Tomek napisał(a):
odznacz jeszcze w opcjach na youtube żeby można było oglądać filmik na stronach www

chyba już zrobione, szpeczjalistą YT nie jestem jeszcze :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 11:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
No u mnie gaśnie póżniej . Nie jestem mechanikiem i morze się mylę ale gdy silnik jest zimny i ten olej spłynął cały do miski a pompka zaczyna działać z chwilą przekręcenia wału to musi minąć jakiś czas zanim ona wpompuje olej do tego silnika i zrobi odpowiednie ciśnienie


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 12:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
hubert0001 napisał(a):
Nie jestem mechanikiem i morze się mylę ale gdy silnik jest zimny i ten olej spłynął cały do miski a pompka zaczyna działać z chwilą przekręcenia wału to musi minąć jakiś czas zanim ona wpompuje olej do tego silnika i zrobi odpowiednie ciśnienie


Millerek napisał(a):
Auto moje, zimne po nocy, pierwsze odpalenie


Na filmiku komputer pokazuje 4'C.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 12:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
hubert0001 napisał(a):
No u mnie gaśnie póżniej

chyba nie powinien
hubert0001 napisał(a):
gdy silnik jest zimny i ten olej spłynął cały do miski

nie jest to możliwe ponieważ zaraz za pompą olejową jest zaworek przelewowy czy jakiś tam.. on utrzymuje odpowiedznie ciśnienie żeby nie było za wysokie, i on również nie pozwala na spłynięcie oleju z części układu spowrotem do miski.
hubert0001 napisał(a):
pompka zaczyna działać z chwilą przekręcenia wału

tak
hubert0001 napisał(a):
musi minąć jakiś czas zanim ona wpompuje olej do tego silnika i zrobi odpowiednie ciśnienie

ona jakby już przepychała olej który już jest (powinien być) częściowo w układzie w magistrali olejowej, i przepycha nowym olejem z miski

Myślę, że jeśli w silniku, kontrolka gaśnie na już pracującym silniku to może być kilka przyczyn.
Pierwsza z nich to zatkany smok olejowy, olej częściowo zasysany w układ pieni się i objętość oleju jest nie wystarczająca przez chwilę (2 sekundy) do zalania magistrali olejowej.
Drugi to uciekające ciśnienie oleju, zaworek przelewowy zanim utrzyma prawidłowe ciśnienie np przez zużytą panewkę (taki przykład tylko) to również chwila mija.
Trzecia przyczyna może wynikać z mało wydajnej samej pompy olejowej, spowodowanej samym zużyciem.
Czwarta, stary filtr oleju lub nie odpowiedni, ale ale, w filtrze też jest zaworek który przy ekstremalnym zapchaniu filtra otwiera się i przepuszcza olej nie filtrując go.
Piąty, sam czujnik może być nie ten teges i działać z opóźnieniem. On chyba jest rozwierny i zapala się przy ciśnieniu niższym niż chyba 3bary... sprawdze jeszcze.
Sprawdziłem, ciśnienie powinno być 3 bary a kontrolka zapala się gdy ciśnienie spadnie poniżej 0.4 bara, zamiennik przy 0.35 lub 0.20 bara... bara/barów ? :| ewentualnie kontrolka gaśnie po osiągnięciu tego ciśnienia.
hubert0001 napisał(a):
Nie jestem mechanikiem

ja też nie jestem mechanikiem <nuta> :X

Tomek napisał(a):
Na filmiku komputer pokazuje 4'C

Tak, nie było mrozu dzisiaj u mnie, +4stC to raczej też zimno, poczekam aż będzie -20stC i ponownie nagram filmik <spoko>


Ostatnio edytowano Pn, 6 sty 2014, 13:13 przez Millerek, łącznie edytowano 4 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 12:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie należy też popadać w panikę. Wydaje mi się, że w dieslu kluczowy w tej sprawie jest czysty smok i odpowiedni filtr oleju. Sam olej pomijam, bo większość i tak jeździ na Dexelii DPF.

Można też zrobić profilaktycznie płukanie silnika przy następnej zmianie oleju. Na pewno nie zaszkodzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 12:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomek napisał(a):
Nie należy też popadać w panikę

tak, trzeba spokojnie do sprawy podejść.
Tomek napisał(a):
w dieslu kluczowy w tej sprawie jest czysty smok i odpowiedni filtr oleju

tak
Tomek napisał(a):
Sam olej pomijam

też jest ważny, on nie tylko smaruje
Tomek napisał(a):
bo większość i tak jeździ na Dexelii DPF

tak ja i wiele wiele innych

Kolega hubert0001 przecież ma jakiś silnik, tylko nie wiemy jaki :idea:

EDIT:
hubert0001 napisał(a):
Silnik 2.0 diesel na oleju zrobione 7 tyś olej dexelia 5w30

<spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 13:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
hubert0001 napisał(a):
Silnik 2.0 diesel


wlasnie, ze wiemy :P ja mam ten sam silnik, kontrolka oleju gasnie po odpaleniu (przebieg niecale 90 tys km)
Nigdy wczesniej tego nie monitorowalem i nie mam pojecia czy tak bylo od zawsze tak czy inaczej napedzacie mi strachu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 14:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
glowasiek napisał(a):
Nigdy wczesniej tego nie monitorowalem i nie mam pojecia czy tak bylo od zawsze tak czy inaczej napedzacie mi strachu.

Nie ma nikt takiego zamiaru :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 15:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzisiaj sprawdziłem jak to jest u mnie i kontrolka gaśnie w trakcie odpalania, tak jak to u Millerka na filmiku jest. Przebieg około 96k mil.

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 15:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wynika z tego, ze u mnie jest cos nie teges :( bardzooooo niedobrze - ciekawe tylko co to moze byc :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 15:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
glowasiek ? A zauwazasz może jakąkolwiek różnice miedzy ciepłym lub na zimnym silniku?
Ogólnie takie manewry czyli pomiary cisnienia w magistrali olejowej nawet z moim filmikiem powinno się sprawdzać tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku, niby nic takiego ale wiesz... tak to sobie możemy pogdybać tylko ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 15:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ogolnie to samochod chodzi bez zarzutow, zero problemow, nigdy zadnej choinki nie mialem i jak juz wspominalem wczesniej, nigdy w sumie nie obserwowalem kiedy mi sie ta kontrolka wylaczala :( :mad:

Dopiero od pojawia sie tego postu kolegi zwrocilem na to uwage i gasnie dopiero po odpaleniu silnika.
Wczoraj wrocilismy z zakupow, silnik rozgrzany, zgasilem i odpalilem od razu ale kontrolka mimo wszystko zgasla dopiero po odpaleniu (1-2s) Moze po powrocie do domu nagram i zapodam tutaj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 15:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
To jest ciekawe że sprawdzałem w 2 samochodach innej marki i też gaśnie póżniej .Będę musiał popytać mechaników jak to z tym jest


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 16:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
U mnie gasnie dopiero jak silnik zalapie, jak rozrusznik się odłączy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 16:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Myślę ze pierwszy lepszy mechanik powie ze nic się nie dzieje, wszystko jest ok, jak gaśnie to to jest najważniejsze, nie ma się czym przejmować. Jak się cos będzie dziać to zapraszamy.
Więcej napisze ze nawet będzie mieć racje.
Jedyny sposób, to sprawdzić manometrem olejowym jakie jest faktyczne ciśnienie oleju w magistrali ukl.smarowania.
Sprawdza się na biegu jałowym jak i przy obrotach około 2000/3000 RPM.
Może być tak (nie chce sie mądrować) ze ciśnienie minimalne trzyma się w normie, ale, czy żądane górne ciśnienie jest osiągane? tego nie wiemy bo nic nas o tym nie informuje. Informacje jaką mamy to taką ze może być za niskie-od tego jest kontrolka.

Myślę ze wszystko jest ok, bo jakby na rozgrzanym silniku pojawiała się kontrolka to juz byłaby sporo grubsza sprawa....:|

Aha, Dodam jeszcze ze mój olej to dedykowany Mazdy Dexelia cos tam DPF 5W30, filtr Knecht OC205 i zrobione na nim około 7-8 kkm.


Ostatnio edytowano Pn, 6 sty 2014, 16:27 przez Millerek, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 16:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
U mnie tak jak u Michała gaśnie jak tylko silnik załapie. Dodam ze jestem po wymianie oleju i filtra oleju. Smok i podkładki nie ruszane a przebieg prawie 240 tys. Km ;)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2014, 16:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
KOVAL napisał(a):
... Smok i podkładki nie ruszane a przebieg prawie 240 tys. Km ;)

No to jest bardzo ładny wynik :ugeek::o


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 sty 2014, 18:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Pytałem dziś mechanika i mówił że jak na zimnym silniku kontrolka gaśnie po 2 s to niema powodu do zmartwień Morze to być wina nieorginalnego filtra oleju ja mam filtr maxgear ale nie zaszkodzi też sprawdzić smoka olejowego przy następnej wymianie oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 7 sty 2014, 19:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
hubert0001 napisał(a):
Morze to być wina nieorginalnego filtra oleju ja mam filtr maxgear


No i już wiemy co jest prawdopodobnym powodem opóźnienia w gaśnięciu tej kontrolki. Rozejrzyj się przy następnej wymianie za Knechtem lub Mannem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 sty 2014, 21:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
:-) :O Maxgear czy jakoś tam... mialem tarcze hamulcowe tej firmy... totalny szrot!!

Tak jak na filmiku moim, zawsze stosuje Knechta!! Juz trzeci raz, i zawsze jest tak samo, tak jak na filmiku :-P


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 09:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
hmm... jakby to powiedzieć... nie jest zbyt dobrym pomysłem zakładanie filtrów tej firmy... oszczędność znikoma a ryzyko niemałe. Mann kosztuje 16 zł a maxgear 10 zł.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 16:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Wymieniałem olej u mechanika przy okazji innej roboty i to on dawał filtry i olej a ja po prostu niesprawdziłem jakie co dał .Teraz przy następnej wymianie sam sobie kupie olej i filtry tylko chciałbym zapytać co sądzicie o kupowaniu oleju na allegro bo tu gdzie mieszkam niestety nie mogę dostać dexeli


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2014, 17:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
hubert0001 napisał(a):
Wymieniałem olej u mechanika przy okazji innej roboty i to on dawał filtry i olej a ja po prostu niesprawdziłem jakie co dał .Teraz przy następnej wymianie sam sobie kupie olej i filtry tylko chciałbym zapytać co sądzicie o kupowaniu oleju na allegro bo tu gdzie mieszkam niestety nie mogę dostać dexeli


Ja kupuje olej na allegro i nie narzekam, ważne aby sprawdzić datę, która jest na opakowaniu, żebyś nie kupił jakiegoś z przed kilku lat. Ostatnio pojechałem do ASO Mazdy ze swoim olejem i bez problemu go wymienili.
Z tego co sprawdzałem, to nie opłaca się kupować zamienników filtra oleju, różnica między oryginałem a zamiennikiem wynosi ok. 10 zł (przynajmniej ja takie znalazłem).

-- Dodano: Śr, 8 sty 2014, 18:37 --

hubert0001 napisał(a):
Pytałem dziś mechanika i mówił że jak na zimnym silniku kontrolka gaśnie po 2 s to niema powodu do zmartwień Morze to być wina nieorginalnego filtra oleju ja mam filtr maxgear ale nie zaszkodzi też sprawdzić smoka olejowego przy następnej wymianie oleju


U mnie czy silnik jest zimy czy ciepły kontrolka gaśnie prawie od razu po zapaleniu silnika. Ciężko mi jest określić czas w jakim się pali ale nie sądzę aby było to dłużej niż 1-2 sekundy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 02:06 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Panowie! Napędzacie ludziom stracha. Ja mam Madzie z przebiegiem 80.000 km i jak dotąd wszystko było u tego samego ASO robione wiec wierzę, że jest tam Dexelia. Do przeczytania tego postu nie sądziłem, że takie pierdoły mogą mieć znaczenie! Szok! Właśnie sprawdziłem i u mnie na ciepłym silniku kontrolka gaśnie w momencie gdy silnik zaskoczy a jak zaraz po wyłączeniu silnika przełącze na zapłon to lampka oleju od razu się zaświeca, nie po 2 sek jak na filmiku. To u mn mnie coś nie tak jest? Huk, przy 100.000 robie płukanie silnika, czyszczenie smoga, sprawdzenie podkładek wtrysków itd... po jak rany. Tylko czy mogę zwlekać?

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 07:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Za bardzo się przejąłeś...

P.S.
czacha83 napisał(a):
czyszczenie smoga

smoka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.